Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olisit valmis maksamaan polttareista?

Vierailija
06.09.2017 |

Tosiaan paljonko omasta osuudesta, entä morsiamen osuudesta? Oletko työtön/opiskelija/pieni-/isotuloinen? Mitä jos polttarit järjestettäisiin esim. Tukholmassa, Tallinnassa tai Riikassa ja kestäisivät yhden yön yli, olisivat semmoiset hemmottelu + elämystyyliset polttarit?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitää maksaa sama summa? Ne, joilla on rahaa käyttää ja halua viettää yhteistä aikaa maksaa esim. 150 e / hlö ja ne, joilla rahatilanne on tiukka tai haluavat osallistua vain osa-aikaisesti (esim. pikkulasten vanhemmat) maksavat sen 20 e tai vaikka ei mitään. Tämä olisi nulle ainakin on ja näin olemme pari kertaa tehneetkin.

Lisäksi jos morsiamella itsellään on hyvä rahatilanne niin miksei hän voisi panostaa siihen "tyttöjen viikonloppuun" ja kustantaa jos ei nyt kaikkea niin ainakin osan (esim. juuri sen kuumailmapallolennon)?

Vierailija
142/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttäviä ehdotuksia... Pyjamabileet? Mölkky? Mitä spesiaalia noissa on, mölkkyä pelataan muutenkin mökillä.

Jos haluat spesiaalia, niin maksa itse spesiaalisi. Niin yksinkertaista.

Omat polttarini nyt kesällä sujui luonnon helmassa vanhempieni mökillä yhdessä viiden ystäväni kanssa ruokaa tehden, mölkkyä ja muita pelejä pelaten, saunoen, syöden, juoden ja paljon jutellen ja nauraen. Osallistuin kuluihin samalla summalla kuin muutkin ja nautin ystävieni seurasta täysin siemauksin. Sen verran spesiaalia sain, että ystäväni olivat ostaneet Lushista erilaisia tuotteita, joita saunassa käytimme ja minä sain pitää tietenkin loput. Sain myös pienen yllätyspussin Lushin tuotteita kotiin viemisiksi (kylpypallo, kaksi saippuaa, kasvoputsari ja tuorenaamio). Olin todella iloisesti yllättynyt.

En kaipaa mitään tämän spesiaalimpaa ja jos kaipaan, niin maksan ja järjestän sen itse. Mulle oli tuossa mökkireissussa kuitenkin paljonkin spesiaalia, kuten se, että ylipäätään päästiin kaikki "tytöt" kerrankin kaikki yhdessä mökille omaan rauhaan ilman perheitä ja muita velvollisuuksia. Ei meillä näin aikuisiällä usein ole mahdollisuutta tyttöjen viikonloppuja viettää varsinkaan niin, että kaikki pääsevät mukaan.

Minusta mun polttarit oli parhaat polttarit ikinä!

Jännää.

Kato kun kaikki morsiamet ei tykkää mökkeilystä ja mölkystä ja sipsin syönnistä. Ne polttarit kuitenkin järjestetään sille morsiamelle.

Niin? Tottakai järkätään polttarit morsiamen mieltymysten mukaan, mutta jos morsian kovin kallista spesiaalia haluaa, hän voi aivan hyvin ottaa osaa kustannuksiin. En minä ainakaan olisi edes kehdannut alkaa vaatimaan jotain kuumailmapallolentoja ystävieni kustannuksella, kun hyvin tiedän että eivät he mitään kroisoksia ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niinkään pistä rajaa paljonko saa maksaa. Lähinnä rajoitan sitä kenen polttareihin ja häihin menen. Laskisin, että noin 7 kaveria on, joiden häihin tai polttareihin voisin osalliatua. Näistä jo 3 ovat naimisissa. Eli ei noita nyt osu kuin muutaman vuoden välein maksimissaan.

Tuntuu, että miesten polttarit on jotenkin helpompia. Tai ainakaan niissä ei tässä määrin rahasta puhuta. Tehdään yleensä jotain kivaa, josta sulho pitää. Viimeisimmät polttarit olivat suunnilleen:

Käytiin syömässä ravintolassa, lätkäpelissä, muutamassa kuppilassa ottamassa olutta ja leffassa. Hintaa tuli omista menoista noin 250€. Sulhasen kustannukset olivat jotain 400€ luokkaa ja se pistettiin 5 polttarivieraan kanssa jakoon.

Joskus oltiin Lontoossa muutaman kaverin kanssa ja vietettiin samalla polttareita. En tiedä voiko tätä nyt niin laskea polttarikuluiksi, koska oltiin jo pidempään puhuttu, että mennään porukalla. Polttarit ja reissu tuntuivat hyvältä idealta keskenään. Tuohon upposi jotain 1300€. Reissulla tosin sulho maksoi itse omat juttunsa muutamaa baarireissua lukuunottamatta.

Olen kyllä muutenkin luonteeltani sellainen, että en rahan kanssa pihistele. Jos kaverit tulee grillaamaan ja katsomaan peliä meille niin helposti maksaa ilta yhteensä 150€ ruokineen ja juomineen. Meillä on yleensä periaate, että isäntä hoitaa kulut.

Olen keskituloinen (brutto 63000€/vuosi ja netto noin 3000€/kk)

Vierailija
144/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu tällä palstalla. Kaikissa varallisuuteen liittyvissä keskusteluissa mammoilla on vähintään 100 000 euroa rahastoissa ja pari sijoitusasuntoa. Yleensä palkkakin on 5000€ luokkaa. Polttareihin ei kuitenkaan löydy kuin 20€ ja sekin taistelun jälkeen.

Vierailija
145/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla tähänkin ketjuun avautumaan, kun minut kutsuttiin kerran polttareihin ja osallistuin tietysti kustannuksiin, mutta lopulta minua ei kuitenkaan kutsuttu häihin :D Pakko myöntää, että hieman on ihmetyttänyt. 

Vierailija
146/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en niinkään pistä rajaa paljonko saa maksaa. Lähinnä rajoitan sitä kenen polttareihin ja häihin menen. Laskisin, että noin 7 kaveria on, joiden häihin tai polttareihin voisin osalliatua. Näistä jo 3 ovat naimisissa. Eli ei noita nyt osu kuin muutaman vuoden välein maksimissaan.

Tuntuu, että miesten polttarit on jotenkin helpompia. Tai ainakaan niissä ei tässä määrin rahasta puhuta. Tehdään yleensä jotain kivaa, josta sulho pitää. Viimeisimmät polttarit olivat suunnilleen:

Käytiin syömässä ravintolassa, lätkäpelissä, muutamassa kuppilassa ottamassa olutta ja leffassa. Hintaa tuli omista menoista noin 250€. Sulhasen kustannukset olivat jotain 400€ luokkaa ja se pistettiin 5 polttarivieraan kanssa jakoon.

Joskus oltiin Lontoossa muutaman kaverin kanssa ja vietettiin samalla polttareita. En tiedä voiko tätä nyt niin laskea polttarikuluiksi, koska oltiin jo pidempään puhuttu, että mennään porukalla. Polttarit ja reissu tuntuivat hyvältä idealta keskenään. Tuohon upposi jotain 1300€. Reissulla tosin sulho maksoi itse omat juttunsa muutamaa baarireissua lukuunottamatta.

Olen kyllä muutenkin luonteeltani sellainen, että en rahan kanssa pihistele. Jos kaverit tulee grillaamaan ja katsomaan peliä meille niin helposti maksaa ilta yhteensä 150€ ruokineen ja juomineen. Meillä on yleensä periaate, että isäntä hoitaa kulut.

Tajuat kai, että tuollaisilla tuloilla on helppoa olla rahasta puhumatta. Siinä vaiheessa kun palkasta jää vuokran jälkeen 500 koko muuhun elämiseen, rahankäyttö puhututtaa ihan eri tavalla.

Vierailija
147/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä olisi ollut 2 polttarit. Kumpaakaan en voinut osallistua, kun rahaa ei ollut.

Yritin kysyä ekassa kaasolta miten hinta koostuu, sillä olisin saanut tutun kautta kantakaupungista saunan ja ison terassin ilmaiseksi . Lisäksi ruokailuun olisin voinut antaa muutaman lounassetelin.

Kaaso, hyvin varakas, sanoi ei sitten. Oli turha selittää mies on työtön jne. Kun kerran tiesin häistä , olisin voinut säästää. Ai mistä ? Häälahjaksi annettiin häälahjalistalta maljakko, joka löytyi meiltä kotoa, vaatteet olivat kaikki kaapista, menimme kotiin yöksi. Kuluja häistä tuli meille tasan 0.

Toisiin häihin minut olisi kutsuttu vain polttareihin. Sanoin suoraan ei kiitos. Kaaso selitti tämä on normaalia, ettei kaikkia kutsuta häihin. Olin ihmeissäni ja kerroin minun mielestä ei.

Vierailija
148/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin suuret vuosiansiot taitaa mennä aika paljon keskitulon yli kuitenkin? Muistaakseni pari vuotta sitten keskiansiot olivat bruttona n. 40 000 € vuodessa.

Vierailija
149/152 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ystävän/kaveri tai siskon polttareista MAX 150 euroa, olettaen että kyseessä on hauska päivä eikä "velvollisuuspolttarit", eli on ohjelmaa josta itsekin tykkään.

Vaatimattomatkin polttarit on ihan jees, jos tuntee ihmiset. Silti 20-30 euroa on kyllä surkea summa, jolla ei saa juuri muuta kuin ruoat ja ehkä matkaliput. Osa tänne kirjoittaneista olettaa, että kaikilla polttariporukoilla on mökki/muu ilmainen majoitus käytössä sopivalla etäisyydellä, ja näin ollen majoitus ei maksaisi mitään. Eihän se aina niin mene.

Onhan se 20-30 euroa vähän, mutta mitä jos ei kerta kaikkiaan ole varaa laittaa enempää? Pikavippikö pitäisi ottaa?

Ei joko osallistu, tai sitten sovitaan että voi maksaa oman varallisuuden mukaan. Mutta jos valtaosalle porukasta esim. 50 euroa on ok ja halutaan jotain ohjelmaa, niin eihän polttareita yhden vieraan vuoksi silloin järjestetä sillä 20 eurolla.

Sehän on sitten kaasosta ja muista osallistujista kiinni, jos ilmoitan että voin maksaa 20-30 euroa enkä yhtään enempään. Eli mikä se ongelma oli?

Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole. Jos ja kun polttarit maksaa enemmän, et pysty osallistumaan.

Sekö sitten on morsiamelle kivaa, että kaaso heittää porukasta ulos ne joilla ei ole varaa maksaa tarpeeksi?

Vierailija
150/152 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ystävän/kaveri tai siskon polttareista MAX 150 euroa, olettaen että kyseessä on hauska päivä eikä "velvollisuuspolttarit", eli on ohjelmaa josta itsekin tykkään.

Vaatimattomatkin polttarit on ihan jees, jos tuntee ihmiset. Silti 20-30 euroa on kyllä surkea summa, jolla ei saa juuri muuta kuin ruoat ja ehkä matkaliput. Osa tänne kirjoittaneista olettaa, että kaikilla polttariporukoilla on mökki/muu ilmainen majoitus käytössä sopivalla etäisyydellä, ja näin ollen majoitus ei maksaisi mitään. Eihän se aina niin mene.

Onhan se 20-30 euroa vähän, mutta mitä jos ei kerta kaikkiaan ole varaa laittaa enempää? Pikavippikö pitäisi ottaa?

Ei joko osallistu, tai sitten sovitaan että voi maksaa oman varallisuuden mukaan. Mutta jos valtaosalle porukasta esim. 50 euroa on ok ja halutaan jotain ohjelmaa, niin eihän polttareita yhden vieraan vuoksi silloin järjestetä sillä 20 eurolla.

Sehän on sitten kaasosta ja muista osallistujista kiinni, jos ilmoitan että voin maksaa 20-30 euroa enkä yhtään enempään. Eli mikä se ongelma oli?

Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole. Jos ja kun polttarit maksaa enemmän, et pysty osallistumaan.

Sekö sitten on morsiamelle kivaa, että kaaso heittää porukasta ulos ne joilla ei ole varaa maksaa tarpeeksi?

Mutta tietääpä sitten ainakin, kumpi on tärkeämpää, ystävyys vai kuumailmapallolento.

Vierailija
151/152 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, että täällä kun tuntuu joka toinen olevan varakasta porukkaa, mutta ikinä näihin ketjuihin eivät vastaa kuin huonotuloiset?

En myöskään ymmärrä, mihin ihmeen polttareihin kutsutaan jotain työkavereita? Ikinä en itse kutsuisi omiin polttareihini kuin läheisimmät eli kuusi ihmistä, enkä kyllä edes menisi jonkun puolitutun polttareihin. Todella kummallista.

Vierailija
152/152 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös polttarit ole out.