Ärsyttää. Erityislastenhoitaja antoi väärän ennusteen lapsen kehityksestä
Hän siis antoi sanoi, että lapsi kehittyisi paljon ja hyvin nopeasti. No, kun tarkemmin tutkittiin niin asia onkin päinvastoin. Kehittyy todella hitaasti ja tulee olemaan erityinen aikuisenakin. Miksi pitää antaa mitään arvioita jos ei ole ammattitaitoa siihen? Tuossa vaiheessa en kyseenalaistanut arviota, kun ajattelin kyseessä olevan ammattilainen. Ei kyllä kauhean hyvä ammattitaito ollutkaan kun arvionsa meni aivan metsään. Muutenkaan hänen toimintansa ei ollut ammattimaista, muuta ei siitä sen enempää.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on erityislastenhoitaja?
Lastenhoitaja, joka on erikoistunut erityislapsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vammainen lastenhoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja, joka on erikoistunut erityislapsiin?
Sellainen titteli hänellä on. En tiedä, varmaan tavallinen lastenhoitaja, joka käynyt kurssin erityislapsista. Sitten hänestä tuli erityislastenhoitaja. Tietämys lähellä nollaa, joten kauheasti ei ole kyllä kouluja käynyt, ehkä juuri yhden kurssin verran. Ap
Mullekin eka kysymys tuli että mikä on erityislastenhoitaja, missä sellaisia työskentelee?
Eiks se oo erityslastentarhanope kuitenkin. No ihan sama muuten. Yleensä ei oteta mitään kantaa vaan "katsotaan" ja "annetaan ajan kulua ". Ei niitä arvioita mutu pohjalta voi heittää.
Sanoi esim. että päiväkodissa lapsi alkaa varmasti puhumaan. No nyt mietitään, alkaako tuo koskaan puhumaan. Nyt siis 5v. Ärsyttää, että annetaan turhaa toivoa, vaikkei edes tiedetä mistään mitään. Ap
Munkin lapsi on ihan erityinen. Miksei me olla saatu keskustella erityislastenhoitajan kanssa? On tää niiiin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Eiks se oo erityslastentarhanope kuitenkin. No ihan sama muuten. Yleensä ei oteta mitään kantaa vaan "katsotaan" ja "annetaan ajan kulua ". Ei niitä arvioita mutu pohjalta voi heittää.
Ei ole opettaja vaan hoitaja. Se tässä onkin huvittavaa, että millä perusteella lastenhoitaja antaa mitään arvioita, olkoonkin erityislastenhoitaja. Ei riitä ammattitaito, todistetusti. Ap
Mistä noita voi tietää kukaan. Yhtälailla voi mennä arviot pieleen, vaikka olisi erikoislääkäri. Mun mielestä on hyvä, että on toivoa. Lapseni alku oli erittäin surkea, silti lääkäri sanoi, että voi tulla jotain tai voi olla, ettei tule mitään ja että sen näkee varmuudella vasta aikuisena. Minunkaan lapseni ei puhunut tuossa iässä, mutta 6-vuotiaana alkoi puhua. Lukemaan oppi 7-vuotiaana.
Suosittelen osallistumaan sopeutumisvalmennuskurssille, jos sopiva kurssi löytyy.
Ei kai lastenhoitaja , edes erityislastenhoitaja, voi antaa arviota siitä miten erityislapsi tulee kehittymään? Kuuluu minusta terveydenhuollon piiriin tehdä sellaisia arvioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole opettaja vaan hoitaja. Se tässä onkin huvittavaa, että millä perusteella lastenhoitaja antaa mitään arvioita, olkoonkin erityislastenhoitaja. Ei riitä ammattitaito, todistetusti. Ap
Missä ihmeessä sinä olet tällaiseen erityislastenhoitajaan törmännyt? Itse en ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta tittelistä ja olen itse lastenhoitaja. Ja olen myös käynyt kolmessa eri koulutuksessa erityislasten hoitoa koskien, mutta eivät ne mulle mitään erityislastenhoitajaan titteliä ole antaneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai lastenhoitaja , edes erityislastenhoitaja, voi antaa arviota siitä miten erityislapsi tulee kehittymään? Kuuluu minusta terveydenhuollon piiriin tehdä sellaisia arvioita?
Niinpä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä sinä olet tällaiseen erityislastenhoitajaan törmännyt? Itse en ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta tittelistä ja olen itse lastenhoitaja. Ja olen myös käynyt kolmessa eri koulutuksessa erityislasten hoitoa koskien, mutta eivät ne mulle mitään erityislastenhoitajaan titteliä ole antaneet.
Neurologisella osastolla on töissä ja tekee kotikäyntejä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita voi tietää kukaan. Yhtälailla voi mennä arviot pieleen, vaikka olisi erikoislääkäri. Mun mielestä on hyvä, että on toivoa. Lapseni alku oli erittäin surkea, silti lääkäri sanoi, että voi tulla jotain tai voi olla, ettei tule mitään ja että sen näkee varmuudella vasta aikuisena. Minunkaan lapseni ei puhunut tuossa iässä, mutta 6-vuotiaana alkoi puhua. Lukemaan oppi 7-vuotiaana.
Suosittelen osallistumaan sopeutumisvalmennuskurssille, jos sopiva kurssi löytyy.
Kukaan muu ei olekaan antanut noin tarkkoja arvioita. On sanottu vaan, että erityisyys tulee näkymään aikuisenakin. Tulee kehittymään, mutta eivät osaa sanoa minkä verran. Lapsen ymmärrys on n. 18 kuukautisen tasolla ja viimeisen vuoden aikana se tilanne ei ole edennyt juuri ollenkaan aktiivisesta kuntoutuksesta huolimatta. En ole itse kovin toiveikas. Ap
Vierailija kirjoitti:
Munkin lapsi on ihan erityinen. Miksei me olla saatu keskustella erityislastenhoitajan kanssa? On tää niiiin väärin.
Siis kettuiletko? Toinen miettii, alkaako lapsensa koskaan puhua ja sinä kettuilet. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Erikoislääkärillä sentään on perusteita antaa jotain arvioita, vaikka menisivätkin pieleen. Lastenhoitajan pitäisi olla antamatta minkäänlaisia arvioita kun ei tietämys riitä siihen. Ap
No mitäs menit uskomaan ja nyt uliset täällä kun joku "tavis" on erehtynyt.
Kai sinä äitinä huomaat miten lapsi kehittyy paremmin kuin tarhatäti.
Siis vaikuttiko tämä arvio jotenkin lapsen saamaan kuntoutukseen tai teidän vanhempien ratkaisuihin? Itse en kyllä tekisi mitään isoja terveyteen liittyviä päätöksiä LTO:n arvioiden perusteella.
No mitä mieltä asiasta on lasten neurologi ja lasten neuropsykologi?