Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Espanjassa lomalla ja en voi kuin ihmetellä miten espanjalaiset osaa pukeutua, jopa mummot.

Vierailija
04.09.2017 |

Olin itse liikkeellä useina päivinä lenkkareissa, koska kävelimme pitkiä matkoja päivän aikana. Minua hävetti lenkkareiden pito, koska jopa paikallisilla mummoilla oli korkokengät, mekot, kynnet laitettu ja hiukset kauniisti.
Palatessani Suomeen tajusin miten kulttuurierot on niin valtavat Suomessa ja Espanjassa. En tässä ketjussa syytä ketään, vaan syyllistyn asiaan itsekin etten pukeudu niin näyttävästi kuin haluaisin pukeutua. Jos pukeutuu paremmin, niin suomalaisille yleistä on kysyä, että "oletko menossa jonnekin juhliin?"

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto on yksi vaikuttava tekijä. 

Vierailija
2/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomessakin kesä. Ja kevät. Ja syksy. Talvellakin voi pukeutua kauniisti vaikka ei hametta olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomessakin kesä. Ja kevät. Ja syksy. Talvellakin voi pukeutua kauniisti vaikka ei hametta olisikaan.

Missäpäin Suomea asut? Kyllä ainakin Etelä-Suomessa monet pukeutuvat nätisti.

Vierailija
4/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sataa lunta marras-toukokuussa (2017), loppu on sellaista 12-19-astetta. Kesää ei ole. Naiset pukeutuvat trikoisiin ja leggingseihin ihan kaikkialla, ovat kuin alaluokan britit.

Vierailija
5/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea asut? Kyllä ainakin Etelä-Suomessa monet pukeutuvat nätisti.

Asun Etelä- Suomessa! ap

Vierailija
6/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismia suomalaisia kohtaan! Miksi suomalaisia saa aina kritisoida ja mollata tälläkin palstalla, jolla suojellaan muiden kulttuurien edustajia?

Vierailija
7/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse liikkeellä useina päivinä lenkkareissa, koska kävelimme pitkiä matkoja päivän aikana. Minua hävetti lenkkareiden pito, koska jopa paikallisilla mummoilla oli korkokengät, mekot, kynnet laitettu ja hiukset kauniisti.

Palatessani Suomeen tajusin miten kulttuurierot on niin valtavat Suomessa ja Espanjassa. En tässä ketjussa syytä ketään, vaan syyllistyn asiaan itsekin etten pukeudu niin näyttävästi kuin haluaisin pukeutua. Jos pukeutuu paremmin, niin suomalaisille yleistä on kysyä, että "oletko menossa jonnekin juhliin?"

No ne mummot ei ilmeisesti kävelleet pitkiä matkoja??

Kaikesta sitä pitääkin häpeän tunnetta repiä

Vierailija
8/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No espanjassa on tapa että illalla tai vkl laitetaan ykköset päälle ja mennään"ramblalle" näyttäytymäön ja juttelemaan ystävien kanssa. Suomessa ei tämmöistä kulttuuria ole.

Vierailija
9/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan nykyään useinmiten vaatteeni Espanjasta, koska oleskeken siellä niin usein.

Vierailija
10/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata selkäranka jos haluat tehdä jotain, mutta et uskalla muiden mielipiteiden takia. Kyllä tuolla niitä huolitellustikin pukeutuvia näkyy. Miksi itse pukeudun mielelläni tuulipukuun tai kollareihin ja lenkkareihin (ihan oikeasti tuulipuvun housuihin enkä trikoisiin), johtuu ihan mukavuudenhalusta. Hameista en ole koskaan pitänyt ja farkut ei tunnu hyvältä. Trikoisiin mulla on joku asennevamma, tuntuu kun hiihtelis kalsareissa. N24

Vierailija
11/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joskus oli lehdissä juttua siitä, mistä tunnistaa "ammattitaitoisen" turistin. Vastaus oli - kengistä. Ammattilainen panostaa jalkineisiin, joilla on hyvä kävellä. Sillä, miltä kengät näyttävät, ei siis ole väliä. Tärkeintä on se, että kengät ovat mukavat ja niillä voi kävellä mutkaista tietä (tai katua) näkymättömiin. Minulle ei tulisi mieleenkään lähteä pitkälle kaupunkikierrokselle kävellen korkkareissa.

Vierailija
12/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse pitää ulkomailla etelässä "Kiitos 1939 - 1944"- paitaa, vyölaukkua, lenkkareita, pyöräilyshortseja ja McLaren lippistä. Moni niitä haukkuu, mutta on todella kätevä ja näyttäväkin asu. Miettikää miten epämukavat esim korkokengät on.

Vierailija
13/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole mummoilla korkokenkiä Espanjassa nähnyt, vaan samanlaisia mummokenkiä kuin Suomen mummoillakin. Minusta kaupungeissa (Turku, Helsinki, ainoat, joissa oikeastaan kuljen) Suomessakin ihmiset pukeutuvat aika hyvin.

Toki joukkoon mahtuu kaikennäköistä, mutta niin mahtuu muuallakin maailmassa. Aika usein muuten arkisin vanhemmilla naisilla näkee samanlaisia puuvillakietaisumekkoja, joita isoäitini käytti 60-luvulla maalla navettahameena, ilmeisesti kotivaate, jolla voi kipaista lähikaupassa.

Vierailija
14/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on metsäläisiä. Ei asia millään ilmastolla selity. Eikä tämä nyt ole mitään "suomalaista huonoa itsetuntoa", vaan ihan objektiivinen toteamus. Suomessa on moni asia paremmin kuin Espanjassa, mutta tyylitaju ei lukeudu niihin.

Vierailija
15/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä ja joissain muissa Itä-Euroopan maissa on vielä kylmempää, mutta silti siellä panostetaan pukeutumiseen huomattavasti enemmän, ja osataan näyttää paremmalta, kuin Suomessa. Joten ilmasto ei kyllä selitä täysin.

Vierailija
16/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo lenkkariasia ihan selvä...

Matkalla yleensä haluaa kierrellä ja kävellä paljon (tällöin jalkaan on pakko laittaa erittäin hyvät kengät). Korkkareilla ei kävellä 10km kaupungilla. Katsos suomessa olevia turisteja, kaikilla lenkkarit / vaelluskengät tms. jalassa. Ihan samalla tavalla itse käyttäydyn, eli en pilaa lomaani kipeillä jaloilla. Illalla syömään mennessä vaihdan korkkarit, kun ei ole kilometrejä. Ei tämä liity mitenkään suomalaisiin.

Mikä tarve yleensäkin mollata omaa maata...

Vierailija
17/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta vaatteita, koska paklatut hymyilevät myyjänaiset tuovat isot tissinsä liian lähelle ja minua alkaa ahdistamaan. Onneksi rippipuku mahtuu vielä.

Mies 42

Vierailija
18/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne satsaa ulkonäköön. Niiden asunnot ovat karmeita, pimeitä loukkoja ja sokkeloita jotka sisustettu tummanruskeilla muka-antiikki kalusteilla. Yksi huono kattokruunu katossa. Siellä kyllä näytetään ulospäin hienolta mutta koti on ihan kurjaa surkee.

Meillä taas asunnot on valoisia ja avaria joo jossain vuokrataloissa. Asukkaat pukeutuu käytännöllisesti ilmaston mukaan eikä yritä kärvistellä ohuissa sukkahousuissa ja korkkareissa lokakuun tuulissa.

Vierailija
19/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä ja joissain muissa Itä-Euroopan maissa on vielä kylmempää, mutta silti siellä panostetaan pukeutumiseen huomattavasti enemmän, ja osataan näyttää paremmalta, kuin Suomessa. Joten ilmasto ei kyllä selitä täysin.

Venäjällä täytyy tälläytymistä tehdä elättäjän toivossa kun se on löytynyt voi ryhtyä maatuskaksi.

Vierailija
20/63 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa japanialaisturisteja, heille kai jaetaan maasta poistuessa valkoiset tukevat nahkakengät, kamera kaulaan käskyllä ottaa 200 000 valokuvaa, sekä sateenvarjo, jota pitää pitää säällä kuin säällä. Enpä usko, että häpeilevät itseään ja kirjoittavat paikalliselle avlle, mistä tunnet japanilaisen euroopan lentokentällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi