Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin alkottomat häät?

Vierailija
03.09.2017 |

Olemme molemmat absolutisteja, koska molemmat ollaan alkoholistiperheistä ja voisipa sanoa että vihataan kännäämistä. Emme siis tarjoaisi edes lasillista alkoa sisältävää kuohuviiniä häissämme, vaan jotain promilletonta versiota / optio halukkaille pommaciin. Tuleeko sellaisista häistä ihan huonot häät? Vihaako vieraat meitä sen jälkeen?

Kommentit (254)

Vierailija
41/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme mieheni kanssa pidä viineistä ja oluista. Siksi niitä ei tarjota häissämmekään. Eikä muutakaan alkoholia tule olemaan. Emme mainitse asiasta kutsussa. Miksipä mainitsisimmekaan? Eihän muutakaan tarjoilua kerrota kutsussa.

Vierailija
42/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häitä ei ole pakko viettää. Avioon voi mennä todistajien läsnäollessakin.  Häät on juhla myös vieraille.  Ihan ok jos vieraat tietävät että alkoton juhla.  Itse olisin pettynyt jos hankkisin kalliin lahjan, pukeutuisin hyvin ja sitten joisin pommaccia  ja kotikaljaa. Olen ollut työssä juhlissa joissa ei tarjottu edes kuohuviiniä-ja tunnelma oli vaisu.  Vieraat lähtivät mahd.nopeasti kotiin.

Emme aio varoittaa vieraita etukäteen, että on alkoton juhla. Pari läheisintä ystävää tosin varmaan arvaa asian ennalta. Mutta emme kaipaa lahjoja, sen voimme kyllä kutsuun kirjoittaa. Joten sinun ei tarvitse pettyä, et joudu "pääsymaksuksi" hankkimaan mitään kallista lahjaa. Ap.

Koska käytät itse sanaa varoittaa niin tiedät, että monet tulevat pettymään. Siksi olisi hyvä "varoittaa" niin tietävät ottaa sen oman pullon mukaan, kun kerran häissä ei alkoholia saa. Ehkäpä joku vieraista voisi tuoda viinipullon ruokailua varten niin olisi mieleistä ruokajuomaa.

Minusta on aika töykeä ajatusmaailma sinulla, kun et halua ottaa vieraita huomioon ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai alkoholittomat häät on ok. Toisaalta sukulaiseni piti sellaiset, ja porukka lappasi pihalla piilopullolla ja taskumatilla alvariinsa. Mutta toki se silti vähentää alkoholinkäyttöä, kun pöydässä ei viini virtaa ja baari ole auki.

Vierailija
44/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häitä ei ole pakko viettää. Avioon voi mennä todistajien läsnäollessakin.  Häät on juhla myös vieraille.  Ihan ok jos vieraat tietävät että alkoton juhla.  Itse olisin pettynyt jos hankkisin kalliin lahjan, pukeutuisin hyvin ja sitten joisin pommaccia  ja kotikaljaa. Olen ollut työssä juhlissa joissa ei tarjottu edes kuohuviiniä-ja tunnelma oli vaisu.  Vieraat lähtivät mahd.nopeasti kotiin.

Emme aio varoittaa vieraita etukäteen, että on alkoton juhla. Pari läheisintä ystävää tosin varmaan arvaa asian ennalta. Mutta emme kaipaa lahjoja, sen voimme kyllä kutsuun kirjoittaa. Joten sinun ei tarvitse pettyä, et joudu "pääsymaksuksi" hankkimaan mitään kallista lahjaa. Ap.

Koska käytät itse sanaa varoittaa niin tiedät, että monet tulevat pettymään. Siksi olisi hyvä "varoittaa" niin tietävät ottaa sen oman pullon mukaan, kun kerran häissä ei alkoholia saa. Ehkäpä joku vieraista voisi tuoda viinipullon ruokailua varten niin olisi mieleistä ruokajuomaa.

Minusta on aika töykeä ajatusmaailma sinulla, kun et halua ottaa vieraita huomioon ollenkaan.

Myös kavereissamme on alkoholisteja jotka eivät osaa juhlia ilman hirmuista känniä. Jos varoitamme heitä ennakkoon niin ottavat mukaan kaksi jallupulloa per mies. Ap

Vierailija
45/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on suorastaan pöyristyttävän tökeröä ottaa omat juomat alkoholittomiin häihin. Sellainen osoittaa täydellistä kunnioituksen puutetta hääparia kohtaan. Se, ettei ole alkoholia ei ole normaaleilta aikuisilta millään tavalla pois. Vieraat voi huomioida lukemattomilla muilla tavoilla. Jopa paremmin kuin jollain skumppalasillisella tai viinipullolla. 

Vierailija
46/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa hyvänmakuisia alkoholittomia skumppia ja nykyään punaviiniäkin, joka ei maistu mehulle. Olisiko se ratkaisu?

Skumppa ja samppa on kyllä niin pahaa, ettei kukaan niitä maun takia juo. Alkoholillista pitää olla, että niitä viitsii juoda.

Vierailija
47/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti te molemmat jo tiedätte,  kuinka huonot voivatkaan olla alkoa sisältävät häät. Voiko alkottomat olla jotenkin huonommat kuin kovalla kännäämisellä pilatut.

Kannattaa järjestää sellaista ohjelmaa, johon ujoimmatkin vieraat voivat osallistua. Jos on musikaalista väkeä, jotain laulua, tai muuten sellaista, jossa ollaan mukana ilman juomia.

Toisaalta täysin alkottomiin sisältyy se riski, että osa varaa omat juomat ja on pahemmin kännissä kuin olisi hillitystä tarjoilusta.

Vierailija
48/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan se tässä on töykeä? Raahaatko oman pullon mukaan myös ristiäisiin,hautajaisiin,päiväkodin kevätjuhlaan jne? Miksi ei voi hyväksyä että on myös alkoholittomia juhlia? Etkai kotona tai työpaikallakaan juo joka aterialla alkoholia. Juhla on ensisijaisesti hääparin näköinen,tarkoitus on juhlistaa hääparia. Häissä voi olla lämmin ruoka tai pelkät kakkukahvit,alkoholia tai sitten ei,ohjelmaa tai ei.. Ihan miten HÄÄPARI haluaa. Ravintolassa voit tilata itsellesi sellaiset ruuat ja juomat kuin haluat,mutta ET TOISTEN JUHLISSA. Siellä syödään mitä on tarjolla tai ollaan syömättä!

Vierailija
49/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti te molemmat jo tiedätte,  kuinka huonot voivatkaan olla alkoa sisältävät häät. Voiko alkottomat olla jotenkin huonommat kuin kovalla kännäämisellä pilatut.

Kannattaa järjestää sellaista ohjelmaa, johon ujoimmatkin vieraat voivat osallistua. Jos on musikaalista väkeä, jotain laulua, tai muuten sellaista, jossa ollaan mukana ilman juomia.

Toisaalta täysin alkottomiin sisältyy se riski, että osa varaa omat juomat ja on pahemmin kännissä kuin olisi hillitystä tarjoilusta.

Hyi,ei ujot vieraat halua osallistua mihinkään ohjelmaan. Ajatuskin jostain yhteislaulusta puistattaa. Antakaa vieraiden olla rauhassa,hääleikit on kiusallisia.

Vierailija
50/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman itsekkäitä muutamat kommentoijat täällä. "Pitää olla viiniä, koska minä tykkään viinistä ja minä haluan sitä". Ne eivät ole vieraiden juhlat, vaan hääparin. Minä menen juhliin nauttimaan minulle tärkeän ihmisen tärkeästä päivästä. En mene sinne tyydyttämään omia makumieltymyksiäni. Toki ruokakin ja juomakin on yleensä osa juhlia, mutta ei se tärkein osa. Tärkeintä on olla läsnä läheisensä juhlahetkellä. Viinejä voi sitten juoda ihan kotonaan. 

Vierailija
51/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asia toki jos ei halua häissään alkoholia tarjota. Mutta ei kannata ihmetellä ja valittaa jos puolet vieraista on siirtynyt jo alkuillasta lähibaarin puolella,

Vierailija
52/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monissa alkoholittomissa häissä. Niissä on ollut aivan loistavaa ohjelmaa, eikä ole tullut kaipuuta kyllä alkoholiin.

Alkoholittomat häät tarjoavat myös mahdollisuuden käyttää seurakuntien tiloja, huviloita ja pappiloita hääjuhlaan ilmaiseksi, jolloin myös säästää järjestelykuluissa.

Vierailija
53/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asia toki jos ei halua häissään alkoholia tarjota. Mutta ei kannata ihmetellä ja valittaa jos puolet vieraista on siirtynyt jo alkuillasta lähibaarin puolella,

Onneksi minun lähipiirini ei ole noin pahasti riippuvainen alkoholista. Ja heillä on onneksi myös käytöstavat hallussa. Osaavat juhlia ilman alkoholiakin.

Vierailija
54/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tulisi minun juhliini vain alkoholin takia, saisi huoletta mennäkin sinne baariin ja pysyä siellä. En tarvitse sellaisia ihmisiä juhlissani.

Vierailija
55/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholittomuus häissä jokin maalaistapa?

Olen elänyt keski-ikään saakka ja juhlinut aika monia häitä. En ole ikinä kuullutkaan ei-uskovaisten hääjuhlasta, jossa ei olisi tarjottu alkoholijuomia (viini, olut). Helsingissä alkoholin tarjoamattomuus olisi etikettivirhe, vähän kuin juhlissa ei olisikaan tarjolla ollenkaan ruokaa.

Humalassa örveltäminen on tietysti myös iso etikettivirhe. Ei kukaan ole kyllä ikinä häissä liinoja kiinni vetänyt, pari kertaa olen nähnyt jonkun vieraan olevan liian kännissä.

Jos oma vakaumus on tärkeämpi kuin vieraiden viihtyminen, miksi järjestää juhlia ollenkaan? Täysin omannäköistä hääpäivää voi viettää  kaksin tai lähiperheen kanssa.

En usko, että jaksaisin olla alkoholittomissa häissä kovin kauaa. Pariksi-kolmeksi tunniksi menisin syömään ja onnittelemaan. Sen jälkeen suurin osa ihmisistä väsyy sosiaaliseen kanssakäymiseen, jos ei ole paria lasillista rentouttamassa. Normaalisti alkoholittomat tilaisuudet eivät paria tuntia kauempaa kestä (ristiäiset, kahvitukset, lounaat).

Vierailija
56/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän myös alkoholittomat häät. Tämä ketju sai ajattelemaan, että pitänee myös tarkastaa vieraiden taskut, laukut ja autot, ettei ole mitään salapulloja matkassa. Tosin kutsumme vain kaikkein läheisimmät, joiden tiedämme osaavan kunnioittaa toisten valintoja. Ei siis pitäisi olla salapulloriskiä.

Vierailija
57/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla mukavatkin häät, juuri siksi ettei tarvitsisi sietää mitään känniörvelöitä. Tosin pahimmat ehkä ottavat oman pullon mukaan.

Itse en ole mikään absolutisti, mutta toisaalta ei sitä alkoholia joka tilanteessa mukana tarvitse olla. Järjestätte ihan sellaiset häät kuin haluatte, teidän juhlannehan se on.

Vierailija
58/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi olla alkottomat häät mutta siitä on hyvä mainita kutsussa.

Vierailija
59/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alkoholittomuus häissä jokin maalaistapa?

Olen elänyt keski-ikään saakka ja juhlinut aika monia häitä. En ole ikinä kuullutkaan ei-uskovaisten hääjuhlasta, jossa ei olisi tarjottu alkoholijuomia (viini, olut). Helsingissä alkoholin tarjoamattomuus olisi etikettivirhe, vähän kuin juhlissa ei olisikaan tarjolla ollenkaan ruokaa.

Humalassa örveltäminen on tietysti myös iso etikettivirhe. Ei kukaan ole kyllä ikinä häissä liinoja kiinni vetänyt, pari kertaa olen nähnyt jonkun vieraan olevan liian kännissä.

Jos oma vakaumus on tärkeämpi kuin vieraiden viihtyminen, miksi järjestää juhlia ollenkaan? Täysin omannäköistä hääpäivää voi viettää  kaksin tai lähiperheen kanssa.

En usko, että jaksaisin olla alkoholittomissa häissä kovin kauaa. Pariksi-kolmeksi tunniksi menisin syömään ja onnittelemaan. Sen jälkeen suurin osa ihmisistä väsyy sosiaaliseen kanssakäymiseen, jos ei ole paria lasillista rentouttamassa. Normaalisti alkoholittomat tilaisuudet eivät paria tuntia kauempaa kestä (ristiäiset, kahvitukset, lounaat).

Vain alkoholista riippuvaiset eivät osaa juhlia ilman alkoholia. Alkoholi ei tasan kuulu mihinkään etikettiin. Olen ollut ihan siellä hienossa Helsingissäkin useissa alkoholittomissa häissä. Ja pari kertaa paljon Helsinkiä isommassakin paikassa. 

Vierailija
60/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi olla alkottomat häät mutta siitä on hyvä mainita kutsussa.

Miksi pitää mainita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän