Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo söi mulle ja lapsille tarkoitettuja tortilloita iltapalaksi vaikka..

Vierailija
05.09.2017 |

Ne olivat tarkoitettu vain minulle ja lapsille. Sanoin ennen kuin aloin niitä tekemään, että vietämme lasten kanssa yhdessä herkkuiltaa leffan kera.
Mitä ajattelette tällaisesta ihmisestä ?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on työmatkalla ja hänen on tarkoitus tulla seuraavana päivänä kotiin. Olet tehnyt illalliseksi kolme pizzaa itsellesi ja kahdelle lapsellesi. Jokaiselle oma pizza, joista ei ennenkään ole jäänyt yli, eikä jaettavaksi. Et ole tehnyt pizzoja neljää, koska tiedät, että miehesi on poissa illan. Ei olisi ollut mitään järkeäkään tehdä, koska seuraavana päivänä pizza ei maistuisi uudelleen lämmitettynä kenellekään.

Juuri kun olet kattanut illallispöydän, mies palaakin kotiin hakemaan jotain unohtunutta tavaraa. Samalla käydessään hän haistaa uunituoreen pizzan herkullisen tuoksun ja vetää yhden niistä huiviinsa mitään kysymättä. Sitten onkin jo kiire takaisin reissuun.

Sinua ei tietenkään harmita yhtään. Ihanaa, että mies sai vatsansa täyteen. Olet sitten vaikka itse ilman pizzaa. Vähän on ylimääräisiä kiloja vyötärölle kertynytkin, hyväähän tämä vain tekee. Onneksi kaapista löytyy vielä viime keväänä ostamasi Nutrilett-patukka.

Vierailija
62/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on törppö akka. Nyt vaan kiskalle ostaa mässyy ja otat akalta ne rahat...ihme vaimo sulla.

?????Sinulla ei varmaankaan ole perhettä tai ainakaan puolisoa jota rakastat? Ei tulisi mieleenkään jättää puolisoa ilman iltapalaa, vaikka tämä olisi aiemmin ilmoittanut, ettei ole kotona ja sitten kuitenkin olisi. Ja miksi kiskalle mässyn ostoon? Eiköhän sitä voi sitten ottaa vaikka yhden voileivän jos ei tortilloista nälkä lähtenyt. Onko pakko aina olla noin törkeä. Ei ne aviopuolisot mitään vihollisia pitäisi olla, joille ollaan mahdollisimman inhottavia.  Moni jakaisi sen iltapalansa jopa yllätysvieraan kanssa, saatika oman aviopuolisonsa, vaikka sitä ei niin aljoa olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on työmatkalla ja hänen on tarkoitus tulla seuraavana päivänä kotiin. Olet tehnyt illalliseksi kolme pizzaa itsellesi ja kahdelle lapsellesi. Jokaiselle oma pizza, joista ei ennenkään ole jäänyt yli, eikä jaettavaksi. Et ole tehnyt pizzoja neljää, koska tiedät, että miehesi on poissa illan. Ei olisi ollut mitään järkeäkään tehdä, koska seuraavana päivänä pizza ei maistuisi uudelleen lämmitettynä kenellekään.

Juuri kun olet kattanut illallispöydän, mies palaakin kotiin hakemaan jotain unohtunutta tavaraa. Samalla käydessään hän haistaa uunituoreen pizzan herkullisen tuoksun ja vetää yhden niistä huiviinsa mitään kysymättä. Sitten onkin jo kiire takaisin reissuun.

Sinua ei tietenkään harmita yhtään. Ihanaa, että mies sai vatsansa täyteen. Olet sitten vaikka itse ilman pizzaa. Vähän on ylimääräisiä kiloja vyötärölle kertynytkin, hyväähän tämä vain tekee. Onneksi kaapista löytyy vielä viime keväänä ostamasi Nutrilett-patukka.

Onpa nopea mies, kun vetää kuuman pitsan poskeensa tuosta vaan:) No tuossakin tapauksessa voisin jakaa oman pitsani miehen kanssa ja lapset saisivat omansa kokonaisina. Mies tässä tarinassa on konna jos kerran salassa syö sen yhden pitsan, vaikka tietää, että hänelle ei ole tehty, mutta jos mies kysyisi riittääkö hänellekin, niin kyllä antaisin omastani puolet. Tämä tarina ei ole mitenkään verrannollinen ap: tarinan kanssa. Ja vaikka mies sen yhden pitsan ehtisi ahmiakin siinä sekunnissa, etten ehtisi sanomaan, että jätä mullekin vähän, niin sitten jaittaisiin lasten pitsat meidän 3 kesken. Ei se niin tarkkaa ole, jos vähän vähemmän yhden kerran saakin. Löysätkää hiukan niitä  pipoja :DDDDDDDDDDDDD

Vierailija
64/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo ei olisi mikään ongelma, eikä siitä sellaista tehtäisi. Jos yksi perheenjäsen olisikin kotona, vaikka on muuta ilmoittanut, ruoka jaettaisiin kaikkien kesken tasapuolisesti. Ja se siitä. Ilman draamaa.

Vierailija
65/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajutkaa jo ääliöt, että sama/samat naiset tehtailevat jatkuvalla syötöllä näitä surkeita vaimosatuja. Yrittävät epätoivoisesti saada aikaan jonkin kamalan naiset vastaan

miehet -sodan kommenteissa, mikä ei tosin ole edes vaikeaa kun yleisönä on noin tolloa porukkaa kuin te. Kaikki paskanjauhanta uppoaa kuin veitsi sulaan voihin.

Mistä voit täysin varmasti tietää, että trollaaja on nainen? Käyhän täällä miehiäkin.

Siitä että osaan käyttää järkeäni. Aspergerit eivät tietenkään ymmärrä, että joillain on todella terävä järki päässä. Minulle ei myöskään tarvitse selittää jokaista asiaa rautalangasta vääntäen, vaan ymmärrän piilomerkityksiä ja sen sellaista automaattisesti.

Mikä oikeen kuvittelet olevasi ? Luulet olevasi jokin maailmanomistaja, vaan kun et ole. Et ole yhtään sen parempi ihminen kuin kukaan mukaan, vaikka niin kuvittelet omassa mielessäsi.

Olet väärässä, vaikka kuvittelet tietäväsi asiat paremmin täällä kuin muut. Nyt ei mennyt oikein nappiin.

Tämä ei ole mikään provo edelleenkään. Fiksut ihmiset eivät huutele provoja, varsinkaan , kun eivät tiedä asioista mitään. Katsos kun kaikilla ei ole elämä niin samanlaista kuin muilla.

Jos sinä teet ruokaa ihmiselle , jonka ei ole omien sanojen mukaan tarkoitus viettää iltaa muiden perheenjäseniesi kanssa, niin OK, mutta sen tekemättä jättäminen aiheellisesta syystä ei tee tästä provoa kuitenkaan. Maalaisjärjen käyttö sallittua! Et antanut itsestäsi kovin fiksua kuvaa.

Ap

Mulla taitaakin olla ihan  huippumies.

Jos ilmoitan että olen treeneissä illalla ja perhe paistaa lättyjä, mulle on säästetty muutama lätty odottamaan että voin syödä kun tulen kotiin. Olisin saanut mennä samaan pöytään syömään jos menoni olisi peruuntunut =) Ja samoin toimimme miehen poissaollessa.

Sä et kovin kummonen aviomies ole.

Vierailija
66/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina nyt yleensäkkään on totta.

Jätetään ne " aina pitää olla ylimääräistä varalla, jos vaikka joku tulee. Heitetään sitten vaikka roskiin"-höpinät huomioimatta.

Ihmeeelinen mielihalujensa mukaan menevä nainen tässä kertomuksessa.

Jos itse olisin sanonut meneväni illaksi muualle mutta  poikkeankin kotona ja siellä olisi jotain valmiiksilaitettua ruokaa, niin kyllä varmistaisin  sen että voiko siitä ottaa vai onko tarkastilaskettu määrä. Kappalemääräisestä ruoasta tms. on aika helppo päätellä. (jos kotona aikuinen + 2 lasta ja valmiina 6 kpl, niin aika moinen  kastemadon tikapuulogiikalla varustettu henkilö täytyy olla, jos ei tuosta mitään päättele)

Vierailija
67/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajutkaa jo ääliöt, että sama/samat naiset tehtailevat jatkuvalla syötöllä näitä surkeita vaimosatuja. Yrittävät epätoivoisesti saada aikaan jonkin kamalan naiset vastaan

miehet -sodan kommenteissa, mikä ei tosin ole edes vaikeaa kun yleisönä on noin tolloa porukkaa kuin te. Kaikki paskanjauhanta uppoaa kuin veitsi sulaan voihin.

Mistä voit täysin varmasti tietää, että trollaaja on nainen? Käyhän täällä miehiäkin.

Siitä että osaan käyttää järkeäni. Aspergerit eivät tietenkään ymmärrä, että joillain on todella terävä järki päässä. Minulle ei myöskään tarvitse selittää jokaista asiaa rautalangasta vääntäen, vaan ymmärrän piilomerkityksiä ja sen sellaista automaattisesti.

Mikä oikeen kuvittelet olevasi ? Luulet olevasi jokin maailmanomistaja, vaan kun et ole. Et ole yhtään sen parempi ihminen kuin kukaan mukaan, vaikka niin kuvittelet omassa mielessäsi.

Olet väärässä, vaikka kuvittelet tietäväsi asiat paremmin täällä kuin muut. Nyt ei mennyt oikein nappiin.

Tämä ei ole mikään provo edelleenkään. Fiksut ihmiset eivät huutele provoja, varsinkaan , kun eivät tiedä asioista mitään. Katsos kun kaikilla ei ole elämä niin samanlaista kuin muilla.

Jos sinä teet ruokaa ihmiselle , jonka ei ole omien sanojen mukaan tarkoitus viettää iltaa muiden perheenjäseniesi kanssa, niin OK, mutta sen tekemättä jättäminen aiheellisesta syystä ei tee tästä provoa kuitenkaan. Maalaisjärjen käyttö sallittua! Et antanut itsestäsi kovin fiksua kuvaa.

Ap

Jos ilmoitan että olen treeneissä illalla ja perhe paistaa lättyjä, mulle on säästetty muutama lätty odottamaan että voin syödä kun tulen kotiin. Olisin saanut mennä samaan pöytään syömään jos menoni olisi peruuntunut =) Ja samoin toimimme miehen poissaollessa.

Eri asia. Entäs tilanteessa, jossa olisit vasta lähdössä treeneihin ja pöydällä olisi pino lättyjä (muute eivät olisi vielä syöneet), niin menisitkö ja söisit  siitä pinosta sen enempiä kysymättä?

Vierailija
68/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin eri asia syödä lasten vanukkaat, joita ei sitten ole, kun niitä aletaan lapsille antamaan,(siihenhän tässä viitataan) kuin ALOITTAA ruuanlaitto, ja ilmoittaa vaimolle , ettei tästä sulle riitä. Ruokaa on helppo jatkaa(varsinkin tortillat) niin, että kaikille riittää. Huono trolli. Sinänsä ihan hauska ketju.

Vierailija
69/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eri asia. Entäs tilanteessa, jossa olisit vasta lähdössä treeneihin ja pöydällä olisi pino lättyjä (muute eivät olisi vielä syöneet), niin menisitkö ja söisit  siitä pinosta sen enempiä kysymättä?

Söisin, koska tiedän, että siinä on minullekin. Onko sillä eroa, syönkö ne ennen vai jälkeen treenin? Tiedän, ettei minua jätetä ilman. Jo lapset tajuaisi, että jos en ole kotona, minullekin jätetään. En tietenkään söisi koko pinoa, koska meillä on tapana jakaa ruoka, eikä yhden sitä ahmia.

ohis

Vierailija
70/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Outoja kysymyksiä. Millaisia perheitä teillä on? Treeneihin lähtiä ei saisi syödä lettuja? Miksi ei? Kenelle ne on tehty?  Muulle perheelle kyllä, mutta ei sille, joka lähtee jonnekin?  Eikö se treeneihin menijä kuulu perheeseen? Kyllä kai se perhe tietää, että yksi on treeneissä ja tulee silltä sitten kotiin ja varmasti syö niitä lettuja. Vertauksesi on todella ontuva. Kyllä meillä ainakin paistetaan lettuja se sama määrä aina , oli sitten joku perheenjäsen kotona tai kylillä. Kyllä se sieltä kotiin tullessaan kuitenkin niitä lettuja syö. Ja aina jätetään kaikille. Ja aina katsotaan, että kaikki saa.

Vierailija
71/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi veti siis useamman tortillan eikä teille jäänyt yhtäkään? Huh, no lihava taitaa ainakin olla jos ei muuta

Vierailija
72/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on törppö akka. Nyt vaan kiskalle ostaa mässyy ja otat akalta ne rahat...ihme vaimo sulla.

Ei ihme, että avioerotilaistot kukoistaa, kun sitä rakkainta ja läheisintäkin ihmistä nimitellään ja kohdellaan näin :D Ei muuta kuin onnea  tälläiseen liittoon.

Vierailija
73/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Outoja kysymyksiä. Millaisia perheitä teillä on? Treeneihin lähtiä ei saisi syödä lettuja? Miksi ei? Kenelle ne on tehty?  Muulle perheelle kyllä, mutta ei sille, joka lähtee jonnekin?  Eikö se treeneihin menijä kuulu perheeseen? Kyllä kai se perhe tietää, että yksi on treeneissä ja tulee silltä sitten kotiin ja varmasti syö niitä lettuja. Vertauksesi on todella ontuva. Kyllä meillä ainakin paistetaan lettuja se sama määrä aina , oli sitten joku perheenjäsen kotona tai kylillä. Kyllä se sieltä kotiin tullessaan kuitenkin niitä lettuja syö. Ja aina jätetään kaikille. Ja aina katsotaan, että kaikki saa.

Ei mikään outo kysymys. Kun minulla on monta lasta ja niiden letunnälkä vaihtelee tapauskohtaisesti. Joskus syövät paljon enemmän kuin toisella kertaa. Mulla on periaate, että lapset syövät niinpaljon kuin jaksavat ja sittan aikuiset mitä jäljelle jää. Ei sitä viitsi joka kerta mitään pataljoona-annosta taikinaa tehdä, että riittää naapurin Maijallekin, jos sattuu ohi kulkemaan.. Joskus itselle ei montaa jää, enkä siltikään ole moisesta pahoillani. Tälläiset herkkuhetket yleensä on tarkoitettu lapsille, eikä aikuisille.

Vierailija
74/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[ En tietenkään söisi koko pinoa, koska meillä on tapana jakaa ruoka, eikä yhden sitä ahmia.

ohis

Hienoa, tässä vastasitkin juuri AP:n ongelmaan, jossa esittämäsi käytösmalli ei toimi.

Vierailija
75/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[ En tietenkään söisi koko pinoa, koska meillä on tapana jakaa ruoka, eikä yhden sitä ahmia.

ohis

Hienoa, tässä vastasitkin juuri AP:n ongelmaan, jossa esittämäsi käytösmalli ei toimi.

Söikö ap:n vaimo siis yksin kaikki tortillat?

Vierailija
76/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mikään outo kysymys. Kun minulla on monta lasta ja niiden letunnälkä vaihtelee tapauskohtaisesti. Joskus syövät paljon enemmän kuin toisella kertaa. Mulla on periaate, että lapset syövät niinpaljon kuin jaksavat ja sittan aikuiset mitä jäljelle jää. Ei sitä viitsi joka kerta mitään pataljoona-annosta taikinaa tehdä, että riittää naapurin Maijallekin, jos sattuu ohi kulkemaan.. Joskus itselle ei montaa jää, enkä siltikään ole moisesta pahoillani. Tälläiset herkkuhetket yleensä on tarkoitettu lapsille, eikä aikuisille.

Tässä nähdään, miten erilaisia perheet ovat ja miten erilaiset käytännöt niissä on. Vaikea sanoa, kenellä on hyvä ja kenellä vielä parempi, mutta kyllä meillä lapset haluaa, että äiti ja isikin saavat, vaikka niitä lettuja. Tottakai aikuinen voi ottaa vähemmän, niin , että lapsille jää enemmän, mutta kyllä meillä silti katsotaan, että kaikki saa. Ei lapset halua ahmia vain itselleen mahdollisimman paljon, vaan kaikille suunnilleen saman verran. Lapset itse osaa katsoa, että kaikille jää. Mitään herkkuja ei ahmita niin paljon kuin napa vetää, jos herkkuja on olemassa vain määrätty määrä.  Kyllä meilläkin on 4 lasta, ja varmasti nälän määrä vaihtelee, mutta sittenkään ei ahmita itseään täyteen, jos sitten ei muille jää. Aina kysytään, että haluaako joku muukin vielä.

Vierailija
77/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha ☺, tämä aika hyvä aloitus.

Onhan täällä niitä aloituksia ollut paljon, että mies syö kaikki vanukkaat ja muutkin ruoat jääkaapista.

Jään mielenkiinnolla odottamaan vastauksia. Ja olen itse nainen.

Niin no, mielestäni on eri asia tehdä ruokaa koko perheelle PAITSI yhdelle, kun se että joku syö "salaa" seuraavaksi päiväksi varatut ruuat.

Kuten jo mainitsin, niin vaimon ei ollut tarkoitus olla kotona tänä iltana.

Jaa, mielestäni silloin sitten jaetaan ja kaikki syövät vähän vähemmän.[/quote

Jaetaan? Jos ihminen ilmoittaa,että ei ole kotona illalla, niin miksi meidän täytyy luopua ruuista toisen takia,joka ei edes ilmoita mitään. Ei todellakaan. Silloin ostaa omat eväät.

Ja tämä käytäntö takaa onnellisen perheen? Miten itsekäs voi olla ihminen"miksi meidän täytyy luopua ruuista toisen takia".... no voi pyhä jysäys... Voi kai sitä vähän omastaan antaa omalle puolisolle?  Ja tuskin tämä joka päivä toistuu, eiköhän sitä yhden illan elä, vaikka puolisolle puolikkaan tortillan omistaan antaakin. Kannattaako edes sitä perhettä perustaa, jos ei ole valmis jakamaan asioita.

Vierailija
78/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se mies, joka puolestaan syö lasten vanukkaat?

Vierailija
79/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä elämässänne isoja ongelmia. Otan osaa.

Vierailija
80/107 |
06.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha ☺, tämä aika hyvä aloitus.

Onhan täällä niitä aloituksia ollut paljon, että mies syö kaikki vanukkaat ja muutkin ruoat jääkaapista.

Jään mielenkiinnolla odottamaan vastauksia. Ja olen itse nainen.

Niin no, mielestäni on eri asia tehdä ruokaa koko perheelle PAITSI yhdelle, kun se että joku syö "salaa" seuraavaksi päiväksi varatut ruuat.

Kuten jo mainitsin, niin vaimon ei ollut tarkoitus olla kotona tänä iltana.

Jaa, mielestäni silloin sitten jaetaan ja kaikki syövät vähän vähemmän.[/quote

Jaetaan? Jos ihminen ilmoittaa,että ei ole kotona illalla, niin miksi meidän täytyy luopua ruuista toisen takia,joka ei edes ilmoita mitään. Ei todellakaan. Silloin ostaa omat eväät.

"kiva" ilmapiiri teillä siel himassa. Suunnitelmia ei saa muuttaa, eikä perheille tyypillisesti yhteinen omaisuus (elintarvikkeet mukaanlukien) ole yhteistä. Mikä toi kuvio on? Vihaatte toisianne? vai? Jos olen varannut itselleni purilaistarpeet ja mies sanookin että ei hän l'ähdekään mihinkään, jaamme purilaisen. Ei oo tosi joku noin ahne ku ap