Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt teinin ronklaamiseen koulun ruuasta

Vierailija
30.11.2025 |

Jatkuvasti vinkuu kun ei se koulun ruoka pidä nälkää ja vatsa on kipee.

Nyt mun täytyy laittaa ruokaa sille koulupäivinäkin.

Mites teillä muilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut sitä että koulun ruoka voi olla hyvinkin huonoa?

Vierailija
2/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niillä määrärahoilla saada kuin ulkomaista kanaa, tofua ja ehkä riisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheissä on normaalia syödä useampi ateria päivässä. Laittakaa ruokaa yhdessä.

Vierailija
4/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa säälittävä provon yritelmä.

Vierailija
5/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruokahan on terveellistä ja suositusten mukaista. Ja vielä ilmaista!

Vierailija
6/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä pentu keittiöön.

Vierailija
7/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se siitä kipeeksi tulee?  Onko allerginen sitten jollekki? 

Vierailija
8/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kouluruuan tarkoitus ole pitää nälkää koko päivän, kyllä on illalla syötävä uudestaan, kasvavat lapset. 

Vierailija
9/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvä trolli 0/5

Vierailija
10/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrytään normaaliin europpalaiseen käytäntöön. Koulussa ei tarjota ruokaa, eväät mukaan kotoa.

Vierailija
11/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronklaamiseen? Nyt ei ole kyllä sana ihan oikeassa yhteydessään.

Kouluruoka on aika heikkolaatuista. Hyvälaatuisessa lounasravintolassaan itse maukkaan ja täyttävän aterian jälkiruokineen itseensä ahtanut aikuinen ei tätä usein tule ajatelleeksi, että se koululaisen lounas ei olekaan ihan samaa tasoa niiden omien syöminkien kanssa. 

Se, että koulussa on se parin euron annos kumiperunaa, harmaata kastiketta ja porkkanaraastetta tarjolla ei tarkoita, että muuta ei sitten sinä päivänä teini saisi syödä.

Minun äitini ajatteli aikoinaan noin, että kotona ei saisi enää koulupäivän jälkeen syödä. Sairastuimme molemmat siskoni kanssa vakaviin syömishäiriöihin. Vuosikausiksi. Vasta paljon myöhemmin tajusin kuinka sairas kotikasvatus meillä oli.  

Vierailija
12/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se siitä kipeeksi tulee?  Onko allerginen sitten jollekki? 

Esimerkiksi koulun lihapullissa(ehkä muissakin eineksissä)on enemmän hernettä kuin lihaa, jauheliharuokiin laitetaan myös jatkeaineeksi kasviproteiinia. Hernekeitossa on lihan sijaan härkäpapurouhetta. Itse ainakin sain noista kaikista vatsan kipeäksi, eikä ole allergioita. 

Vierailija
13/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää yläkoulun tai peruskoulunkaan puolella hommissa. Muistan kuitenkin niiltä ajoilta, että maanantaisin kouluruoan menekki oli iso. Kaikki eivät varmasti olleet saaneet lämmintä ruokaa kotona viikonloppuna. Osan vanhemmat kehottavat syömään koulussa paljon, ettei mene niin paljon rahaa ruokaan. Kermaperseet närppivät jotain ja kailottivat isoon ääneen lähtevänsä koulun jälkeen Heseen tai Mäkkäriin.

Vierailija
14/14 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa voi olla kipeä nälästä. Mutta onhan tämän pakko olla provo, ei kai kukaan vanhempi ole noin ulalla teinin ravinnon tarpeesta. Teini kasvaa, monella on vielä kasvupyrähdys menossa ja ravinnon tarve tuplat aikuiseen verrattuna. Näin erityisesti pojilla, mutta ei normaali tyttökään pärjää aikuisen naisen annoksella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi