Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olisit valmis maksamaan polttareista?

Vierailija
06.09.2017 |

Tosiaan paljonko omasta osuudesta, entä morsiamen osuudesta? Oletko työtön/opiskelija/pieni-/isotuloinen? Mitä jos polttarit järjestettäisiin esim. Tukholmassa, Tallinnassa tai Riikassa ja kestäisivät yhden yön yli, olisivat semmoiset hemmottelu + elämystyyliset polttarit?

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max 25 e olisi mielestäni sopiva summa, sisältäen morsiamen osuuden. En lähtisi mukaan kalliisiin polttareihin. Päiväohjelma voisi olla jotain itsekeksittyä hauskaa yhdessä oloa ja nyyttärisyömistä. Mielikuvituksella saa aikaan paljon pienelläkin rahalla, toki vaatii vaivaa vähän enemmän kuin valmiit ratkaisut.

Tätä en ymmärrä, mitä ihmettä ja missä voisi esim 6 hengen porukka tehdä 125 eurolla? Kerro ihmeessä!

Jos lähdet ulos viettämään iltaa ystävien kanssa selviätkö tosiaan 25 eurolla? Ja tässä tapauksessa pitäisi selvitä koko päivä..

Piknik puistossa ja sitten illasta saunomaan jonkun luokse tai jonkun mökille. Mökillä sitten keksiä kivaa tekemistä.

Oletko ajatellut että osa saattaa olla vaikka opiskelijoita joille jo osallistuminen häihin lahjoineen on siinä ja siinä onko varaa saatikka että siihen vielä polttarit. Ja poiskaan ei voi aina jäädä jos morsian on läheinen

Vierailija
42/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä polttareille, joihin olen itse osallistunut, on tullut hintaa 50-80 e + omat ruokakulut. Majoittumiseen on kukin hoitanut itse. Toki morsiamelle varattuun hotelliin on voinut tarvittaessa joku muukin jäädä yöksi, jos siis tällainen on ollut varattuna. Morsiussaunan kun saa hyvin järjestettyä saunallisessa sviitissä, eikä välttämättä tule edes kalliiksi. Samaisessa sviitissä voi sitten järjestää muutakin ohjelmaa.

Kannattaa käyttää porukan suhteita ohjelman suunnittelussa. Aina joku tietää edulliset saunatilat (esim. ammattiliittojen tai muiden yhdistysten tilat, taloyhtiöiden tilat tms.). Samoin joku tuntee edullisen meikkaajan/kampaajan/kynsien laittajan tai vaikka huomenlahjakuvaajan. Usein olemme satsanneet eniten yhteiseen tekemiseen, kuten tankotanssituntiin tms, josta koko osallistujaporukka tykkää.

Kerro, missä päin Suomea polttareita suunnitellaan, niin saat tarkempia vinkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jostakin kauempaa saisi mökin tmv edullisemmin ja majoitusasiakin ratkeaisi niin morsiamen voisi kyydittää sinne?

https://www.positiivarit.fi/aarteisto/perjantaiutelu/perjantaiuteluiden…

Vierailija
44/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ap kertoa suunnilleen, missä päin Suomea polttarit on tarkoitus pitää? Ja onko ne pakko pitää juuri morsiamen kotipaikkakunnalla?

Edullisista ohjelmista tuli mieleen, että jostain vanhasta lautapelistä voi saada tuunaamalla aika hauskan. Esim. Afrikan tähteen on helppo tehdä pahvista uudet läpykät, joihin voi timanttien tilalle keksiä mitä tahansa shotin juomisesta tanssimiseen.

Rosvo vois olla entinen koopää kundikaveri...

Vierailija
45/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseutu on ihmisten kulkemisen kannalta helpoin, koska juuri kellään ei ole omaa autoa. Logistiikka on tässä ollut vähän ongelmana, samoin tilojen puute.

Muutamalla on tosiaan osaamista, jota voisin hyödyntää ohjelmissa, samoin on itsellänikin. Jotain aktiviteettikin haluaisin kyllä kehitellä, koska morsian on toivonut jotakin tämäntyylistä. Olen siihen valmis laittamaan vaikka omilla rahoillani morsiamen osuuden, kaikista kivoin olisi kyllä tietenkin, jos kaikki siihen pääsisivät osallistumaan.

Ap

Vierailija
46/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana av, onpas mahtavaa, että täältä tuli näin hyviä vastauksia ja neuvoja iänikuisten trollausten sijaan!

Ap

Vierailija
47/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Typerä perinne. Toisin sanoen: en halua osallistua ensimmäisiinkään polttareihin.

N28v

Vierailija
48/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Max 25 e olisi mielestäni sopiva summa, sisältäen morsiamen osuuden. En lähtisi mukaan kalliisiin polttareihin. Päiväohjelma voisi olla jotain itsekeksittyä hauskaa yhdessä oloa ja nyyttärisyömistä. Mielikuvituksella saa aikaan paljon pienelläkin rahalla, toki vaatii vaivaa vähän enemmän kuin valmiit ratkaisut.

Tätä en ymmärrä, mitä ihmettä ja missä voisi esim 6 hengen porukka tehdä 125 eurolla? Kerro ihmeessä!

Jos lähdet ulos viettämään iltaa ystävien kanssa selviätkö tosiaan 25 eurolla? Ja tässä tapauksessa pitäisi selvitä koko päivä..

Piknik puistossa ja sitten illasta saunomaan jonkun luokse tai jonkun mökille. Mökillä sitten keksiä kivaa tekemistä.

Oletko ajatellut että osa saattaa olla vaikka opiskelijoita joille jo osallistuminen häihin lahjoineen on siinä ja siinä onko varaa saatikka että siihen vielä polttarit. Ja poiskaan ei voi aina jäädä jos morsian on läheinen

Syksyllä piknik puistossa?!? Mitä jos vettä sataa?! Ja siihen saa menemään max. Kaksi tuntia. Sapuskat ja skumppa niin sinne se menikin jo iso oa rahoista. Lopuilla voi ostaa jaffan ja sipsipussin ja mennä 8 tuntia pariskunnan kaksioon pelaamaan korttia.

Joo tosi kivat polttarit. Oikeesti 25e ei oikeesti saa yhtään mitään eikä voi olettaa että jollakin on ilmanen mökki missä oleskella.. Koska ei tosiaan ole!

Itse opiskelijana sanoin että huonosta rahatilanteestani johtuen en pääse osallitumaan muuta kuin ohjelmanumeroon X ja kaikki ottivat sen tosi hyvin, en siis pilannut muiden huvittelua sillä ettei mulla sattunut olemaan rahaa juuri silloin mutta pääsin kyllä hiukan osallistumaan mikä oli morsiamelle tärkeintä! Koska minä ymmärrän ettei tuolla summalla saa tänäpäivänä juuri mitään ja kurjaa olis ollu jos mun takia morsiamen jotkut jutut olis jääny väliin!

Vierailija
49/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 euroa. Typerä perinne. Toisin sanoen: en halua osallistua ensimmäisiinkään polttareihin.

N28v

Olet varmaan semmoinen persoona, ettei kutsua tarvitse odotellakaan.

Vierailija
50/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista aktiviteettia morsian toivoo, vauhtia, aktionia..?

Omasta mielestäni kivaa aktiviteettia on escape roomit. Helsingissä riittää pelipaikkoja. Esim sellaisiakin missä voi kahteen iso porukka pelata kahta samanlaista huonetta samanaikaisesti.

Vierailija
51/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni kivaa aktiviteettia on escape roomit. Helsingissä riittää pelipaikkoja. Esim sellaisiakin missä voi kahteen iso porukka pelata kahta samanlaista huonetta samanaikaisesti.

*kahteen jaettu

Vierailija
52/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä piknik puistossa?!? Mitä jos vettä sataa?! Ja siihen saa menemään max. Kaksi tuntia. Sapuskat ja skumppa niin sinne se menikin jo iso oa rahoista. Lopuilla voi ostaa jaffan ja sipsipussin ja mennä 8 tuntia pariskunnan kaksioon pelaamaan korttia.

Joo tosi kivat polttarit. Oikeesti 25e ei oikeesti saa yhtään mitään eikä voi olettaa että jollakin on ilmanen mökki missä oleskella.. Koska ei tosiaan ole!

Itse opiskelijana sanoin että huonosta rahatilanteestani johtuen en pääse osallitumaan muuta kuin ohjelmanumeroon X ja kaikki ottivat sen tosi hyvin, en siis pilannut muiden huvittelua sillä ettei mulla sattunut olemaan rahaa juuri silloin mutta pääsin kyllä hiukan osallistumaan mikä oli morsiamelle tärkeintä! Koska minä ymmärrän ettei tuolla summalla saa tänäpäivänä juuri mitään ja kurjaa olis ollu jos mun takia morsiamen jotkut jutut olis jääny väliin!

En ehkä itse kyllä kehtaa ehdottaa, että joku jättäisi ohjelmanumeron välistä, jos ei ole varaa. Ja haluaisin tosiaan, että kaikilla on mukavaa ja tehdään yhdessä kivoja juttuja, tämä järjestely vain on todella työlästä.

Vierailija
53/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään todella todella urheilullista, tyyliin jumppa tai tankotanssi. Tuo kuumailmapallolento oli sellainen, josta tiedän hänen haaveilleen, Suomessa ne vain ovat niin kalliita, ettei se ole mahdollista toteuttaa. Escape room on hyvä idea. Ystäväni on hyvin humoristinen ja itseironinen, joten mietin jopa sumopainiasuja...

Ap

Vierailija
54/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et määritellyt mihin aikaan vuodesta. Syksyllä voi pitää piknikin vaikka olkkarin lattialla ja ympärille kynttilöitä. En tajua miksi polttareissa pitää olla kaiken maailman sirkustemppuja. Minusta on myös tökeröä pyytää jotain jäämään pois rahan takia tai itse jäädä sivuun omatoimisesti. Varsinkin jos morsian on tosiaan läheinen.

Vierailija
55/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi idea vaan lisää: onnibussi Kampista esim Turkuun 4-5€/suunta, Turun keskustasta AirBnb, seuraavana päivänä takaisin Helsinkiin Kamppiin.

Jos siis pk-seudun ulkopuolella voi tulla kysymykseen. Ei tarvita autoja. Morsiamen voisi kuljettaa bussiin niin, ettei hän tiedä minne lähtee.

Vierailija
56/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin polttarit olis ollut 150€/osallistuja. Jätin opiskelijana väliin. No muut neljä sai sit maksaakin 180€ kun jätin välistä. Ei edes kysytty suunnitteluun apua. Ilmotettiin vaan päivä, ohjelma ja hinta.

Vierailija
57/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et määritellyt mihin aikaan vuodesta. Syksyllä voi pitää piknikin vaikka olkkarin lattialla ja ympärille kynttilöitä. En tajua miksi polttareissa pitää olla kaiken maailman sirkustemppuja. Minusta on myös tökeröä pyytää jotain jäämään pois rahan takia tai itse jäädä sivuun omatoimisesti. Varsinkin jos morsian on tosiaan läheinen.

Tämä ei ollut ap:n viesti siis, mutta polttarit ovat tosiaan syksyllä.

Miksi ''sirkustemput'' ovat pahasta? Morsian on toivonut, että saisi tehdä jotakin, jota ei muuten tulisi tehtyä. Voin tosiaan itse kustantaa morsiamen osuuden ''sirkustempusta'', jotta hän sen saisi.

Ap

Vierailija
58/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenan mökit ovat syksyllä aika edullisia, kun hintaan kuuluu myös kylpyläliput. Toki sijainti on vähän syrjäinen. https://www.serena.fi/mokit-2/

Noissa yksittäisissä kalliimmista ohjelmanumeroista (kuten edellisen ehdottama escape room) voi tehdä niin, että halukkaat maksavat omasta osallistumisestaan ja kaikki morsiamen osuudesta. Nämä voi vielä sijoittaa esim. aamupäivään, niin osa voi tulla vasta kyseisen ohjelman jälkeen.

Itsellä jäisi muuten ulkomaan polttarit väliin, ei niinkään rahan vaan pienten lasten takia.

Vierailija
59/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 maksimi ja siinä pitää olla koko hinta, omat kulut ja morsiamen. Olen DI mutta myös yh.

En todella lähtisi ulkomaille jonkun random polttariporukan kanssa, hyvä että kestän ventovieraita humalassa yhden illan. Ulkomaanmatkat teen perheen kanssa, tai sitten kolmisin sen morsiamen ja siskonsa kanssa.

Vierailija
60/152 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti! Ihan turhaa paskaa jotkut sumopainiasut, tankotanssitunnit, kuumailmapallolennot, kauneushoidot, hieronnat, yms yms! Menee vaan rahaa ihan helvetisti ja ihan turhaan.

Panostus seuraan, ruokaan ja juomaan. Panostus johonkin morsiammen ja ehkä koko porukan yhteisiin muistoihin perustuvaan itsekeksittyyn ohjelmaan, tai sitten jotain "seuraleikkejä" jos ilta ei mukamas täyty yhdessäolosta ja juttelusta ilman oheista... Ja se sauna vois olla kiva, ja saunassa jotain tököttiä jokaisen naamaan = kasvohoito. Ei tarvita mitään beauty spaata. Jos löytyy kiva tila missä voi olla, saunoa, yöpyä ja ehkä ihan ilman taksia käydä jossain kuppilassa illemmalla, kaikilla on varmasti kiva ilta, eikä vituta kun on maksanut itsensä kipeäksi jostain paskasta.