Isät lapsen asialla ry ällöttää
Mikä ihmeen vieraannuttaminen? Ehkä siihen on syynsä, että oikeus määrää useimmiten lapset äidille, onkohan nämä aktivistit sitä ajatelleet. Alkoholin ja huumeiden käyttötilastot osoittavat että isukeille maistuu enemmän kuin äideille. Ja sitten kun äidit eivät uskalla antaa kovin paljon lapsiaan näille epäluotettaville isille, niin parutaan että vieraannuttamista. Kukahan se oikein kiusaa? Isiä ei usein kiinnosta hoitaa lapsia ja kotia, mutta eron jälkeen sitten kitistään kun äidillä ja lapsilla on tiivis yhteys. Se vielä puuttuisi että pitäisi huonolle isälle antaa lapset hoitoon rangaistuksen uhalla, niin kuin tämä isät lapsen asialla nyt yrittää järjestää. Minunkin exäni on usein humalassa riehunut ja laimlyönyt lapsia, kaipa se on sitten vieraannuttamista että yritän suojella lapsia. Tosin on myös rikollista antaa lapset vaaralliseen hoitoon. Mitähän keinoja tässä jää lähivanhemmalle, jos isät lapsen asialla saa tahtonsa läpi???
Kommentit (166)
Lapsen paras on etusijalla. ei äidin!
Jossakin vaiheessa lapsi kuitenkin kysyy isästään. Äidin tehtävä ei ole morkata lapsen isää... Onhan se kuitenkin lapsen isä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten työssä erovanhempien parissa. Minulla oli tapana kysyä, missä lapsi on päivähoidossa ja mikä sinne on puhelinnumero. Yhdelläkään isällä ei ollut puhelimessa valmiina päivähoitopaikan /lapsen ryhmän puhelinnumeroa, joka ainakin minulle kertoi sen, että sinne ei ihmeemmin soiteltu. Kukakohan ilmoitti, jos lapsi on sairas?
Ei tuo kyllä todista mitään. Ei minullakaan ole esim. autohuoltamon puhelinummeroa tallennettuna puhelimeen, koska on niin helppo etsiä se tarvittaessa netistä ja soittaa sitten.
Lisäksi olen päiväkodissa töissä, enkä nyt keksi että miksi olisi oletusarvoista että vanhemmat hirveästi soittelisi meille (onneksi eivät soittele, ehtisi muuta tekemäänkään), jos lapsi sairastuu, niin me soitetaan vanhemmalle, kyllä se puhelu menee perille, vaikkei numeroa olisikaan vanhemman luuriin tallennettu. Meilläkin on sitäpaitsi useita puhelimia josta saatetaan soittaa, harvemmin vanhemmilla on jokaista numeroa tallennettuna.
Aivanko tosissasi vertaat autohuoltamoa lapsesi päiväkotiin?
Mulla (äidillä) on se pk:n numero tallennettuna mm. siksi, että tiedän vastata heti kun pk soittaa, tai jos missaan puhelun niin soitan heti takaisin. Tai jos lapsi on sairas aamulla niin voin heti, ilman nettihakua, laittaa tekstarin, että tietävät pk:ssa peruuttaa yhdet annokset ruokia.
Minä vastaan puhelimeen vaikken olisi numeroa tallentanutkaan ja soitan takaisin. Jos lapsi on sairas aamulla, niin se ilmoitetaan nykyään daisyn kautta meilläpäin, ei siihen tarvita puhelinumeroa.
Minä taas vastaan työajalla vain todella tärkeisiin puheluihin, käytännössä niihin, jotka tulevat koulusta tai päiväkodista.
Vieraannuttaminen on naisten keskuudessa enemmän sääntö kuin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulisi olla sama käytäntö kuin Ruotsissa. Silloin, kun kumpikin vanhemmista haluaa lapsen lähivanhemmaksi eikä pääse asiasta sopuun, tuomioistuimet päättävät 50/50 tasa-arvoisesti vanhempia kohdellen. Ruotsissa lapsensa lähivanhemmaksi haluavalla isällä on sama mahdollisuus saada lähivanhemmuus kuin äidilläkin. Suomessa kummankin halutessa lähivanhemmuutta, äiti saa sen kaksi kertaa useammin kuin isä.
Tämä on käytäntö, joka varmasti palvelee vanhempia, mutta ei välttämättä ollenkaan lapsia. Koska riitelevät vanhemmat, jotka eivät tule toimeen tekevät lasten elämästä helvettiä, ja aina vika on vastapuolessa.
Seuraan tällaista vierestä, ja todella ymmärrän, miksei vuoroviikkovanhemmuutta ja ylipäätään vanhemmuuden jakamista suositella, jos vanhemmat eivät tule toimeen keskenään.
että silleen kirjoitti:
Jossakin vaiheessa lapsi kuitenkin kysyy isästään. Äidin tehtävä ei ole morkata lapsen isää... Onhan se kuitenkin lapsen isä!!
Äidin tehtävä ei myöskään ole tunkata paskaa isää. Parasta on olla lapsen ikätasolle sopivalla tavalla rehellinen.
Muistan että mikään ei vituttanut mua lapsena enempää, kuin se, että mulle yritettiin vääntää mustaa valkoiseksi kun kyse oli isästäni. Että kyllä se sua rakastaa ja plaa plaa, vaikka oli ihan selvää, että niin ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä niitä ruokia enää aamulla edes peruutella :D Lisää voi tilata, mutta vähentää ei voi. Näin ainakin täälläpäin.
Juu, se olikin katsos palstamamman yksi keino häpäistä miehiä. :) paska isä kun ei oo päikyn numeroa!
No, onhan se aika heikkoa vanhemmuutta, jos ei edes päikyn numeroa jaksa puhelimeensa tallentaa.
Mistä vanhemmuudessa olikaan kyse? Ei ainakaan lapsen hyvinvoinnista? Selitätkö miten tarkalleen ottaen lapsi kärsii jos isä hakee numeron googlella?
No meidän päikyn www-sivuilla ainakin on vanhentuneet yhteystiedot. Mulle hoitajat yhtenä päivänä valitti, kun eksäni (mies) oli ilmoittanut niin myöhään (yhdentoista aikaan) lapsen poissaolosta. Kysyin tästä exältäni ja hän ei kuulemma aiemmin ollut "sopivassa paikassa", että olisi voinut puhelinnumeron googlata ja kun ei toimivaa löytänyt, lähetti viestin mulle (kun mun velvollisuushan on isäpäivinä päivystää puhelimella 24/7, jos mies tarvii apua). Mitä jos olisin ollut silloin kokouksessa? Olisko jäänyt ilmoittamatta?
Vastaavalla logiikalla puhelimeen tallennettu numero voi olla vanhentunut.
WWW-sivut tulisi ensisijaisesti laittaa kuntoon!Ai se elokuun alussa päiväkodista molemmille vanhemmille ilmoitettu olisi sun logiikalla yhtä todennäköisesti vanhentunut?
Vitustako minä tiedän koska numero on teille ilmoitettu. Jos osaat lukea, kirjoiten että _voi olla_ vanhentunut.
WWW-sivu on kuitenkin virallinen sivusto, siellä pitää olla oikeat tiedot. Asiasta voi tiedottaa, kaikki hyötyvät.
Äititabuharhassa elävät eivät kykene näkemään mahdollista äidin lapselleen aiheuttamaa hätää!
Taitaa oikeasti olla harvassa ne miehet, jotka pystyy kodin ja lapset hoitamaan. En sitten tiedä onko kysymys biologiasta vai mistä, mutta kun minä olin äitiyslomalla ja hoidin sekä kodin, että lapset. Koti oli järjestyksessä ja puhdas, pyykit pesty ja ruoka valmiina kun mies tuli töistä. Lapset hoidettu ja ruokittu jne. Mutta kun roolit vaihtuivat ja minä menin töihin ja mies jäi kotiin, niin mitä tapautui? Minä tulin töistä jouduin tekemään ruuan, tiskasin , siivosin , pyykkäsin jne. Mies hoiti juuri ja juuri lapsen/lapset ja taisi käyttää heidät päivällä äidillään syömässä kun ei tietenkään jaksanut tehdä ruokaa kotona. Kyllähän ne lapset hengissä anopin avustuksella pysyivät, mutta minun työtaakka oli aikamoinen ja mies ei käytännössä tehnyt juuri mitään.Ja kuitenkin tämäkin mies on ihan tavallinen, normaalisti ihan järkevä mies, mutta ei hänestä kyllä lasten/kodin hoitajaksi oikein ollut.No siitä se tilanne sitten helpotti, kun mieskin meni takaisin töihin, lapset kouluun ja hoitoon. Ei ollut kukaan enää kotona päivisin sotkemassa ja lapset tuli ruokittua kodin ulkopuolella. Mies on ihan hyvä aviomies ja hyvä isä varsinkin nyt isommille lapsille, mutta voin vain kuvitella, miten olisi käynyt, jos miehen olisi pitänyt yksin selvitä pienten lasten hoitamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Äititabuharhassa elävät eivät kykene näkemään mahdollista äidin lapselleen aiheuttamaa hätää!
Ja isät eivät tätä hätää aiheuta koskaan?
että silleen kirjoitti:
Ja tätä alapeukuttanut 3, yläpeukuttanut 2. Mit vit, oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulisi olla sama käytäntö kuin Ruotsissa. Silloin, kun kumpikin vanhemmista haluaa lapsen lähivanhemmaksi eikä pääse asiasta sopuun, tuomioistuimet päättävät 50/50 tasa-arvoisesti vanhempia kohdellen. Ruotsissa lapsensa lähivanhemmaksi haluavalla isällä on sama mahdollisuus saada lähivanhemmuus kuin äidilläkin. Suomessa kummankin halutessa lähivanhemmuutta, äiti saa sen kaksi kertaa useammin kuin isä.
Tämä on käytäntö, joka varmasti palvelee vanhempia, mutta ei välttämättä ollenkaan lapsia. Koska riitelevät vanhemmat, jotka eivät tule toimeen tekevät lasten elämästä helvettiä, ja aina vika on vastapuolessa.
Seuraan tällaista vierestä, ja todella ymmärrän, miksei vuoroviikkovanhemmuutta ja ylipäätään vanhemmuuden jakamista suositella, jos vanhemmat eivät tule toimeen keskenään.
Suositteletko siis, että vähennetään naisilta 50/50 vanhemmuuksia ja siirretään heitä etävanhemmiksi?
Vierailija kirjoitti:
Äitien lapsiinsa kohdistama väkivalta on yhä tabu.
Äidit pahoinpitelevät lapsiaan paljon miehiä enemmän. Naisten mielestä tämä on aivan luonnollista koska naisen ovat lasten kanssa enemmän aikaa. Sellaista on äidin lempeä rakkaus.
Mulla on kaksi miespuolista ystävää, jotka ovat joutuneet vieraannuttamisen uhreiksi. Toinen on liiankin kiltti ja täydellinen aviomies, ehkä hieman säälittävä tossukka ex-vaimonsa mielestä. Hänen kotinsa on aina tiptop siisti ja lapsilla mukavaa ja turvallista niinä viikkoina kun lapset ovat isällä. Äidin ongelmana on se, että lapset eivät haluaisi palata äidilleen ja hän on siksi alkanut väittää, että lapset "voivat huonosti isältä tultuaan". Isä on joutunut melko lujille sossujen kanssa joutuessaan puolustamaan itseään. Onneksi lapset alkavat olla jo sen verran isoja, että heidänkin mielipidettään kuunnellaan. En ymmärrä äidin säätöä, ilmeisesti hän ei voi sietää ajatusta, että exä olisi onnellinen.
Toinen case on surullisempi. Isällä on a-ongelma ja äidillä mt ja lääkkeiden väärinkäyttöä. Ja lapsesta siis tapellaan. Siinä tapauksessa olen kyllä huomannut, että sossukoneisto on aivan selvästi äidin puolella, vaikka ei ole mitään takeita, että se olisi lapselle se parempi vaihtoehto. Lapsi on ollut välillä otettuna huostaankin, mutta äidille se aina lopulta palautuu. Mies ei ole koskaan kännissä lapsen kanssa, mutta muulloin melkein koko ajan.
Joten kyllä tuolle järjestölle on tarvetta.
Ette te äidit näköjään tiedä miten pahalta lapsesta tuntuu kun äiti haukkuu lapsen isää lapselle. Lapsi voi oireilla monella tapaa.... ja oireilee ennemmin tai myöhemmin.
Jos on jotain "sanottavaa " niin asian voi lapselle nätimmin kertoa.. ei mollata! Että silleen
Äiti oon ja sivusta tapauksia seurannut... Omaan korvaan kalskahtanut pahalta , tosi pahalta....
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi miespuolista ystävää, jotka ovat joutuneet vieraannuttamisen uhreiksi. Toinen on liiankin kiltti ja täydellinen aviomies, ehkä hieman säälittävä tossukka ex-vaimonsa mielestä. Hänen kotinsa on aina tiptop siisti ja lapsilla mukavaa ja turvallista niinä viikkoina kun lapset ovat isällä. Äidin ongelmana on se, että lapset eivät haluaisi palata äidilleen ja hän on siksi alkanut väittää, että lapset "voivat huonosti isältä tultuaan". Isä on joutunut melko lujille sossujen kanssa joutuessaan puolustamaan itseään. Onneksi lapset alkavat olla jo sen verran isoja, että heidänkin mielipidettään kuunnellaan. En ymmärrä äidin säätöä, ilmeisesti hän ei voi sietää ajatusta, että exä olisi onnellinen.
On aivan sairasta, että viranomaiset ottavat nämä syytökset vakavissaan ilman todisteita ja tutkimuksia. Vrt. mies saatetaan tuomita raiskauksesta vain naisen ilmoituksella.
Kyllä sivistysvaltiossa pitäisi olla syytön kunnes toisin todistetaan ja ketään ei tuomita ilman todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit pahoinpitelevät lapsiaan paljon miehiä enemmän. Naisten mielestä tämä on aivan luonnollista koska naisen ovat lasten kanssa enemmän aikaa. Sellaista on äidin lempeä rakkaus.
No onhan se ihan loogista, ettei lapsiaan voi pahoinpidellä, jos niiden kanssa ei ole tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No selvähän se on, että äiti monesti on pienen kanssa 24/7 ja vielä usein todella väsyneenä. Yöt repaleisian ja joskus lapsen isän tuki on vähäistä, että näin voi käydä. Väsymyksestä puolikuolleena niitä lapsia kun hoidetaan. Mutta jos tämä olisi niin päin, että mies olis pienten lasten kanssa 24/7 niin tilastot voisivat olla vielä karseammat. Väsyneenä ihminen ei ole oma itsensä. Se on helppo sellaisen vikistä, joka ei koskaan ole lapsesta vastuussa ollut. Tähän asiaan voitaisiin vaikuttaa sillä, että isätkin ottaisivat enemmän sitä hoitovastuuta lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No selvähän se on, että äiti monesti on pienen kanssa 24/7 ja vielä usein todella väsyneenä. Yöt repaleisian ja joskus lapsen isän tuki on vähäistä, että näin voi käydä. Väsymyksestä puolikuolleena niitä lapsia kun hoidetaan. Mutta jos tämä olisi niin päin, että mies olis pienten lasten kanssa 24/7 niin tilastot voisivat olla vielä karseammat. Väsyneenä ihminen ei ole oma itsensä. Se on helppo sellaisen vikistä, joka ei koskaan ole lapsesta vastuussa ollut. Tähän asiaan voitaisiin vaikuttaa sillä, että isätkin ottaisivat enemmän sitä hoitovastuuta lapsistaan.
Voisi ja voisi...
Vastaavalla logiikalla on ihan loogista, että mies hakkaa ja raiskaa vaimonsa koska on tämän kanssa enimmän aikaa?
Siis, onko sitä lasta pakko paiskoa ensinkään? Onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi ja voisi...
Vastaavalla logiikalla on ihan loogista, että mies hakkaa ja raiskaa vaimonsa koska on tämän kanssa enimmän aikaa?
Siis, onko sitä lasta pakko paiskoa ensinkään? Onko?
Kyllä se loogisempaa ja todennäköisempää että mies hakkaa ja raiskaa vaimonsa, ennemmin kuin naapurin Sirpan kenen kanssa ei ole ikinä missään tekemisissä.
Loistava kysymys! Nyt kaikki _isä-ällötyksessä_ riutuvat joukolla vastaamaan!