Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysin alkottomat häät?

Vierailija
03.09.2017 |

Olemme molemmat absolutisteja, koska molemmat ollaan alkoholistiperheistä ja voisipa sanoa että vihataan kännäämistä. Emme siis tarjoaisi edes lasillista alkoa sisältävää kuohuviiniä häissämme, vaan jotain promilletonta versiota / optio halukkaille pommaciin. Tuleeko sellaisista häistä ihan huonot häät? Vihaako vieraat meitä sen jälkeen?

Kommentit (254)

Vierailija
21/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ensikesänä häät ja aiomme pitää ne alkoholittomina. Tehkää tekin vain niin kuin itsestänne hyvältä tuntuu. Se on teidän juhlanne kuitenkin. Onnea kovasti suureen päiväänne ja tulevalle yhteiselle taipaleelle!

Vierailija
22/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka häät ovatkin hääparin päivä niin silti tulisi ottaa huomioon myös vieraat. Skumppalasin tarjoaminen niille, ketkä ottavat mieluummin skumppaa limpparin sijaan on kohteliasta vieraita kohtaan. Mitäpä, jos sekasyöjät eivät ottaisi huomioon kasvissyöjiä, vaan tarjoaisivat pelkkää liharuokaa, koska itse eivät syö kasvisruokaa?

Ei häistä tarvitse mitään ryyppyjuhlia tehdä, mut moni varmasti haluaa alkuun sen skumppalasillisen ja ruuan kanssa viiniä/oluen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Minä olin häissä jossa tarjoiltiin alkoholia mutta kukaan ei örveltänyt kännissä vaan iloisia, tanssivia ja naurava ihmisiä olivat. Mitäs olis tämmöset häät?

Miksi ihmiset eivät voisi olla iloisia, tanssivia ja nauravia ilman alkoholia? Onnistui ainakin niissä holittomissa häissä, joissa minä olen ollut vieraana.

Tämä ei ollut pointti vaan se että alkoholia voi olla tarjolla , pakko ei ole juoda ja sama (ilo, nauru ja tanssi) kyllä voi tapahtua ilman tai kanssa alkoholin. Älkää demonisoiko viiniä.

Oli alkoholisti perheestä tai ei, pitäs ymmärtää että alkoholi ei ole mikään piru. Alkoholismi johtuu ihan muusta.

Vierailija
24/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavia juomia löytyy paljon alkoholittominakin. Pitäkää sellaiset häät kun teistä oikealta ja hyvältä tuntuu!

Vierailija
25/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kymmenissä häissä, vain parissa on tarjottu alkoholia ja niissäkin vain onnittelujuomat. Ainoastaan parit häät ovat olleet (omasta mielestäni) vähän epäviihtyisät, mutta siihenkään ei ollut syy alkoholi tai sen puute, vaan liika ohjelma ilman mahdollisuutta vapaaseen seurusteluun tai muuten epäonnistuneet järjestelyt, kuten kovaääninen musiikki, liian pienet tilat väkimäärään nähden tai juhlapaikan kylmyys/kuumuus. Kerran juhla ei ole voinut alkaa, koska marsiusparia piti odottaa valokuvauksen takia yli tunti eli hoitakaa kuvaus ennen vihkimistä. Alkoholin puutteesta en ole koskaan kenenkään kuullut valittavan.

Vierailija
26/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6805 kirjoitti:

Minä olin häissä jossa tarjoiltiin alkoholia mutta kukaan ei örveltänyt kännissä vaan iloisia, tanssivia ja naurava ihmisiä olivat. Mitäs olis tämmöset häät?

Miksi ihmiset eivät voisi olla iloisia, tanssivia ja nauravia ilman alkoholia? Onnistui ainakin niissä holittomissa häissä, joissa minä olen ollut vieraana.

Tämä ei ollut pointti vaan se että alkoholia voi olla tarjolla , pakko ei ole juoda ja sama (ilo, nauru ja tanssi) kyllä voi tapahtua ilman tai kanssa alkoholin. Älkää demonisoiko viiniä.

Oli alkoholisti perheestä tai ei, pitäs ymmärtää että alkoholi ei ole mikään piru. Alkoholismi johtuu ihan muusta.

Kuule jos on alkoholistiperheestä, niin syy alkottomiin häihin on kyllä se, että ne alkoholistiperheenjäsenet, jotka tulee vieraaksi sinne häihin, ei pysty juomaan vain vähän tai sivistyneesti. Jos molempien vanhemmat vetää konttauskännit aina kun alkoholia vain näkyy jossain niin... 

Vierailija
27/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniset ihmiset on parhautta. En menisi häihin, joissa ei tarjoilla alkoholia.

Vierailija
28/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlavia juomia löytyy paljon alkoholittominakin. Pitäkää sellaiset häät kun teistä oikealta ja hyvältä tuntuu!

Juhlavia aineita kyllä löytyy alkottominakin, mutta juhlavia juomia ei löydy.

Vierailija
29/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä ei ole pakko viettää. Avioon voi mennä todistajien läsnäollessakin.  Häät on juhla myös vieraille.  Ihan ok jos vieraat tietävät että alkoton juhla.  Itse olisin pettynyt jos hankkisin kalliin lahjan, pukeutuisin hyvin ja sitten joisin pommaccia  ja kotikaljaa. Olen ollut työssä juhlissa joissa ei tarjottu edes kuohuviiniä-ja tunnelma oli vaisu.  Vieraat lähtivät mahd.nopeasti kotiin.

Vierailija
30/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useissa alkoholittomisaa häissä, enkä ole koskaan kaivannut niissä alkoholia. 1980-luvulla, kun useimmat ystäväni menivät naimisiin, ne olivat vielä ihan yleisiä. En myöskään näe mitään syytä, miksi alkoholittomuus pitäisi mainita kutsussa. Ikäänkuin häiden pääasia olisi normaalisti alkoholin juominen eikä hääparin juhliminen.

Minusta juhlien tunnelmaan ei myöskään vaikuttanut mitenkään se, onko niissä alkoholia. Päinvastoin, usein alkoholittomissa häissä on ollut hauskempi ohjelma, kun ei ole luotettu siihen, että muutaman viinilasillisen jälkeen kaikilla on joka tapauksessa hauskaa.

Vierailija
31/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika WT nämä opm juhlat ovat.

Vierailija
32/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole WT emmekä myöskään aio kutsuun kirjoittaa että kyseessä on alkoton juhla. Jos jollakulla on tapana automaattisesti aina ottaa häihin mukaan jokin matti, niin sille ei sitten voi mitään, ottakoon rauhassa. Mutta opm tämä ei ole. Ap.

Vierailija
33/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ajatus! 

Me ollaan absolutisteja myos.

Vierailija
34/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häitä ei ole pakko viettää. Avioon voi mennä todistajien läsnäollessakin.  Häät on juhla myös vieraille.  Ihan ok jos vieraat tietävät että alkoton juhla.  Itse olisin pettynyt jos hankkisin kalliin lahjan, pukeutuisin hyvin ja sitten joisin pommaccia  ja kotikaljaa. Olen ollut työssä juhlissa joissa ei tarjottu edes kuohuviiniä-ja tunnelma oli vaisu.  Vieraat lähtivät mahd.nopeasti kotiin.

Emme aio varoittaa vieraita etukäteen, että on alkoton juhla. Pari läheisintä ystävää tosin varmaan arvaa asian ennalta. Mutta emme kaipaa lahjoja, sen voimme kyllä kutsuun kirjoittaa. Joten sinun ei tarvitse pettyä, et joudu "pääsymaksuksi" hankkimaan mitään kallista lahjaa. Ap.

Vierailija
35/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis oma taskumaukka mukana tai 3 litran käsilaukku.

Vierailija
36/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opm? Että mitä??

Vierailija
37/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka häät ovatkin hääparin päivä niin silti tulisi ottaa huomioon myös vieraat. Skumppalasin tarjoaminen niille, ketkä ottavat mieluummin skumppaa limpparin sijaan on kohteliasta vieraita kohtaan. Mitäpä, jos sekasyöjät eivät ottaisi huomioon kasvissyöjiä, vaan tarjoaisivat pelkkää liharuokaa, koska itse eivät syö kasvisruokaa?

Ei häistä tarvitse mitään ryyppyjuhlia tehdä, mut moni varmasti haluaa alkuun sen skumppalasillisen ja ruuan kanssa viiniä/oluen.

Kaikkea haluamaansa ei voi eikä tarvitse saada juhlissa. Alkoholi on yksi helpoiten poisjätettävistä. Ei loukkaa kenenkään vakaumusta tms. jos ei ole alkoholia. Sen sijaan kasvisvaihtoehdon puuttuminen voi jo loukatakin. Ontuva vertaus siis tuo ruokapuoli. Lisäksi kaikki eivät vain yksinkertaisesti pysty syömään lihaa (vatsa tulee kipeäksi tms), mutta jokainen pystyy olemaa ilman alkoholia ellei alkoholisti ole. Vierailta on kohteliasta hyväksyä tarjoilut sellaisena kuin ne ovat eikä vaatia jotain vain koska itse siitä tykkäisivät. 

Vierailija
38/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa hyvänmakuisia alkoholittomia skumppia ja nykyään punaviiniäkin, joka ei maistu mehulle. Olisiko se ratkaisu?

Vierailija
39/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opm? Että mitä??

Oma Pullo Mukaan

Vierailija
40/254 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kerran häissä joissa alkoholitarjoilu alkoi vasta myöhemmin illalla. Morsiamen sukulaiset olivat uskovaisia ja heitä tahdottiin kunnioittaa sen aikaa kun olivat paikalla. Tästä johtuen moni vieras luuli että alkoholia ei ole tarjolla ollenkaan ja he kävivät kaupasta hakemassa pussikaljaa ja joivat sitä ulkona!  Mielestäni todella törkeää. Joten jos teidän piireissä ollaan totuttu siihen että alkoa on tarjolla niin kannattaa vaikka kutsussa jo ilmoittaa ettei sitä ole tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan