Nainen synnytti kadulle, jatkoi matkaa kauppakassi toisessa kädessä ja vauva toisessa
Uskomatonta, että synnytys oli noinkin mutkaton juttu. Aina oon kuvitellut, että synnytyksen jälkeen makoillaan väsyneenä sängyssä toipumassa synnytyksestä. Mutta näköjään olin väärässä. Helppojakin synnytyksiä näyttää olevan.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201709052200372417_ul.shtml
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli 10. lapsi ja sen emätin on 30 cm leveä putki? Hauska liukumäki vauvalle.
uteliaalle miehelle tiedoksi, naisen emätin supistuu kokoonsa, noin naisen sormen levyiseksi hyvin pian synnytyksen jälkeen. synnytykset eivät sinänsä suurenna vaginaa.
Löysentävät silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli 10. lapsi ja sen emätin on 30 cm leveä putki? Hauska liukumäki vauvalle.
uteliaalle miehelle tiedoksi, naisen emätin supistuu kokoonsa, noin naisen sormen levyiseksi hyvin pian synnytyksen jälkeen. synnytykset eivät sinänsä suurenna vaginaa.
Löysentävät silti.
se on kiinni ihan naisen lihastonuksesta ylipäätään, jos on hyvässä kunnossa lantion lihaksisto, niin ei väljennä. muuten voi väljentää hiukan, totta.
lapsen synnyttäminen on niin ahdas tapahtuma että jomman kumman täytyy joustaa enemmän. ja äiti tietenkin sen tekee lapsen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että synnytys oli noinkin mutkaton juttu. Aina oon kuvitellut, että synnytyksen jälkeen makoillaan väsyneenä sängyssä toipumassa synnytyksestä. Mutta näköjään olin väärässä. Helppojakin synnytyksiä näyttää olevan.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201709052200372417_ul.shtml
Oliko sinulle siis ihan oikeasti yllätys, että synnytykset ovat keskenään hyvin erilaisia, jopa saman naisen eri synnytykset?
Sumennettu sitten, sama kun ei olisi näytettykään.
Vierailija kirjoitti:
tuon naisen synnytys oli nykyaikaan luonnonoikku tai ihme. useimmiten, koska ihmisellä on eläinkunnassa ahtain synntyskanava lapsen koko siis suhteessa synnytyskanavaan, nainen joutuu kovien kipujen takia käymään maaten, kontalleen tai muuten ei pysty seisomaan. luonto ei ole luonut ihmistä synnyttämään pystyasennossa, ilman tukea ainakaan.
Tuohon luonnollisuuteen: Kyllä pystyasento helpottaa paljon. Itse jouduin esikoiseni synnyttämään maaten, mutta seuraavat on syntyneet jakkaralla ponnistaen. Koin että paljon helpompi oli synnyttää pystyssä istuen, kun sai ponnistaa luonnollisesti oikeaan suuntaan. Vaikka esikoinen oli kooltaan keskosena puolet pienempi kuin nuoremmat sisaruksensa. Samaa on todenneet monet muutkin, jotka ovat molempia tapoja kokeilleet.
Synnytyksen jälkeen olen myös heti noussut itse ja kävellyt sängylle, jaloittelu on helpottanut myös jälkeisten "synnyttämistä".
Tietysti jos on lääkkeellistä kivunlievitystä, niin voi olla jaloissa huonompi tuntuma kävellä, en tiedä.
Luultavasti tuo äiti oli kävelemässä ambulanssiin. Eihän tuossa näytetty kun kaksi sekunttia kun kävelee vauva kainalossa. Ja paikalla jutun mukaan tuli hoitohenkilökuntaa.
Itsekkin olen synnytyksen jälkeen käynyt suihkussa ja kävellyt osastolle. Niinkuin moni muukin. Ei se silti tehnyt synnytyksestä mitenkään kivutonta kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuon naisen synnytys oli nykyaikaan luonnonoikku tai ihme. useimmiten, koska ihmisellä on eläinkunnassa ahtain synntyskanava lapsen koko siis suhteessa synnytyskanavaan, nainen joutuu kovien kipujen takia käymään maaten, kontalleen tai muuten ei pysty seisomaan. luonto ei ole luonut ihmistä synnyttämään pystyasennossa, ilman tukea ainakaan.
Tuohon luonnollisuuteen: Kyllä pystyasento helpottaa paljon. Itse jouduin esikoiseni synnyttämään maaten, mutta seuraavat on syntyneet jakkaralla ponnistaen. Koin että paljon helpompi oli synnyttää pystyssä istuen, kun sai ponnistaa luonnollisesti oikeaan suuntaan. Vaikka esikoinen oli kooltaan keskosena puolet pienempi kuin nuoremmat sisaruksensa. Samaa on todenneet monet muutkin, jotka ovat molempia tapoja kokeilleet.
Synnytyksen jälkeen olen myös heti noussut itse ja kävellyt sängylle, jaloittelu on helpottanut myös jälkeisten "synnyttämistä".
Tietysti jos on lääkkeellistä kivunlievitystä, niin voi olla jaloissa huonompi tuntuma kävellä, en tiedä.
hienoa, että synnytyksesi pystyssä istuen meni hienosti! tarkoitin vain sitä, että tuollainen kadulla seisovilteen ilman tukea lapsen synnytys on hyvin harvinaista, eikö vain? aina on tarpeen välillä ottaa tukea edes jostain jne.
Kyllähän synnytyksen alkuvaiheessa on hyvä seisoa pystyssä niin vauva valuu alemmas synnytyskanavassa. Mutta erikoista, että synnyttää vielä seisaallaan. Itsellä menee aina jalat alta loppuvaiheessa, pakko synnyttää maaten.
Eiköhän tuo ole tulevaisuudessa normaalia monelle täälläkin. Kauppakassissa toki omaisuus eikä vain ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalaiset naiset viljelee niitä synnytysmyyttejään ja liioittelevat synnytystuskiaan.
Ottakaapas naiset itseänne niskasta kiinni.
Itse asiassa esim !Kung -heimon naiset (joita ennen kutsuttiin bushmanneiksi) synnyttävät nimenomaan seisaaltaan, nojaten selkää puunrunkoon. Painovoima tekee silloin suurimman osan työstä. Se selällään makaaminen on luonnotonta ja vaan lisää kipuja, naisen pitäisi pysyä liikkeessä niin pitkään kuin mahdollista ja sitten tosiaan ponnistaa pystyasennossa. Maata kerkiää sitten jälkeenpäin.
Moni eläinkin synnyttää seisaaltaan, esim. norsut ja kirahvit.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mitenkään epätavallista ole. Varsinkin kun ei ole mitään puudutteita lamaamassa jalkojen toimintaa. Suomessa lähes jokainen alatiesynnyttäjä käy heti synnytyksen jälkeen suihkussa.
Ja heistä noin 70% pyörtyy sinne, koska on joutunut olemaan jalat kohti kattoa turhan pitkään. Suomessa et saa synnyttää seisaaltaan, koska silloin kätilö ei voi tehdä työtään.
Suurin osa maailman lapsista syntyy edelleenkin jossain muualla kuin synnytyssairaalassa, apuna voi olla joku kylän nainen tai sukulainen tai jopa kätilö.
Suomessakin on vielä elossa ihmisiä jotka syntyivät heinäpellon laidalla, kun raskas työ sai supistukset alkamaan.
Tietysti lapsikuolleisuus on paljon suurempaa, jos jotain ongelmia on. Mutta terve äiti ja vauva kyllä selviävät synnytyksestä tapahtuipa se missä tahansa ja missä vain asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suomalaiset naiset viljelee niitä synnytysmyyttejään ja liioittelevat synnytystuskiaan.
Ottakaapas naiset itseänne niskasta kiinni.
Itse asiassa esim !Kung -heimon naiset (joita ennen kutsuttiin bushmanneiksi) synnyttävät nimenomaan seisaaltaan, nojaten selkää puunrunkoon. Painovoima tekee silloin suurimman osan työstä. Se selällään makaaminen on luonnotonta ja vaan lisää kipuja, naisen pitäisi pysyä liikkeessä niin pitkään kuin mahdollista ja sitten tosiaan ponnistaa pystyasennossa. Maata kerkiää sitten jälkeenpäin.
Moni eläinkin synnyttää seisaaltaan, esim. norsut ja kirahvit.
Kiitos tästä! Erittäin mielenkiintoista! Nuorempana haaveilin kätilön ammatistakin.
Selällään synnyttäminen on todellakin luonnonvastaista, luontaisempi tapa on joko kontalleen tai puoliseisovana. Liekö osa medikalisaation huonoja puolia, että naiset passitettiin kiltisti sänkyyn synnyttämään? Nykyään Ruotsissa kai valtaosa tapahtuu äidin ponnistusasentotoiveen mukaisesti, miten tuntuu parhaimmalta ponnistaa vauvaa ulos.
veikkaan, että suuri osa !Kung-heimon jäsenistä on fyysisesti paremmassa kunnossa kuin länsimainen siskonsa, joten siksikin pystysynnytys onnistuu paremmin.
Tuskin oli 10. lapsi, ottaen huomioon Kiinan kuuluisan lisääntymispolitiikan..
Tuossa oli syöksysynnytys, varsin äärimmäinen sellainen ja todella harvinainen. Pidä sinä pääsi kiinni.