Kuka muistaa täydellisen auringonpimennyksen 22.7.1991 aikaisin aamulla? Heinäkuisena aamuna tuli hetkeksi ihan pimeää. 🕳🖤🌆🌞
Muistan lapsena kuinka odotin ja ensin luulin, että auringonpimennystä ei tulekaan, mutta kohta havahduin siihen, että oli pimeää keskellä kesäaamua!
Tästä on aikaa, mutta se auringonpimennys oli täydellinen auringonpimennys. Kuka muistaa miten pimeä tai hämärä silloin oikeasti tuli?
Kommentit (15)
Olen nähnyt keskellä päivää kunnollisen täydellisen auringonpimennyksen vuonna 2006 Turkissa
Muistan yhden auringonpimennyksen 90-luvun alusta. Siitä puhuttiin paljon uutisissa. Olin isovanhempien luona maalla kun se tapahtui.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Se oli kylläkin 1990. Oltiin mummolassa katsomassa pihalla ja hädin tuskin tuli hämärää. Oli pettymys.
Itse join liikaa vaapukkamehua enkä herännyt aamuyöllä katsomaan.
Faith kirjoitti:
Muistan yhden auringonpimennyksen 90-luvun alusta. Siitä puhuttiin paljon uutisissa. Olin isovanhempien luona maalla kun se tapahtui.
Minäkin muistan yhden auringonpimennyksen. Hengailin takapihalla ja katselin aurinkoa hitsauslasien läpi. Aika laimea kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muistan yhden auringonpimennyksen. Hengailin takapihalla ja katselin aurinkoa hitsauslasien läpi. Aika laimea kokemus.
Ei tainnut olla täydellinen. Täydellinen auringonpimennys on huikea kokemus, eikä tarvita mitään hitsauslaseja
Olin armeijassa alokkaana tuolloin. Päiväjärjestys oli selkeä, ei juuri taivaalle tuijoteltu. Muistan silti hämärästi jonkin moisen. Päivästä en tiedä.
Muistan että Kouvolasa linnut lakkasivat laulamassa silloin.
Muistan. Oltiin mökillä ja sukulainen tuli herättelemään sitä katsomaan, mutta olin unenpöpperöinen ja jatkoin unia.
Elämäni suurin pettymys. Kohtuuttomaan aikaan väkisin hereille, autolla kymmenen kilsaa hyvään näköalapaikkaan katselemaan, sitten oli täysin pilvistä eikä näkynyt mitään. Tuli vaan pimeää ja taas uudelleen valoissaa. Sitten autolla takaisin kotiin ja nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni suurin pettymys. Kohtuuttomaan aikaan väkisin hereille, autolla kymmenen kilsaa hyvään näköalapaikkaan katselemaan, sitten oli täysin pilvistä eikä näkynyt mitään. Tuli vaan pimeää ja taas uudelleen valoissaa. Sitten autolla takaisin kotiin ja nukkumaan.
Meillä taas kuski ei meinannut jaksaa herätä. Lähdettiin sitten viime tingassa näköalapaikalla ajelemaan. Kun ehdittiin perille, pimennysverhot alkoi jo juuri mennä ohi. Eikä meillä ollut mitään hitsauslaseja eikä muitakaan katseluvälineitä. Mutta näkynyt se olisi.
Se oli kylläkin 1990. Oltiin mummolassa katsomassa pihalla ja hädin tuskin tuli hämärää. Oli pettymys.