Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen ei kadu mitään niin paljon, kuin lapsien hankkimatta jättämistä

Vierailija
02.09.2017 |

Omat lapset tuovat ihmisen elämälle jotain aivan erityistä ja syvää merkitystä ja mittaamattoman paljon rakkautta. Oman lapsen kasvaminen ja oman lapsen elämän edistyminen ja seuraaminen on jotain sellaista, joka tarjoaa niin ainutlaatuista merkitystä elämään, ettei sitä voi edes kuvailla. Lapset kasvattavat myös aikuisia ihmisinä aivan eri tavalla kuin lapsettomana oleminen. Aikuinen ihminen kasvaa mm. ajatusmaailmaltaan valtavan paljon viisaammaksi ja oppii lasten mukana valtavan paljon uusia asioita ja näkökulmia elämään. Lapsilta vanhempi saa myös vilpitöntä ja ainutlaatuista rakkautta, sellaista mitä kukaan toinen ei voi antaa. Ei edes oma puoliso.

Lapsettomilla taas elämä pyörii vain turhanpäiväisten, yksitoikkoisten ja hyvin pienten ja merkityksettömien asioiden ympärillä. Kaikki hedonismi, materialismi, matkustelu, omat harrastukset jne. nämä ovat pelkkää pintaa. Ovat todellakin vain pelkkää hyvin pientä pintaa ja hyvin merkityksettömiä asioita elämässä, kun aletaan puhumaan niistä asioista elämässä, jotka todella merkitsevät. Se matkustelu yms. on lapsettomille ihmisille selvästikin vain epätoivoista pakenemista arjesta ja epätoivoisia yrityksiä täyttää se valtava tyhjiö, joka heillä elämässään on. Toki he yrittävät kaikella sillä pitää pelkkää kulissia yllä, että kaikki olisi onnellista ja iloista, mutta todellisuudessa he ovat ja tiedostavat itsekin olevansa koko ajan hyvin yksinäisiä, jopa silloinkin kun ovat matkalla siellä jossain aurinkoisessa ihmisvilinää täynnä olevassa turistirysässä.

Ihminen ei kadu elämässään mitään muuta niin paljon kuin sitä, että jättää lapset hankkimatta. Jos seurustelukumppani/miesystävä/naisystävä/avopuoliso jne. on sitä mieltä, että hän ei lapsia halua, niin siinä vaiheessa suosittelen välittömästi kumppanin vaihtamista. Ihan jo nuorella iälläkin, jo parikymppisenäkin. Mitä sitä turhaan pitkittämään ja vuosiaan tuhlaamaan, kun kyse on noin isosta asiasta. Näitä lapsia haluamattomia odottaa erittäin yksinäinen ja pinnallisuutta täynnä oleva elämä, mutta sitten kun vaihdatte kumppania ja löydätte sellaisen, joka niitä lapsia kanssanne haluaa, niin te tulette saamaan oikein rikkaan elämän ja opitte ja kasvatte ihmisenä samalla valtavasti itsekin.

Kommentit (455)

Vierailija
281/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä eläkeasiaa miettii, niin on sanottava, että lapsettomat ovat melkoisia vapaamatkustajia. Ensin eletään koko aikuisikä vapaana yhteiskunnan jatkuvuuden vaatimista uhrauksista ja kuitenkin odotetaan, että yhteiskunta vaan jotenkin pysyy pystyssä useita kymmeniä vuosia eläkeiän jälkeen niin että jostain ne eläkerahat tulee lapsettomankin tilille.

Mietipä sitä eläkeasiaa ja vapaamatkustamista ja sitten vielä niitä "uhrauksia" kaikessa rauhassa. Harmillista, että kaltaisesi idiootti on onnistunut lisääntymään.

Juu, mietitty on. Eniten ihmettelen niitä lapsettomia, joilla riittä virtaa kouluttaa vaikkapa jotain koiria koko vapaa-aikansa, mutta lasta ei viitsitty tehdä. Yhtä hyvin olisivat voineet kasvattaa tulevan veronmaksajan.

Laiskat ja kyvyttömät on asia erikseen, heidän ei pitäisikään lisääntyä.

Voi kuule, kulta pieni, kun se lapsi ei voi milloinkaan olla kuin kalpea korvike omalle koiralle.

Kuule kulta pieni, pyydä sitä koiraa tuomaan pöperöä pöytään sitten kun olet vanha.

Omituinen kommentti. Toisin kuin ilmisesti lasta, koiraa ei hankita hyödyntavoitelumielessä vaan pyytettömän rakkauden vuoksi.

Ikävä kyllä koiran rakkaus ei ole kestävää, eikä sen varaan voi mitään aineellista rakentaa. Varmaan se kävisi töissä ja ansaitsisi emännälleen insuliinirahat ja eläkkeet jos vaan pystyisi, mutta kun se on koira.

En ole hankkinut koiraa, jotta se ansaitsisi rahaa. Tältä osin voit olla rauhassa.

Eipä koirassa sinänsä mitään vikaa ole, mutta sillä on omat rajoituksensa.

Vierailija
282/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymisessä ei ole mitään epäitsekästä. Maapallo on liikakansoitettu ja maapallon luonnonvarat eivät kestä nykyistä määrää ihmisiä. Lapsia kuolee nälkään, tauteihin ja huonoihin oloihin.

Todellinen epäitsekäs jättää itse lisääntymättä ja adoptoi ulkomailta jonkun, joka on jo tänne syntynyt. Hiljalleen ihmismäärää tulee voida vähentää.

Ihmiskunta ei selviä sillä, että tänne paukataan lisää ja lisää populaa. Päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ap:n kanssa kyllä samoilla linjoilla ja lapsettomastakin elämästä jotain tiedän sillä hankin lapseni vasta nelikymppisenä. Lapsettomat vetävät aina tuon helppouden kortin. Mietitäänpä sitä. Onko helppo elämä sama kuin täysi elämä? Minä en ainakaan valitsisi helppoa elämää. Miksi ihmeessä, arki kulkee jolkottaa ja lomat ovat vapaita, mutta missä ovat ne asiat, jotka mullistavat elämän, jotka tuovat tajunnanräjyttäviö kokemuksia, jotka saavat elämän maljan vasta todella kuohumaan? Ihan taatusti ne eivät ole siinä, että pääsee harrastamaan silloin kuin huvittaa tai ei koskaan tarvitse vaihtaa kakkavaippaa. Lapsettomat puhuvat myös matkustushaluistaan. Mietitäänpä. Minä olen tänä kesänä tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa ja minulla on siis pieni lapsi. Myös kotimaassa on tehty jokusia reissuja. Tein joskus reissutöitä ja matkustin vähintään kerran viikossa ulkomaille, en todellakaan kaipaa sitä. Muutama reissu vuodessa kyllä riittää ja veikkaanpa, että tavislapseton ei sen enempää matkustele myöskään. Rahanmeno on yksi juttu, jota mainostetaan. Mitäpä sitä rahalla, jos ei ole ketään keneen käyttää. Kyllä minusta vaikkapa pienen tytön vaatteiden osto on nautinto. Toisaalta emme ole varattomia eikä lapseen yksinkertaisesti pystyisi laittaa niin paljon rahaa, että se tuntuisi taloudessa. Minusta mikään ei ole sen arvoista, että jättäisin lapset tekemättä.

Minusta taas lapsissa mikään ei ole sen arvoista, että viitsisin lapsia tehdä.

Ei lapsia tehdä, niitä saadaan.

Vierailija
284/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä systeemi vielä menee siihen, että jokainen todella joutuu itse säästämään oman eläkkeensä ihan omalle tililleen, samoin kuin terveyskulunsa. On hyvä muistaa, että esim. ihan tavallinen syöpähoito maksaa helposti kymmeniä tuhansia.

Ehkä nykyinen järjestelmä, jossa verorahoja kerätään reaaliajassa, on vaan aikansa elänyt. Kun yhä useampi jää lapsettomaksi, ei ole realistista olettaa, että yhä pienenevä joukko veronmaksajia pystyy elättämään ja hoitamaan yhä suuremman joukon vanhuksia. Jos jokainen kerää itse rahansa ja koulutuksesta, hoidoista ja muista yhteiskunnan tarjoamista palveluista peritään todellinen hinta, ei tarvitse kenenkään valittaa vanhuksena, että voivoi kun veronmaksajat tienaavat liian vähän ja ovat liian laiskoja.

Vierailija
285/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ap:n kanssa kyllä samoilla linjoilla ja lapsettomastakin elämästä jotain tiedän sillä hankin lapseni vasta nelikymppisenä. Lapsettomat vetävät aina tuon helppouden kortin. Mietitäänpä sitä. Onko helppo elämä sama kuin täysi elämä? Minä en ainakaan valitsisi helppoa elämää. Miksi ihmeessä, arki kulkee jolkottaa ja lomat ovat vapaita, mutta missä ovat ne asiat, jotka mullistavat elämän, jotka tuovat tajunnanräjyttäviö kokemuksia, jotka saavat elämän maljan vasta todella kuohumaan? Ihan taatusti ne eivät ole siinä, että pääsee harrastamaan silloin kuin huvittaa tai ei koskaan tarvitse vaihtaa kakkavaippaa. Lapsettomat puhuvat myös matkustushaluistaan. Mietitäänpä. Minä olen tänä kesänä tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa ja minulla on siis pieni lapsi. Myös kotimaassa on tehty jokusia reissuja. Tein joskus reissutöitä ja matkustin vähintään kerran viikossa ulkomaille, en todellakaan kaipaa sitä. Muutama reissu vuodessa kyllä riittää ja veikkaanpa, että tavislapseton ei sen enempää matkustele myöskään. Rahanmeno on yksi juttu, jota mainostetaan. Mitäpä sitä rahalla, jos ei ole ketään keneen käyttää. Kyllä minusta vaikkapa pienen tytön vaatteiden osto on nautinto. Toisaalta emme ole varattomia eikä lapseen yksinkertaisesti pystyisi laittaa niin paljon rahaa, että se tuntuisi taloudessa. Minusta mikään ei ole sen arvoista, että jättäisin lapset tekemättä.

Minusta taas lapsissa mikään ei ole sen arvoista, että viitsisin lapsia tehdä.

Ei lapsia tehdä, niitä saadaan.

Ok, no niitä voi kuitenkin olla tekemättä.

Vierailija
286/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntymisessä ei ole mitään epäitsekästä. Maapallo on liikakansoitettu ja maapallon luonnonvarat eivät kestä nykyistä määrää ihmisiä. Lapsia kuolee nälkään, tauteihin ja huonoihin oloihin.

Todellinen epäitsekäs jättää itse lisääntymättä ja adoptoi ulkomailta jonkun, joka on jo tänne syntynyt. Hiljalleen ihmismäärää tulee voida vähentää.

Ihmiskunta ei selviä sillä, että tänne paukataan lisää ja lisää populaa. Päinvastoin.

Jos tuotantoeläimiä ei olisi niin paljon kuin nykyään, resurssit riittäisivät aika hyvin. Tietenkin jos koko maailma syö 80kg lihaa ja saman verran maitotuotteita vuosittain, viljelypinta-ala loppuu pian.

Vierailija
287/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan tosissaan yritä syyllistää sellaisia lapsettomia, jotka ovat lapsettomia vastoin tahtoaan! Jos ei lapsia saa, niin sitten ei saa. Mutta sitä en ymmärrä, että jotkut oikein glorifioivat lapsetonta elämää, mutta eivät tunnu tajuavan, että jokainen lisääntymiskykyinen suomalainen, joka päättää olla lisääntymättä, on taakka muiden lapsille siinä vaiheessa kun ihmisestä aiheutuu suurimmat kulut ja hän on itse kaikkein eniten avun tarpeessa, eli vanhana ja sairaana. Vanhustenhoito on hirveää jo nyt, voin vain kuvitella minkälaiseksi se menee siinä vaiheessa kun ei enää ole maksajia nykyisenkään vertaa.

Glorifioi? Kun elää omanlaistansa elämää? Ok.

Et kai nyt tosissasi ole sitä mieltä, että tässä pitäisi tehdä kaikkensa tulevien sukupolvien eteen sen kustannuksella, ettei saisi elää tätä omaa ainutkertaista elämäänsä niin kuin oikeaksi katsoo? Jopa tehdä ei-toivottuja lapsia, jotta kansan tulevaisuus on taattu. Aikamoista hurskastelua.. Kyllä on iloinen kansa, kun murehtii ja huolehtii kaikki mahdolliset skenaariot etukäteen.

Vierailija
288/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin ketuttaa aina,kun kysytään lapsista.Sanon,että en ole hankkimassa ja sitten "kyllä se mieli vielä muuttuu".Törkeää...

Mitäs jos minä sanoisin vauvakuumeiselle,että "kyllä se mieli vielä muuttuu".Niin.

Kannattaa jättää tuo vauvanteko jo nuoremmille...

Vierailija
289/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietiskelijä kirjoitti:

Miksi lapsettomat ovat vauva-lehden nettisivuilla?

En missään nimessä tarkoita ettei saisi tai pitäisi olla, mutta kiinnostaa ihan asiallisesti.

Täällä on toisinaan ihan asiallisiakin keskusteluja monista aiheista, niihin voi osallistua rekisteröitymättä ja moderointi pitää pahimmat maahanmuuttovouhkaajat enimmäkseen poissa. Siksi.

Tosin ihan viime aikoina tämä ja pari muuta ketjua ovat saaneet miettimään, että mun pitää varmaan hankkia parempaa luettavaa. Tämä voisikin olla viimeinen viestini täällä. Hyvä idea!

Vierailija
290/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min en muut sano tähän ketjuun ennee kuin sen huomion olen tehnt tähän ikkään männessäin, jot he, joilla on omia lapsiaan, ovat juurikin suurin osa niitä ihmisiä, joille ne on passeli juttu, mut he, joilla omia lapsia ei ole, olkootpa syyt siihen lapsettomuuteensa mitkä tahtojaan, eivät siihen hommeliin olisikaan olleet soveliait.

Vierailija
291/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan tosissaan yritä syyllistää sellaisia lapsettomia, jotka ovat lapsettomia vastoin tahtoaan! Jos ei lapsia saa, niin sitten ei saa. Mutta sitä en ymmärrä, että jotkut oikein glorifioivat lapsetonta elämää, mutta eivät tunnu tajuavan, että jokainen lisääntymiskykyinen suomalainen, joka päättää olla lisääntymättä, on taakka muiden lapsille siinä vaiheessa kun ihmisestä aiheutuu suurimmat kulut ja hän on itse kaikkein eniten avun tarpeessa, eli vanhana ja sairaana. Vanhustenhoito on hirveää jo nyt, voin vain kuvitella minkälaiseksi se menee siinä vaiheessa kun ei enää ole maksajia nykyisenkään vertaa.

Et kai nyt tosissasi ole sitä mieltä, että tässä pitäisi tehdä kaikkensa tulevien sukupolvien eteen sen kustannuksella, ettei saisi elää tätä omaa ainutkertaista elämäänsä niin kuin oikeaksi katsoo? Jopa tehdä ei-toivottuja lapsia, jotta kansan tulevaisuus on taattu. Aikamoista hurskastelua.. Kyllä on iloinen kansa, kun murehtii ja huolehtii kaikki mahdolliset skenaariot etukäteen.

Monesta kyllä huokuu tietynlainen glorifiointi ja oman ainutkertaisen elämänsä korostaminen. Hedonismi ja omien nautintojen maksimointi koko elämänsä ajan. Heidän ajattelematta, kuinka etuoikeutetussa asemassa he tässä maailmassa ovat, ja kuinka elämässä voi tehdä muutakin kuin vain miettiä omaa länsimaista nautintoaan 24/7.

Tietenkään kaikki lapsettomat eivät todellakaan ole tuollaisia, mutta tuonkaltaiset perustelut lapsettomuudelleen kuvottavat minua.

Vierailija
292/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan katunut. Olen viisikymppinen nainen.

Vierailija
293/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 52 eikä ole katumuksen tippaakaan, milloinkahan se on tulossa? Entinen työkaveri kerran puuskahti voitonriemuisena "sun haudalle ei kukaan tuo kukkia tai kynttilöitä!" Sittenhän mä sen oivalsin, kyllä haudassa kaduttaa ja surettaa kun naapurihaudan äippää niin muistetaan ja mua ei! 😂

Vierailija
294/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mietiskelijä kirjoitti:

Miksi lapsettomat ovat vauva-lehden nettisivuilla?

En missään nimessä tarkoita ettei saisi tai pitäisi olla, mutta kiinnostaa ihan asiallisesti.

Täällä on toisinaan ihan asiallisiakin keskusteluja monista aiheista, niihin voi osallistua rekisteröitymättä ja moderointi pitää pahimmat maahanmuuttovouhkaajat enimmäkseen poissa. Siksi.

Tosin ihan viime aikoina tämä ja pari muuta ketjua ovat saaneet miettimään, että mun pitää varmaan hankkia parempaa luettavaa. Tämä voisikin olla viimeinen viestini täällä. Hyvä idea!

Niin, hyvä kysymys. Varmaan siksi että tämä taitaa olla Suomen suosituin keskustelupalsta. Ihan sama mitä googlettaa niin tänne se google ohjaa. Ja täällähän puhutaan vaikka mistä. Tämänkin keskustelun on aloittanut äiti-ihminen, mutta eihän tämäkään aihe olisi mielenkiintoinen keskusteltava jos tähän ei osallistuisi myös lapsettomat. Heillehän tämä aihe oli suunnattu. 

Vierailija
295/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissaan jotkut ovat tehneet lapsensa sitä ajatellen, että suomi tarvitsee lisää veronmaksajia eikä mitään itsekkyyden tippaakaan ole ollut tekojensa taustalla? Ihan vaan ovat uhranneet itsensä valtion hyvinvoinnin tulevaisuudelle ja nyt killottavat uljasta marttyyrin kruunuaan, ilmeisesti näin on ja ymmärrän kyllä sen suunnattoman kaunan, kateuden ja katkeruuden mikä lisääntyneiden viesteistä paistaa toisenlaisen valinnan tehneitä kohtaan ;)

Vierailija
296/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissaan jotkut ovat tehneet lapsensa sitä ajatellen, että suomi tarvitsee lisää veronmaksajia eikä mitään itsekkyyden tippaakaan ole ollut tekojensa taustalla? Ihan vaan ovat uhranneet itsensä valtion hyvinvoinnin tulevaisuudelle ja nyt killottavat uljasta marttyyrin kruunuaan, ilmeisesti näin on ja ymmärrän kyllä sen suunnattoman kaunan, kateuden ja katkeruuden mikä lisääntyneiden viesteistä paistaa toisenlaisen valinnan tehneitä kohtaan ;)

En tunne kateutta tai katkeruutta lainkaan. Tosin joskus ihmettelen, miksi kukaan viitsii lapsia tehdä, kun niin suuri osa kanssakansalaisista ilmeisesti kakit nakkaa yhteiskunnan tulevasta rahoituspohjasta. Jos me nykyinen työtätekevä ikäluokka halutaan se eläkkeiden, terveydenhoidon ja muun hoivan taso, joka nykyvanhuksille on saatavana, Suomesta pitää löytyä öljyä tms., jotta se pystytään rahoittamaan tilanteessa, jossa syntyvyys on kohta 1.

Vierailija
297/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt on kyllä ihan tosi tylsää. Onko ihmiset päässeet töistä, kun eivät ehdi kommentoida? Ulkoiluttamassa koiraa?

Vierailija
298/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesta kyllä huokuu tietynlainen glorifiointi ja oman ainutkertaisen elämänsä korostaminen. Hedonismi ja omien nautintojen maksimointi koko elämänsä ajan. Heidän ajattelematta, kuinka etuoikeutetussa asemassa he tässä maailmassa ovat, ja kuinka elämässä voi tehdä muutakin kuin vain miettiä omaa länsimaista nautintoaan 24/7.

Tietenkään kaikki lapsettomat eivät todellakaan ole tuollaisia, mutta tuonkaltaiset perustelut lapsettomuudelleen kuvottavat minua.

Onpa harmillista, että valintani saavat sinussa aikaan fyysistä pahoinvointia. Mitä ajattelit tehdä asialle?

t. hedonisti

Vierailija
299/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä eläkeasiaa miettii, niin on sanottava, että lapsettomat ovat melkoisia vapaamatkustajia. Ensin eletään koko aikuisikä vapaana yhteiskunnan jatkuvuuden vaatimista uhrauksista ja kuitenkin odotetaan, että yhteiskunta vaan jotenkin pysyy pystyssä useita kymmeniä vuosia eläkeiän jälkeen niin että jostain ne eläkerahat tulee lapsettomankin tilille.

Mietipä sitä eläkeasiaa ja vapaamatkustamista ja sitten vielä niitä "uhrauksia" kaikessa rauhassa. Harmillista, että kaltaisesi idiootti on onnistunut lisääntymään.

Juu, mietitty on. Eniten ihmettelen niitä lapsettomia, joilla riittä virtaa kouluttaa vaikkapa jotain koiria koko vapaa-aikansa, mutta lasta ei viitsitty tehdä. Yhtä hyvin olisivat voineet kasvattaa tulevan veronmaksajan.

Laiskat ja kyvyttömät on asia erikseen, heidän ei pitäisikään lisääntyä.

Voi kuule, kulta pieni, kun se lapsi ei voi milloinkaan olla kuin kalpea korvike omalle koiralle.

Kuule kulta pieni, pyydä sitä koiraa tuomaan pöperöä pöytään sitten kun olet vanha.

Omituinen kommentti. Toisin kuin ilmisesti lasta, koiraa ei hankita hyödyntavoitelumielessä vaan pyytettömän rakkauden vuoksi.

Ikävä kyllä koiran rakkaus ei ole kestävää, eikä sen varaan voi mitään aineellista rakentaa. Varmaan se kävisi töissä ja ansaitsisi emännälleen insuliinirahat ja eläkkeet jos vaan pystyisi, mutta kun se on koira.

En ole hankkinut koiraa, jotta se ansaitsisi rahaa. Tältä osin voit olla rauhassa.

Eipä koirassa sinänsä mitään vikaa ole, mutta sillä on omat rajoituksensa.

Joo, koira ei käy ansiotöissä eikä kultakala osaa ajaa polkupyörällä. Hyvä, että tästäkin asiasta keskusteltiin.

Vierailija
300/455 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää nämä lapsettomat tai sellaisina esiintyvät, jotka väittävät maailmassa olevan ihan liikaa ihmisiä ja että heidän päätöksensä olla lisääntymättä on viisas ja vastuuntuntoinen. Menkööt sitten kuolemaan sinne kehitysmaahan kun oma eläkeikä saapuu. Jos ei halua suomalaisen terveydenhoidon ja eläkejärjestelmän etuja, miksi sitten hengata täällä muiden elättinä siinä vaiheessa kun "vastuuntunnottomien ja itsekkäiden" vanhempien lapset ovat maksuvuorossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä