Eikö ole aika säälittävää jos ihmisellä on facebookissa vaan 20 kaveria?
Vanhuksen ymmärtää mutta etenkin jos kyseessä on nuori ihminen!
Kommentit (53)
Minulla on vain juuri tuon verran kavereita Facebookissa. Joukkoon mahtuu myös tuttujakin. Ei tulisi mieleenkään pyytää kaveriksi vanhoja kouluaikaisia henkilöitä jotka kiusasivat minua henkisesti ja fyysisesti koko peruskoulun ajan. Erikoista leveillä sillä kuinka paljon jossain on kavereita. Kuitenkin vain muutama on sitten niitä tosiystäviä.
Mulla on vaan 1.
Kirjauduin koko faceen alunperinkin vain saadakseni tämän henkilön sähköpostiosoitteen, enkä ole sen koommin "omilla sivuilla" käynyt :)
Minulla on facessa nolla kaveria. Kirjauduin sisälle kerran, ja siihen se jäi.
N41
20 voi olla kuule niiden oikeiden ystävien määrä. Mun mielestä on aika typerää jos on +500 kaveria joista tuskin edes kaikkia tuntee saati nähnyt! Yleensä tuollaiset hamstraavat vain kavereita eikä sillä ole tekemistä yhtään oikean ystävyyden/kaveruuden kanssa. Mulla on yksi kaverin, jolla on yli 1000 kaveria Facebookissa ja tuskin se edes puoliakaan tavannut.
Mielestäni ei ole säälittävää, varsinkin jos ne kaverit on oikeassa elämässäkin oikeita kavereita, aika iso määrä minusta, ei minulla ainakaan ole senkään vertaa ihmisiä joita näkisin vapaa-ajallani.
Päinvastoin, jos olisin sellaisen ihmisen kaveri facebookissa jolla on minun lisäkseni vain 19 kaveria, niin kokisin olevani etuoikeutettu. Useimmilla näkyy olevan satoja kavereita joillakin jopa 500 ja heidän kaverinaan olo ei näinollen ole kovin merkityksellistä, tuskin edes huomaisivat jos poistuisin kavereista, elleivät siis ole sellaisia joiden kanssa olen tekemisissä säännöllisesti.
hoit kirjoitti:
Tutulla yli tuhat kaveria. Päivittää paljon ja tykkääjiä keskimäärin 30. Eli mitä tästä päätellään?
Oletko varma, että ne ovat nimenomaan kavereita? Itselläni on yli 400 fb-kontaktia. Kavereita heistä on vain murto-osa, suurin osa on ihmisiä, joihin olen verkostoitunut työn, luottamustehtävien ja harrastusten puolesta. En todellakaan tapaile heitä kuten kavereita tavataan enkä jaa heidän kanssaan yksityisasioita. Jokaisen olen kuitenkin tavannut jossain vaiheessa ja olemme edelleen yhteistyössä jonkin asian puitteissa tai ainakin yhteistyömme päättymisen jälkeenkin on jäänyt joku syy seurata hänen päivityksiään.
Käytän Facea lähinnä vain ryhmien takia. Seinälle tulee tehtyä vain muutama päivitys vuosittain, enkä ole erityisen kiinnostunut muidenkaan päivityksistä ryhmien ulkopuolella. En oikein ymmärrä joidenkin tarvetta jakaa elämänsä jokainen yksityiskohta satojen "ystävien" kanssa. Varsinkaan työelämän puolelta en ottaisi ketään ystäväksi Faceen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksen ymmärtää mutta etenkin jos kyseessä on nuori ihminen!
Ei todellakaan ole säälittävää. Sehän tarkoittaa sitä että asianomainen satsaa laatuun määrän sijaan. Arvostan!
Mikä on sinun tekosyysi haalia kaikenkarvaiset neljäsosa-ja kuudestoistaosatutut sinne Faboon?
Minusta kaikki jotka ovat Facebookissa kaipaamassa peukuttajia ovat heikon itsetunnon omaavia reppanoita. Fiksu pärjää ilman Facebookiakin.
Minulla on ainoastaan yksi Facebook-kaveri. Hänkin kärttämällä kärtti kaksi vuotta kaverikseni. Tili on vain määrättyihin ryhmiin kuulumisen vuoksi ja Spotifyta varten kotikoneella.
Tuo tykkäyshommakin on aika säälittävää kieltämättä :D Itse ainakin tykkäilen automaationa, silleen "raaputa minun selkääni ja minä raaputan sinun", en aina edes lue ajatuksen kanssa niitä päivityksiä joista tykkään, se on vain sellainen rutiini jos selaa uutiseinää, että lähes jokaiseen postaukseen peukaloa, vaikka oikeasti ei voisi vähempää kiinnostaa.
Itse käytän facebookkia niin, että laitan itselleni asioita talteen ja muistiin, on mukava lukea vuosien takaisia päivityksiä ja hauskoja tapahtumia :) Ei kiinnosta tulee yhtään tykkäystä päivitykseen, sellaisiakin päivityksiä seinältäni löytyy.
Olen myös huomannut, että jos laittaa kuvia niin tykkäyksiä satelee, jos kirjoittaa pelkkää tekstiä/laittaa linkkiä tai videota (esim. youtubessa olevaa), niin ei tykkäyksiä tule. Miksi? No siksi että se on pieni joukko jota oikeasti kiinnostaa.
Olen alle 30, eli en vanha. Enkä facebookissa ollenkaan. mahdan olla säälittävä. :(
Säälittävää antaa merkittävä osa yksityistiedoistaan Mark Zuckerbergille, joka on osoittanut välittävänsä piut paut yksityisyydestä (nimenomaan toisten yksityisyydestä).
Olin facebookissa, kaverilistalla keikkui silloin reilu sata "kaveria". Jotenkin kyrpiinnyin siihen touhuun ja esittämiseen, joten poistin koko profiilin. Reilun vuoden kuluttua liityin takaisin kirppis- ja harrastusryhmien takia. Reilu 20 kaveria sinne on kertynyt kun olen hyväksynyt velvollisuuden tunnosta minulle lähetettyjä pyyntöjä. En päivitä mitään.
Itselläni ei ole kovin montaa kaveria, mutta joka päivä täällä käy kylässä joku, tai minä käyn heillä tai lähdetään ulkomaille, shoppailemaan yms... Ehkä niitä kavereita tarvitaan sitten monta jos ne kestää sun seuraa vaan kerran vuodessa :'D
Musta on lähinnä surullista, jos omaan egoaan pitää nostaa suurella facebook kaveri määrällä. Multakin on baarissa monta kertaa tuntemattomat miehet kyselly, että mikä mun nimi on, että voivat lisätä mut fb-kaveriksi. Oonkin sanonut, että mä en taho tuntemattomia ihmisii mun kaveriksi. Oikeasti en kyllä edes nykyisin enää käytä facebookkia ollenkaan, koska voin pitää oikeisiin kavereihini yhteyttä ilmankin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää antaa merkittävä osa yksityistiedoistaan Mark Zuckerbergille, joka on osoittanut välittävänsä piut paut yksityisyydestä (nimenomaan toisten yksityisyydestä).
Ethän vain käytä whatsappia puhelimessasi?
Minulla on neljä kaveria Facebookissa. Ei kiinnosta kavereiden keräily, enkä koskaan edes kirjoittele seinälleni mitään. Profiilissani ei ole edes omia kuviani. Seuraan vain erilaisia ryhmiä ja osallistun niiden keskusteluihin.
Säälittävämpää on kyllä pistää koko elämänsä johonkin someen esille ja kerätä tykkäyksiä sadoilta "kavereiltaan" kaikilla turhanpäiväisillä päivityksillä ja selfieillä.