Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystäväni jätti minut tekstiviestillä työpäivänsä aikana :D

Vierailija
05.09.2017 |

Vajaat 5 vuotta oltiin yhdessä, ei asuttu saman katon alla. Illalla kaikki oli vielä hyvin, mutta aamulla oli laittanut "Moi" viestillä. Vastasin sitten tavalliseen tapaan, kirjoittelin viestiin niitä näitä päivästäni. Sitten tuli vastaus "olen pahoillani". En ymmärtänyt mistä oli kyse, joten kysyin onko huono päivä tai muuta vastaavaa. Vastasi, ettei voi olla kanssani enää, mutta haluaisi olla ystäviä. Ei kuulemma enempää pysty nyt juttelemaan, mutta EHKÄ voimme jutella asiasta toiste. En vastannut mitään enää, en edes yrittänyt soittaa.

En ymmärrä omaa reaktiotani, en tunne oloani edes surulliseksi. Olinko tiedostamatta odottanut tämän tulevaksi, halusinko itse eroa? Naurattaa lähinnä tuo tekstiviestillä kertominen, kikattelen täällä. Ansaitsin vain kuivan tekstiviestin. :D

Ehkä nauru loppuu, kun selviän ensijärkytyksestäni. Tai sitten totean, että kaikki meni niin kuin pitikin, ilman draamaa. Hämmentynyt olo.

Mies 29-vuotias, itse pari vuotta nuorempi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, se ei ollut sun arvoinen rakas av mamma!!!

Vierailija
22/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ennemminkin täällä ihmetellyt, miksi tekstiviestillä muka ei saisi jättää? Parempi kai sekin kuin katkaista vain välit yhtäkkiä kokonaan mitään selittämättä. Viesti olisi ainakin itselleni helpompi tapa ottaa tuollainen tieto vastaan. Saisin ihan rauhassa miettiä vastauksen eikä toinen osapuoli ole näkemässä romahdustani. Jotenkin tuntuu niin teennäiseltä, että pitää oikein istua alas ja kertoa tällainen asia kasvokkain, että voidaan jutella. Se ensimmäinen reaktiohan on useimmiten kuitenkin se, että toisen pitää saada sulatella asiaa ennen kuin siitä voidaan kunnolla puhua. Sitten toki voidaan puhua asiasta myöhemmin vaikka kasvotusten, jos niin halutaan, mutta miksi sen keskustelun aloituksen pitäisi tapahtua kasvotusten. Mitä informaatiota tai arvokkuutta se asia menettää, jos asia sanotaan viestillä. Typerämpäähän se on, jos vaikka leffaillan päätteeksi sanotaan, että "hei, mä olen vähän ajatellut..", kun juuri on istuttu tuntikausia sylikkäin. Tai käydä jossain oven suussa se sanomassa. 

Puolensa joka tavassa jättää. Mutta tekstiviesti kesken työpäivän ja mahdottomuus käsitellä asiaa sen vuoksi kerralla loppuun ei ole ehkä paras keino, jos ei ole mahdollisuutta vastata kysymyksiin edes niillä viesteillä. Minä en haluaisi ainakaan pitkittää eroa. Mieluummin koko homma kerralla pakettiin.

Miksi se pitäisi käsitellä heti kerralla loppuun? Eikö noin pitkässä suhteessa ole ihan kiva, että ensin nostetaan asia pöydälle ja siitä puhutaan vasta, kun on hetken asiaa sulateltu. Vai oikeastiko joidenkin mielestä on parempi, että ero käsitellään parissa tunnissa ja sen jälkeen kaikki on ohi ja asiasta ei enää puhuta?  Kyllä minulla ainakin ensiksi tulisi vain hämmennys ja pettymys, enkä osaisi edes puhua mitään. Kun asiaa on hetken sulatellut, niin ne asiat ovat jo jäsentyneet päässä ja niistä on helpompi puhua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestillä jättämisessä ei ole mitään pahaa. Se on vähän samanlainen juttu kuin sukat sandaalissa. Joku sanoi, että niin ei saa tehdä ja sitten lampaat toistelevat samaa ajattelematta asiaa lainkaan. Tekstiviestillä jättäminen on loistavaa, koska silloin molemmilla on aikaa käsitellä asiaa rauhassa. Tietenkin tulee miettiä milloin viestin laittaa.

Vierailija
24/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisellä pitää olla sen verran selkärankaa ja käytöstapoja, että ei millään tekstiviestillä/puhelulla jätä.

Vierailija
25/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä voi mennä työpäivä pilalle ja keskittyminen herpaantua jos tuollainen tieto tulee kesken kaiken. Jos tekstiviestillä jättää, niin pitäisi edes ajoittaa se sellaiseen aikaan, että toinen saa olla kotona jos vaikka alkaa itkettää kauheasti. Ja vähintään pitäisi olla valmiina vastaamaan toisen kysymykseen ja kertomaan, miksi halusi erota. Pelkkä tieto eropäätöksestä ilman mitään lisäinfoa on aika tylyä. 

Tosin en tiedä onko sekään hyvä, että varaa pöydän jostain hienosta ravintolasta ja sitten vasta jälkiruuan kohdalla, kun nainen jo odottaa kosintaa, kertoo minkä takia tultiin tänne :-) 

Vierailija
26/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstiviestillä jättämisessä ei ole mitään pahaa. Se on vähän samanlainen juttu kuin sukat sandaalissa. Joku sanoi, että niin ei saa tehdä ja sitten lampaat toistelevat samaa ajattelematta asiaa lainkaan. Tekstiviestillä jättäminen on loistavaa, koska silloin molemmilla on aikaa käsitellä asiaa rauhassa. Tietenkin tulee miettiä milloin viestin laittaa.

Juu, minustakin tuo on vähän sellainen cosmopolitanista luettu sääntö. Kukaan ei ole varmaan koskaan sen kummemmin miettinyt, mikä siinä on niin kamalaa. 

Vierailija
27/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samat, tosin ei virallisesti seurusteltu mutta oltiin tapailtu 8kk. Viimeiset 6kk vietettiin joka yö yhdessä. Sitten yksi kaunis aamu lähdin töihin ja mies jäi nukkumaan luokseni vielä hetkeksi, niin juuri kun olin pääsemässä työpaikalle tuli viesti ''sori musta tuntuu et parempi et ollaan kavereita''. Selvis jälkeenpäin et miehen exä oli ottanut yhteyttä ja vanha suola alko janottaa :)

Eiköhän aika isossa osassa näistä "yllätys"eroista johdu siitä, että on löydetty joku toinen. Todennäköisesti ap:n tapauksessa myös ja mies haluaa nyt luvan kanssa riiata tämän toisen kanssa.

Vierailija
28/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mä oon vaan tosi vanhanaikainen, mutta mulle ei kävis mielessäkään että jättäisin jonkun "moi, olen pahoillani, haluan erota" tekstarilla. Todella raukkamaista. Jos on oikeasti pahoillaan ja välittää toisesta, kantsis varmaan toimia sen mukaisesti. Vähintä mitä voi tehdä on edes soittaa.

Vierailija
29/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa puhuttiin miehen työpäivästä, ei ap:n. Ap itse on kirjoitellut niitä näitä ja viestitellyt miehen työpaikalle, joten ajoituksesta ei nyt ehkä voi syyttää miestä. Minä sain sen käsityksen, että ap on ollut kotona, kun oli aikaa viestitellä ja kikatella. 

Vierailija
30/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma, että kyseessä on tosiaan sun mies, joka on viestin laittanut? Tuli mieleen, että jos ei ole hänen tapaistaan, niin voisko olla jonkun työkaverin pila?

Vierailija
31/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa puhuttiin miehen työpäivästä, ei ap:n. Ap itse on kirjoitellut niitä näitä ja viestitellyt miehen työpaikalle, joten ajoituksesta ei nyt ehkä voi syyttää miestä. Minä sain sen käsityksen, että ap on ollut kotona, kun oli aikaa viestitellä ja kikatella. 

Juu, tiesi että olen tämän päivän kotona. -Ap

Vierailija
32/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan varma, että kyseessä on tosiaan sun mies, joka on viestin laittanut? Tuli mieleen, että jos ei ole hänen tapaistaan, niin voisko olla jonkun työkaverin pila?

Aika huono pila olisi. Uskon kyllä että mies se oli ihan itse, en elättele toiveita. -Ap

Vierailija
33/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mä oon vaan tosi vanhanaikainen, mutta mulle ei kävis mielessäkään että jättäisin jonkun "moi, olen pahoillani, haluan erota" tekstarilla. Todella raukkamaista. Jos on oikeasti pahoillaan ja välittää toisesta, kantsis varmaan toimia sen mukaisesti. Vähintä mitä voi tehdä on edes soittaa.

Ennen vaikeista asioista kirjoitettiin kirjeitä. Mikä ihme näissä tekstiviesteissä on niin kamalaa? Varsinkin, jos sanotaan, että voidaan vielä puhua asiasta myöhemmin. 

Itse erosin avomiehestäni toteamalla kasvotusten, että tämä oli viimeinen kerta, kun katson hänen känniääliöilyjään. En tiedä miten se sanoma olisi muuttunut, jos olisin sen saman asian kertonut tekstiviestillä, koska en kuitenkaan ollut valmis asiasta puhumaan sillä hetkellä yhtään sen enempää vaan poistuin paikalta heti sen sanottuani. 

Vierailija
34/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on niin pelkureita.

Vierailija
35/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestillä jättäminen on aina luuserin teko. Itselleni sattui vieläkin pelkurimaisempi seurustelukumppani. Hän päätti neljän vuoden tapailusuhteen katkaisemalla yllättäen yhteydenpidon. Ei vastannut aluski lainkaan puhelimeen tai tekstiviestiin. Muutaman kuukauden viiveellä tuli vahvistus suhteen loppumisesta tekstiviestillä.

Vierailija
36/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sen pitiki jättää sen salarakas, mut viesti meni vahingossa sulle? Ja nyt on vähän vaikea korjaa asianlaitaa..

Kuulostaa oudolta viiden vuoden jälkeen jättää tekstarilla.

Vierailija
37/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi jättänyt vasta illalla kasvotusten, täällä vauhkottaisiin, miksi ihmeessä jutteli ihan mukavia vielä päivällä. 

Vierailija
38/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jättäjä yleensä enää välitä toisesta. Siksi varmaan niin moni jättää tekstarilla tai puhelinsoitolla.

Vierailija
39/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on shokissa, siksi ei tunnu miltään - vielä.

Tsemppiä.

Vierailija
40/43 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttumatta siihen, että onko ok jättää textarilla vai pitäisikö kasvotusten... Sama se kummin vain, kunhan on ollut avoin tuntemuksistaan, että tietää mahdollisuuden eroon olevan. Tuntuu absurdilta, että viiden vuoden seurustelun jälkeen ero tulee puskista.. eikö tuossa vaiheessa osata jo puhua kaikesta? Eikö mies olisi voinut puhua tuntemuksistaan jo siinä vaiheessa, kun on alkanut punnita suhteen toimivuutta?

Mies olisi voinut kertoa jo kuukausia sitten, että pohtii myös vaihtoehtoa olla sinkku..

Voimia ap! Jossain vaiheessa varmasti asia konkretisoituu.