Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olisit valmis maksamaan polttareista?

Vierailija
06.09.2017 |

Tosiaan paljonko omasta osuudesta, entä morsiamen osuudesta? Oletko työtön/opiskelija/pieni-/isotuloinen? Mitä jos polttarit järjestettäisiin esim. Tukholmassa, Tallinnassa tai Riikassa ja kestäisivät yhden yön yli, olisivat semmoiset hemmottelu + elämystyyliset polttarit?

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttarit on saatanasta. Aina morsian on joko tyytymätön siihen ettei ole tarpeeksi kallista tai erikoista tai sitä mitä oletti. Kaaso taas sooloilee ja päättää törkeän hintaisia huvituksia joita kukaan ei halua maksaa. Osa taas sopii keskenään kuka maksaa ja mitä ja kaaso maksaa etukäteen mutta ei koskaan näe luvattuja rahoja ja yhtäkkiä tilillä on 500 euroa miinusta tämän takia. Kaikki tehtävät ei miellytä kaikkia ja osa valittaa muuten vaan. Opiskelijat ja vähävaraiset joutuu automaattisesti jäämään pois ja silti yritetään karhuta rahaa "mutta me laskettiin sen mukaan nää että kaikki tulee ja nyt kaikki joutuu sun takia muuten maksamaan 30e ylimääräistä ni sun pitää se sun osuus maksaa vaikka et tuukkaan!"

Kukaan ei ole iloinen ja hymyt on selkeästi pakotettu naamalle ja morsian nielee kyyneleitä.

Vierailija
62/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max 25 e olisi mielestäni sopiva summa, sisältäen morsiamen osuuden. En lähtisi mukaan kalliisiin polttareihin. Päiväohjelma voisi olla jotain itsekeksittyä hauskaa yhdessä oloa ja nyyttärisyömistä. Mielikuvituksella saa aikaan paljon pienelläkin rahalla, toki vaatii vaivaa vähän enemmän kuin valmiit ratkaisut.

Tätä en ymmärrä, mitä ihmettä ja missä voisi esim 6 hengen porukka tehdä 125 eurolla? Kerro ihmeessä!

Jos lähdet ulos viettämään iltaa ystävien kanssa selviätkö tosiaan 25 eurolla? Ja tässä tapauksessa pitäisi selvitä koko päivä..

Piknik puistossa ja sitten illasta saunomaan jonkun luokse tai jonkun mökille. Mökillä sitten keksiä kivaa tekemistä.

Oletko ajatellut että osa saattaa olla vaikka opiskelijoita joille jo osallistuminen häihin lahjoineen on siinä ja siinä onko varaa saatikka että siihen vielä polttarit. Ja poiskaan ei voi aina jäädä jos morsian on läheinen

Syksyllä piknik puistossa?!? Mitä jos vettä sataa?! Ja siihen saa menemään max. Kaksi tuntia. Sapuskat ja skumppa niin sinne se menikin jo iso oa rahoista. Lopuilla voi ostaa jaffan ja sipsipussin ja mennä 8 tuntia pariskunnan kaksioon pelaamaan korttia.

Joo tosi kivat polttarit. Oikeesti 25e ei oikeesti saa yhtään mitään eikä voi olettaa että jollakin on ilmanen mökki missä oleskella.. Koska ei tosiaan ole!

Itse opiskelijana sanoin että huonosta rahatilanteestani johtuen en pääse osallitumaan muuta kuin ohjelmanumeroon X ja kaikki ottivat sen tosi hyvin, en siis pilannut muiden huvittelua sillä ettei mulla sattunut olemaan rahaa juuri silloin mutta pääsin kyllä hiukan osallistumaan mikä oli morsiamelle tärkeintä! Koska minä ymmärrän ettei tuolla summalla saa tänäpäivänä juuri mitään ja kurjaa olis ollu jos mun takia morsiamen jotkut jutut olis jääny väliin!

Et määritellyt mihin aikaan vuodesta. Syksyllä voi pitää piknikin vaikka olkkarin lattialla ja ympärille kynttilöitä. En tajua miksi polttareissa pitää olla kaiken maailman sirkustemppuja. Minusta on myös tökeröä pyytää jotain jäämään pois rahan takia tai itse jäädä sivuun omatoimisesti. Varsinkin jos morsian on tosiaan läheinen.

Ap mainitsi että polttarit on nyt syksyllä. Ja yleensä tapana on pitää hauska päivä. En oikein vieläkään ymmärrä miten saat 25e päivän kaikki ruuat ja juomat ja liikkumiset! Esim. Tässäkin tapauksessa vain morsian ja sulho asuu paikkakunnalla. Mihis se sulhanen sitten ajetaan kotoa kun naiset viettää siellä polttareitaan? Ja onko se nyt kauhean kiva olla morsiamen kotona? Kyllä mun mielestä polttareissa pitäis hiukan tehdä kaikkea kivaa mistä morsian tykkää eikä vaan nyhjätä tämän kotona.. Eikä aina voi olettaa että jotakin saa varmaan ilmasen paikan.. Se polttareissa menee aina vikaan, kun joku on tosiaan valmis antamaan vain sen 20e ja sitten olettaa että sillä saa ruuat juomat ja aktiviteetit koko päiväksi ja varmasti joku ilmaiseksi antaa loput..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max 25 e olisi mielestäni sopiva summa, sisältäen morsiamen osuuden. En lähtisi mukaan kalliisiin polttareihin. Päiväohjelma voisi olla jotain itsekeksittyä hauskaa yhdessä oloa ja nyyttärisyömistä. Mielikuvituksella saa aikaan paljon pienelläkin rahalla, toki vaatii vaivaa vähän enemmän kuin valmiit ratkaisut.

Tätä en ymmärrä, mitä ihmettä ja missä voisi esim 6 hengen porukka tehdä 125 eurolla? Kerro ihmeessä!

Jos lähdet ulos viettämään iltaa ystävien kanssa selviätkö tosiaan 25 eurolla? Ja tässä tapauksessa pitäisi selvitä koko päivä..

Piknik puistossa ja sitten illasta saunomaan jonkun luokse tai jonkun mökille. Mökillä sitten keksiä kivaa tekemistä.

Oletko ajatellut että osa saattaa olla vaikka opiskelijoita joille jo osallistuminen häihin lahjoineen on siinä ja siinä onko varaa saatikka että siihen vielä polttarit. Ja poiskaan ei voi aina jäädä jos morsian on läheinen

Syksyllä piknik puistossa?!? Mitä jos vettä sataa?! Ja siihen saa menemään max. Kaksi tuntia. Sapuskat ja skumppa niin sinne se menikin jo iso oa rahoista. Lopuilla voi ostaa jaffan ja sipsipussin ja mennä 8 tuntia pariskunnan kaksioon pelaamaan korttia.

Joo tosi kivat polttarit. Oikeesti 25e ei oikeesti saa yhtään mitään eikä voi olettaa että jollakin on ilmanen mökki missä oleskella.. Koska ei tosiaan ole!

Itse opiskelijana sanoin että huonosta rahatilanteestani johtuen en pääse osallitumaan muuta kuin ohjelmanumeroon X ja kaikki ottivat sen tosi hyvin, en siis pilannut muiden huvittelua sillä ettei mulla sattunut olemaan rahaa juuri silloin mutta pääsin kyllä hiukan osallistumaan mikä oli morsiamelle tärkeintä! Koska minä ymmärrän ettei tuolla summalla saa tänäpäivänä juuri mitään ja kurjaa olis ollu jos mun takia morsiamen jotkut jutut olis jääny väliin!

Et määritellyt mihin aikaan vuodesta. Syksyllä voi pitää piknikin vaikka olkkarin lattialla ja ympärille kynttilöitä. En tajua miksi polttareissa pitää olla kaiken maailman sirkustemppuja. Minusta on myös tökeröä pyytää jotain jäämään pois rahan takia tai itse jäädä sivuun omatoimisesti. Varsinkin jos morsian on tosiaan läheinen.

Tämä ei ollut ap:n viesti siis, mutta polttarit ovat tosiaan syksyllä.

Miksi ''sirkustemput'' ovat pahasta? Morsian on toivonut, että saisi tehdä jotakin, jota ei muuten tulisi tehtyä. Voin tosiaan itse kustantaa morsiamen osuuden ''sirkustempusta'', jotta hän sen saisi.

Ap

http://sirkusmagenta.fi/wp3/sirkuspolttarit/

Vierailija
64/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mainitsi että polttarit on nyt syksyllä. Ja yleensä tapana on pitää hauska päivä. En oikein vieläkään ymmärrä miten saat 25e päivän kaikki ruuat ja juomat ja liikkumiset! Esim. Tässäkin tapauksessa vain morsian ja sulho asuu paikkakunnalla. Mihis se sulhanen sitten ajetaan kotoa kun naiset viettää siellä polttareitaan? Ja onko se nyt kauhean kiva olla morsiamen kotona? Kyllä mun mielestä polttareissa pitäis hiukan tehdä kaikkea kivaa mistä morsian tykkää eikä vaan nyhjätä tämän kotona.. Eikä aina voi olettaa että jotakin saa varmaan ilmasen paikan.. Se polttareissa menee aina vikaan, kun joku on tosiaan valmis antamaan vain sen 20e ja sitten olettaa että sillä saa ruuat juomat ja aktiviteetit koko päiväksi ja varmasti joku ilmaiseksi antaa loput..

Mies voi mennä omiin polttareihinsa tai sitten ne polttarit voi järjestää jonkun toisen kotona vaikka olisikin viereisessä kaupungissa.

Ja kuten jo sanoin ettei aina kyse ole siitä että on "valmis" antamaan vaan sen 20e vaan joskus se on pakon sanelema määrä mitä voi siihen polttariin laittaa. Mutta ap jo sanoi että korkein mitä oltiin valmiita maksamaan on 50e eli sillä jo saa enemmänkin ruokaa, juomaa ja itse keksittyjä huveja.

Vierailija
65/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttarit on saatanasta. Aina morsian on joko tyytymätön siihen ettei ole tarpeeksi kallista tai erikoista tai sitä mitä oletti. Kaaso taas sooloilee ja päättää törkeän hintaisia huvituksia joita kukaan ei halua maksaa. Osa taas sopii keskenään kuka maksaa ja mitä ja kaaso maksaa etukäteen mutta ei koskaan näe luvattuja rahoja ja yhtäkkiä tilillä on 500 euroa miinusta tämän takia. Kaikki tehtävät ei miellytä kaikkia ja osa valittaa muuten vaan. Opiskelijat ja vähävaraiset joutuu automaattisesti jäämään pois ja silti yritetään karhuta rahaa "mutta me laskettiin sen mukaan nää että kaikki tulee ja nyt kaikki joutuu sun takia muuten maksamaan 30e ylimääräistä ni sun pitää se sun osuus maksaa vaikka et tuukkaan!"

Kukaan ei ole iloinen ja hymyt on selkeästi pakotettu naamalle ja morsian nielee kyyneleitä.

Pysy kotona :)

Vierailija
66/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisten polttarit on aika kauheeta värkkäämistä. Miesten kanssa on aina parempaa. Rehdisti lähdetään baariin ja ehkä tilattu strippari paikalle. Juhlakalulle laitetaan päälle jotain huvittavaa ja jos on sen tyylinen laitetaan tekemään jotain nolostuttavaa. Ja kivaa on.

Vierailija
67/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tosi ihanat kaverin polttarit hintaan 60e + yksi ruoka ravintolassa. Käytiin tanssitunnilla, köysiradalla ja kaason mökillä yksi yö. Jos kellään porukasta ei ole mökkiä, niin olisi hankaloittanut paljon.

Morsian oli tosi tyytyväinen ja kiitollinen. Kaikilla oli hauska vkl!

Työssä käyviä ollaan kaikki jotka osallistui, mutta suurimmalla osalla matalapalkka-ala.

Vierailija
68/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Repesin tälle, miten kauniin kuvan oletkaan maalaillut polttareista :D

t. Ap/se kaaso helvetistä

Vierailija
69/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, et mitä täällä ihmiset tekee kavereiden kanssa noin niin kun yleensä. Meille on ihan normi hommaa käydä kaupungilla kävelemässä, piknikillä tai saunomassa kavereilla. Olisi se aika tylsä viettää polttareita samalla kaavalla, kuin esim. yleensä lauantai päivää/iltaa. Ja varsinkin tässä tapauksessa, jossa morsian toivonut jotain extraa.

Sillä 25-50 eurolla ei viettäisi edes yksinään yhtä päivää ruokineen ja juomineen.

Vierailija
70/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
71/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää ihmiset koskaan tee mitään? Mitään ekstraa muutenkaan elämässä? Johonkin ravintolailtaan saattaa mennä jo normiarjessa 100 euroa, joten miksi ei siihen kaverin polttariin ja kokemukseen voi myöskin laittaa rahaa enempää kuin 50 euroa?

Vierailija
72/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan paljonko omasta osuudesta, entä morsiamen osuudesta? Oletko työtön/opiskelija/pieni-/isotuloinen? Mitä jos polttarit järjestettäisiin esim. Tukholmassa, Tallinnassa tai Riikassa ja kestäisivät yhden yön yli, olisivat semmoiset hemmottelu + elämystyyliset polttarit?

Mä olisin valmist maksamaan polttareista max. 1500e (toki jos halvemmalla selviää niin aina parempi!)

Suurin osa niistä rahoista meneenkuitenkin omiin matkoihin, majoituksiin, syömisiin, juomisiin, takseihin, lentoihin tai laivoihin tms. Ja sitten yhdessä maksetaan polttarisankarin osuus

Mä suhtaudun polttareihin vähän kuin johonkin muuhun poikien viikonloppuun. Hitosti hauskaa hyvässä porukassa!

Vierailija
73/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti! Ihan turhaa paskaa jotkut sumopainiasut, tankotanssitunnit, kuumailmapallolennot, kauneushoidot, hieronnat, yms yms! Menee vaan rahaa ihan helvetisti ja ihan turhaan.

Panostus seuraan, ruokaan ja juomaan. Panostus johonkin morsiammen ja ehkä koko porukan yhteisiin muistoihin perustuvaan itsekeksittyyn ohjelmaan, tai sitten jotain "seuraleikkejä" jos ilta ei mukamas täyty yhdessäolosta ja juttelusta ilman oheista... Ja se sauna vois olla kiva, ja saunassa jotain tököttiä jokaisen naamaan = kasvohoito. Ei tarvita mitään beauty spaata. Jos löytyy kiva tila missä voi olla, saunoa, yöpyä ja ehkä ihan ilman taksia käydä jossain kuppilassa illemmalla, kaikilla on varmasti kiva ilta, eikä vituta kun on maksanut itsensä kipeäksi jostain paskasta.

Pitkälle samaa mieltä loppuosasta, satsaus ruokaan, juomaan ja yhdessä oloon! Kaveriporukalla on yhdessä paljon juteltavaa ja on kiva olla yhdessä. Paras jos kaikki halukkaat voivat yöpyä samassa paikassa, kenelläkään ei tule kiire vikaan junaan tms.

Mutta alkuosasta olen eri mieltä, yksi tällainen ostettu erikoisempi ohjelmannumero on ihan paikallaan. Varsinkin jos morsian on itse sellaista vähän toiminut.

Vierailija
74/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Täyttä hömpötystä niinkuin tupaantuliaisetkin. Tai sitten en vain ymmärrä niiden tarkoitusta. En minä ole moisia ikinä vietellyt , ei vain kiinnosta.

Vierailija
75/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-250 e on ollut kokonaiskustannus niissä polttareissa, joissa olen ollut.

Vierailija
76/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä hintoja. Ei meillä ollu tollaisia summia noin 25 vuotta sitten. Mentiin vaan baariin ja vedettiin liiskat. Jokainen maksoi juomansa ja morsiamelle tarjottiin.

Vierailija
77/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20e. Häihin menee muuten liikaa rahaa kun pitää yleensä päivittää asua, kampausta, matkat häihin, häälahja jne. Joten en kyllä laita tuon enempää polttareihin ja tuo siis on sekä oma että morsiamen osuus yhteensä. Minusta on turha pelleillä ja järjestää jotain hienompaa ja kallista kun sen naimisiin menin pitäisi minusta olla jo itsessään niin erikoista ettei tarvitse mitään elämystä polttareissa. Sen sijaan mukavaa yhdessäoloa ja rentoutumista.

No pääseehän tuolla kahville. 5 € seutulippuun, 3,5 € kahviin, 5 € leivokseen ja 5 € seutulippu kotiin. 1,5 € jää morsiamen kahvia ja leivosta varten.

Nämä naisten polttarivalmistelut on kyllä aina yhtä huvittavia seurata sivusta 😃

Vierailija
78/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin aikanaan itseni kipeäksi "ystävän" polttareissa. Tämän morsion avioliitto kestikin sitten noin vuoden verran kunnes tosirakkaus löytyi muualta. Ja taas uudet polttarit...

Vierailija
79/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään laittaisi kuin 50e + omat ruoat. Porukka on kuitenkin tuntematon ja koen sellaisen seuran jo lähtökohtaisesti vähän vaivaannuttavaksi.

Morsian voi toki toivoa, ja mielikuvitusta saa käyttää jos haluaa keksiä jtn uusia juttuja/kokemuksia. Tärkeintä lienee kuitenkin hyvä tunnelma ja rento yhdessäolo. Se ei vaadi paljoa rahaa. Voithan sinä kaasona antaa sitten vaikka häälahjaksi (tai kimpassa) sen kuumailmapallolennon.

Vierailija
80/152 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää hiukan nämä kommentit, että ei laitettaisi polttareihin enempää kuin summa x. Pahimmillaan sitten toi summa on just joku 25e. Ajatteleeko ihmiset oikeesti polttareista päällimmäisenä sitä, "paljonko joutuu laittamaan" rahaa niihin? "En minä ainakaan osallistu jos joudun maksamaan yli 25/50e" kuulostaa ankealta ajattetutavalta. Minusta polttareissa pääasia on, että pääsee järjestämään ikimuistoista päivää ystävälle, ja samalla hauskaa päivää myös itselleen, ei se, että minä nyt jouduin tästä 50e maksamaan.

En tarkoita, että kallis on parempi ja tottakai halvallakin saa järjestettyä. Mutta kyllä nuo 25e budjetin ilmoittajat vaikeuttaa kaason hommaa reippaasti. Minusta ei pitäisi olla myöskään poissuljettu, että kuluihin osallistutaan osin maksukyvyn mukaan. Tämä siis toki vain, jos kyseessä on oikea vähävaraisuus. Ei siksi, että ystävän päivään nyt ei vain haluta käyttää rahaa. Mulle olisi ihan fine, että työtön yh maksaa vähemmän kuin kovapalkkainen polttarivieras.