Mitä tuli niistä luokkakavereista joiden keskiarvo oli alle 6?
Kommentit (100)
Bussikuskeja vaikka kui monta. Sitten myös peltiseppä, maanviljelijä, alkoholisti ja aika usea vainaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menivät silloin amikseen, sähkö tai autopuolelle... varmaan niillä aloilla vielä toimivat.
Nykyään taitaa olla jo niin, että alkaa amikseenkin jo keskiarvorajat olemaan tiukemmat kuin lukioissa...
Mihin amikseen on keskiarvoraja 9,5? Tai edes 9?
Parturi-kampaajalle on kovin keskiarvo meillä joka vuosi (olen töissä ammattiopistossa). Ei ole mikään pääsyvaatimus mutta usein lähes kaikki aloittavat on tyttöjä ja n. 9 keskiarvolla. Jotkut tekee samalla kaksoistutkinnon. Minun poikani ei päässyt yläasteen alle seiskan keskiarvolla amikseen (haki sähkölle) mutta pääsi sillä lukioon. Nyt on rakennusinssi.
Menin rakennustyömaalle yläasteelta päästyäni -10 Noin 6 ka:lla.
Lukuaineiden keskiarvo ei noinkaan hyvä.
-15 pystytettiin lattioiden valuille ja muille betonoinneille toiminimi vanhan luokkalaiseni kanssa (jonka keskiarvo oli 8.5-9 ja meni lukioon)
Tänä päivänä meillä on oma iso halli, 8 työntekijää, kaksi betoniautoa, 4 pakua.
Koskaan ei ole ollut rahasta, älykkyydestä tai kirjoittamattomista aineista mitään ongelmaa.
Sijoitan ja säästän tulevaisuutta varten.
10 vuoden suunnitelmani on myydä firma ja jatkaa itseni toteuttamista, keskittyä musiikkiin ja uusiin ideoihin.
Itselläni koulussa oleminen ei ole se juttu mutta ymmärrän ja tuen sitä että opiskelijat opiskelee.
Lainaan mielelläni rahaa kavereilleni joilla on vieläkin vuosia koulua edessä.
Minulla oli peruskoulun keskiarvo n. 6,5. Hain ammattikouluun, mutta olinkin hakenut vahingossa kaksoistutkintoon, eli myös lukioon.
No. Kyllä mä kumminkin väkisin kävin ne molemmat ja sittemmin olen suorittanut tradenomin tutkinnon amk:ssa.
Voin sanoa, että koulunkäynti ei ole koskaan ollut minulle helppoa, mutta olen siitä huolimatta sitä aina arvostanut. Jotkut kaltaiseni puupäät taas väheksyvät opiskelua, joka on ajanut heidät lähinnä ostarien juottoloihin loppuelämäkseen.
Minulla oli siinä 6 luokkaa keskiarvo. En muista tarkasti. Menin kympille, lopetin kesken, menin lähihoitajaksi opiskelemaan, lopetin kesken, menin merkonomiksi lukemaan, lopetin kesken.. Olin pitkään työelämässä, sain lapsia, menin aikuislukioon, siitä yliopistoon, nyt töissä rahoituksen parissa. KTM.
Kaverini tokari oli peruskoulun jälkeen tollanen. Oli pitkään hanttihommissa ilman koulutusta kunnes kyllästyi. Meni aikuislukioon, sai L:n paperit, yliopistoon, väitteli ulkomailla ja on nykyään siellä full professorina. Kaikilla ei mee suoraviivaisesti nämä jutut, perheolot oli hänellä tosi hankalat, alkoi käyttämään vasta kykyjään kun aikuistui.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 6,4 ja minusta tuli lopulta KTM. Toki vaati aikuistumista siinä välissä.
Suunnilleen sama keskiarvo ja nyt kuvittaja.
(Sairastin masennusta)
Meillä ainenkin ne todelliset hikarit on töissä jossain kotipizzoissa ym kaupoissa :D ns tekijät joita ei nyt silloin teininä koulu kiinnostanut, on löytäneet itsensä ja on hyvässä ammatissa. Itsellä 7 pintaa keskiarvo (palkka 3500) kaverillani oli 6,5 ja hän tienaa 4500e. En nyt menisi ihan peruskoulun keskiarvoilla leijumaan.
minulla oli 6,2 ei vaan koulun käynti kiinnostanut pätkääkään. Menin amikseen ja nyt olen yrittäjä ja viime vuoden verotettavat tulot oli 120 000.
Vierailija kirjoitti:
Yh-äitejä.
Ja monesta myös teiniäiti. Ammatiltaan lähihoitaja.
Mä en edes muista omia keskiarvojani saati että tietäisin muiden :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 6,4 ja minusta tuli lopulta KTM. Toki vaati aikuistumista siinä välissä.
Minullakin oli varmaan jotakin sellaista, itse olen VTM ja johtavassa asemassa yksityisellä sektorilla.
Näköjään ihan kunnollisiin ammatteihin päässyt ne huonomminkin menestyneet.
Eräällä luokkatoverilla oli huonot numerot ja muutenkin koulu oli takkuamista. Teki kyllä kovasti töitä. Loppua kohden parani. Ahkeruus ilmeisesti palkitaan, koska hän on nykyään tukholmalaisessa sairaalassa lääkärinä.
Mä pääsin ĺukioon 5.7 ja ylioppilaaksi 6.7 keskiarvolla.
Älyssä ei mitään vikaa, aikuisena aina huipputulokset yritysten palikkatesteistä.
Olen myyntijohtaja ja asiantuntija
Kävin amiksen, tein töitä samalla kun opiskelin (alaan liittyvässä työpaikassa). Valmistuin ja hain toimistotyötä (ei alaan liittyvää). Olin vuoden Elisalla töissä ja sitten se rupes tympimään ja vaihdoin työpaikkaa toisenlaiseen toimistotyöhön siellä olen nyt ollut töissä 9 v.