Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuli niistä luokkakavereista joiden keskiarvo oli alle 6?

Vierailija
03.09.2017 |

Joko lukiossa tai peruskoulussa siis.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään. Oma keskiarvo oli 6,5 ja oon pärjännyt ja pärjään hyvin.

Vierailija
82/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukku mua yläasteella, oli tosi veemmäinen, eikä tehnyt mitään. "Koska pääsee raksalle."

Atm lähihoitajakoulussa : D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisopettaja

Vierailija
84/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopintojen avulla?

Vierailija
85/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aloitti perhe-elämänsä 17-vuotiaana, samassa rytäkässä keskeytyi lähihoitajan opinnot. Nyt reilu 10v myöhemmin lapsia on yhteensä viisi useille eri miehille, ja rouva itse on alkoholisoitunut. 

Eräs poika sai käytyä ammattikoulun (linjaa en muista), mutta sen koommin häntä ei olla työelämässä nähty. Muutama vuosi sitten perusti perheen, mutta hiljattain puoliso lähti lapsen kanssa lätkimään. Heppu itse ei juuri näyttänyt osallistuvan perheen yhteisiin asioihin, vaan luuhasi yökaudet jossakin hämärähommissa, huumediilausta mahdollisesti. 

Muista en kovin tarkaan tiedä, mutta aika moni heistä on tehnyt lapsia hyvin nuorina, kouluja on jäänyt kesken, ja on päädytty sossun eläteiksi. Jokusen tiedän kyllä suorittaneen ammatillisen tutkinnon (mm. parturi-kampaaja, hotelli- ja ravintola-alan tutkinto) mutta miten elämä noin muuten etenee, en tiedä. 

Vierailija
86/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli peruskoulussa keskiarvo 6 (vai olisiko ollut jopa alle) ja nykyään olen arkkitehti.

Vierailija
87/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tolla keskiarvolla mennä lukioon kai missään?

Mutta vastaus; ei niistä mitään ole tullut, ei ainakaan mainittavaa. Ne oli aika luusereita silloin ja on edelleen viiskymppisenä. Oikeasti joskus oikein ihmettelee, miten jo alaluokilla tunnisti syrjäytyvän. Ja se tyyppi saattoi olla ns. hyvästä kodista ja silti siitä tuli työtön alkkis. Sinänsä surullista. Paria poikkeusta lukuunottamatta tulevaisuus ainakin 60-luvun lapsilla on ollut aika ennalta ohjattua. Toki niistä paremmin koulussa pärjänneistä ei niistäkään kaikista menestyjiä tullut, keskinkertaiset pärjäävät omalla tasaollaan jne...

Vierailija
88/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö: tuppukylän wannabe-missi ja osa-aikainen torimyyjä.

Poika1: syrjäytynyt moniongelmainen, kuoli alle 30-vuotiaana

Poika2: pikkurikollinen linnakundi, jolla nykyisin pätkätöitä ja mielenterveysongelma

Poika3: rekkamies isänsä kuljetusliikkeeseen

Vierailija
89/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin yrityksen. Mulla menee oikein hyvin niin työ kuin yksityselämässä. Ei edes peruskoulua käyty joten tein Sukarit.

Vierailija
90/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri jäi 3 kertaa luokalleen 70 luvulla ja potkittiin pois koulusa. Kävi amitsun ja jäi isänsä firmaan töihin. Osti sen aikoinaan itselleen ja teki sellaisen innovaaation että tienaa tällä hetkellä osinkoina satoja tuhansia vuodessa.

Ooli vähän kai AHDH aikoinaan ja kun pääsi "oikeisiin" töihin sai toteuttaa itseään. Kaikki kunnia hänele.

Ei huono koulumenestys mitään yh tai vankilatulevaisuutta petaa.

Vierailija
91/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että noin kurjasti on heillä käynyt. Itse en taas tiedä juuri ketään jolla olisi elämä ihan hukassa. Monet ovat käyneet Amk:n ja kukaan ei ainakaan näkyvästi ole alkoholisoitunut ( mistä sitä ihmisten elämästä tarkkaan tietää).

Vierailija
92/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokallani oli tyyppi, joka oli jo kerran jäänyt luokalleen. Keskiarvo lieni 5 tienoilla.

Nykyään omistaa puolikkaan megaluokan maansiirtofirmasta.

Vierailija
93/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään voidaan hetki olla kuninkaita!

Vierailija
94/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oikein hyvin menee useammallakin vanhalla koulukaverilla. On oikein hyvin menestyviä yrityksiä. 

Vierailija
95/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirun verran yli 6 oli peruskoulun päästötodistus, eikä lukiokaan kovin hyvin mennyt. Mutta, nyt on kuitenkin DI:n paperit.

96/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jotain tota luokkaa keskiarvo ja tuli trukkikuski/muusikko/huippu-urheilija/näyttelijä on se vaan niin jos on surkee opiskelee sitä kehittää muita taitoja. Aikamoni maailman kuuluisuudet on jostain kadulta alunperin. Mutta halu menestyy on kovempi juuri karujen olojen takia. Mitä taas kermapeppu ihmisil.

Vierailija
97/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaikenlaiseen näitä tuttuja päätyi.

Kuuluin itse porukkaan jolla keskiarvot olivat 5-6 luokkaa. Useimmat eivät olleet tyhmiä, olivat vain hölmöjä nuoria joilla meni murrosikä pahasti päähän ja opiskelu ei kiinnostanut.

Porukassa roikkui 5 tyttöä joista kahdesta tuli lähihoitajia (toinen työtön), yksi on vaatekaupassa ja yksi omistaa osaksi todella suositun kampaamon. Itse olen pienessä firmassa esimiesroolissa.

Miespuoliset jakautuivat voimakkaasti. Muutama peri tai on perimässä vanhempiensa maatilan, yksi on jonkinlainen metsäkoneenkuljettaja, yksi on apteekkari, yksi omistaa putkifirman, yksi pääsi syksyksi nyt melkein kolmekymppisenä yliopistoon lukemaan historiaa, 5 on työttöminä. Porukasta vain yhden kokisin olevan pahemmasti syrjäytynyt, ei mennyt peruskoulun jälkeen mihinkään ja alkoi käyttämään päihteitä. Viimeksi kun hänestä kuulin istui linnassa huumeiden takia.

Normaaleja ihmisiä meistä tuli.

Vierailija
98/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla lukiosta keskiarvo 6.2 ja minusta tuli Sosionomi, minun piti käydä hiukan elämän koulua ennen kuin ymmärsin asioita ja halusin ymmärtää :))

Mitenkähän tämä on mahdollista? Sosionomikoulutukseen vaaditaan hyvä keskiarvo toisen asteen opinnoista.

Höpö höpö, nykyään kaikki pääsevät esivalinta kokeeseen, joista parhaimmat haastatellaan ja niin opiskelijavalinnat tehdään.

Itse hain (ja pääsin) vuonna 2014, jolloin esikarsinta suoritettiin viimeisimmän todistuksen keskiarvon mukaan. Itse pääsykokeeseen ja haastatteluun kutsuttiin, jos keskiarvon mukaan saatu pistemäärä siihen riitti.

Vierailija
99/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonavoittoa tekevän yrityksen tj-omistaja

Hitto kuinka onnellisen olen sen pojan puolesta. Koulussa opettajat huusivat, että hänestä ei tule yhtään mitään, eikä pääse mihinkään kouluun, ei saa puolisoa ja on tuomittu asumaan sillan alla. Hänellä on diagnosoitiin adhd ala-asteella ja sitäkin opettajat pitivät tekosyynä velmuilulle. 

Hauskinta on että tämä kaveri pitää yritystään melkein koulumme naapurissa, mahtaa opettajia v*tuttaa :D 

Vierailija
100/100 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankikarkuri, professori ja rallikuski jenkkilässä.