Olen aseksuaali 21v nainen ja olen parisuhteessa aseksuaalin miehen 24v kanssa! Elämä on ihanaa :)
En kaipaa elämääni pätkän vertaa seksiä. On todellinen lottovoitto, että löysin aseksuaalin miehenkin. Rakastamme toisiamme ja elämä on ihanaa.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa elämääni pätkän vertaa seksiä. On todellinen lottovoitto, että löysin aseksuaalin miehenkin. Rakastamme toisiamme ja elämä on ihanaa.
Jos ja kun asia on kuten esität niin onneksi olkoon, kuullostaa kannaltanne täydelliseltä.
Sitten spekulaatiota: onko teidän kummankin hormonitoiminta ihan normaalia? Onko ulkoiset sukupuoliominaisuudet kehittyneet? Mietin vain, että kun aikanaan treenasin liikaa ylikuntoon saakka, hormonitoimintani meni sekaisin ja testoarvot pikkupojan tasolle. Silloinhan seksi ei kiinnostanut yhtään. Kun tila koheni ja testotasot normalisoitui, niin kyllähän taas seksi kiinnosti.
Vierailija kirjoitti:
Jäätte niin paljosta paitsi. Enkä tarkoita vain seksiä, vaan sen vaikutuksia parisuhteelle.
seksi on vain yksi osa-alue. Ja lue tarkemmin mitä aseksuaali tarkoittaa. Ei me kaikki olla samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Jäätte niin paljosta paitsi. Enkä tarkoita vain seksiä, vaan sen vaikutuksia parisuhteelle.
Onneksi olkoon teillekin. Parisuhde kunnossa.
mä oon gay kirjoitti:
Tuli vaan mieleen että jos aloittaja onkin lesbo ja se poika on homo? Ja siksi ei ole mitään kemiaa yhdessä eikä mikään värähdä minnekään suuntaan..
Alitettavasti ei. Olen aseksuaali ja nainen ja naiset eivät kiinnosta minua milään lailla. Olen toivonut, että olisin lesbo niin kaikki olisi helpompaa, mutta en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tietää, millainen on aseksuaalimies muuten? Haluaako kuitenkin läheisyyttä, suukottelua, hellyyttä? Onko empaattinen, herkkä?
Mun kokemuksen mukaan aseksuaalia ei kiinnosta ollenkaan läheisyys, suukottelu tai hellyys.
Nyt olen taas erittäin seksuaalisen miehen kanssa ja hän kyllä suukottelee ja pitää hyvänä.
Toivon todella että aseksuaalit seurustelevat vain keskenään ja jättävät normaalit ihmiset rauhaan.
Ex sai huijattua että muka välillä kiinnostaa, mutta muutaman vuoden seurustelun jälkeen sanoi kuitenkin, ettei pillu voisi vähempää kiinnostaa.
Aseksuaalit ovat erilaisia. Jotkut tykkäävät läheisyydestä ja jotkut eivät. Läheisyys ei vaan sitten johda penetraatioon.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5770 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määritelmällisesti a- etuliite tarkoittaa "ei". Aseksuaali on siis ei-seksuaalinen. Jokainen joka harrastaa itsetyydytystä tai kokee esim. seksin ahdistavana ei ole aseksuaali vaan hänellä vain on epätavallinen, ehkä ongelmallinen suhde omaan seksuaalisuuteensa. Todellinen aseksuaali ei yksinkertaisesti tunne mitään seksuaalisuuteen viittaavia tunteita ja tällainen on ihmispopulaatiossa hyvin harvinaista (oikeasti aseksuaali ei esim koe seksuaalisia toimintoja erityisen vastenmielisinä vaan ne vertautuvat mihin tahansa muuhunkin toimintaan, vaikkapa siivoamiseen tai ruuanlaittoon).
Joskus 20 vuotta sitten oli muotia olla kokenut burn-out, loppuunpalaminen. Monet parikymppiset kertoilivat vakavalla naamalla kuinka heillä on ollut burnout kun on väsyttänyt lähteä töihin aamuisin. Todellinen loppuunpalaminen on kuitenkin vakava tila joka vaatii yleensä kuukausien, jopa vuosien toipumista.
Samalla tavoin nyt monet joilla on ongelmia seksuaalisuutensa kanssa ohittavat ne sanomalla olevansa aseksuaaleja, vaikka aseksuaalisuus oikeasti on harvinainen ilmiö, paljon harvinaisempi kun ne suorituspaineet, pelot ja kompleksit, joista niin moni kärsii.Asexuality is the lack of sexual attraction to others, or low or absent interest in or desire for sexual activity.
https://en.wikipedia.org/wiki/Asexuality
Käy myös lukemassa muut asexuality sivut niin tiedät vähän enemmän.
Kannattaa käydä lukemassa myös ensimmäistä lausetta pidemmälle, niin huomaa että aseksuaalisuus on vähän sitä sun tätä. Yksi lainaus samalta sivulta:
[ Sori, tätä lainausta englanninkielisestä wikipediasta ei ilmeisesti ole sallittua postatat vauvapalstalle. ]
Eli jos sanot olevasi aseksuaali, olet aseksuaali. Nyt on muotia sanoa olevansa aseksuaali.
Mutta jos käytetään AVENin määritelmää niin esimerkiksi masturboiva ei ole aseksuaali, hänhän nimen omaan masturboi koska saa siitä seksuaalista mielihyvää. Kyse ei myöskään ole siitä onko seksuaalisen halun kohde ihminen; esimerkisi eläimiinsekaantujilla se ei ole ihminen mutta kukaan tuskin siltikään väittää eläimiinsekaantujia aseksuaaleiksi.
Ei AVEN sano, etteikö masturboiva voisi olla aseksuaali. Masturboiva ei aina saa seksuaalista mielihyvää vaan monelle se on vainasia joka tehdään ilman sen kummempaa nautintoa. Ei orgasmi kuitenkaan poissulje sitä, että olisi aseksuaali.
Arousal
For some sexual arousal is a fairly regular occurrence, though it is not associated with a desire to find a sexual partner or partners. Some will occasionally masturbate, but feel no desire for partnered sexuality. Other asexual people experience little or no arousal. Because we don’t care about sex, asexual people generally do not see a lack of sexual arousal as a problem to be corrected, and focus their energy on enjoying other types of arousal and pleasure.
On niin hankalaa yrittää selittää seksuaaleille mikä ero on masturboinnilla ja seksillä. En ymmärrä miksi he eivät ymmärrä selvää asiaa. Jos sinulla kutittaa jalkapohjaa niin raavit sitä kunnes se lakkaa kutittamasta mutta et silti koe sitä seksuaaliseksi toimeksi, ymmärräthän?
Vierailija kirjoitti:
Jäät paljosta paitsi, kun et koskaan tule näkemään miltä maailma näyttää ilman seksuaalista viettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tietää, millainen on aseksuaalimies muuten? Haluaako kuitenkin läheisyyttä, suukottelua, hellyyttä? Onko empaattinen, herkkä?
Mun kokemuksen mukaan aseksuaalia ei kiinnosta ollenkaan läheisyys, suukottelu tai hellyys.
Nyt olen taas erittäin seksuaalisen miehen kanssa ja hän kyllä suukottelee ja pitää hyvänä.
Toivon todella että aseksuaalit seurustelevat vain keskenään ja jättävät normaalit ihmiset rauhaan.
Ex sai huijattua että muka välillä kiinnostaa, mutta muutaman vuoden seurustelun jälkeen sanoi kuitenkin, ettei pillu voisi vähempää kiinnostaa.Aseksuaalit ovat erilaisia. Jotkut tykkäävät läheisyydestä ja jotkut eivät. Läheisyys ei vaan sitten johda penetraatioon.
No, ei se nyt välttämättä johda siihen aina muillakaan ja toisten kanssa ei johda ehkä koskaan ...
Sellainen suhde, tai ystävyys jää sitten pakostakin aseksuaaliksi, koskapa siitä sitten ei ( yleisimmin tietysti :jommasta kummasta johtuen ) voi mitään seksuaalisuhdetta koskaan tullakaan.
Eihän tämä seikka toki mitään kaveruutta ,tai läheistäkään ystävyyttä estä kestämästä kahden ihmisen välillä, vaikka sitten läpi koko heidän elämänsä ...
Rakastelu vain ei siihen heidän keskinäiseen ystävyyteensä kuulu.
Toisaalta ei se, ettei se huom.siihen kuulu tee heistä kummastakaan sinänsä aseksuaalia (=siis:muiden kanssa)...
Seksillä on kyllä paljon todettuja hyviä vaikutuksia ihmisen kehoon, mm.mielihyvähormonit erittyvät. Myös spermassa on monia hyviä vitamiineja, jotka ovat hyväksi naiselle. Näiden fysiologisten vaikutusten lisäksi on tietty myös vahva henkinen side seksin aikana parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
vahva henkinen side seksin aikana parisuhteissa.
Niin siksi pettämiset, perheväkivalta, yhden illan jutut ja avioerot?
Jos oikeasti olet täysin aseksuaalinen, niin miksi kumppanisi pitää olla aseksuaalinen MIES. Eikö toinen aseksuaali nainen kävisi ihan yhtä hyvin, koska seksuaalisuutta sinussa ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olet täysin aseksuaalinen, niin miksi kumppanisi pitää olla aseksuaalinen MIES. Eikö toinen aseksuaali nainen kävisi ihan yhtä hyvin, koska seksuaalisuutta sinussa ei ole?
Olen eri aseksuaali kuin AP, mutta esimerkiksi hetero romanttinen aseksuaali tuntee kiinnostusta vain heterosti ja sitten homo aseksuaali tuntee kiinnostusta vain homosti. Koska se oma sukupuoli ei kiinnosta (tai joitain kiinnostaa) romanttisesti. Romanttinen kiinnostus ja seksuaalinen kiinnostus ovat eri asioita. Sitä ei voi päättää tai määrätä, että kehen tuntee romanttista kiinnostusta ja kehen ei.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on romanttisia tunteita juuri tätä MIEShenkilöä kohtaan. Ehkä hän ei ole tavannut ketään NAIShenkilöä, jota kohtaan hänellä olisi romanttisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista ole kuin aseksuaali! Te olette vaan sairaita. Ei kaikkea tv:stä näkemäänsä kannata uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikee löytää aseksuaaleja naisia eikä
asiasta kehtaa kysyä kun on kuitenkin niin henkilökohtainen asia. Harmi ettei ole meille aseksuaaleille omaa deitti sivua.
Mitä jos me kaikki tälle saitille päätyneet aseksuaalit tekisimme nyt joukkoryntäyksen tuonne aseksuaalisuus.fi-sivustolle? Ko.foorumilla voi etsiä myös seuraa; kumppania tai kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista ole kuin aseksuaali! Te olette vaan sairaita. Ei kaikkea tv:stä näkemäänsä kannata uskoa.
Ei kannatakaan. Esimerkiksi sitä, että seksi on maailman tavoiteltavin asia, jota pitä harrastaa vähintään niin ja niin monta kertaa viikossa, jotta täyttää "normaaliuden" vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko ap kertoa, onko aseksuaaleilta ihan pois suljettua perheen perustaminen? Pystyisittekö harrastamaan seksiä sen verran, että saisitte lapsen - jos lapsen saaminen olisi teidän toive?
Verrattuna tavallisen heteroparin vauva-arkeen, voisin kuvitella että aseksuaaleilla olisi hyvin seesteistä, kun miehellä ei olisi kiirettä päästä harrastamaan seksiä jo pian synnytyksen jälkeen eikä vaimokaan kärsisi hormonien ja väsymyksen aiheuttamasta haluttomuudesta. Paljon helpompi keskittyä siihen vauvan hoitoon, kun kenenkään päätä ei kiristä paitsiossa oleva seksielämä.
En ole ap vaan toinen aseksuaali
Osa aseksuaaleista sekstailee ja osa ei, kullakin on omat syynsä. Osa aseksuaaleista masturboi ja osa ei. Aseksuaalisuus ei sulje pois seksuaalisen purkautumisen (miehellä kassit) tarvetta vaan seksuaalinen halu ei kohdistu toiseen henkilöön. Eli osa raaputtaa kutinan pois jos sitä on, yksin tai kumppanin kanssa. Se on enemmän tekninen tarve kuin haluun perustuva teko. Lapsia voi toki tehdä jos haluaa ja kukin omalla tyylillään. Adoptio on myös mahdollinen vaihtoehto.
Diipadaapa! En usko että oikealla asekauaalilla on edes teknistä tarvetta. Itse olen heteroseksuaali tms. mutta kyllä minullakin on fyysinen tarve seksiin ja nimenomaan seksiin. Toki sen toteuttamiseen tarvitaan kumppani, joka kiinnostaa edes jollain tasolla, mutta seksin tarve = ruokailun tarve. Sitä on saatava säännöllisesti.
N37
Vierailija kirjoitti:
Diipadaapa! En usko että oikealla asekauaalilla on edes teknistä tarvetta. Itse olen heteroseksuaali tms. mutta kyllä minullakin on fyysinen tarve seksiin ja nimenomaan seksiin. Toki sen toteuttamiseen tarvitaan kumppani, joka kiinnostaa edes jollain tasolla, mutta seksin tarve = ruokailun tarve. Sitä on saatava säännöllisesti.
N37
Ei ole sellaista kuin "oikea aseksuaali". Kaikki ovat ihan yhtä oikeita joskin erilaisia. Itselläni ei ole minkäänlaista mielenkiintoa seksin kokeilemista kohtaan, saati toisen ihmisen sukupuolielimiä kohtaan. Voi mennä vuosia ettei ole tarvetta masturboida ja sitten voi olla joku kausi jolloin tarvitsee. Masturbaatiokausi ei ole sen seksuaalisempi kausi kuin sellainen kausi jolloin siihen ei ole tarvetta. Elimistö vaan kaipaa kutinan raavituksi ja sillä hyvä. Ei siihen mitään partneria tai mielenkiintoa tarvita. Raavit varmaan silloin tällöin selkääsi ja itikanpistojasi ilman, että saat orgasmia, edes vaikka pyytäisit kaveria raapimaan.
Ei voi mitään jos et tajua, mutta et voi päättää mitä muut ihmiset ovat. Kyllä kukin tietää itse parhaiten mikä on.
Onnea teille. Mulle taas seksi on tosi tärkeää ja onneksi myös mieheni arvostaa sitä.