Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi viikkoa häistä ja hirttää kiinni miehen kanssa aika pahasti jo nyt

Vierailija
04.09.2017 |

Sisältö pääasiassa otsikossa, mutta nyt vain kiristää vannetta ja lujaa ja tästä on tullut päivittäistä hampaiden kiristelyä. Huomaan alituisesti, miten omat menoni ja tarpeeni väistyvät lapsenhoidon mutta enenevissä määrin miehen touhujen takia. Jotenkin rasauttaa niin mahdottoman paljon, kun arki takkuaa kaiken aikaa ja vaikka seisoisin päälläni laulaen hoosiannaa, en vain saisi sitä sujumaan niin sujuvasti kuin tarvitsisi.

Mies jättelee tavaroita minne sattuu ja alituisesti haeskelemme hänen hukkaamiaan avaimia, puhelimia, latureita tai autonavaimia. Jonnekin lähtiessä mies olettaa että autan haeskelemaan hänen itsensä hukkaamia esineitä, ja sen jälkeen ollaankin myöhässä kun laittautumiseeni menee enemmän aikaa. Kyse ei kuitenkaan ole mistään hiustenlaitosta, vaan vaatteiden vaihdosta, kenkien ja takin päälle pistämisestä ja lapsen tavaroiden kokoamisesta, joten aikaa menee ihan kohtuuttoman kauan miehen esineiden etsimiseen. havahduttuani siihen miten usein jätän todella paljon tekemättä itseni eteen lähtiessämme johtuu siitä, että autan kokoamaan miehen tavaroita. Tämän sietäisin jos olisi joskus tai silloin tällöin, mutta tää on joka kertainen sirkus ja nykyisin en edes yksinkertaisesti jaksa olla kärsivällinen. Toinen bravuuri on lähteä harrastukseen, ajaa sinne, ajaa takaisin hakemaan unohtuneita avaimia ja taas meni aikaa siihen. Viimeksi kun annoin miehen kiukutella itsekseen avaimiensa kanssa ja laitoin itseni ja lapsen valmiiksi, kuulin autossa saarnan siivouksen tarpeesta. Olen jo auttanut tilannetta hankkimalla avainkaapin ja tekemällä lipaston ylälaatikoihin tilaa joissa säilytetään avaimia, puhelimia sun muita, mutta ei.
Siivous onkin hauskaa. Mies huomaa alituisesti miten sotkuista meillä on, mutta olen ainoa joka on täystyöllistetty tekemään asialle jotain. Tässä pitää huomioida, että meillä ei erityisen sekaista ole paitsi miehen itsensä jäljiltä. Iltaisin hän makaa sohvalla, karkaa salille tai koneelle koska on niin väsynyt. Viime aikoina käsittämättömintä on, että mies on alkanut kritisoimaan tekemättömiä taloustöitä todella kovaäänisesti, eli kun olen lopettanut hänen passaamisensa, on alkanut kauhea ulina siitä. Itselleni on riittävästi vilkkaan vuoden ikäisen paimentamisessa, ruokkimisessa ja pukemisessa. Lapsi aloitti tarhan juuri siksi, että pystyisin hiukan hallitsemaan kaaosta ja saisin viimeinkin tehtyä keskeneräisiä opintojani kasaan jotka ovat seisseet ihan liian pitkään.
Tästä loistavana aasinsiltana kerrottakoon, että mies keksi, että nyt kun lapsi on osa-aikaisesti tarhassa, voinkin aivan hyvin lähteä vielä töihin. Kaipaisin hetken hengähdystaukoa, koska olen aika tauotta hoitanut kotia, lasta ja siihen päälle miljoonia muita asioita, joten se muutama tunti päivässä on tervetullutta että pystyn hoitamaan ne opinnot, työjutut ja virastopuhelut rauhassa ja ajallaan eikä lapsen päiväunien mukaan. Mies ehdotti sinisilmäisesti, miten voisin laittaa

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vähän panostani kirjoituksesi ulkoasuun, eihän tota pysty kukaan lukee.

Vierailija
2/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKUU hakemuksia kauppoihin ja aloittaa kassalla työt, kun niillä on mukavia osa-aikaisia työvuoroja. Sanottakoon nyt alkuun, että olen nuoresta iästä huolimatta ehtinyt tehdä aika hyvän työuran yövalvojana vanhainkodissa, lapannut paskaa sikalassa, ollut varastolla ja myyjänä, joten en ole allerginen työlle vaan tuolle miehen ehdotukselle. Rahallisesti meillä ei siis ole tiukkaa, ja sovimme että hoidan nyt ne opinnot, joten mistä ihmeestä mies keksi, että nyt tarvitsen äkkiä tämän kaiken päälle työpaikan. Tähän päälle työvuorot, jotka eivät synkkaa lapsen tarhan ja miehen omien työvuorojen mukaan niin olemme kusessa sen jälkeen. Töihin menen heti, kun lapsella alkaa sujua tarha ja se on sellaista, mikä on järkevää työaikojen kannalta. 

Mies myös toisinaan omatoimisesti auttaa minua, mutta niiden selvittämiseen meneekin aikaa. Minulla on läppärillä automaattikirjaukset melko moneen paikkaan, ja joskus sen ansiosta unohdan salasanat. Kuitenkin automaattikirjausten ansiosta pystyn vaihtamaan ne tarpeen vaatiessa resetointien avulla. Joka tapauksessa mies oli yhtenä päivänä päättänyt puhdistaa koneeni muistin, ja siinä meni joka ikinen paikka lukkoon samalla koska salasanat häipyivät siinä ohella. En päässyt enää maileihini, sillä mailit, joiden kautta pääsisin taas avaamaan toisen mailin, oli myös lukossa. Puoli päivää kului kun selvittelin mitä kaikkia muita tietoja katosi siinä samalla ja mies oli loukkaantunut kun en ollut tyytyväinen tästä avunannosta. Minulla on omat systeemini koneella, enkä tarvitse tietoteknistä osaamista ulkopuolelta, vaan tuo asioihini tuppautuminen kysymättä on muutenkin jokseenkin kyseenalaista.

Olen miettinyt johtuuko toi tahallinen sabotointi kateudesta vai mistä, mutta mies omasta mielestään on varsin avulias. Mitä kaupan kassojen työsaroista tiedän, niin siihen rumbaan en lähde, koska mies on poissa käytännössä kaikki arkipäivät ja lapsi on vain osa-aikaisessa hoidossa ja en usko että yksikään työnantaja palkkaa osa-aikaista joka alkaa luetella milloin voi olla töissä. Vuorot kun voivat alkaa kahdelta yöllä, kuudelta aamulla tai milloin vain ja meidän arkea se ei todellakaan helpota eikä se rahallinen korvaus ole niin iso että se hyödyttäisi yhtään ketään.

Tämän aamuiseen palattakoon sen verran, että peruin menoni suurenmoinen elin otsassa ja mies ihmetteli miksi pilasin koko päivän kiukuttelullani.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitte liian nopeasti naimisiin! Ei kannattais hätäillä.

Vierailija
4/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa! Aina kannattaa mennä kiireellä naimisiin ja erota heti. Se antaa hyvän kuvan sinusta.

Vierailija
5/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä palautetta ylläpidolle, ei ole mun vika jollei entteri auta asiaa. ap

Vierailija
6/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen häitäkö arki sujui?

Vierailija
7/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittu muuttakaa erilleen! Ps. Miksi passaat aikuista miestä? Etsikööt itse avaimensa. 

Vierailija
8/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämäkö asiat eivät olleet sinulla tiedossa ennen naimisiinmenoa/lapsen hankkimista?

Vierailija
9/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lulea tota pötköä kokonaan. Mutta miksi menitte naimisiin? Jos asuitte jo ennen häitä yhdessä niin ei tuo kaikki voinut tulla sulle yllätyksenä! Se naimisiinmeno ei ketään/mitään muuta.

Jos taas ette asuneet yhdessä niin turhan nopeasti menitte naimisiin.

Vierailija
10/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli häät oli se laukaisin. Miten asiat olivat ennen häitä, silloin 2 viikkoa aikaisemmin? Etkö tosiaan huomannut asiaa ennen häitä?

Vierailija
11/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää sinua itsestäänselvänä kodinkoneena, jonka omistaa virallisestikin nyt häiden jälkeen.

Vierailija
12/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa! Aina kannattaa mennä kiireellä naimisiin ja erota heti. Se antaa hyvän kuvan sinusta.

Tämä alkoi välittömästi papin aamenen jälkeen, joten kuinka kauan tulisi odotella yhdessä ennen sitä? ap 

Vierailija
13/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkoi välittömästi papin aamenen jälkeen, joten kuinka kauan tulisi odotella yhdessä ennen sitä? ap 

Korjaus: paheni välittömästi papin aamenen jälkeen.. 

Vierailija
14/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hidas mies ja 3 lasta. Olen ratkaissut asian niin, että hoputin miehen laittamaan itteensä valmiiksi jo tuntia ennen kuin muut. Hoidan itteni ja lapset autoon sovittuun kellonaikaan mennessä. Säästyy kaikkien hermot...

Miehelläsi on varmasti joko tylsää töissä tai liian rankkaa. Alkaa sit laskemaan sun tekemisiä. Aloita opiskelut tosi tiiviisti ja näytä miehelle et teet niitä. Älä suostu työhön jos ei ole pakko. Mut osoita et myös opiskelet.

Avioliitto on kompromissien tekoa koko ajan.

Vierailija
15/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistä palautetta ylläpidolle, ei ole mun vika jollei entteri auta asiaa. ap

No etpä kyllä itsekään vaikuta maailman herttaisemalta vaimolta.

Vierailija
16/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se sika kadulle.

Vierailija
17/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lulea tota pötköä kokonaan. Mutta miksi menitte naimisiin? Jos asuitte jo ennen häitä yhdessä niin ei tuo kaikki voinut tulla sulle yllätyksenä! Se naimisiinmeno ei ketään/mitään muuta.

Jos taas ette asuneet yhdessä niin turhan nopeasti menitte naimisiin.

Kyllä tuli yllätyksenä ja palautetta ylläpidolle. Jos huomaat, niin tekstissä on kappalejako, mutta vauva.fi:n asetukset eivät auttaneet asiaa. Jos naimisiinmeno ei kerran muuta ketään tai mitään, niin mitä sanovat kaikki eronneet naiset ja miehet tähän väitteeseen? Asuimme yhdessä aika kauan ennen naimisiin menoa. ap

Vierailija
18/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö asuneet yhdessä ennen naimisiin menoa? Jos ette, niin miksi ihmeessä? Muuten en ymmärrä, että miten tämä nyt vasta tuli ilmi?

Vierailija
19/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä syyllinen on ilman muuta se avioliitto. Kun kerran on jo lapsikin valmiina ja yhteiselo näin ollen on ollut merkittävästi ruusuisempaa.

Tai ainakin tässä haetaan juuri sitä. Älkää vain kukaan avioituko, se sotkee aivan kaiken. 

Vierailija
20/120 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uusavuttoman miehen olet onnistunut bongaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä