Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isät lapsen asialla ry ällöttää

Vierailija
06.09.2017 |

Mikä ihmeen vieraannuttaminen? Ehkä siihen on syynsä, että oikeus määrää useimmiten lapset äidille, onkohan nämä aktivistit sitä ajatelleet. Alkoholin ja huumeiden käyttötilastot osoittavat että isukeille maistuu enemmän kuin äideille. Ja sitten kun äidit eivät uskalla antaa kovin paljon lapsiaan näille epäluotettaville isille, niin parutaan että vieraannuttamista. Kukahan se oikein kiusaa? Isiä ei usein kiinnosta hoitaa lapsia ja kotia, mutta eron jälkeen sitten kitistään kun äidillä ja lapsilla on tiivis yhteys. Se vielä puuttuisi että pitäisi huonolle isälle antaa lapset hoitoon rangaistuksen uhalla, niin kuin tämä isät lapsen asialla nyt yrittää järjestää. Minunkin exäni on usein humalassa riehunut ja laimlyönyt lapsia, kaipa se on sitten vieraannuttamista että yritän suojella lapsia. Tosin on myös rikollista antaa lapset vaaralliseen hoitoon. Mitähän keinoja tässä jää lähivanhemmalle, jos isät lapsen asialla saa tahtonsa läpi???

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv2 juuri nyt. Syytettynä isät.

Siinä esimerkki lähiäidistä, joka on vieraannuttanut isän lapsen elämästä.

Vierailija
102/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä törmännyt siihenkin, että äidit ovat toisinaan aika katkeria miehiä kohtaan erosta ja sitten keksivät miehestä vaikka millaista juttua, joka saa isän näyttämään todella huonolta isältä. Työn kautta tämä huomattu, ettei syy todellakaan aina ole siinä, että isä olisi epäkelpo. On tapauksia, joissa äidin henkinen tasapaino on sitä luokkaa, että lasten olisi parempi olla isällään, mutta meidän oikeusjärjestelmä suosii äitejä.

Tämä katkeruus juurikin. Äiti antaa lapselle joko suorasti tai epäsuorasti kuvaa isästä huonompana vanhempana ja myöhemmin isän uudesta puolisosta vastaavasti ei hyväksyttävää kuvaa. Lapsi raukka haluaa olla kummankin vanhemman puolella, mutta lopulta aivopesun tuloksena on 'äidin puolella', isälle ei halutakaan yhtäkkiä muka mennä, isän uusi puoliso on muka epäreilu jne.jne.

Katkeruuden sijasta olisi hyvä katsoa eteenpäin ja antaa lapselle mahdollisuus saada elämäänsä toisensa hyväksyvät vanhemmat ja mahdollisesti jopa uusia hänen kasvua ja kehitystä tukevia aikuisia ja ehkä perheenjäseniäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen kirjoitti:

Ette  te äidit  näköjään tiedä miten pahalta lapsesta tuntuu kun äiti haukkuu lapsen isää lapselle. Lapsi voi oireilla monella tapaa.... ja oireilee ennemmin tai myöhemmin.

Jos on jotain  "sanottavaa " niin asian voi lapselle nätimmin kertoa.. ei mollata! Että silleen

Äiti oon ja sivusta tapauksia seurannut...  Omaan korvaan kalskahtanut pahalta , tosi pahalta....

Onneksi isät eivät koskaan hauku äitejä......

Vierailija
104/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär jätettiin alkoholistiäidilleen (lääkkeitäkin meni) vaikka taistelin oikeuksista. Periaatteessa meillä siis yhteishuoltajuus, mutta äiti ei antanut mun nähdä lasta vuosiin. Tein lasuja yms mutta koskaan ei mitään kuulunut. Kun tyttö täytti 14 aloin heittämään elareita tämän tilille ihan siksi että elarit äidin tilitä meni kyllä suurimmaksiosaksi muuhun kuin tyttärestämme huolta pitämiseen. Olen tavannut lastani 11 vuoden aikana oikeasti varmaan 20 kertaa. Ikävä ja suru on kova. Facebookin perusteella tytöllä ei mene sen paremmin kuin äidilläänkään ja mua oikeasti huolettaa lapsen tulevaisuus. Että ei aina mene hyvin nämä asiat. Tuohon liikkeeseen en nyt kommentoi enempää kun en siitä tiedä, halusin vain tuoda ilmi että jos lapsesta on huoli (äidillä tai isällä) niin pitäisi viranomaisten ottaa tosissaan, vaikka oletuksena olisikin että äiti parempi huoltaja. Niin ei aina ole.

Vierailija
105/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapset kasvavat ja alkavat ymmärtää asioita. Se, kumpi on tahallaan vieraannuttanut lapset isästä/ äidistä, tulee kohtaamaan asian lapsen aikuistuttua ja asiat voivatkin kääntyä täysin päinvastaisiksi.

Vierailija
106/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulisi olla sama käytäntö kuin Ruotsissa. Silloin, kun kumpikin vanhemmista haluaa lapsen lähivanhemmaksi eikä pääse asiasta sopuun, tuomioistuimet päättävät 50/50 tasa-arvoisesti vanhempia kohdellen. Ruotsissa lapsensa lähivanhemmaksi haluavalla isällä on sama mahdollisuus saada lähivanhemmuus kuin äidilläkin. Suomessa kummankin halutessa lähivanhemmuutta, äiti saa sen kaksi kertaa useammin kuin isä.

Tämä on käytäntö, joka varmasti palvelee vanhempia, mutta ei välttämättä ollenkaan lapsia. Koska riitelevät vanhemmat, jotka eivät tule toimeen tekevät lasten elämästä helvettiä, ja aina vika on vastapuolessa. 

Seuraan tällaista vierestä, ja todella ymmärrän, miksei vuoroviikkovanhemmuutta ja ylipäätään vanhemmuuden jakamista suositella, jos vanhemmat eivät tule toimeen keskenään.

Suositteletko siis, että vähennetään naisilta 50/50 vanhemmuuksia ja siirretään heitä etävanhemmiksi?

Jos ennen eroakin on ollut se tilanne, että isä on hoitanut lapsia pääsääntöisesti, niin tottakai.

Vierailija
107/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitien lapsiinsa kohdistama väkivalta on yhä tabu.

Äidit pahoinpitelevät lapsiaan paljon miehiä enemmän. Naisten mielestä tämä on aivan luonnollista koska naisen ovat lasten kanssa enemmän aikaa. Sellaista on äidin lempeä rakkaus.

No selvähän se on, että äiti monesti on pienen kanssa 24/7 ja vielä usein todella väsyneenä. Yöt repaleisian ja joskus lapsen isän  tuki on vähäistä, että näin voi käydä. Väsymyksestä puolikuolleena niitä lapsia kun hoidetaan.  Mutta jos tämä olisi niin päin, että mies olis pienten lasten kanssa 24/7 niin tilastot voisivat olla vielä karseammat.  Väsyneenä ihminen ei ole oma itsensä. Se on helppo sellaisen vikistä, joka ei koskaan ole lapsesta vastuussa ollut. Tähän asiaan voitaisiin vaikuttaa sillä, että isätkin ottaisivat enemmän sitä hoitovastuuta lapsistaan.

Voisi ja voisi...

Vastaavalla logiikalla on ihan loogista, että mies hakkaa ja raiskaa vaimonsa koska on tämän kanssa enimmän aikaa?

Siis, onko sitä lasta pakko paiskoa ensinkään? Onko?

No ei tietenkään ole pakko paiskoa ja suurin osa ei paiskokkaan.  Mutta tottahan se on, että  miehet hakkaa eniten juuri niitä omia vaimojaan, eikä naapurin rouvaa. Ja varmaan syynä juuri se, että viettävät enemmän aikka sen oman vaimon kanssa. Jos taas olisivat enimmän aikaa siellä maapurissa, saisi se naapurin rouva varmemmin selkäänsä. Eihän sellainen ihminen, joka käy kotona vain kääntymässä, ehdi edes nähdä lastaan sen vertaa, että sitä ehtisi pahoinpitelemään.

Vierailija
108/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin isiä ei USEIN kiinnostaa hoitaa lapsia ja kotia? Mihin tämä näkemys perustuu? Itse tunnen useita hyviä isiä, jotka kyllä jaksaa hoitaa lapsiaan ja vielä kotiakin. Sinulta kysyisinkin, että mitä ajattelit, kun päätit tehdä lapsia humahakuisen ja väkivaltaisen miehen kanssa?

Vierailija
109/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isät ihan itse hoitavat vieraannuttamisen itsestään omalla käytöksellään. Oma isäni raivosi joskus äidilleni, että hän yrittää kääntää meitä lapsia häntä vastaan. No isäni oli raivohullu narsisti, joka haukkui meitä jatkuvasti niin kumma juttu, että ei ollut välejä lapsiinsa. Äitini jaksaa häntä puolustaa edelleen kymmenien vuosien jälkeen.

Vierailija
110/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset vieraantuvat isistään, jotka toistuvasti pettävät lupauksensa, unohtavat tapaamisensa, eivät ota yhteyttä eivätkä huolehdi (tarvittaessa lastenvalvojan ja poliisin kanssa) niistä sovituista tapaamisista, joita hyvin harva äiti yrittää estää. Hyvä vanhempi ajaa lapsen etua, eikä omia "oikeuksiaan".

Vieraantuminen on suojakeino toistuvasti pettymyksiä aiheuttavaa ihmistä kohtaan. Osalla miehistä on hyvin todellisuudesta poikkeava käsitys itsestään ja ihmissuhteiden ylläpitämisestä. Sosiopatia on neljä kertaa yleisempää miehillä kuin naisilla, ja kyvyttömyys tunnistaa, kestää ja sanoittaa tunteita erittäin yleistä ns. normaaleillakin.

Erotessa tyttäreni sai valita, kumman vanhemman luo jää asumaan. Hän valitsi minut ja sanoi, että minä sentään ymmärrän häntä ja hän luottaa siihen, että pidän hänestä huolta. Isänsä ei ole paha eikä holtiton, mutta unohtaa lupauksensa eikä ole koskaan kotona. Tytär ei juurikaan tapaa isäänsä, vaikka muutimme samaan kaupunkiin siksi, että hän pystyy halutessaan isää  vapaasti tapaamaan. Isälle työ, alkoholi ja omat riennot ovat aina olleet lapsia ja puolisoa tärkeämmät.

Vierailija
111/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä elarit aina maistuu muttei lasta saa antaa isälle koska tilastot ja ällöttää

Tämän takia suomalaisten syntyvyys laskee. 

No, sinun syntyvyytesi on todennäköisesti nolla. Ihan hyvä niin, annetaan evoluution toimia!

Päästään ja asenteiltaan terve vanhempi asettaa lapsen parhaan oman etunsa edelle. Se tarkoittaa, että jää hoitamaan sairasta lasta, auttaa läksyissä, paistaa lettuja, leikkii lapsen kanssa ja ottaa tämän mukaan haravoimaan pihaa.Vanhempien suhde on lapsen koti; jos loukkaa, laiminlyö ja pahoinpitelee puolisoaan, tekee samaa lapsilleen. Nämä huomaavat KAIKEN. Ne haistavat ilmasta, jos vanhemmat ovat riidelleet heidän poissaollessaan.

Se, että vie jälkeläiset kerran vuodessa Linnanmäelle tai Kreetalle ja muut ajat lusmuilee töissä tai makaa sängyssä selällään juoden pänikkäviiniä ja konjakkia suljetun oven takana, ei ole vastuullista ja läsnäolevaa vanhemmuutta. 

Vierailija
112/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä. Yleistää ei sopisi. Ikäviä kokemuksia löytyy varmaan kummaltakin sukupuolelta. Mielipide tulee varmaan sen mukaan, jos varsinkin itse on kokenut jotain kielteistä asioissa. ISÄT LAPSEN ASIALLA RY:tä en tiedä, joten siitä ei ole mielipidettä.

Vierailija
113/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset vieraantuvat isistään, jotka toistuvasti pettävät lupauksensa, unohtavat tapaamisensa, eivät ota yhteyttä eivätkä huolehdi (tarvittaessa lastenvalvojan ja poliisin kanssa) niistä sovituista tapaamisista, joita hyvin harva äiti yrittää estää. Hyvä vanhempi ajaa lapsen etua, eikä omia "oikeuksiaan".

Vieraantuminen on suojakeino toistuvasti pettymyksiä aiheuttavaa ihmistä kohtaan. Osalla miehistä on hyvin todellisuudesta poikkeava käsitys itsestään ja ihmissuhteiden ylläpitämisestä. Sosiopatia on neljä kertaa yleisempää miehillä kuin naisilla, ja kyvyttömyys tunnistaa, kestää ja sanoittaa tunteita erittäin yleistä ns. normaaleillakin.

Erotessa tyttäreni sai valita, kumman vanhemman luo jää asumaan. Hän valitsi minut ja sanoi, että minä sentään ymmärrän häntä ja hän luottaa siihen, että pidän hänestä huolta. Isänsä ei ole paha eikä holtiton, mutta unohtaa lupauksensa eikä ole koskaan kotona. Tytär ei juurikaan tapaa isäänsä, vaikka muutimme samaan kaupunkiin siksi, että hän pystyy halutessaan isää  vapaasti tapaamaan. Isälle työ, alkoholi ja omat riennot ovat aina olleet lapsia ja puolisoa tärkeämmät.

Juuri näin. Tämäntyyppinen isä vieraannuttaa itsensä lapsista jo ennen eroa. Kaikki muu on tärkeämpää kuin lapset. Raivokohtauksia, jatkuvaa alkoholin tissuttelua, työnarkomaniaa, tunnekylmyyttä jne, onko ihme, että lapset vieraantuvat? Sitten kun vaimo ja lapset lähtevät, alkaa uhkailu, kiristäminen, pelottelu ja valittaminen. Ja vaimo antaa periksi osituksessa, koska muuten joutuu oikeuteen tappelemaan lapsista. Sitten kun on erottu, ja lapset tulevat viikonlopuksi isän luo, isällä onkin yllätys yllätys melkein koko päivän kestäviä omia vapaa-ajan menojaan ja kouluikäiset lapset ovat isän asunnossa pitkät ajat keskenään. Kesällä lapset viettävät lomaa isän luona, tosin isä on töissä ja lapset taas keskenään päivät. Varsinaisen lomansa isä viettää omissa menoissaan ja naisystävänsä kanssa. Ulkomaanmatkojakin isä tekee, mutta ilman lapsia. Onko ihme, että murrosiässä lapset eivät enää halua käydä? Ja sanoihan se isä kerran, että hänen ei koskaan olisi pitänyt hankkia lapsia.

Totuus on, että kaikki miehet eivät sovi isän rooliin eivätkä edes halua yrittää.  

Vierailija
114/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehen ex on persoonallisuushäiriöinen idiootti joka valehtelee ja manipuloi ja kiusaa ja on syvästi uhriutunut. Uhkaa vuorotellen ettei mies näe lapsiaan ja että jättää lapset kokonaan miehelle. Yhtään selväpäistä hetkeä ei ole ollut, pelkkää häiriintynyttä peliä. Ja meillä on tavallinen, ihan hyvä perhe. Lastenvalvojat ja lastensuojelu ei äidin puuhaan ole puuttunut, ilmeisesti on sitten riittävän hyvä äiti. Ja hyvä niin. Mut sääliks on käynyt miestä joka joutuu kamppailemaan lastensa tapaamisista ja asioista tuollaisen hullun kanssa. Miehillä ei yleensä ole sellaisia manipilointitaitoja kuin naisilla, isä js etä ovat muutenkin heikkoja asemia, edelleen. Olen tässä vieressä seurannut kuinka hienovaraista ja kieroa puuhaa se vieraannuttaminen on. Jo isää väheksyvä asenne vaikuttaa lapsiin.

Vierailija
115/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on isiä, jotka välittävät lapsistaan. Ja eron jälkeen ryhdistyvät entisestään. Ja aika paljon on katkeria äitejä, jotka purkavat kaiken paskansa siihen lastensa isään. Lapsen paras ei läheskään aina ole lapsen paras, vaan äiti käyttää lapsiaan hyväkseen säädelläkseen omia tunteitaan. Ja kostaakseen exälle omia typeriä valintojaan. On valetta, että äiti olisi aina hyvä. Ei ole

Vierailija
116/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin tuntemani mies, erään "isien oikeus -liikkeen" kannattaja, kun vielä asui naisen ja lasten kanssa vaikka ero oli jo miltei selvä, makasi itse iltaisin sängyssään ja tallensi puhelimeensa kun väsynyt äiti (joka huolehtinut taas koko päivän lapsista miehen mennessä menoissaan) taisteli iltavillissä olevia lapsia nukkumaan. Ei tullut mieleen mennä katsomaan josko voisi auttaa, vaan tekee tallenteita joilla muka olisi voinut osoittaa äidin käytöksen olevan haitallista lapsille!

No, harhainen mt-tapaus tämäkin mies. Itsessään ei vikoja näe, vain muut mokaa.

Vierailija
117/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ällöttä äitiyden jumalointi. Jos isät saisivat olla aktiivisempia kasvatuksessa, lapsista tulisi rohkeampia. Hyvä esimerkki on se hollantilainen maailman nuorin yksinpurjehtijatyttö, joka oli isänsä kasvattama. Naiset haluavat tasa-arvoa, mutta haluavat silti pitää äitiyden jonkinlaisella jalustalla, eivätkä antaa isälle yhtä suurta valtaa kotona.

P.S. olen itse nainen.

Vierailija
118/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ällöttä äitiyden jumalointi. Jos isät saisivat olla aktiivisempia kasvatuksessa, lapsista tulisi rohkeampia. Hyvä esimerkki on se hollantilainen maailman nuorin yksinpurjehtijatyttö, joka oli isänsä kasvattama. Naiset haluavat tasa-arvoa, mutta haluavat silti pitää äitiyden jonkinlaisella jalustalla, eivätkä antaa isälle yhtä suurta valtaa kotona.

P.S. olen itse nainen.

En minä naisena ainakaan halua sellaista tasa-arvoa, että naisia ja miehiä pidettäisiin samanlaisina.

Kyllähän biologinen äiti on luonnostaan lapsille se luontaisin hoitaja. Ei tästä pääse mihinkään.

Vierailija
119/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P.S. olen itse nainen.

En minä naisena ainakaan halua sellaista tasa-arvoa, että naisia ja miehiä pidettäisiin samanlaisina.

Kyllähän biologinen äiti on luonnostaan lapsille se luontaisin hoitaja. Ei tästä pääse mihinkään.

Ei kyllä ole. Moni äiti on täysin sokea omille katkeruuksilleen, tunne-elämän ongelmilleen jne. Äiti joka ei kunnioita lapsen isää, oli sitten ex tai nyx, on jo melko paska äiti.

Vierailija
120/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sattumalta tunne yhtään alkoholisti-äitiä, enkä ainuttakaan narkkari-äitiä. Kuitenkin lähes kaikki tutut isä-ihmiset ovat enemmän tai vähemmän alkoholisteja. Heistä 3 on lopettanut juomisen kokonaan. Mökkinaapureistamme 2 on kuollut viinaan. Yksi mies katosi  kokonaan, löytyi kuolleena ojasta kun lumet sulivat. ?. Lähitaloissa ainakin 4 kyläläistä on aikoinaan tehnyt itsemurhan, kaikki miehiä ja maaseutupakkakuntalaisia.  Minusta Suomessa miehillä suuria vaikeuksia arjen hallinnassa.  Moni siellä maalla on yrittänyt myös tappaa puolisonsa, kaikilla on aseet, metsästysmaat ovat lähellä. Kaikkien lasten parasta olla äitiensä hoidossa, ovat paljon vatuullisempia kuin isät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän