Ihminen ei kadu mitään niin paljon, kuin lapsien hankkimatta jättämistä
Omat lapset tuovat ihmisen elämälle jotain aivan erityistä ja syvää merkitystä ja mittaamattoman paljon rakkautta. Oman lapsen kasvaminen ja oman lapsen elämän edistyminen ja seuraaminen on jotain sellaista, joka tarjoaa niin ainutlaatuista merkitystä elämään, ettei sitä voi edes kuvailla. Lapset kasvattavat myös aikuisia ihmisinä aivan eri tavalla kuin lapsettomana oleminen. Aikuinen ihminen kasvaa mm. ajatusmaailmaltaan valtavan paljon viisaammaksi ja oppii lasten mukana valtavan paljon uusia asioita ja näkökulmia elämään. Lapsilta vanhempi saa myös vilpitöntä ja ainutlaatuista rakkautta, sellaista mitä kukaan toinen ei voi antaa. Ei edes oma puoliso.
Lapsettomilla taas elämä pyörii vain turhanpäiväisten, yksitoikkoisten ja hyvin pienten ja merkityksettömien asioiden ympärillä. Kaikki hedonismi, materialismi, matkustelu, omat harrastukset jne. nämä ovat pelkkää pintaa. Ovat todellakin vain pelkkää hyvin pientä pintaa ja hyvin merkityksettömiä asioita elämässä, kun aletaan puhumaan niistä asioista elämässä, jotka todella merkitsevät. Se matkustelu yms. on lapsettomille ihmisille selvästikin vain epätoivoista pakenemista arjesta ja epätoivoisia yrityksiä täyttää se valtava tyhjiö, joka heillä elämässään on. Toki he yrittävät kaikella sillä pitää pelkkää kulissia yllä, että kaikki olisi onnellista ja iloista, mutta todellisuudessa he ovat ja tiedostavat itsekin olevansa koko ajan hyvin yksinäisiä, jopa silloinkin kun ovat matkalla siellä jossain aurinkoisessa ihmisvilinää täynnä olevassa turistirysässä.
Ihminen ei kadu elämässään mitään muuta niin paljon kuin sitä, että jättää lapset hankkimatta. Jos seurustelukumppani/miesystävä/naisystävä/avopuoliso jne. on sitä mieltä, että hän ei lapsia halua, niin siinä vaiheessa suosittelen välittömästi kumppanin vaihtamista. Ihan jo nuorella iälläkin, jo parikymppisenäkin. Mitä sitä turhaan pitkittämään ja vuosiaan tuhlaamaan, kun kyse on noin isosta asiasta. Näitä lapsia haluamattomia odottaa erittäin yksinäinen ja pinnallisuutta täynnä oleva elämä, mutta sitten kun vaihdatte kumppania ja löydätte sellaisen, joka niitä lapsia kanssanne haluaa, niin te tulette saamaan oikein rikkaan elämän ja opitte ja kasvatte ihmisenä samalla valtavasti itsekin.
Kommentit (455)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen kasvaa mm. ajatusmaailmaltaan valtavan paljon viisaammaksi ja oppii lasten mukana valtavan paljon uusia asioita ja näkökulmia elämään... ja opitte ja kasvatte ihmisenä samalla valtavasti itsekin.
Ei uskoisi, kun tarkkailee näitä äiti-ihmisiä töissä..
Huomaa aloitustekstistäkin, kuinka valtavan laaja sanavarastokin äideillä on..
Aikuinen ihminen kasvaa mm. ajatusmaailmaltaan valtavan paljon viisaammaksi ja oppii lasten mukana valtavan paljon uusia asioita ja näkökulmia elämään... ja opitte ja kasvatte ihmisenä samalla valtavasti itsekin.
Ehkä siellä on vielä lisää..
Outo ristiriita siinä, että lapsettomia syytetään itsekkäiksi hedonisteiksi, joilla ei riitä kyky eikä ymmärrys huolehtimaan lapsesta ja asettamaan jonkun muun tarpeet omiensa edelle, mutta samaan hengenvetoon heitä patistetaan lapsen hankintaan ja syyllistetään siitä, että he elävät vain itselleen.
Vihaavatko palstamammat lapsia, vai miksi he toivovat vapaaehtoisesti lapsettomien hankkivan lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v. naimaton ja lapeston nainen. Ainoa asia, mikä vähän kaduttaa on se, etten aikoinani pyrkinyt Teatterikorkeakouluun.
Ei siellä taida olla yläikärajaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tätä eläkeasiaa miettii, niin on sanottava, että lapsettomat ovat melkoisia vapaamatkustajia. Ensin eletään koko aikuisikä vapaana yhteiskunnan jatkuvuuden vaatimista uhrauksista ja kuitenkin odotetaan, että yhteiskunta vaan jotenkin pysyy pystyssä useita kymmeniä vuosia eläkeiän jälkeen niin että jostain ne eläkerahat tulee lapsettomankin tilille.
Mietipä sitä eläkeasiaa ja vapaamatkustamista ja sitten vielä niitä "uhrauksia" kaikessa rauhassa. Harmillista, että kaltaisesi idiootti on onnistunut lisääntymään.
Juu, mietitty on. Eniten ihmettelen niitä lapsettomia, joilla riittä virtaa kouluttaa vaikkapa jotain koiria koko vapaa-aikansa, mutta lasta ei viitsitty tehdä. Yhtä hyvin olisivat voineet kasvattaa tulevan veronmaksajan.
Laiskat ja kyvyttömät on asia erikseen, heidän ei pitäisikään lisääntyä.
Voi kuule, kulta pieni, kun se lapsi ei voi milloinkaan olla kuin kalpea korvike omalle koiralle.
Kuule kulta pieni, pyydä sitä koiraa tuomaan pöperöä pöytään sitten kun olet vanha.
Omituinen kommentti. Toisin kuin ilmisesti lasta, koiraa ei hankita hyödyntavoitelumielessä vaan pyytettömän rakkauden vuoksi.
Ikävä kyllä koiran rakkaus ei ole kestävää, eikä sen varaan voi mitään aineellista rakentaa. Varmaan se kävisi töissä ja ansaitsisi emännälleen insuliinirahat ja eläkkeet jos vaan pystyisi, mutta kun se on koira.
En ole hankkinut koiraa, jotta se ansaitsisi rahaa. Tältä osin voit olla rauhassa.
Minä odotan kissojeni tekevän somessa läpimurron, jonka jälkeen olemme miljonäärejä ja muutamme Holloywoodiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää 52 eikä ole katumuksen tippaakaan, milloinkahan se on tulossa? Entinen työkaveri kerran puuskahti voitonriemuisena "sun haudalle ei kukaan tuo kukkia tai kynttilöitä!" Sittenhän mä sen oivalsin, kyllä haudassa kaduttaa ja surettaa kun naapurihaudan äippää niin muistetaan ja mua ei! 😂
:D Sulla on olleet sitten kuukautiset aina, eikä katkoja koskaan. Onks ollut kivaa puljata menkkojen kanssa alati?
Muuten äitinä ja naisena olen todellakin ollut tyytyväinen siihen etuisuuteen tai hyvään puoleen lapsiani vartoessani, että menkat jäävät 9 kuukaudeksi pois ja vielä pitkään synnyttämisen jälkeenkin moneksi kuukaudeksi, koska imetin lapsiani, niin saipahan olla siitä menkkariesasta rauhassa pitkän aikaa aikoinaan.
Kylläpäs teet "menkkariesasta" eroon pääsyn vaikeaksi :D Kerrot lapsellekin, että juu äiti teki sinut että saa olla ilman menkkoja vähän aikaa.
Menkoista pääsee nykyisin eroon ihan pillereillä tai kierukoilla. Itselläni ei ole edes kipuja, joten hoidan "riesan" kuukupilla. Menkat on mun mielestä ihan kivat omalla tavallaan.
Juu, oot muuten ensimmäinen nainen, joka pitää menkkoja kivoina;hahahhaha, sitä paitsi parastahan niistä menkoistaan on tykätäkkin, että ne tulevat ylipäätänsä ajallaan kerran kuukaudessa, ettei vaan sitä lasta ole päässyt pussittamaan kohtuunsa, ja kun ette sitä kakaraa itsellenne edes haluaisikaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ap:n kanssa kyllä samoilla linjoilla ja lapsettomastakin elämästä jotain tiedän sillä hankin lapseni vasta nelikymppisenä. Lapsettomat vetävät aina tuon helppouden kortin. Mietitäänpä sitä. Onko helppo elämä sama kuin täysi elämä? Minä en ainakaan valitsisi helppoa elämää. Miksi ihmeessä, arki kulkee jolkottaa ja lomat ovat vapaita, mutta missä ovat ne asiat, jotka mullistavat elämän, jotka tuovat tajunnanräjyttäviö kokemuksia, jotka saavat elämän maljan vasta todella kuohumaan? Ihan taatusti ne eivät ole siinä, että pääsee harrastamaan silloin kuin huvittaa tai ei koskaan tarvitse vaihtaa kakkavaippaa. Lapsettomat puhuvat myös matkustushaluistaan. Mietitäänpä. Minä olen tänä kesänä tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa ja minulla on siis pieni lapsi. Myös kotimaassa on tehty jokusia reissuja. Tein joskus reissutöitä ja matkustin vähintään kerran viikossa ulkomaille, en todellakaan kaipaa sitä. Muutama reissu vuodessa kyllä riittää ja veikkaanpa, että tavislapseton ei sen enempää matkustele myöskään. Rahanmeno on yksi juttu, jota mainostetaan. Mitäpä sitä rahalla, jos ei ole ketään keneen käyttää. Kyllä minusta vaikkapa pienen tytön vaatteiden osto on nautinto. Toisaalta emme ole varattomia eikä lapseen yksinkertaisesti pystyisi laittaa niin paljon rahaa, että se tuntuisi taloudessa. Minusta mikään ei ole sen arvoista, että jättäisin lapset tekemättä.
Minusta taas lapsissa mikään ei ole sen arvoista, että viitsisin lapsia tehdä.
Ei lapsia tehdä, niitä saadaan.
Tämäkin on itse asiassa väärin. Kyllä niitä saadakseen pitää tehdä tiettyjä toimenpiteitä ja liikkeitä. Onneksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan katunut. Olen viisikymppinen nainen.
Niin minäkin ja mieheni myös. Emme ole katuneet.
Nyt on jo myöhäistä katua. Muuttakaa vain Portugaliin ja pysykää siellä. Tuhkaus mereen sopii teille eikä kulaan kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää 52 eikä ole katumuksen tippaakaan, milloinkahan se on tulossa? Entinen työkaveri kerran puuskahti voitonriemuisena "sun haudalle ei kukaan tuo kukkia tai kynttilöitä!" Sittenhän mä sen oivalsin, kyllä haudassa kaduttaa ja surettaa kun naapurihaudan äippää niin muistetaan ja mua ei! 😂
:D Sulla on olleet sitten kuukautiset aina, eikä katkoja koskaan. Onks ollut kivaa puljata menkkojen kanssa alati?
Muuten äitinä ja naisena olen todellakin ollut tyytyväinen siihen etuisuuteen tai hyvään puoleen lapsiani vartoessani, että menkat jäävät 9 kuukaudeksi pois ja vielä pitkään synnyttämisen jälkeenkin moneksi kuukaudeksi, koska imetin lapsiani, niin saipahan olla siitä menkkariesasta rauhassa pitkän aikaa aikoinaan.
Kylläpäs teet "menkkariesasta" eroon pääsyn vaikeaksi :D Kerrot lapsellekin, että juu äiti teki sinut että saa olla ilman menkkoja vähän aikaa.
Menkoista pääsee nykyisin eroon ihan pillereillä tai kierukoilla. Itselläni ei ole edes kipuja, joten hoidan "riesan" kuukupilla. Menkat on mun mielestä ihan kivat omalla tavallaan.
Hormonikierukka kyllä lopetuttaa joillakin naisilla menkat tyystin kokonaan, mutta sitähän ei synnyttämättömille naisille asenneta.
Mitä ihmettä horiset?
En horise, vaan multa ainakin loppuivat menkat kokonaan hormonikierukan vuoksi. Hyvä vehje siinä mielessä, ja piti myös ehkäisyssä kutinsa.
On se vaan niin väärin, koska miehillä ei ole menkkoja!
:D Kuinka tähänkin saataisiin muutos tapahtumaan?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka kyllä lopetuttaa joillakin naisilla menkat tyystin kokonaan, mutta sitähän ei synnyttämättömille naisille asenneta.
Mitä ihmettä horiset?
En horise, vaan multa ainakin loppuivat menkat kokonaan hormonikierukan vuoksi. Hyvä vehje siinä mielessä, ja piti myös ehkäisyssä kutinsa.
Väitit ettei sitä saa lapseton. Kyllä saa. Lapseton saa kaiken ehkäisyn minkä haluaa. Kohdunpoisto voi vaatia vähän isommat diagnoosit, mutta ei sekään ole aina mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ap:n kanssa kyllä samoilla linjoilla ja lapsettomastakin elämästä jotain tiedän sillä hankin lapseni vasta nelikymppisenä. Lapsettomat vetävät aina tuon helppouden kortin. Mietitäänpä sitä. Onko helppo elämä sama kuin täysi elämä? Minä en ainakaan valitsisi helppoa elämää. Miksi ihmeessä, arki kulkee jolkottaa ja lomat ovat vapaita, mutta missä ovat ne asiat, jotka mullistavat elämän, jotka tuovat tajunnanräjyttäviö kokemuksia, jotka saavat elämän maljan vasta todella kuohumaan? Ihan taatusti ne eivät ole siinä, että pääsee harrastamaan silloin kuin huvittaa tai ei koskaan tarvitse vaihtaa kakkavaippaa. Lapsettomat puhuvat myös matkustushaluistaan. Mietitäänpä. Minä olen tänä kesänä tehnyt kaksi ulkomaanmatkaa ja minulla on siis pieni lapsi. Myös kotimaassa on tehty jokusia reissuja. Tein joskus reissutöitä ja matkustin vähintään kerran viikossa ulkomaille, en todellakaan kaipaa sitä. Muutama reissu vuodessa kyllä riittää ja veikkaanpa, että tavislapseton ei sen enempää matkustele myöskään. Rahanmeno on yksi juttu, jota mainostetaan. Mitäpä sitä rahalla, jos ei ole ketään keneen käyttää. Kyllä minusta vaikkapa pienen tytön vaatteiden osto on nautinto. Toisaalta emme ole varattomia eikä lapseen yksinkertaisesti pystyisi laittaa niin paljon rahaa, että se tuntuisi taloudessa. Minusta mikään ei ole sen arvoista, että jättäisin lapset tekemättä.
Minusta taas lapsissa mikään ei ole sen arvoista, että viitsisin lapsia tehdä.
Ei lapsia tehdä, niitä saadaan.
Tämäkin on itse asiassa väärin. Kyllä niitä saadakseen pitää tehdä tiettyjä toimenpiteitä ja liikkeitä. Onneksi..
:D IHANKO TOTTA: tietyt toimenpiteet ja liikkeet, hehehhehehehheh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan katunut. Olen viisikymppinen nainen.
kii
Niin turhaahan se nyt olisikaan enää ton ikäisenä akkana katumuskaan.
Elät siis lapsettomana koko lopun ikääsi, ja ota se vastaan vaan, ettei sulla ole veresi perillisiä puolittain -tietenkin sun veren.
Hei kutistunut aivokudos! Niitä sanotaan geeneiksi nykyään.
Olkootpa vaan geenit, mutta veren perintö se on kuitenkiiiiiiiin.
Lapset kylläkin laajentavat aivokudosta, ja tekevät ihmisestä avarakatseisemman ja etenkin epäitsekkäämmän ihmisen, kun pitää ottaa muutkin huomioon kuin oma napa!
Et itse sitä varmasti ymmärrä mutta jo parin viestin perusteella huomaa, että noita geenejä EI todellakaan olisi kannattanut jatkaa!
Vierailija kirjoitti:
Outo ristiriita siinä, että lapsettomia syytetään itsekkäiksi hedonisteiksi, joilla ei riitä kyky eikä ymmärrys huolehtimaan lapsesta ja asettamaan jonkun muun tarpeet omiensa edelle, mutta samaan hengenvetoon heitä patistetaan lapsen hankintaan ja syyllistetään siitä, että he elävät vain itselleen.
Vihaavatko palstamammat lapsia, vai miksi he toivovat vapaaehtoisesti lapsettomien hankkivan lapsia?
TÄMÄ
Vierailija kirjoitti:
Yhdelläkään kädellisellä ei ole lisääntymisviettiä.
Ihmistä panettaa perimmiltään vain yhdestä ainoasta syystä. Onneksi ehkäisy on keksitty.
Onkin kaduttanut ihan hurjasti.
Lähipiirissä on kakaroina narkkeja , syömishäiriöisiä, nuppivikaisia jotka käyvät psykiatrilla, koulunsa kesken lopettaneita sossun tuilla eläviä. Yhdenkään vanhemmat ei ole yhdessä.
On naitu ristiin kavereiden kanssa. Yhden ukko on piilohomo ja vaimo panee parhaimman kaverinsa miestä salaa...tai ei niinkään salaa kun jäi kiinni.
Vedetään viinaa ja tapellaan, erotaan ja tapellaan sitten miehen omaisuudesta. Erotaan ja rahastetaan ukko maksamaan asunnot ja kulkuneuvot, kun on rahaa.
Yhden tytär joutui mutsinsa vuoksi hoitoon ja on nyt lesbo....mutsinsa rääkännyt kakaraa vuosikausia ja uusiperheen isä on nyt sitten sitä oikeaa isää parempi...mitä tuostakaan tulee, kun se biologinen isä kuitenkin kupataan kuiviin. Onneks on kohta täysikäinen, niin loppuu rahastus.
Paitsi kahden kohdalla, joiden lapset haasto oikeuteen ja nyt maksavat elatuksen sitten kunnes lukio on käyty läpi, eli 3 vuotta...siinä on perhe hyvällä mallilla. Perustelut pakkoelatukselle on, ettei nämä pikkunartut JAKSA TEHDÄ koulun ohessa töitä....
Ja pitäis olla niinkuin kateellinen lapsiperheille enkä tiedä mistä ihanasta olen jäänyt paitsi...
Jep jep jep...
Ei lapsiltaan saatu rakkaus ole vilpitöntä, se on biologian ohjaamaa. En usko, että läheskään kaikki lapset olisivat aikuisina vanhempiensa kanssa tekemisissä, jos se olisi ns. vapaaehtoista ja perustuisi ainoastaan vanhempien miellyttävään luonteeseen ja mukavaan seuraan. Biologinen side pitää kuitenkin yhteydessä, jos vanhempi ei aivan kelvoton ole. Toki tällä tavoin varmistaa itselleen paremmin seuraa. Tämä on itselleni yksi syy siihen, miksi en halua lapsia. En halua sitoa itseeni ketään väkisin. Tämä lienee suurimman osan mielestä todella kummallinen ajatusmalli, mutta näin silti itse vahvasti tunnen.
Riippuu vähän siitä, mitä pitää elämässään tärkeimpänä asiana. Ap, yllä tekemäsi päätelmät on sinulle tärkeä. Mikä on tottakai arvostettava, hatunnoston arvoinen ja ihailtavakin asia.
Mutta joillekin lapset, tai niiden hankkiminen ei ole se koko elämän tärkein pointti. Jotkut voivat ottaa elämässään tärkeimmäksi tehtäväksi oman työnsä, tai vapaaehtoistyön tekemisen, tai muun vastaavan.
Lapsettomuus, tai lasten hankinta kuuluu yksilönvapauteen. Joten kenelläkään ei ole oikeutta sanoa, mikä on oikea, tai väärä tapa elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin toiseen ketjuun siitä, että vauvojen ihanuus on huono syy hankkia lapsia, vauvavaihe kun kestää vain vuoden, ja sitten on ne 19 muutakin. Tässä on kuitenkin vielä huonompi, suorastaan läpityperä syy. T: äiti 38, lapsi 16 (tuhkataan ja sirotellaan, ei ongelmia kuukautisten kanssa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan tosissaan yritä syyllistää sellaisia lapsettomia, jotka ovat lapsettomia vastoin tahtoaan! Jos ei lapsia saa, niin sitten ei saa. Mutta sitä en ymmärrä, että jotkut oikein glorifioivat lapsetonta elämää, mutta eivät tunnu tajuavan, että jokainen lisääntymiskykyinen suomalainen, joka päättää olla lisääntymättä, on taakka muiden lapsille siinä vaiheessa kun ihmisestä aiheutuu suurimmat kulut ja hän on itse kaikkein eniten avun tarpeessa, eli vanhana ja sairaana. Vanhustenhoito on hirveää jo nyt, voin vain kuvitella minkälaiseksi se menee siinä vaiheessa kun ei enää ole maksajia nykyisenkään vertaa.
Glorifioi? Kun elää omanlaistansa elämää? Ok.
Et kai nyt tosissasi ole sitä mieltä, että tässä pitäisi tehdä kaikkensa tulevien sukupolvien eteen sen kustannuksella, ettei saisi elää tätä omaa ainutkertaista elämäänsä niin kuin oikeaksi katsoo? Jopa tehdä ei-toivottuja lapsia, jotta kansan tulevaisuus on taattu. Aikamoista hurskastelua.. Kyllä on iloinen kansa, kun murehtii ja huolehtii kaikki mahdolliset skenaariot etukäteen.Monesta kyllä huokuu tietynlainen glorifiointi ja oman ainutkertaisen elämänsä korostaminen. Hedonismi ja omien nautintojen maksimointi koko elämänsä ajan. Heidän ajattelematta, kuinka etuoikeutetussa asemassa he tässä maailmassa ovat, ja kuinka elämässä voi tehdä muutakin kuin vain miettiä omaa länsimaista nautintoaan 24/7.
Tietenkään kaikki lapsettomat eivät todellakaan ole tuollaisia, mutta tuonkaltaiset perustelut lapsettomuudelleen kuvottavat minua.
Onpa harmillista, että valintani saavat sinussa aikaan fyysistä pahoinvointia. Mitä ajattelit tehdä asialle?
t. hedonisti
Ei minun tarvitse tehdä asialle mitään. En vaan arvosta sinua ollenkaan.
Huomaa aloitustekstistäkin, kuinka valtavan laaja sanavarastokin äideillä on..