Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olisit valmis maksamaan polttareista?

Vierailija
06.09.2017 |

Tosiaan paljonko omasta osuudesta, entä morsiamen osuudesta? Oletko työtön/opiskelija/pieni-/isotuloinen? Mitä jos polttarit järjestettäisiin esim. Tukholmassa, Tallinnassa tai Riikassa ja kestäisivät yhden yön yli, olisivat semmoiset hemmottelu + elämystyyliset polttarit?

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pieni herätys, että yksi pieni siideri Helsingin keskustan ravintolassa maksaa helposti 7-8 euroa. Jotta ymmärtäisitte, miksi nykyään 20 euroa on pieni raha. Ja ei, en tarkoita että polttareilla tarvitsisi käydä ravintolassa. Lähinnä pointtina, että kaikki on yllättävän kallista. Matkustaminen, ruoka, juoma, pääsyliput yms.

Vierailija
122/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille joilla on polttareita neljät kesässä... ei niihin kaikkiin ole pakko osallistua, jos on tiukkaa. Itse ainakin käyn vain niissä, joissa morsian on oikeasti läheinen.

Kyllä niihin joskus on pakko osallistua kaikkiin. Jokainen morsian nimittäin saattaa olla läheinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pieni herätys, että yksi pieni siideri Helsingin keskustan ravintolassa maksaa helposti 7-8 euroa. Jotta ymmärtäisitte, miksi nykyään 20 euroa on pieni raha. Ja ei, en tarkoita että polttareilla tarvitsisi käydä ravintolassa. Lähinnä pointtina, että kaikki on yllättävän kallista. Matkustaminen, ruoka, juoma, pääsyliput yms.

Ja pointti on juuri se, että kuka ihme sanoo että sen polttariporukan on mentävä sinne Helsingin keskustan ravintolaan kittaamaan siideriä? Kuka ylipäätään sanoo, että on syötävä ravontolassa?

Vierailija
124/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi varmasti ymmärrät, että 20 euroa on samalla iso raha.

Vierailija
125/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä tulisi aivan kauhean surullinen olo, jos joku ystävistäni ei pääsisi mukaan kun ei ole varaa! Varmasti suuttuisinkin asiasta kaasolle. Sen mukaan kekkerit, että kaikki toivotut pääsevät paikalle, ei saa olla rahasta kiinni! Mielikuvitusta kehiin! Eipä olisi mukava juhlia jos tietäisi jonkun syövän kaurapuuroa viikon polttareideni vuoksi 😒 tai hänelle sanottaisiin jos et maksa et tule.

Vierailija
126/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on myös vastaus niihin muutamaan tässäkin ketjussa esitettyyn kysymykseen, että ettekste ikinä tee mitään, kotonako vaan nyhjäätte. Juu, aika paljon tulee kotona nyhjättyä tai keksittyä kavereiden kanssa jotain hyvin edullista tekemistä. Ei ole yksinkertaisesti varaa käydä baareissa tai maksullisissa tapahtumissa, koska kaikki on niin kallista. Matalapalkka-aloilla se palkka on oikeasti pieni suhteutettuna siihen, mitä asuminen ja eläminen maksaa. Ei jää rahaa monen kympin ravintolaillallisiin tai baarikierroksiin. Ja jos sattuu olemaan työtön, opiskelija tai vaikka kotihoidon tuella kotona, on rahaa vielä vähemmän käytössä. Pelkästään asumiskustannukset voi pk-seudulla nousta niin ylös, että keskituloisestakin tulee käytännössä köyhä, koska tienaa just sen verran, että mihinkään tukiin ei ole oikeutettu ja maksaa korkeimman kautta esim päivähoitomaksuja. Ja näin ei siitä palkasta paljon juhlimisrahaa sitten irtoakaan.

Vierailija
127/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 50 euroa, kaasona 100 euroa. 50 euron ohella voisin osallistua nyyttärityylisiin tarjoiluihin ja toki omat alkot, jos niitä pitää olla. Olen töissä, mutta minusta polttarit kuten häätkin ovat usein ylimitoitettuja.

Vierailija
128/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, millaiset ihmiset täällä kirjoittavat? Ilmeisesti tänne ei kirjoita kuin maalaisia köyhiä?

Vierailija
129/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttäviä ehdotuksia... Pyjamabileet? Mölkky? Mitä spesiaalia noissa on, mölkkyä pelataan muutenkin mökillä.

Vierailija
130/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, millaiset ihmiset täällä kirjoittavat? Ilmeisesti tänne ei kirjoita kuin maalaisia köyhiä?

Todennäköisesti, koska vastauksiin ei kirjoiteta, aloituksen selkeästä pyynnöstä huolimatta, omaa tulotilannetta.

Vierailija
131/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttäviä ehdotuksia... Pyjamabileet? Mölkky? Mitä spesiaalia noissa on, mölkkyä pelataan muutenkin mökillä.

Jos haluat spesiaalia, niin maksa itse spesiaalisi. Niin yksinkertaista.

Omat polttarini nyt kesällä sujui luonnon helmassa vanhempieni mökillä yhdessä viiden ystäväni kanssa ruokaa tehden, mölkkyä ja muita pelejä pelaten, saunoen, syöden, juoden ja paljon jutellen ja nauraen. Osallistuin kuluihin samalla summalla kuin muutkin ja nautin ystävieni seurasta täysin siemauksin. Sen verran spesiaalia sain, että ystäväni olivat ostaneet Lushista erilaisia tuotteita, joita saunassa käytimme ja minä sain pitää tietenkin loput. Sain myös pienen yllätyspussin Lushin tuotteita kotiin viemisiksi (kylpypallo, kaksi saippuaa, kasvoputsari ja tuorenaamio). Olin todella iloisesti yllättynyt.

En kaipaa mitään tämän spesiaalimpaa ja jos kaipaan, niin maksan ja järjestän sen itse. Mulle oli tuossa mökkireissussa kuitenkin paljonkin spesiaalia, kuten se, että ylipäätään päästiin kaikki "tytöt" kerrankin kaikki yhdessä mökille omaan rauhaan ilman perheitä ja muita velvollisuuksia. Ei meillä näin aikuisiällä usein ole mahdollisuutta tyttöjen viikonloppuja viettää varsinkaan niin, että kaikki pääsevät mukaan.

Minusta mun polttarit oli parhaat polttarit ikinä!

Vierailija
132/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis maksamaan 100€. Tähän saa kyllä sisältyä myös ruokailut ja juomat, ainakin suurilta osin. Jonkin yksittäisen terassi- tai jatkodrinkin voin päälle vielä ostaa.

Jos on tarkoitus syödä ja juoda omaan piikkiin ravintolassa, niin sitten yhteiskuluihin suunnilleen 50€, vähintään toinen mokoma menee kuitenkin sitten ravintolaan. Yleensä järjestetäänkin ruokailut muulla tavoin, ettei tarvitse käyttää koko budjettia illalliseen.

Yleensä järjestetään omissa porukoissa noin 10 hengen polttareita, ja 100 €:lla per nuppi ei todellakaan järjestetä (Helsingissä) mitään kuumailmapallolentoja tai laskuvarjohyppyä, vaan kenties sauna, ruokaa, skumppaa, kyydit, polttarikansio, pientä rekvisiittaa ja yksi kohtuuhintainen aktiviteetti (tanssitunti, escaperoom, tms).

En kyllä ymmärrä, mitä järjestätte 20-30 €:lla. Tuolla saa pikniktarpeet, mutta samalla viltilläkö koko päivä istutaan? Jo mökkireissun ruokiin, juomiin ja matkoihin menee paljon enemmän.

Ulkomaanreissuihin tai yön yli polttareihin en osallistu. Ymmärrän idean, että olisi kiva panostaa matkaan yhdessä, mutta mieluumin matkat järjestetään sitten erikseen, jokaisen maksaessa itse oma osansa ja vaikuttaen tasa-arvoisesti suunnitteluun. Polttariasetelma aiheuttaa reissussa vähän liikaa paineita, jännitteitä ja rahanmenoa.

Vierailija
133/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000€ sillä varmasti saisi jo ihan hyvät

Vierailija
134/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat polttarini nyt kesällä sujui luonnon helmassa vanhempieni mökillä yhdessä viiden ystäväni kanssa ruokaa tehden, mölkkyä ja muita pelejä pelaten, saunoen, syöden, juoden ja paljon jutellen ja nauraen. Osallistuin kuluihin samalla summalla kuin muutkin ja nautin ystävieni seurasta täysin siemauksin. Sen verran spesiaalia sain, että ystäväni olivat ostaneet Lushista erilaisia tuotteita, joita saunassa käytimme ja minä sain pitää tietenkin loput. Sain myös pienen yllätyspussin Lushin tuotteita kotiin viemisiksi (kylpypallo, kaksi saippuaa, kasvoputsari ja tuorenaamio). Olin todella iloisesti yllättynyt.

En kaipaa mitään tämän spesiaalimpaa ja jos kaipaan, niin maksan ja järjestän sen itse. Mulle oli tuossa mökkireissussa kuitenkin paljonkin spesiaalia, kuten se, että ylipäätään päästiin kaikki "tytöt" kerrankin kaikki yhdessä mökille omaan rauhaan ilman perheitä ja muita velvollisuuksia. Ei meillä näin aikuisiällä usein ole mahdollisuutta tyttöjen viikonloppuja viettää varsinkaan niin, että kaikki pääsevät mukaan.

Jännää.

Kato kun kaikki morsiamet ei tykkää mökkeilystä ja mölkystä ja sipsin syönnistä. Ne polttarit kuitenkin järjestetään sille morsiamelle.

Vierailija
135/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti, koska vastauksiin ei kirjoiteta, aloituksen selkeästä pyynnöstä huolimatta, omaa tulotilannetta.

Missä viestissä sinä kerroit oman tulotilanteesi?

Minä asun Vantaalla ja olen töissä Helsingissä. Vuokra n. 850€/kk ja nettopalkka n. 1350-1400€/kk. Max. 50€ voisin polttareihin laittaa olettaen ettei samalle kesälle osu useita polttareita, häitä, rippijuhlia, yo-juhlia, valmistujaisia, mummon synttäreitä tms. Nyt kuluneena kesänä oli yhdet polttarit, kahdet häät, yhdet hautajaiset ja yhdet ylioppilasjuhlat. Polttarit jätin suosiolla väliin. Rahaa paloi näihin muihinkin ihan riittävästi. Sorry siitä.

Terv. Köyhä kaupunkilainen

136/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilainen keskituloinen. Käteen jää 1600, vuokra 520, pankille 250e, käytössä auto enkä koskaan osta koiralle halvinta. Voin helposti pistää reissuun kavereitten kanssa sen 100e-150e edes miettimättä mutta tuparit sekalaisessa seurassa joista tunnen parhaimmillaan vain morsiammen ja jonkun muun suunnittelema ohjelma niin max 50e + matkat ja omat juomat

Vierailija
137/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää.

Kato kun kaikki morsiamet ei tykkää mökkeilystä ja mölkystä ja sipsin syönnistä. Ne polttarit kuitenkin järjestetään sille morsiamelle.

No sitten pitää hyväksyä se, että keksitään jotain muuta edullista tai hyväksytään se että kaikki eivät osallistu polttareihin. Spesiaaliakin tekemistä keksii puoli-ilmaiseksi.

Jännä juttu muuten, että kun kysytään että paljonko olisi valmis maksamaan polttareista, niin sitten jotkut eivät millään usko vaan vänkäävät vastaan että se ja se on pieni summa rahaa. No se parisen kymppiä on pieni summa, mutta toisaalta suuri summa. Ja se ei vänkäämällä siitä miksikään muutu, että sen summan olisin valmis maksamaan polttareista.

Vierailija
138/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ystävän/kaveri tai siskon polttareista MAX 150 euroa, olettaen että kyseessä on hauska päivä eikä "velvollisuuspolttarit", eli on ohjelmaa josta itsekin tykkään.

Vaatimattomatkin polttarit on ihan jees, jos tuntee ihmiset. Silti 20-30 euroa on kyllä surkea summa, jolla ei saa juuri muuta kuin ruoat ja ehkä matkaliput. Osa tänne kirjoittaneista olettaa, että kaikilla polttariporukoilla on mökki/muu ilmainen majoitus käytössä sopivalla etäisyydellä, ja näin ollen majoitus ei maksaisi mitään. Eihän se aina niin mene.

Onhan se 20-30 euroa vähän, mutta mitä jos ei kerta kaikkiaan ole varaa laittaa enempää? Pikavippikö pitäisi ottaa?

Ei joko osallistu, tai sitten sovitaan että voi maksaa oman varallisuuden mukaan. Mutta jos valtaosalle porukasta esim. 50 euroa on ok ja halutaan jotain ohjelmaa, niin eihän polttareita yhden vieraan vuoksi silloin järjestetä sillä 20 eurolla.

Sehän on sitten kaasosta ja muista osallistujista kiinni, jos ilmoitan että voin maksaa 20-30 euroa enkä yhtään enempään. Eli mikä se ongelma oli?

Ei kai tuossa mitään ongelmaa ole. Jos ja kun polttarit maksaa enemmän, et pysty osallistumaan.

Mä olisin ollut morsiamena tosi pahalla mielellä jos osa mun kavereista ei olis voinut osallistua siksi, että mulle järkättiin jotain kuumailmapallolentoa jne. Mielummin kaikki mukaan ja homma kohtuuhintaisena.

Tuossa isässä ehkä tuntuu että se on joku elämän kohokohta ja ikimuistoinen ilta, mutta aika usein se on kuitenkin sitten aika tavallinen juttu ja kymmenen vuoden päästä ei edes muista mitä tehtiin.

Omista polttareista on jo aikaa, oli paljon ohjelmaa (ehkä vähän liikaakin), mutta ei mitään kovin kallista.

Meininki oli aika erilaista, tyydyttiin pienempään ja hyödynnettiin esim. opiskeluaikana sitä kautta löytyviä saunatiloja, useammat polttarit olen viettänyt esim. Otaniemessä kun kavereita siellä opiskeli ja saunat (ne sitsisaunat, ei Rantsu) irtosi sitä kautta helpolla. Nyyttäreinä tuotiin ensin pientä purtavaa ja juotavaa, saunottiin ja juteltiin. Yleensä joukosta löytyi aina joku hyvä meikkaaja tai sellainen ostettiin jostain edullisesti, muistelen että meillä oli esim. kosmetologikouluta välillä joku tekemässä jonkun hoidon ja meikkaamassa morsiamen.

Välillä oltiin ihan vaan jonkun kotona aloittamassa, samalla periaatteella.

Usein jotain ohjelmaakin oli, mutta enemmän just pyrittiin käyttämään suhteet ja porukan osaaminen kuin ostettiin superkalliita elämyksiä.

Sitten syömään jonnekin, ei liian kalliiseen paikkaan ja illalla vaikka baariin.

Vierailija
139/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis maksamaan 100€. Tähän saa kyllä sisältyä myös ruokailut ja juomat, ainakin suurilta osin. Jonkin yksittäisen terassi- tai jatkodrinkin voin päälle vielä ostaa.

Jos on tarkoitus syödä ja juoda omaan piikkiin ravintolassa, niin sitten yhteiskuluihin suunnilleen 50€, vähintään toinen mokoma menee kuitenkin sitten ravintolaan. Yleensä järjestetäänkin ruokailut muulla tavoin, ettei tarvitse käyttää koko budjettia illalliseen.

Yleensä järjestetään omissa porukoissa noin 10 hengen polttareita, ja 100 €:lla per nuppi ei todellakaan järjestetä (Helsingissä) mitään kuumailmapallolentoja tai laskuvarjohyppyä, vaan kenties sauna, ruokaa, skumppaa, kyydit, polttarikansio, pientä rekvisiittaa ja yksi kohtuuhintainen aktiviteetti (tanssitunti, escaperoom, tms).

En kyllä ymmärrä, mitä järjestätte 20-30 €:lla. Tuolla saa pikniktarpeet, mutta samalla viltilläkö koko päivä istutaan? Jo mökkireissun ruokiin, juomiin ja matkoihin menee paljon enemmän.

Ulkomaanreissuihin tai yön yli polttareihin en osallistu. Ymmärrän idean, että olisi kiva panostaa matkaan yhdessä, mutta mieluumin matkat järjestetään sitten erikseen, jokaisen maksaessa itse oma osansa ja vaikuttaen tasa-arvoisesti suunnitteluun. Polttariasetelma aiheuttaa reissussa vähän liikaa paineita, jännitteitä ja rahanmenoa.

Ei ole mikään pakko ostaa mitään aktiviteettia mistään. Voi esim. joku polttariporukasta pitää tanssituntia, tai vaikkapa kaikki vuoronperään.

Voisi olla hyvä idea prosentuaalinen polttarimaksu ja kertyneellä summalla sitten yhdessä katottaisiin, mitä saadaan aikaan. Esim. minun bruttotuloista 600 e/kk 100 euroa on 16,7 % (mitä en muuten ikimaailmassa laittaisi polttareihin). Oletetaan että sinä ansaitset bruttona 3500 e, jolloin sinä voit myöskin maksaa ystävällisesti 16,7 % eli 584,50 euroa.

Vierailija
140/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin parhaan kaverin polttareista n. 90e + ravintolaruoka ja alkoholit. Morsiamen osuus jaettiin kaikkien vieraiden kesken ja se on laskettu tuohon 90euroon.

Tuohon 90e sisältyi:

-runsas aamupala x2 koko porukalle itse tehtynä

-2 aktiviteettia mm. urheilulaji jota morsian ei ollut ennen kokeillut.

-yöpyminen vuokramökissä

Et kyllä tuolla summalla saa ihan hyvin päivään ohjelmaa.

En maksais kyl paljoo yli 100e polttareista. Ja kun porukkaan kuitenkin kuuluis opiskelijoita/osa-aikatyötä tekeviä yms niin en voisi vaatia et kaikki maksais paljoo toisen polttareista. Itse olen kokoaikatyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi