Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksyn korkeakoulujen yhteishaku! Mikä ala työllistää, mihin kannattaa hakea?

Vierailija
03.09.2017 |

Mihin minun kannattaisi hakea? Minulla on mt-tausta (syömishäiriö, ahdistus, masennus, myös lääkkeiden väärinkäyttö (yliannostus/itsemurhayritys). Hoitoalalle vaaditaan henkistä tasapainoa. En siis varmaan sovi alalle, siitäkin huolimatta, että mainitsemani asiat eivät ole minulle enää nykypäivää? Olen kuitenkin melko herkkä ja häkellyn kiireestä.

En ole hyvä matemaattisesti. Olen introvertti. Ahdistun uusista tilanteista...

Kannattaako edes yrittää?

Hyviä ominaisuuksia: kielitaito (tosin vain englanti), hyvät kirjalliset taidot.

Haluaisin työhön, jota saa toteuttaa melko itsenäisesti. Mielellään ei asiakaspalvelutyötä... Parhaiten minulle sopivat vakaat rutiinit.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Ap, että elämäsi on selvästi lähtenyt paljon parempaan suuntaan! Mahtavaa tsemppiä sulle jatkoon! :)

Vierailija
22/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa tämä ketju. Sama tausta kuin ap:llä. Opiskelin lastentarhanopettajaksi, ja kuten täällä on jo todettu, on työ psyykkisesti liian raskasta. Nyt onkin alan vaihto mielessä, eli mihin suuntaan kannattaisi lähteä? Matematiikka yms. sujuu. Tarvitsen opiskelupaikan, jonka ohella voin käydä töissä, koska en saa opintotukea enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityössä on 100% työllisyys.

Vierailija
24/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olisivat sellaisia aloja, joilta löytyisi töitä?

Vierailija
25/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistosta valmistuneille vai riittääkö myös sosionomeille töitä?

Vierailija
26/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistosta valmistuneilla sosiaalityöntekijöillä on täystyöllisyys. Sosionomeilla kai melko ok, mutta voi olla vähän vaikeampaa. Lisäksi sosionomin työ on erilaista kuin yo:lta valmistuneen, enemmän siis "käytäntöä", esimerkiksi jossain hoitolaitoksessa työskentelyä. Sosiaalityöntekijän työ on enemmän hallinnollista, paperityötä.

Vierailija
27/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku kirjanpitotyö? Vaatii kyllä peruslaskemista, muttei ole matemaattisesti vaikeaa ja vaatii vain tarkkuutta. Tosin kaipa nekin automatisoituu aina vaan enemmän...

Vierailija
28/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomiopintoja ehdotetaan vaikka ap kyseli työllistävää koulutusta.

Ehdotinkin perustutkintoa, josta voi toki jäädä suoraan työttömäksi niin kuin monesta muustakin koulutuksesta tänäpäivänä. Mutta jollei ole aivan varma mitä haluaa niin parempi opiskella jotakin, josta on edes teoreettiset mahdollisuudet moniin eri ammatteihin kuin suotaan ammattiin valmistava koulutus. Varsinkin mt-taustalla niin on varmempaa hankkia "perustutkinto" kuin esim. ammattitutkinto ja ahdistuksen takia huomatakin ettei pystykään tiettyyn työhön. Lisäksi niin kuin sanoin niin tradenomipohjalta voi ponnistaa myös vaikka yrittäjäksi. Opinnot eivät myöskään ole kovin haastavia, joten ne eivät välttämättä ainakaan stressaisi liikaa.

Vierailija
29/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako koodaamisen tai tietojenkäsittelyn opiskelu amk:ssa?

Vierailija
30/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin introverttiystävällistä se ei ainakaan ole. Muuten se riippuu ihmisestä, minä työllistyin heti ekan opiskeluvuoden jälkeen, jotkut taas eivät ollenkaan. Harrastuneisuus määrää aika paljon noissa hommissa. 

Vierailija
31/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin introverttiystävällistä se ei ainakaan ole. Muuten se riippuu ihmisestä, minä työllistyin heti ekan opiskeluvuoden jälkeen, jotkut taas eivät ollenkaan. Harrastuneisuus määrää aika paljon noissa hommissa. 

Minulla ei ole mitään harrastuneisuutta. Ehtiikö sitä kerryttää opintojen aikana?

Vierailija
32/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmisen, jolla on alhainen äo ja mt ongelmia laidasta laitaan, pitäisi mennä korkeakouluun?

Vierailija
33/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ihmisen, jolla on alhainen äo ja mt ongelmia laidasta laitaan, pitäisi mennä korkeakouluun?

Ei sun toki pidäkään mennä.

Vierailija
34/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistosta valmistuneilla sosiaalityöntekijöillä on täystyöllisyys. Sosionomeilla kai melko ok, mutta voi olla vähän vaikeampaa. Lisäksi sosionomin työ on erilaista kuin yo:lta valmistuneen, enemmän siis "käytäntöä", esimerkiksi jossain hoitolaitoksessa työskentelyä. Sosiaalityöntekijän työ on enemmän hallinnollista, paperityötä.

Sosionomeja työskentelee kai paljon epäpätevinä esim. käsittelemässä etuuksia tms.

Vierailija
35/35 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen sosionomipuolelle. Ei minulla ole koskaan diagnosoitu muuta kuin lievä masennus muutama vuosi sitten, mutta olen myös herkkä. Hoitoalalle en sovellu veri- ja piikkikammoisena. Luonteeltani olen empaattimen ja auttavainen, joten veikkaisin sosiaalialan olevan itselleni sopiva ala.

Minulla on kaupan alan tutkinto, mikä ei enää tunnu omalta jutultani. Kaupan ala on täynnä asiakaspalvelua tai sitten sitä kirjanpitopuolta, mikä vaatii matemaattista kiinnostusta. Itselläni sitä halua taikka taitoa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme