Onko Tinder-aikakausi pilannut mahdollisuuden ihastumiseen?
Tuntuu että nykypäivänä on mahdotonta löytää ketään, joka näkisi vähän vaivaa tutustuakseen oikeasti ihmiseen siellä profiilin takana. Deitit sovitaan aika nopeasti, nähdään kerran tai pari, mutta sitten hävitään kuin tuhka tuuleen. Ymmärrän ettei kaikki vain nappaa eikä silloin tietenkään kannata jatkaa deittailua, mutta jos toinen laittaa viestiä kysyäkseen seuraavia mahdollisia deittejä, olisi kohteliasta kertoa ihan suoraan että seuraavia ei tule.
Jos tapaa jonkun mukavan tyypin ihan ilman Tindereitä sun muita deittisovelluksia, pettyä saa niinkin. Aivankuin etenkin miehet etsisivät pelkkää seksiseuraa iästä ja sosiaalisesta statuksesta riippumatta.
Olen siis alle 30v, 1,5vuotta sinkkuna viihtynyt nainen. Ulkonäköäni kehutaan hyvin usein kauniiksi, kuulen sitä ihan kadulla/töissä ollessani jne. lähes päivittäin. Minua ystäväni kuvailevat rehelliseksi, lojaaliksi ja hyväksi seuraksi, osaan keskustella muustakin kuin meikkilaukun sisällöstä ja olen kiinnostunut ympärilläni tapahtuvista asioista. Ongelma tuntuu olevan se että minusta ei yksinkertaisesti haluta mitään muuta kuin satunnaista seksiseuraa.
Tapailin keväällä hetken aikaa erästä miestä, kenet tunsin jo entuudestaan kohtuullisen hyvin. Pidin miehen huumorintajusta, tavasta keskustella ja siitä miten hän huomioi muita ympärillä oleviaan. Hän pyysi minua ulos ja suostuin ja ihastuinkin ihan kunnolla. Viihdyimme toistemme seurassa, nauroimme, juttelimme ja homma sujui hyvin, niin pitkälle että harrastimme seksiä joka sekin oli todella hyvää. Jossain välissä mies alkoi etääntyä ja kysyinkin häneltä että mikä tämä juttu välillämme on, onko tässä muutakin vai onko tämä hänelle pelkkää seksiä. Vastaukseksi sain että hänellä on tunteita minua kohtaan eikä pidä minua minään hoitona. Ei siltikään nähnyt lainkaan vaivaa pitääkseen yhteyttä sen enempää kuin jos tiesi saavansa seksiä. Kerroin hänelle että haluan lopettaa tapailun sillä tämä tuntuu yksipuoliselta, hän ei olisi halunnut jutun päättyvän. N. 2kk päästä kuitenkin vaihdoimme kuulumisia ja koska olimme edelleen kavereita, mies ehdotti että voisimme nähdä joku kerta ja käydä vaikka kahvilla. Päädyimme hengailemaan kotonani ja mies osoitti hellyyttään ja kohteli minua kuin tyttöystävää. Harrastimme seksiä pari kertaa ja sovimme näkevämme uudestaan mahdollisimman pian, mutta yet again mies lakkasi pitämästä mitään yhteyttä. Koin olevani hyväksikäytetty ja inhosin itseäni kun uskoin hänen sanojaan ja tapaansa kohdella minua. Ei hän halua muuta kuin seksiä, se on selvää.
Tinderissä tapasin miehen, kenen kanssa sovimme lenkkitreffit. Jälleen kerran keskustelu sujui hyvin ja meillä oli paljon yhteistä. Tapasimme yhteensä 5 kertaa ja päädyimme kahdella viimeisella kerralla sänkyyn. Tämän jälkeen hänkin lopetti yhteydenpidon aivan seinään.
Ja ei, en pommita miehiä viesteillä tai puheluilla, en odota heidän rakastuvan ensisilmäyksellä enkä odota mitään erityiskohtelua enkä painosta ketään mihinkään vaan annan asioiden mieluummin edetä omalla painollaan.
Viikko sitten keskustelin miespuolisen kaverini kanssa tästä samasta aiheesta ja hän väitti että ongelma on siinä, että olen liian kaunis ja seksikäs, miehet eivät halua sellaista tyttöystävää koska pelkäävät että saattaisin häipyä paremman tilaisuuden tullen toisen miehen matkaan. Mitä hel***??
Kertokaa nyt, onko ongelma ulkonäössä, luonteessa vai yksinkertaisesti siinä että deittaillaan monia ihmisiä päällekkäin ja kokoajan vain odotetaan sitä vielä parempaa? Vai siinä ettei oikeasti haluta mitään muuta kuin kevyttä tapailua ja satunnaista seksiä??
Kommentit (64)
Vaikka mies haluaa seksiä ei se tarkoita että hänellä on oikeasti mitään tunteita sua kohtaan. Kauniilla naisilla varmaan suht vaikeaa tietää milloin mies on tosissaan ja milloin tahtoo vain seksiä.
Minusta tuossa ei ole kyse mistään muusta kuin siitä, että tinder nähdään jotenkin ihan väärällä tavalla. Sehän on vain väline ihmisten tapaamiseen eikä se voi mitenkään taata ihastumista. Et sinä irl:kään jokaiseen tapaamaasi ihmiseen ihastu. Ongelma on siis se, että koska tapaaminen tapahtuu tinderin kautta, ne odotuksetkin ovat heti sillä ihastumislinjalla eikä osata ajatella, että tavallisessakin elämässä ihastumiseen vaaditaan aika paljon muutakin kuin se miellyttävän näköisen ihmisen tapaaminen.
Ajattele vaikka baari-iltaa ja miten monen ihmisen kanssa voit siellä jutella ennen kuin löydät yhtään mielenkiintoista ihmistä, vaikka kenessäkään mitään isoa vikaa ei olekaan. Jos vaikka juttelet kymmenen ihmisen kanssa ennen kuin kukaan edes hitusen kolahduttaa, se tarkoittaa sitä, että sinun pitää myös tinderissä käydä kymmenillä treffeillä, ennen kuin mitään voi olettaa tapahtuvaksi. Et sinä siellä baarissakaan yleensä heti ensimmäisen juttelukumppanin kanssa sovi uudesta tapaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Etsit liian korkeatasoisia/vääränlaisia miehiä jotka haluavat vain seksiä. Jos yksi toisensa jälkeen törmäät vain seksiä haluaviin miehiin niin yritä miettiä rehellisesti mikä heissä on yhteistä?
Ja jos väität että miehet ei olleet mitään tasokkaita vaan ihan tavallisia niin voin kertoa sulle että tavismies pitää kynsin ja hampain kiinni naisesta jonka saa. Esim mulla meni joku aika sitten 145 päivää ilman että pääsin kertaakaan trefffeille. Kuvio että jättäisin naisen parin seksikerran jälkeen kuulostaa täysin absurdilta.
Minä haluaisin loppuelämän kestävän parisuhteen mutta minua taas naiset ei kelpuuta, tasoni ei riitä.
Mikä on liian "korkeatasoinen"?
Tapailemani miehet ovat olleet mielestäni ihan tavallisen näköisiä kaduntallaajia, ei mitään miesmalleja tai lihaskimppuja. En edes ole kiinnostunut ns. Liian kauniista pojista joista paistaa kilometrien päähän mitä ovat vailla, ovat turhan itsetietoisia jne.
Tietysti kohtuulliset ulkonäkökriteerit on mielestäni ihan ok pitää. En minä halua ylipainoista ja homssuisen näköistä miestä, vaan siistin ja itsestään huoltapitävän. Onko se väärin? Sisäinen maailma ja arvot minua kiinnostavat kuitenkin enemmän kuin pyykkilautavatsa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsit liian korkeatasoisia/vääränlaisia miehiä jotka haluavat vain seksiä. Jos yksi toisensa jälkeen törmäät vain seksiä haluaviin miehiin niin yritä miettiä rehellisesti mikä heissä on yhteistä?
Ja jos väität että miehet ei olleet mitään tasokkaita vaan ihan tavallisia niin voin kertoa sulle että tavismies pitää kynsin ja hampain kiinni naisesta jonka saa. Esim mulla meni joku aika sitten 145 päivää ilman että pääsin kertaakaan trefffeille. Kuvio että jättäisin naisen parin seksikerran jälkeen kuulostaa täysin absurdilta.
Minä haluaisin loppuelämän kestävän parisuhteen mutta minua taas naiset ei kelpuuta, tasoni ei riitä.
Tapailemani miehet ovat olleet mielestäni ihan tavallisen näköisiä kaduntallaajia, ei mitään miesmalleja tai lihaskimppuja. En edes ole kiinnostunut ns. Liian kauniista pojista joista paistaa kilometrien päähän mitä ovat vailla, ovat turhan itsetietoisia jne.
Tietysti kohtuulliset ulkonäkökriteerit on mielestäni ihan ok pitää. En minä halua ylipainoista ja homssuisen näköistä miestä, vaan siistin ja itsestään huoltapitävän. Onko se väärin? Sisäinen maailma ja arvot minua kiinnostavat kuitenkin enemmän kuin pyykkilautavatsa.
Ap
Ei sitä suhdetta nyt niin helposti saa... ainakaan mitään aitoa. Mulla on ollut elämäni aikana tasan 2 naista joihin olen ollut kunnolla ihastunut/rakastunut. Muut suhteet ovat olleet periaatteessa huijausta osaltani. Pidin kyllä heistä ja muutenkin "sopivat" minulle mutta ei minulla mitään syvempiä tunteita ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa ei ole kyse mistään muusta kuin siitä, että tinder nähdään jotenkin ihan väärällä tavalla. Sehän on vain väline ihmisten tapaamiseen eikä se voi mitenkään taata ihastumista. Et sinä irl:kään jokaiseen tapaamaasi ihmiseen ihastu. Ongelma on siis se, että koska tapaaminen tapahtuu tinderin kautta, ne odotuksetkin ovat heti sillä ihastumislinjalla eikä osata ajatella, että tavallisessakin elämässä ihastumiseen vaaditaan aika paljon muutakin kuin se miellyttävän näköisen ihmisen tapaaminen.
Ajattele vaikka baari-iltaa ja miten monen ihmisen kanssa voit siellä jutella ennen kuin löydät yhtään mielenkiintoista ihmistä, vaikka kenessäkään mitään isoa vikaa ei olekaan. Jos vaikka juttelet kymmenen ihmisen kanssa ennen kuin kukaan edes hitusen kolahduttaa, se tarkoittaa sitä, että sinun pitää myös tinderissä käydä kymmenillä treffeillä, ennen kuin mitään voi olettaa tapahtuvaksi. Et sinä siellä baarissakaan yleensä heti ensimmäisen juttelukumppanin kanssa sovi uudesta tapaamisesta.
Ehkä ilmaisin itseäni huonosti. En käytä tinderiä mielessäni suora ihastuminen. Vaan tutustumistarkoituksessa. Seuraavia treffejä en edes ehdota ellei edelliset ole sujuneet hyvin, miehetkin ehdottavat vastavuoroisesti jos ovat kiinnostuneita tapaamaan uudestaan.
Baarissa en muuta teekkään kuin tyydy juttelemaan ihmisten kanssa, en kuitenkaan anna numeroani tai sovi treffejä sillä alkoholin vaikutuksen alaisena moni on ihan muuta kuin selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole väärin mutta kun aina ei saa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tällaisille keskusteluille on aina tyypillistä, että nainen väittää miesten olleen ihan tavallisia..
Ei tavallisella miehellä ole monia naisia yhtä aikaa kierrossa ja mies ei antaisi pakkeja jos naisia ei riittäisi jo entuudestaan.
Naisen käsitys siitä minkälainen on tavallinen mies on vahvasti vääristynyt.
Väität, että sisäinen maailma ja arvot kiinnostaa. Ei todellakaan vaikuta siltä, koska kiltit kunnolliset hyväsydämiset herkät miehet eivät käyttäisi naisia hyväkseen. En ymmärrä miksi hyvät miehet on naisille näkymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ilmaisin itseäni huonosti. En käytä tinderiä mielessäni suora ihastuminen. Vaan tutustumistarkoituksessa. Seuraavia treffejä en edes ehdota ellei edelliset ole sujuneet hyvin, miehetkin ehdottavat vastavuoroisesti jos ovat kiinnostuneita tapaamaan uudestaan.
Baarissa en muuta teekkään kuin tyydy juttelemaan ihmisten kanssa, en kuitenkaan anna numeroani tai sovi treffejä sillä alkoholin vaikutuksen alaisena moni on ihan muuta kuin selvinpäin.
Minä en nyt vain näe noita epäonnistumisia millään tavalla tinderin syynä, vaan noita on ollut ainakin minun nuoruudessani ihan samalla tavalla. Silloin jo puhuttiin näistä parisuhteen syntymisen hankaluuksista ja tuijoteltiin luuria ihmetellen, koska se mies soittaa, vai soittaako ollenkaan. Tuntuu vain, että nykyaikaa ja tinderiä on helppo syyttää, koska se on niin vahvasti liitoksissa siihen kontaktin syntymiseen. Ihmisiä ne siellä tinderin takanakin ovat ja he siellä ne päätökset tekevät, ei tinder.
Tinder on lihatiski joka ruokkii tietynlaisten ihmisten tarpeita. Parhaimman näköiset siellä etsivät parittelukumppania lyhyeksi hetkeksi. Jos aina uusi seksikumppani löytyy sieltä helposti niin miksi ihmeessä sitoutua.
En nyt Tinderiä syyttäisi. Omalla nykyiselläni oli kyllä Tinderit sun muut kun tavattiin (oikeassa elämässä) mutta muut jutut jäivät kun meillä alkoi synkata. Kyseinen mies oli kiinnostunut ihan oikean tyttöystävän löytämisestä, ja käytti siksi Tinderiä sen mukaisesti. Jos etsii lähinnä seksiseuraa, käyttää Tinderiä sitten sen mukaan.
Kaverisi väitteeseen sen verran että jos on todella huono itsetunto, ei ehkä uskalla yrittää sitä kaunotarta, mutta normaalilla itsetunnolla varustettu mies tuskin antaa pakkeja kiinnostuneelle naiselle jos nainen on liian nätti.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on lihatiski joka ruokkii tietynlaisten ihmisten tarpeita. Parhaimman näköiset siellä etsivät parittelukumppania lyhyeksi hetkeksi. Jos aina uusi seksikumppani löytyy sieltä helposti niin miksi ihmeessä sitoutua.
On siellä poikkeuksiakin. Tuttavapiirissäni kaksi pariskuntaa tavanneet Tinderissä, toinen pari meni tänä kesänä naimisiin ja toinen pari sai lapsen vuosi sitten sekä menevät ensikesänä naimisiin.
Ja apn ongelmaan, taitavimmat pelurit osaavat manipuloida naisen uskomaan että ovat kiinnostuneita muustakin. Tietävät ettei naiselta heru ilman ns "sweet talkia". Ja niitä naisia kierrättäviä oikeasti löytyy ihan niistä "taviksistakin". Naimisissa olevat möhömahaiset, jopa rumat miehetkin hakevat salarakkaita.
Epäilen että vika on nyt jossain muussa kun Tinderissä tai siinä että olisit liian kaunis. Eikö sekin kaveri pitännyt sua vaan patjanaan jota et edes tavannut Tinderissä?
Naisten ongelma on siinä, että eivät tunnista tai edes halua uskoa tasoihin. Ihastutaan suosituimpiin miehiin, joille kelvataan vain panoksi. Ei ymmärretä, että panollekin ollaan mukavia, vaikka mielessä ei olekaan vakava seurustelu.
Tähän tietysti yhdistyy oma passiivisuus ja haluttomuus tehdä alotteita miehille, jotka kenties olisivat kiinnostuneita muustakin. Käytös muuttuu vasta vanhemmiten, kun biologinen kello alkaa tikittää.
Totuus on niin ikävää luettavaa, että odotan runsasta miinuspeukutusta. Se ei kuitenkaan muuta tosiasioita miksikään.
Mun kokemukset mukaan just ne ei-niin-komeat ja tavikset on pahimpia (ja tietty ne jotka kuvittelee olevansa erityisen komeita.) Luonteesta se on kiinni, kuka on "player" ja kuka ei, tunnen todella komean miehen joka ei harrasta yhden illan juttuja, vaikka naiset häntä lähestyy itse. Hakee jotain vakavaa.
Kauneuttasi kehutaan kadulla/töissä päivittäin? Siis tuntemattomat pysäyttävät sinua lähes päivittäin ulkonäköäsi kehuakseen? Tätä on jotenkin hyvin vaikea uskoa, että Suomessa tapahtuisi todella näin, vaikka olisit kuinka kaunis. Tuon töissä kehumisen ymmärtää, jos olet jossain baarimikkona yökerhossa tai mallina tms.
Tätä ongelmaa ei ole meillä rumilla ja sairailla: Jos jonkun onnistuu joskus saamaan niin siitä pidetääb kiinni, kun uutta on vaikea saada. Etenkin korkeatasoisilla miehillä (komeat jaenestyneet) on palhin kysyntää, jolloin on vaikea sitoutua yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap huono seksipuuhissa?
Ei kun varmaan liian hyvä! Niin paljon parempi kun miehet että nämä eivät kateuksissaan parin kerran jälkeen enää perää kysele.