Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isät lapsen asialla ry ällöttää

Vierailija
06.09.2017 |

Mikä ihmeen vieraannuttaminen? Ehkä siihen on syynsä, että oikeus määrää useimmiten lapset äidille, onkohan nämä aktivistit sitä ajatelleet. Alkoholin ja huumeiden käyttötilastot osoittavat että isukeille maistuu enemmän kuin äideille. Ja sitten kun äidit eivät uskalla antaa kovin paljon lapsiaan näille epäluotettaville isille, niin parutaan että vieraannuttamista. Kukahan se oikein kiusaa? Isiä ei usein kiinnosta hoitaa lapsia ja kotia, mutta eron jälkeen sitten kitistään kun äidillä ja lapsilla on tiivis yhteys. Se vielä puuttuisi että pitäisi huonolle isälle antaa lapset hoitoon rangaistuksen uhalla, niin kuin tämä isät lapsen asialla nyt yrittää järjestää. Minunkin exäni on usein humalassa riehunut ja laimlyönyt lapsia, kaipa se on sitten vieraannuttamista että yritän suojella lapsia. Tosin on myös rikollista antaa lapset vaaralliseen hoitoon. Mitähän keinoja tässä jää lähivanhemmalle, jos isät lapsen asialla saa tahtonsa läpi???

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja jos vieraannuttamikseksi katsotaan esim se, että äiti muuttaa vauvan kanssa toiselle paikkakunnalle, niin jo ollaan hakoteillä. Ei kukaan voi olla sidottu samalle paikkakunnalle entisen puolisonsa/lastensa isän kanssa. Eikö äiti sitten saisi muuttaa esim opiskelujen perässä? Ei se ole mitään vieraannuttamista.

Sekään ei ole vieraannuttamista, että vauva on pääasiassa äitinsä hoidossa. Tähän on biologiset syyt.

Ei ole mitään biologisia syitä sille miksi äidin pitäisi olla se joka hoitaa lasta.

Voi väärinkohdeltua, vieraannutettua isä-reppanaa.

Biologia on epäreilu.

Nainen tulee raskaaksi, synnyttää ja imettää ja omistaa oman vauvan. Miksei mies saa vauvaa? Se on saatava siltä ilkeältä äidiltä pois!

Naiset on pistettävä edes jotenkin maksamaan siitä hyvästä.

Tässä Isät Lasten Asialla ry:n perimmäinen sanoma. Niillä on vain kohtukateus.

Parempi vaieta kuoliaaksi koko roskasakki.

Ottaa ilmeisesti koville ajatus, että nainen ei olisikaan tärkeämpi vanhempi kuin isä sen jälkeen kun imetys on ohi?

No oikeassa elämässä aika harva mies alkaisi lasta yksin hoitamaan. Useampi erokin peruuntuisi, jos naiset sanoisivat miehelle, että sinä sitten otat lapset(varsinkin jos lapset ovat ihan pieniä) Ja vaikka minulla oli tosi ihana isä, niin ei mies ehkä kuitenkaan osaa niin hyvin lapsesta huolehtia kuin mitä äiti.  Varsinkin jos lapset on vähän isompia, monesta tytöstä tulisi sille miehelle "vara äiti" joka sitten huolehtisi perheen pyykeistä ja ruuan valmistuksesta.  Näin on monesti käynyt, kun mies on esim leskeytynyt. Perheen tytöstä on tullut "huolehtija". Ja kun AV-palstalla ollaan, niin eikös täällä ole yleisesti tiedossa, ettei kukaan mies edes halua lapsia.  Vain naiset haluaa lapsia ja naiset 100 prosenttisesti huijaavat miehet isäksi ja, että lähes 100 prosenttia lapset eivät edes ole sen miehen, joka heitä isäksi kutsuu?

Vierailija
62/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulisi olla sama käytäntö kuin Ruotsissa. Silloin, kun kumpikin vanhemmista haluaa lapsen lähivanhemmaksi eikä pääse asiasta sopuun, tuomioistuimet päättävät 50/50 tasa-arvoisesti vanhempia kohdellen. Ruotsissa lapsensa lähivanhemmaksi haluavalla isällä on sama mahdollisuus saada lähivanhemmuus kuin äidilläkin. Suomessa kummankin halutessa lähivanhemmuutta, äiti saa sen kaksi kertaa useammin kuin isä.

Ruotsissa isät ovat pitkillä vanhempain vapaalla hoitamassa pieniäkin lapsia. Lapsia hoitaneelle miehelle on huoltajuus helpompi määrätä.

Vastustavatko isät näitä pidennettyä vanhempainvapaita?

Yleensä vaan se isä on se parempituloinen, jolloin perheen talouden kannalta on parempi että isä on töissä. Mistäs tämä johtuu?.

Sitten kun naiset alkaisivat enemmän kouluttautua joihinkin muihin ammatteihin kuin matalapalkka-alojen työtehtäviin. Totuushan on, että se nykyinen alakohtainen ero "miehen euro-naisen 97 senttiä"  on häviävän pieni.

Päihdeongelmien suhteenhan tasa-arvo on toteutumassa, ei niin, että miehet olisivat vähentäneet päihteiden käyttöä vaan niin että naiset ovat sitä lisänneet, valitettavasti.

Melkein kolmasosassa perheistä äidillä on suurempi palkka kuin isällä. Silti isät eivät käytä kolmasosaa vanhempainvapaista.  Itse olen hyvätuloinen ja exä tuloton ikuisuusopiskelija. SIlti olin pitkään hoitovapaalla jonka kustansin omilla säästöilläni. En ole kuullut kenenkään isän tekevän kaltaistani ratkaisua, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuotta sitten työssä erovanhempien parissa. Minulla oli tapana kysyä, missä lapsi on päivähoidossa ja mikä sinne on puhelinnumero. Yhdelläkään isällä ei ollut puhelimessa valmiina päivähoitopaikan /lapsen ryhmän puhelinnumeroa, joka ainakin minulle kertoi sen, että sinne ei ihmeemmin soiteltu. Kukakohan ilmoitti, jos lapsi on sairas?

Ei tuo kyllä todista mitään. Ei minullakaan ole esim. autohuoltamon puhelinummeroa tallennettuna puhelimeen, koska on niin helppo etsiä se tarvittaessa netistä ja soittaa sitten.

Lisäksi olen päiväkodissa töissä, enkä nyt keksi että miksi olisi oletusarvoista että vanhemmat hirveästi soittelisi meille (onneksi eivät soittele, ehtisi muuta tekemäänkään), jos lapsi sairastuu, niin me soitetaan vanhemmalle, kyllä se puhelu  menee perille, vaikkei numeroa olisikaan vanhemman luuriin tallennettu. Meilläkin on sitäpaitsi useita puhelimia josta saatetaan soittaa, harvemmin vanhemmilla on jokaista numeroa tallennettuna.

Aivanko tosissasi vertaat autohuoltamoa lapsesi päiväkotiin?

Mulla (äidillä) on se pk:n numero tallennettuna mm. siksi, että tiedän vastata heti kun pk soittaa, tai jos missaan puhelun niin soitan heti takaisin. Tai jos lapsi on sairas aamulla niin voin heti, ilman nettihakua, laittaa tekstarin, että tietävät pk:ssa peruuttaa yhdet annokset ruokia.

Minä vastaan puhelimeen vaikken olisi numeroa tallentanutkaan ja soitan takaisin. Jos lapsi on sairas aamulla, niin se ilmoitetaan nykyään daisyn kautta meilläpäin, ei siihen tarvita puhelinumeroa.

Vierailija
64/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep ja jos vieraannuttamikseksi katsotaan esim se, että äiti muuttaa vauvan kanssa toiselle paikkakunnalle, niin jo ollaan hakoteillä. Ei kukaan voi olla sidottu samalle paikkakunnalle entisen puolisonsa/lastensa isän kanssa. Eikö äiti sitten saisi muuttaa esim opiskelujen perässä? Ei se ole mitään vieraannuttamista.

Sekään ei ole vieraannuttamista, että vauva on pääasiassa äitinsä hoidossa. Tähän on biologiset syyt.

Ei ole mitään biologisia syitä sille miksi äidin pitäisi olla se joka hoitaa lasta.

Biologinen äiti on vauvan näkökulmasta paras hoivaaja, jos se vain on mahdollista.

Isommalle lapselle paras hoivaaja on se, joka on hoitanut lasta eniten, lämpimästi ja hellästi. Hieno tilanne on tietysti, jos tällaisia hoivaajia on kaksi, kuten meidän perheessä. Mutta tärkeintä on katsoa asioita lapsen näkökulmasta. Onneksi Suomessa näin yleensä tehdäänkin.

Tunnistatko nyt siis että raitis ja vakavarainen mies on parempi huoltaja kuin mt-ongelmien tuurijuoppo?

Vierailija
65/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä ruokia enää aamulla edes peruutella :D Lisää voi tilata, mutta vähentää ei voi. Näin ainakin täälläpäin.

Vierailija
66/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki isät, jotka juovat ja hakkaavat tai eivät tapaa lasta lainkaan, ovat toinen ääripää. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että vieraannuttamista tekeviä äitejäkin on.

Itse ole seurannut pariakin tapausta aika läheltä ja pahaa on tehnyt (lasten vuoksi). Toisessa tapauksessa lapset olisivat halunneet jäädä isälle asumaan (vanhaan kotiinsa), mutta se ei äidille sopinut. Tuli kiire vieraannuttaa, ennen kuin vanhempi lapsista täyttää 12 ja häntäkin kuullaan. Äidin toimien takia lapsi lopulta alkoi oireilla niin pahasti, että psykologi suositteli, että lapsi muuttaa isälleen. Jos lapsi olisi ollut nuorempi, kaikenlainen aivopesu ehkä olisikin mennyt läpi.

Vierailija
67/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä niitä ruokia enää aamulla edes peruutella :D Lisää voi tilata, mutta vähentää ei voi. Näin ainakin täälläpäin.

Juu, se olikin katsos palstamamman yksi keino häpäistä miehiä. :) paska isä kun ei oo päikyn numeroa!

Vierailija
68/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, se olikin katsos palstamamman yksi keino häpäistä miehiä. :) paska isä kun ei oo päikyn numeroa!

No, onhan se aika heikkoa vanhemmuutta, jos ei edes päikyn numeroa jaksa puhelimeensa tallentaa.

Vierailija
69/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo samalla ettei päiväkodillakaan ole miehen numeroa, johon voisi soittaa esimerkiksi hätätilanteessa onnettomuuden yms. sattuessa...

Vierailija
70/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulisi olla sama käytäntö kuin Ruotsissa. Silloin, kun kumpikin vanhemmista haluaa lapsen lähivanhemmaksi eikä pääse asiasta sopuun, tuomioistuimet päättävät 50/50 tasa-arvoisesti vanhempia kohdellen. Ruotsissa lapsensa lähivanhemmaksi haluavalla isällä on sama mahdollisuus saada lähivanhemmuus kuin äidilläkin. Suomessa kummankin halutessa lähivanhemmuutta, äiti saa sen kaksi kertaa useammin kuin isä.

Ruotsissa isät ovat pitkillä vanhempain vapaalla hoitamassa pieniäkin lapsia. Lapsia hoitaneelle miehelle on huoltajuus helpompi määrätä.

Yleensä vaan se isä on se parempituloinen, jolloin perheen talouden kannalta on parempi että isä on töissä. Mistäs tämä johtuu?.

Sitten kun naiset alkaisivat enemmän kouluttautua joihinkin muihin ammatteihin kuin matalapalkka-alojen työtehtäviin. Totuushan on, että se nykyinen alakohtainen ero "miehen euro-naisen 97 senttiä"  on häviävän pieni.

Päihdeongelmien suhteenhan tasa-arvo on toteutumassa, ei niin, että miehet olisivat vähentäneet päihteiden käyttöä vaan niin että naiset ovat sitä lisänneet, valitettavasti.

Melkein kolmasosassa perheistä äidillä on suurempi palkka kuin isällä. Silti isät eivät käytä kolmasosaa vanhempainvapaista.  Itse olen hyvätuloinen ja exä tuloton ikuisuusopiskelija. SIlti olin pitkään hoitovapaalla jonka kustansin omilla säästöilläni. En ole kuullut kenenkään isän tekevän kaltaistani ratkaisua, miksi?

Tässä yksi näkökulma miksi mies ei käytä vanhempainvaipaita vaan minä, koska minä en halua. Kuulostaa kamalalta eikö?

No, kun minä olen v.vapaalla hoidan kotona kaiken. Kotityöt, lapsille aktiviteettia ja ruokaa. Mies tulee puhtaaseen kotiin, puhtaat vaatteet kaapissa ja ruoka valmiina, lapset puuhastelleet ja leikkineet ulkona.

Kun mies oli pari kk hoitovapaalla, minä tulin töistä ja aloin siivota heidän jälkiä, pestä pyykkiä, tehdä päivällistä ja laittaa lapsia ulos kun ei oltu päivällä ehditty, katsottiin telkkaria ja pelattiin. En yksinkertaisesti PYSTY käymään töissä JA samaan aikaan hoitamaan niiden lasten asioita jotka ovat kotona isänsä kanssa.

Vierailija
71/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onhan se aika heikkoa vanhemmuutta, jos ei edes päikyn numeroa jaksa puhelimeensa tallentaa.

Mistä vanhemmuudessa olikaan kyse? Ei ainakaan lapsen hyvinvoinnista? Selitätkö miten tarkalleen ottaen lapsi kärsii jos isä hakee numeron googlella?

Vierailija
72/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo samalla ettei päiväkodillakaan ole miehen numeroa, johon voisi soittaa esimerkiksi hätätilanteessa onnettomuuden yms. sattuessa...

Ja millä logiikalla?

Vierailija
73/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi näkökulma miksi mies ei käytä vanhempainvaipaita vaan minä, koska minä en halua. Kuulostaa kamalalta eikö?

No, kun minä olen v.vapaalla hoidan kotona kaiken. Kotityöt, lapsille aktiviteettia ja ruokaa. Mies tulee puhtaaseen kotiin, puhtaat vaatteet kaapissa ja ruoka valmiina, lapset puuhastelleet ja leikkineet ulkona.

Kun mies oli pari kk hoitovapaalla, minä tulin töistä ja aloin siivota heidän jälkiä, pestä pyykkiä, tehdä päivällistä ja laittaa lapsia ulos kun ei oltu päivällä ehditty, katsottiin telkkaria ja pelattiin. En yksinkertaisesti PYSTY käymään töissä JA samaan aikaan hoitamaan niiden lasten asioita jotka ovat kotona isänsä kanssa.

Voin myös omasta kokemuksestani kertoa, että ikuisuusopiskelija exäni oli hoitovapaalla useamman kuukauden hoitovapaani jälkeen, päädyimme kuitenkin lopulta laittamaan lapsen päikkyyn, sillä koti oli kuin pommin jäljiltä aina työpäiväni jälkeen ja exäni käveli aina samalla oven avauksella ulos omiin harrasteisiinsa, kun minä tulin töistä kotiin. Ainoa asia, josta mies tarkoin piti huolen, oli 4 tunnin päiväunet, joiden seurauksena valvoin joka päivä lapsen kanssa yli puolen yön (+minä olin vastuussa kaikista yöheräilyistä).

Silti miestä pidettiin alueemme lapsiperhepiireissä upeana isänä.

Vierailija
74/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vanhemmuudessa olikaan kyse? Ei ainakaan lapsen hyvinvoinnista? Selitätkö miten tarkalleen ottaen lapsi kärsii jos isä hakee numeron googlella?

No meidän päikyn www-sivuilla ainakin on vanhentuneet yhteystiedot. Mulle hoitajat yhtenä päivänä valitti, kun eksäni (mies) oli ilmoittanut niin myöhään (yhdentoista aikaan) lapsen poissaolosta. Kysyin tästä exältäni ja hän ei kuulemma aiemmin ollut "sopivassa paikassa", että olisi voinut puhelinnumeron googlata ja kun ei toimivaa löytänyt, lähetti viestin mulle (kun mun velvollisuushan on isäpäivinä päivystää puhelimella 24/7, jos mies tarvii apua). Mitä jos olisin ollut silloin kokouksessa? Olisko jäänyt ilmoittamatta?

Vierailija
75/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meidän päikyn www-sivuilla ainakin on vanhentuneet yhteystiedot. Mulle hoitajat yhtenä päivänä valitti, kun eksäni (mies) oli ilmoittanut niin myöhään (yhdentoista aikaan) lapsen poissaolosta. Kysyin tästä exältäni ja hän ei kuulemma aiemmin ollut "sopivassa paikassa", että olisi voinut puhelinnumeron googlata ja kun ei toimivaa löytänyt, lähetti viestin mulle (kun mun velvollisuushan on isäpäivinä päivystää puhelimella 24/7, jos mies tarvii apua). Mitä jos olisin ollut silloin kokouksessa? Olisko jäänyt ilmoittamatta?

Vastaavalla logiikalla puhelimeen tallennettu numero voi olla vanhentunut.

WWW-sivut tulisi ensisijaisesti laittaa kuntoon!

Vierailija
76/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen äiti on vauvan näkökulmasta paras hoivaaja, jos se vain on mahdollista.

Isommalle lapselle paras hoivaaja on se, joka on hoitanut lasta eniten, lämpimästi ja hellästi. Hieno tilanne on tietysti, jos tällaisia hoivaajia on kaksi, kuten meidän perheessä. Mutta tärkeintä on katsoa asioita lapsen näkökulmasta. Onneksi Suomessa näin yleensä tehdäänkin.

Tunnistatko nyt siis että raitis ja vakavarainen mies on parempi huoltaja kuin mt-ongelmien tuurijuoppo?

No todennäköisesti kyllä, tosin raittius ja vakavaraisuus eivät auta, jos henkilö ei ole lapsiaan aiemmin hoitanut eikä ole lämmin ja empaattinen.

Vierailija
77/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin myös omasta kokemuksestani kertoa, että ikuisuusopiskelija exäni oli hoitovapaalla useamman kuukauden hoitovapaani jälkeen, päädyimme kuitenkin lopulta laittamaan lapsen päikkyyn, sillä koti oli kuin pommin jäljiltä aina työpäiväni jälkeen ja exäni käveli aina samalla oven avauksella ulos omiin harrasteisiinsa, kun minä tulin töistä kotiin. Ainoa asia, josta mies tarkoin piti huolen, oli 4 tunnin päiväunet, joiden seurauksena valvoin joka päivä lapsen kanssa yli puolen yön (+minä olin vastuussa kaikista yöheräilyistä).

Silti miestä pidettiin alueemme lapsiperhepiireissä upeana isänä.

Ymmärrän, meillä mies on kyllä hyvä ISÄ mutta ei vaan kiinnosta yhtään tehdä mitään kotitöitä tai ajatella minua kun käyn töissä. "kyllä ne kotityöt hoituu..." nii. Hoituu kun minä ne teen! Kaikki toimii hyvin kun hän käy töissä ja minä vastaan kodista ja lapsista, muuten kaikki kaatuu minun niskaani.

Vierailija
78/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nainen perustellaa miten nämä seuraavat teesit voivat _ällöttää_?

Vieraannuttaminen on sanktioitava

Huoltokiusaaminen on tunnistettava ja estettävä

Nykyistä lakia on käytännössä noudatettava sekä lain puutteet ja tulkinnanvaraisuudet on korjattava

Viranomaisten toiminta, koulutus ja valtuudet on muutettava ja isien heikko asema parannettava

Tapaamisongelmissa ns. lähihuoltajan osuutta lapsen kieltäytymiseen on erityisesti tutkittava

Vanhempien kohtelun yhdenvertaisuutta ja vanhemmuuden tasavertaisuutta on valvottava tehokkaammin

Tutkimusta lapsen huoltoon ja tapaamisiin liittyvissä asioissa on lisättävä

Vierailija
79/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien lapsiinsa kohdistama väkivalta on yhä tabu.

Vierailija
80/166 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavalla logiikalla puhelimeen tallennettu numero voi olla vanhentunut.

WWW-sivut tulisi ensisijaisesti laittaa kuntoon!

Ai se elokuun alussa päiväkodista molemmille vanhemmille ilmoitettu olisi sun logiikalla yhtä todennäköisesti vanhentunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi