Monella tuntuu olevan varallisuutta, mutta on tullut perintönä, puolison kautta tms.
Itsellä puolison valinta epäonnistui, kun ei tullut metsiä, eikä osakkeita ym.mutta onpahan ihana lapsi saatu aikaan. Nykyään tuntuu korostuvan omaisuus ja sosiaalinen status, kun epävarmuus on lisääntynyt. Siis kuka on vielä pysynyt vihreällä oksalla. En viitsi pyytää ketään edes kylään, kun kämppä on niin kulahtanut.
Kommentit (25)
Kyllä on taas köyhillä kova peppukipu toisten hyvästä taloustilanteesta.
Olemme vähän päälle 6-kymppisiä ja emme ole saaneet mitään perinnöksi ja olemme tehneet 12-vuotiaasta asti töitä kaikki vapaa-ajat saadaksemme kodin yms.
Opiskeltu ja tehty lapset siinä työn ohessa.
Molemmilla lapsilla on ihan itse hankittuna omakotitalot ym. tavarat ja olemme itse keskituloisina hankkineet säästäväisyydellä omakotitalon, mökin, auton ,veneen ja sijoitussunnon.
Rahankäyttö on se pointti.
Testamenttaamme omaisuuden lastenlapsille, koska tulevaisuus on nykyään niin epävarmaa.
Eli varallisuuden voi myös itse hankkia.
Minun tuttavapiirissäni on kyllä enimmäkseen tienattu rahat itse. Sitä varten ihmisillä ei olekaan niitä kesämökkejä tai ökyasuntoja vaan tavallisia kaupunkikoteja. Monesti näissä varallisuuskeskusteluissa jää muuten ihmisten asuinpaikka huomiotta. Jossain pienemmällä paikkakunnalla asuminen on niin paljon halvempaa, että tavallinen työssäkäyvä pariskunta voi ostaa omakotitalon alta kolmekymppisenä. Sitten korostetaan omaa erinomaisuutta ja ihmetellään, miten esim. Helsingissä samanikäiset parit asuvat ahtaasti vuokrakaksioissa. Kun fakta on, että maalla voit saada omakotitalon sadallatonnilla, mutta Helsingissä sillä ei saa edes yksiötä.
Mulla onneksi vanhempien valinta onnistui, niin on jo tullut (ennakko)perintöä ja lisää tulee.