Täysin alkottomat häät?
Olemme molemmat absolutisteja, koska molemmat ollaan alkoholistiperheistä ja voisipa sanoa että vihataan kännäämistä. Emme siis tarjoaisi edes lasillista alkoa sisältävää kuohuviiniä häissämme, vaan jotain promilletonta versiota / optio halukkaille pommaciin. Tuleeko sellaisista häistä ihan huonot häät? Vihaako vieraat meitä sen jälkeen?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomat drinkit sopivat ehkä paremmin juhlavampiin tilaisuuksiin kuin pelkkä maito-/vesi/mehu jne.-linja. Itse en pysty käyttämään alkoholia lainkaan terveysongelmien takia, mutta valitsen usein juhlatilaisuuksissa alkoholittoman, ruoan kanssa hyvin sopivan drinkin.
Sinulle noin. Monille muille taas joku alkoholittomien drinkkien ja viinien litkiminen on tuntuu lähinnä naurettavalta ja latistaa tunnelman.
Aikuinen ihminen, joka nurisee pikku asiasta! Taidat olla alkoholisti, kun juominen on juhlimisen kohokohta ja tunnelman tekijä.
Alkoholiton juhla käy ihan hyvin. Ei ole sinällänsä mitään ongelmaa olla juomatta juhlissa. Mutta viinin tissuttelussa tai drinkkien juomisessa ei ole paljon mieltä, jos ne ovat alkoholittomia. Ennemmin sitten vallan juomatta.
Ei mieltä? Minä ainakin juon niitä ihan maun vuoksi. Sinä ilmeisesti haluat pääsi sekaisin, mikä on sekin sallittua, mutta mielummin tästä sanoisin, ettei siinä ole mitään mieltä...
Sekamehua ja piimää niin kyllä vieraat tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomat drinkit sopivat ehkä paremmin juhlavampiin tilaisuuksiin kuin pelkkä maito-/vesi/mehu jne.-linja. Itse en pysty käyttämään alkoholia lainkaan terveysongelmien takia, mutta valitsen usein juhlatilaisuuksissa alkoholittoman, ruoan kanssa hyvin sopivan drinkin.
Sinulle noin. Monille muille taas joku alkoholittomien drinkkien ja viinien litkiminen on tuntuu lähinnä naurettavalta ja latistaa tunnelman.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä joisit juhlissa, jos et voisi alkoholia käyttää?
Vettä.
Vesi on toki hyvää ja terveellistäkin, mutta eikös tuo nyt ole vähän tylsä vaihtoehto?
Tylsempi kuin alkoholittomat viinit ja drinkit?
Näin minusta.
Juon alkoholia, syön sekaruokaa enkä usko Jumalaa. Älä siis tuputa minulle pelkkää kasvisruokaa aina ja ikuisesti, älä saarnaa Jumalasta tai tarjoile minulle alkoholittomia drinkkejä juhlissa.
Minäkään en tyrkytä muille alkoholia, lihaa tai ateismia.
Minustakin aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää, että häitä voi juhlia ilman alkoholiakin ja jos siitä mielensä pahoittaa ettei alkoholia ole tarjolla, saisi minun puolesta olla tulematta häihin.
Tosin joillekin tuntuu alkoholi olevan aina kaiken suola, esimerkiksi erään sukulaisen häissä oli juhlapaikassa kirkon jälkeen ensin ruoat (jonka kanssa sai ottaa viiniä), mutta sen jälkeen vielä lopuksi tarjolla paljon alkoholia tölkeissä ja limsaa niille jotka eivät juoneet alkoholia. Siellä oli todella isosta pöydästä puolet pöydän pinta-alasta täynnä niitä kaljatölkkejä vieraille ja hääparille... No, koska ilmeisesti sulhasen puolen suku oli alkoholin ystäviä, loppuillasta kun kaikki tanssivat musiikin tahdissa, jotkut sukulaiset örvelsivät tanssilattialla ja haastoi yksi mies riitaakin jonkun toisen kanssa kännissä. Häiden loppupuolella oli myös ryhmäleikki, jonka aikana yksi paljon juonut vieras meinasi kaatua joka kerta kun piti juosta.
Niin ja yksi ikäiseni vieras yritti houkutella minutkin juomaan alkoholia, se olisi kuulemma ollut niin kivaa. Kieltäydyin kohteliaasti ja sanoin että osaan pitää hauskaa ilmankin. :)
Eli: pitäkää teidän näköisenne häät! Saatte pitää alkoholittomat häät ja siihen ei pitäisi vierailla olla sanomista. Kyllähän minäkin absolutistina osallistuin häihin, joissa jotkut suorastaan örvelsivät, kohteliaisuudesta hääparille.
Itse en ole absolutisti mutta minua ei haittaisi täysin alkoholittomat häät. Mielummin ne kuin katsella niiden häävieraiden joukkoon mahtuvan parin pakollisen alkoholistin sekoilua pikkutunneilla.
Olin yksissä alkoholittomissa häissä. Kun homma selvisi 2 h lorvailun jälkeen tilattiin taksi ja lähdettiin pubin kautta yökerhoon.
Minäkin juon juomia ja drinkkejä niiden maun vuoksi, en siksi että saa pään sekaisin. Siksi juonkin alkoholittomia juomia, en edes pidä alkoholin mausta.
Itse ihmettelen joskus sitä, miksi jotkut alkoholia käyttävät alkavat hirveään puolustukseen jos joku sanoo, että voi pitää hauskaa ilman alkoholiakin tai kysyy miksi kaikissa juhlissa pitää aina olla alkoholia. Minusta siinä ei luulisi olevan mitään nautinnollista että vetää päänsä sekaisin ja seuraavana aamuna on kauhea krapula... En voi ymmärtää. Itse nautin mieluummin hyvänmakuisista alkoholittomista drinkeistä ja juhlatunnelmasta ja herään seuraavana aamuna ilman päänsärkyä.
Ja sitäkin ihmettelen, jos joku aikuinen ihminen loukkaantuu jos juhlissa ei ole alkoholia. Tai sanoo sellaista ihmistä tylsäksi joka ei juo. Ei kai se häntä haittaa jos se toinen ei juo yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Juon alkoholia, syön sekaruokaa enkä usko Jumalaa. Älä siis tuputa minulle pelkkää kasvisruokaa aina ja ikuisesti, älä saarnaa Jumalasta tai tarjoile minulle alkoholittomia drinkkejä juhlissa.
Minäkään en tyrkytä muille alkoholia, lihaa tai ateismia.
Tuollaista retardia tuskin kukaan kutsuisi häihinsä. : D
Te jotka hehkutatte, että jos ei voi alkoa juoda, juokaa vettä, niin näinkö aioitte myös koko raskauden ajan toimia, siis olla vesilinjalla? vai juotteko silloinkin?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin juon juomia ja drinkkejä niiden maun vuoksi, en siksi että saa pään sekaisin. Siksi juonkin alkoholittomia juomia, en edes pidä alkoholin mausta.
Itse ihmettelen joskus sitä, miksi jotkut alkoholia käyttävät alkavat hirveään puolustukseen jos joku sanoo, että voi pitää hauskaa ilman alkoholiakin tai kysyy miksi kaikissa juhlissa pitää aina olla alkoholia. Minusta siinä ei luulisi olevan mitään nautinnollista että vetää päänsä sekaisin ja seuraavana aamuna on kauhea krapula... En voi ymmärtää. Itse nautin mieluummin hyvänmakuisista alkoholittomista drinkeistä ja juhlatunnelmasta ja herään seuraavana aamuna ilman päänsärkyä.
Ja sitäkin ihmettelen, jos joku aikuinen ihminen loukkaantuu jos juhlissa ei ole alkoholia. Tai sanoo sellaista ihmistä tylsäksi joka ei juo. Ei kai se häntä haittaa jos se toinen ei juo yhtään?
Käsittääkseni topikin idea on kysyä mitä mieltä ihmiset ovat alkoholittomasta häistä ja miten he viihtyvät sellaisissa tapahtumissa. Se, että sä pidät itseäsi niin erinomaisia, koska et kännää, ei liity siihen mitenkän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä naurattavaa ja tunnelmaa latistavaa alkoholittomissa drinkeissä on?
Edelleenkin. Jos siinä ei ole sulle mitään tunnelmaa latistavaa, aika monelle muulle voi silti olla. Voit toki ottaa tähän sen linjan, että nouset muiden yläpuolella raittiudellasi, mutta se ei silti tarkoita, että muut viihtyvät sun tavalla ihan sen takia koska sä käsket ne viihtymään.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka hehkutatte, että jos ei voi alkoa juoda, juokaa vettä, niin näinkö aioitte myös koko raskauden ajan toimia, siis olla vesilinjalla? vai juotteko silloinkin?
Pystytkö yhtään kirkastamaan tätä kysymystäsi? Ei nyt aukee.
Se on kulkaas niin että hääpari päättää ihan itte millaiset häät pitää.
Vierailija kirjoitti:
Se on kulkaas niin että hääpari päättää ihan itte millaiset häät pitää.
Kyllä, näin on. Mutta tuskin tätä topikkia oltaisiin avattu, jos ei haluttaisi kuulla ihmisten mielipiteitä asiaan.
Tee juuri niin kuin itse haluat. Todennäköisesti minäkin aikanaan päädyn samaan ratkaisuun, vaikka en täysin absolutisti olekaan.
Kuulostaa ankealta. Sen kerran kun juhliin pääsen/lähden niin kernaasti ottaisin lasin skumppaa ja viiniä ruoan kanssa, ehkä pari olutta siihen päälle. Eli todennäköisesti olisimme paikalla tasan niin kauan kuin on "pakko" ja ottaisimme taksin ja lähtisimme johonkin mukavaan kuppilaan, ainakin jos kaverin häistä olisi kyse ja tapaisimme ystäväporukalla pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin... Tarkoitettaisiinko tässä kenties sitä, että te joiden mielestä alkoholittomat juomat on yhtä tyhjän kanssa ja jos alkoholia ei tarjolla ole, juotte mieluummin vettä, niin valitsetteko myös esim. raskauden ajan juoda pelkkää vettä vai juotteko silloinkin alkoholia, koska vaihtoehtoinahan ovat tosiaan vain vesi ja viina, muu on pelleilyä. Joko aukeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin... Tarkoitettaisiinko tässä kenties sitä, että te joiden mielestä alkoholittomat juomat on yhtä tyhjän kanssa ja jos alkoholia ei tarjolla ole, juotte mieluummin vettä, niin valitsetteko myös esim. raskauden ajan juoda pelkkää vettä vai juotteko silloinkin alkoholia, koska vaihtoehtoinahan ovat tosiaan vain vesi ja viina, muu on pelleilyä. Joko aukeaa?
Join raskausajan vettä ja maitoa , pari kertaa taisin ottaa vissyä. Alkoholitonta siideriä maistoin kerran, mutta se oli niin kamalaa kuraa että jäi siihen yhteen kertaan.