Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin alkottomat häät?

Vierailija
03.09.2017 |

Olemme molemmat absolutisteja, koska molemmat ollaan alkoholistiperheistä ja voisipa sanoa että vihataan kännäämistä. Emme siis tarjoaisi edes lasillista alkoa sisältävää kuohuviiniä häissämme, vaan jotain promilletonta versiota / optio halukkaille pommaciin. Tuleeko sellaisista häistä ihan huonot häät? Vihaako vieraat meitä sen jälkeen?

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Hassua, mutta silloin kun olen järjestänyt sekalaisia juhlia, niin minulle ei ole edes tullut mieleen että olisin hankkinut niihin alkoholia.

Et ole siis koskaan kuullut, että kuohuviini olisi juhlava alkumalja? Ja ruoan kanssa sopii viini hyvin?

Ei ole mitään alkumaljoja, sillä se kuuluu vain alkoholikulttuuriin.

Viini ei sovi minkään kanssa, sillä sehän on pahaa.

Vierailija
242/254 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoton, holiton... ei saatana.

Tämä

Heh, uskomatonta mutta ihan oikeasti jossain perähikiällä ihmiset puhuvat näin. Holi holi ja koli koli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/254 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan miksi noissa olosuhteissa halutaan edes järjestää mitään sukuhäitä, jos äiti on jo edellisissä kekkereissä kontannut ja oksentanut? Ilmeisesti lahjojen toivossa. Menisin kahdestaan vihille ja söisin hyvän illallisen vaikka muutaman parhaan ystävän kanssa. 

Onko se muka niin vaikea käsittää, että alkoholistienkin lapset saattavat pitää sukulaisistaan ja haluta juhlia tärkeää päivää yhdessä heidän kanssaan? Jopa ne alkoholistivanhemmat voivat kaikesta huolimatta olla siinä määrin rakkaita, että heidän toivotaan olevan paikalla iloitsemassa avioliitosta. Ei kai vanhempien alkoholismi korreloi sen kanssa, pitävätkö lapset isoista vai pienistä juhlista vai juhlimattomuudesta.

Käsittämätöntä on se, miten joka ikiseen häitä koskevaan keskusteluun tuntuu mahtuvan joku, joka epäilee hääparin järjestävän juhlia ihan lahjojen toivossa. Vaikka omat ajatukset pyörisivät ensisijaisesti rahan ympärillä, niin voisi kai sitä edes yrittää tajuta etteivät kaikki ole samanlaisia. Muistaakseni tässäkin ketjussa ap jo ehti kertoa etteivät kaipaa lahjoja ja mietti tämän tiedottamista kutsuissa...

Sanokaa mitä sanotte, olen varma että useimmat järjestävät häitä ja muita juhlia iloitakseen tärkeistä tapahtumista muidenkin kanssa. Ihmisten ruokkiminen varsinkin ravintolassa on sitä paitsi sen verran kallista, että harvoin kai juhlan järjestäjä rahallisesti voitolle jää.

Kummallista sekin, että häät herättävät tällaisia tunnekuohuja. En muista ainakaan missään kuulleeni, että syntymäpäiväjuhlien järjestäjiä syytettäisiin lahjojen ahnehtimisesta. Tai oltaisiin suurella innolla määrittelemässä oikeaoppista vieraslistaa ja tarjoiluja.

Vierailija
244/254 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asia toki jos ei halua häissään alkoholia tarjota. Mutta ei kannata ihmetellä ja valittaa jos puolet vieraista on siirtynyt jo alkuillasta lähibaarin puolella,

Ja se, että ne, joiden mielestä häät tarkoittaa kännäämistä, ovat siirtyneet pois alkuillasta kännäämästä, häiritsee ketä? Hyvä kun häipyvät. Me muut saamme juhlia. Pari kertaa ollut alkottomissa häissä ja ne ollut ihan parhaat. Vain tylsä ihminen tarvitsee alkoholia pitääkseen hauskaa. Eikä mun tartte häissä edes pitää hauskaa. Kivoimmat häät ikinä missä olen ollut, olivat ihan päivähäät, alkottomat. Niissä oli järjestetty hyvin ohjelmaa ja laadukasta ohjelmaa. Kaikki eivät varmaan tykänneet, mutta suurin osa tykkäsi mm. stand-up-koomikosta ja todella taitavasta pitkälle kehittyneen soittajan esityksestä. Oltiin siellä jotain 13-21, eikä itseäni ainakaan kiinnosta edes jäädä yöksi juhlimaan missään tilanteessa. Miksi pitäisi? 

245/254 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahvitushäät ilman alkoa. Paria eri salaattia kasvis ja kinkkukakku hääkakku ja leivoksia ja makeispöytä eipä taida muuta olla. Ruoka pitemmänmatkalaisille mutta muuten emme rupea puljaamaan.

Vierailija
246/254 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olin juuri häissä, jossa lähes väkisin juotettiin. Ei jääty pitkäksi aikaa, jäi se loppuhuipennus näkemättä, kun kaikki örveltävät kännissä. Pahinta oli, että pieniä lapsiakin oli paikalla vielä myöhään illalla. 

Omissa häissäni halukkaat saivat ostaa itse alkoholijuomansa.

Vierailija
247/254 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut häissä, jotka olisivat olleet Alkolliset. Miksi häihin pitäisi liittää viinakauppa?

Vierailija
248/254 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen nähnyt häitä, joissa alkoholi on aiheuttanut ongelmia, kuin alkoholittomuuden takia tylsiä häitä.

Vierailija
249/254 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai häissä viinakauppaa ole?

Vierailija
250/254 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sanottu jo mutta en jaksa lukea kaikkia sivuja läpi: Juhliminen ilman päihteitä on teeskentelyä

Vierailija
251/254 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tuo sitten jo kutsuun.

Että porukat tajuaa tuoda omat juomat? Ja lopputulos on sama kuin tarjoamalla viinaa... hääparin häät, he päättävät. Just tuossa viikonloppuna olin juhlissa, jossa alkumalja oli alkoholitonta Henckell Trockenin vaaleanpunaista kuohuviiniä. Todella hyvänmakuista, suosittelen ap:lle. 

Vierailija
252/254 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Minä olin häissä jossa tarjoiltiin alkoholia mutta kukaan ei örveltänyt kännissä vaan iloisia, tanssivia ja naurava ihmisiä olivat. Mitäs olis tämmöset häät?

Miksi ihmiset eivät voisi olla iloisia, tanssivia ja nauravia ilman alkoholia? Onnistui ainakin niissä holittomissa häissä, joissa minä olen ollut vieraana.

Tämä ei ollut pointti vaan se että alkoholia voi olla tarjolla , pakko ei ole juoda ja sama (ilo, nauru ja tanssi) kyllä voi tapahtua ilman tai kanssa alkoholin. Älkää demonisoiko viiniä.

Oli alkoholisti perheestä tai ei, pitäs ymmärtää että alkoholi ei ole mikään piru. Alkoholismi johtuu ihan muusta.

Kyse olikin siitä, voiko pitää alkoholittomat häät jos haluaa. Kyllä voi.

Monilla on rakkaita läheisiä, joilla karkaa mopo käsistä kun korkin avaavat.

Ei alkoholi ole mikään välttämättömyys kivoille häille.

Suomalaiset ovat aika juroja, joten ilman juomaa ilonpito on sitten sellaista hillittyä seurustelua.

Ei siinä mitään vikaa ole.

Vierailija
253/254 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkottomat??? Siis häissä ei ole viinakauppaa?

Vierailija
254/254 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi