Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aseksuaali 21v nainen ja olen parisuhteessa aseksuaalin miehen 24v kanssa! Elämä on ihanaa :)

Vierailija
02.09.2017 |

En kaipaa elämääni pätkän vertaa seksiä. On todellinen lottovoitto, että löysin aseksuaalin miehenkin. Rakastamme toisiamme ja elämä on ihanaa.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh :( Mä jouduin hyväksymään itseäni 21 vuotta vanhemman miehen, jolle sopi olla ilman :( Aito aseksuaali ois ollut paljon parempi.

Arvasin että tätä ikäpaskaa tungetaan tännekin.

Vierailija
22/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette siis kämppäkavereita, tuo ei todellakaan kuulosta parisuhteelta

Ai ei kuulosta parisuhteelta koska SINÄ et ole aseksuaali? Mitä sinä aseksuaalien parisuhteesta tiedät? Kyllä minä rakastan miestäni ja hän minua, eri tavalla rakastan kun kavereita. Tämä on loistava parisuhde ilman seksiä. Minusta seksi on ällöttävää, jopa hieman ahdistavaa. Ja ei, ei ole mitään traumoja menneisyydestä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen e-pillereitä olin kunnon ''seksipeto'' ja rakastin seksiä. E-pillereiden aikana ja niiden lopetuksen jälkeen seksi ei ole enää kiinnostanut yhtään. E-pillerit vei multa halut lopullisesti :D

Vierailija
24/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kohtaa ulkoisesti mieleisensä ja tarpeeksi kiimaisen hutsukan, alkaa seksi maistua.

Vierailija
25/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteethan on vain vaatteet... kirjoitti:

No nythän voitte sitten kumpikin huoletta liikkua asunnossanne alasti. Eihän se kumpaankaan minkäänlaista vaikutusta tee kuitenkaan, eikä kummallekaan mitään ylimääräisiä ajatuksia mieleen tuo.

Tai kokeilepa kotiasunasi esim. mustia avosukkahousuja ja jotain napapaitaa....

Jos kaverisi jotain kysyy, niin sanot vain ohimennen että.'Ai, no pistin ne ne päälleni kun ne nyt vain tässä  tuntuivat näin kotioloissa niin mukavan ilmavilta ja joustavalta asulta'...

...ja sitten siirryt vain yhtä  luontevasti kahvipöydässänne puhumaan   säätiedotuksista, tai muista uutisaiheista ...

Seksihän on turha puheenaihe elämässänne, kun se ei kummallekaan teistä mitään merkitse,eikö vain.

Silloinhan siitä ei tarvitse edes välittää..

Et ole tainnut tavata aseksuaaleja? Sehän se juuri on se ongelma, ettei sen rakkaankaan miehen kroppa herätä niitä tuntemuksia, seksuaalisia haluja...

Kun näin netti-ihastukseni melko siistin vähäpukeisen kuvan niin olin vain äärettömän vihainen hänelle. Miksi hän pakotti minut näkemään hänen vartalonsa? En minä sitä halunnut nähdä! Olin niin vihainen viikkotolkulla ja mökötin. Hänellä ei ollut oikeutta näyttää kroppaansa minulle kun en sitä pyytänyt.

No, kun tuo viha meni olhi niin huomasin, että hitto, sillähän on six-pack. Ajattelin, että nyt minun pitäisi tuntea valtavaa himoa tuota miestä kohtaan ja yritin avata mieltäni seksuaalisille haluille häntä kohtaan, pyysin maailmankaikkeudelta, että haluaisin häntä mutta ei.. Ainoa mitä mietin oli että vatsalihakset ovat hieman epätasapainossa. Että onkohan hän treenannut toista puolta enemmän.

Kun teini-iän ihastukseni pussaili niin joo, olihan se ihan kivaa mutta käpälöinti lähinnä häiritsevää. En minä halunnut yhtään nykiä häntä, miksi minun pitäisi olla kiinnostunut jonkun ihmisolennon kopeloinnista?

Sitä halua ei ole! Eikä se toivomalla tule...

Olisi ollut tarjolla kumppaneita, mutta ei kiinnosta seksi niin ei kiinnosta. Ei ole halua.. Helpompaa olisi elämä jos olisi halua tai pystyisi pakottamaan itsensä seksiin vaikkei halua, mutta ei pysty. Siis kärsin.

Seksistä voi toki puhua paljonkin, mutta se on puhetta ilman halua ja pelkkää teoriaa.

Vierailija
26/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ihan aseksuaali, mutta tekee mieli ehkä about kerran 2-3kk aikana :D Joskus oon helposti vuodenkin ilman.

Vierailija
27/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette siis kämppäkavereita, tuo ei todellakaan kuulosta parisuhteelta

Ai ei kuulosta parisuhteelta koska SINÄ et ole aseksuaali? Mitä sinä aseksuaalien parisuhteesta tiedät? Kyllä minä rakastan miestäni ja hän minua, eri tavalla rakastan kun kavereita. Tämä on loistava parisuhde ilman seksiä. Minusta seksi on ällöttävää, jopa hieman ahdistavaa. Ja ei, ei ole mitään traumoja menneisyydestä.

Ap

Ei seksuaaliset mitään rakkaudesta ymmärrä.

Vierailija
28/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä seksistä. Olen jo 38v mies.

Vierailija
29/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan ei tee koskaan mieli. Oon 28v nainen ja mieskin löytyy, erektiohäiriöinen. Ei hänkään pahemmin seksistä välitä, ei todellakaan haittaa. Tajusin vasta 25v etten tykkää seksistä. Olen aina inhonnut sitä ja se on ''pakollinen paha'' paitsi ettäeihän sen tarvitse olla! Seksi on todella ahdistavaa. En myöskään missään nimessä halua lapsia, joten kehonikaan ei halua edes sitä mahdollisuutta olevan ;)

Vierailija
30/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kohtaa ulkoisesti mieleisensä ja tarpeeksi kiimaisen hutsukan, alkaa seksi maistua.

Seksuaaliset ei ymmärrä mitään elämästä ilman seksiä. Tyhmiä olette. :D

Ette pysty hyväksymään toisenlaista elämäntapaa koska ''enhän minä voisi niin elää!''. Nolot. Teidän kanssa ihmiset on vaan sen alakerran takia. Aseksuaalin kanssa joku on oikeasti aidoista tunteista. :)

Vierailija
31/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on varmaan tosi helppoa kun on aseksuaali. Kaikki tuntuu perustuvan seksiin. Mainokset, musiikki, elokuvat... kaikessa on mukana seksi. En nyt jaksa pitkää analyysia kirjoittaa tästä mutta olen vain itse havainnoinut miten seksi vaikuttaa moneen asiaan. Olen miettinyt miten helppoa elämä olisi kun ei olisi tarvetta olla seksuaalisesti haluttava eikä itseäkään kiinnostaisi seksi. Se olisi vapauttavaa. Olette varmasti hyvin onnellisia.

Vierailija
32/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ap kertoa, onko aseksuaaleilta ihan pois suljettua perheen perustaminen? Pystyisittekö harrastamaan seksiä sen verran, että saisitte lapsen - jos lapsen saaminen olisi teidän toive?

Verrattuna tavallisen heteroparin vauva-arkeen, voisin kuvitella että aseksuaaleilla olisi hyvin seesteistä, kun miehellä ei olisi kiirettä päästä harrastamaan seksiä jo pian synnytyksen jälkeen eikä vaimokaan kärsisi hormonien ja väsymyksen aiheuttamasta haluttomuudesta. Paljon helpompi keskittyä siihen vauvan hoitoon, kun kenenkään päätä ei kiristä paitsiossa oleva seksielämä.

En ole ap vaan toinen aseksuaali

Osa aseksuaaleista sekstailee ja osa ei, kullakin on omat syynsä. Osa aseksuaaleista masturboi ja osa ei. Aseksuaalisuus ei sulje pois seksuaalisen purkautumisen (miehellä kassit) tarvetta vaan seksuaalinen halu ei kohdistu toiseen henkilöön. Eli osa raaputtaa kutinan pois jos sitä on, yksin tai kumppanin kanssa. Se on enemmän tekninen tarve kuin haluun perustuva teko. Lapsia voi toki tehdä jos haluaa ja kukin omalla tyylillään. Adoptio on myös mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
33/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on varmaan tosi helppoa kun on aseksuaali. Kaikki tuntuu perustuvan seksiin. Mainokset, musiikki, elokuvat... kaikessa on mukana seksi. En nyt jaksa pitkää analyysia kirjoittaa tästä mutta olen vain itse havainnoinut miten seksi vaikuttaa moneen asiaan. Olen miettinyt miten helppoa elämä olisi kun ei olisi tarvetta olla seksuaalisesti haluttava eikä itseäkään kiinnostaisi seksi. Se olisi vapauttavaa. Olette varmasti hyvin onnellisia.

Aromanttisilla aseksuaaleilla on helpointa koska he eivät ihastu. Romanttiset aseksuaalit ovat kusessa koska he ihastuvat.

Vierailija
34/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritelmällisesti a- etuliite tarkoittaa "ei". Aseksuaali on siis ei-seksuaalinen. Jokainen joka harrastaa itsetyydytystä tai kokee esim. seksin ahdistavana ei ole aseksuaali vaan hänellä vain on epätavallinen, ehkä ongelmallinen suhde omaan seksuaalisuuteensa. Todellinen aseksuaali ei yksinkertaisesti tunne mitään seksuaalisuuteen viittaavia tunteita ja tällainen on ihmispopulaatiossa hyvin harvinaista (oikeasti aseksuaali ei esim koe seksuaalisia toimintoja erityisen vastenmielisinä vaan ne vertautuvat mihin tahansa muuhunkin toimintaan, vaikkapa siivoamiseen tai ruuanlaittoon).

Joskus 20 vuotta sitten oli muotia olla kokenut burn-out, loppuunpalaminen. Monet parikymppiset kertoilivat vakavalla naamalla kuinka heillä on ollut burnout kun on väsyttänyt lähteä töihin aamuisin. Todellinen loppuunpalaminen on kuitenkin vakava tila joka vaatii yleensä kuukausien, jopa vuosien toipumista.

Samalla tavoin nyt monet joilla on ongelmia seksuaalisuutensa kanssa ohittavat ne sanomalla olevansa aseksuaaleja, vaikka aseksuaalisuus oikeasti on harvinainen ilmiö, paljon harvinaisempi kun ne suorituspaineet, pelot ja kompleksit, joista niin moni kärsii.

Vierailija
35/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nythän voitte sitten kumpikin huoletta liikkua asunnossanne alasti. Eihän se kumpaankaan minkäänlaista vaikutusta tee kuitenkaan, eikä kummallekaan mitään ylimääräisiä ajatuksia mieleen tuo.

Jos kaverisi jotain kysyy, niin sanot vain ohimennen että.'Ai, no pistin ne ne päälleni kun ne nyt vain tässä  tuntuivat näin kotioloissa niin mukavan ilmavilta ja joustavalta asulta'...

...ja sitten siirryt vain yhtä  luontevasti kahvipöydässänne puhumaan   säätiedotuksista, tai muista uutisaiheista ...

Seksihän on turha puheenaihe elämässänne, kun se ei kummallekaan teistä mitään merkitse,eikö vain.

Et ole tainnut tavata aseksuaaleja? Sehän se juuri on se ongelma, ettei sen rakkaankaan miehen kroppa herätä niitä tuntemuksia, seksuaalisia haluja...

Kun näin netti-ihastukseni melko siistin vähäpukeisen kuvan niin olin vain äärettömän vihainen hänelle. Miksi hän pakotti minut näkemään hänen vartalonsa? En minä sitä halunnut nähdä! Olin niin vihainen viikkotolkulla ja mökötin. Hänellä ei ollut oikeutta näyttää kroppaansa minulle kun en sitä pyytänyt.

No, kun tuo viha meni olhi niin huomasin, että hitto, sillähän on six-pack. Ajattelin, että nyt minun pitäisi tuntea valtavaa himoa tuota miestä kohtaan ja yritin avata mieltäni seksuaalisille haluille häntä kohtaan, pyysin maailmankaikkeudelta, että haluaisin häntä mutta ei.. Ainoa mitä mietin oli että vatsalihakset ovat hieman epätasapainossa. Että onkohan hän treenannut toista puolta enemmän.

Kun teini-iän ihastukseni pussaili niin joo, olihan se ihan kivaa mutta käpälöinti lähinnä häiritsevää. En minä halunnut yhtään nykiä häntä, miksi minun pitäisi olla kiinnostunut jonkun ihmisolennon kopeloinnista?

Olisi ollut tarjolla kumppaneita, mutta ei kiinnosta seksi niin ei kiinnosta. Ei ole halua.. Helpompaa olisi elämä jos olisi halua tai pystyisi pakottamaan itsensä seksiin vaikkei halua, mutta ei pysty. Siis kärsin.

Seksistä voi toki puhua paljonkin, mutta se on puhetta ilman halua ja pelkkää teoriaa.

No hyvä on, tuli jo ymmärretyksi.

Sinä siis koet ylensäkin paljaan miesvartalon (...sallikaamme  ja hyväksykäämme nyt tässä tapauksessa tämä ilmaus)  näkemisen mielestäsi ehkä jopa vastenmielisenä, tai ainakin ahdistavana. 

Jopa siis oman  kumppanisi vartalon.

Mutta entä onko asia näin myös toisin päin...

Eli kokeeko se miespuolinen kumppanisi myös, vastaavasti siis, paljaan naisvartalon näkemisen hänelle itselleen  yhtä lailla häiritsevänä  ja  ahdistavana ? 

Miehiinhän tuo visuaalisuus ihan tutkitustikin yleensä vaikuttaa paljon enemmän kuin naisiin.

Tätä voisitte tietystikin testata riisuutumalla kumpikin alasti samassa huonetilassa ja keskustelemalla sitten jotain niitä näitä tai katsomalla vaikka yhdessä jotain tavallista  tv-ohjelmaa , ( ...mieluiten tietysti jotain sellaista ohjelmaa  johon mikään seksuaalisuuteen viittaava ei liity millään tavalla )ja koko ajan siis täysin unohtaen alastomuutenne eli   aivan normaalisti  niinkuin olisitte vaatteet päällä.

Mikäli mies esim. vielä puolen tunnin kuluttuakin on kiinnostuneempi esim. siitä meneillään olevasta formula-kisan tai ralliohjelman seuraamisesta, niin sitten hän ei ilmeisestikään kykene kiihottumaan sinusta ja seksi on ns. parisuhteestanne kokonaan  poissuljettu elementti ja osa-alue.

Mutta: eikö tämä sitten olisikin juuri niin, kuin te kumpikin haluaisitte asian olevan ?

Testatkaa ihmeessä niin tiedätte sen sitten varmasti  molemmat.

Sitähän minä  vain halusin tuolla sinun kritisoimallasi kommentillani sanoa...

Vierailija
36/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis koet ylensäkin paljaan miesvartalon (...sallikaamme  ja hyväksykäämme nyt tässä tapauksessa tämä ilmaus)  näkemisen mielestäsi ehkä jopa vastenmielisenä, tai ainakin ahdistavana. 

Eli kokeeko se miespuolinen kumppanisi myös, vastaavasti siis, paljaan naisvartalon näkemisen hänelle itselleen  yhtä lailla häiritsevänä  ja  ahdistavana ? 

Miehiinhän tuo visuaalisuus ihan tutkitustikin yleensä vaikuttaa paljon enemmän kuin naisiin.

Tätä voisitte tietystikin testata riisuutumalla kumpikin alasti samassa huonetilassa ja keskustelemalla sitten jotain niitä näitä tai katsomalla vaikka yhdessä jotain tavallista  tv-ohjelmaa , ( ...mieluiten tietysti jotain sellaista ohjelmaa  johon mikään seksuaalisuuteen viittaava ei liity millään tavalla )ja koko ajan siis täysin unohtaen alastomuutenne eli   aivan normaalisti  niinkuin olisitte vaatteet päällä.

Mikäli mies esim. vielä puolen tunnin kuluttuakin on kiinnostuneempi esim. siitä meneillään olevasta formula-kisan tai ralliohjelman seuraamisesta, niin sitten hän ei ilmeisestikään kykene kiihottumaan sinusta ja seksi on ns. parisuhteestanne kokonaan  poissuljettu elementti ja osa-alue.

Mutta: eikö tämä sitten olisikin juuri niin, kuin te kumpikin haluaisitte asian olevan ?

Miksi se pitäisi vielä jotenkin testata? :D Kun haluja ei ole niin niitä ei ole.

Olen eri kirjoittaja, enkä aivan täysin aseksuaali, mutta seksiä tekee mieli vain todella TODELLA harvoin. En ole koskaan seurustellut enkä masturboinut, ja jos joskus harvoin seksiä tekeekin mieli, niin se tunne menee kyllä itsestään pois aika pian. Minun ei siis tarvitse mitenkään "purkaa" panetusta :D En tiedä päädynkö koskaan parisuhteeseen, jos johonkin nyt satun rakastumaan ja hänkin minuun niin olisihan se varmaan ihan kiva, mutta sinkkuna ja kokemattomanakin elämä on mielestäni ihan ok :) ei ole onneksi mitään tunnetta, että voi ei pakko päästä jo neitsyydestä eroon!

Vierailija
37/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut yhtä onnekas kuin ap vaan kaikki tapaamani miehet ovat oleet seksuaalisia. Ei ole auttanut vaikka olen yrittänyt olla kuinka epähaluttava ja epäviehättävä niin aina ne sitä seksiä ovat vonkaamassa. Ei siihen mitään vähäpukeisuutta tarvita.

Vierailija
38/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi vielä jotenkin testata? :D Kun haluja ei ole niin niitä ei ole.

Olen eri kirjoittaja, enkä aivan täysin aseksuaali, mutta seksiä tekee mieli vain todella TODELLA harvoin. En ole koskaan seurustellut enkä masturboinut, ja jos joskus harvoin seksiä tekeekin mieli, niin se tunne menee kyllä itsestään pois aika pian. Minun ei siis tarvitse mitenkään "purkaa" panetusta :D En tiedä päädynkö koskaan parisuhteeseen, jos johonkin nyt satun rakastumaan ja hänkin minuun niin olisihan se varmaan ihan kiva, mutta sinkkuna ja kokemattomanakin elämä on mielestäni ihan ok :) ei ole onneksi mitään tunnetta, että voi ei pakko päästä jo neitsyydestä eroon!

Älä huoli, elämä on pitkä ja tuntemukset voivat vaihdella. Llibido voi olla eri iässä sitä sun tätä. Ei sinun tarvitse edes päättää että olet jotain jos se ei ole itsellesi tärkeää tai helpota arjessa (esim. ukkojen häätämisessä jonkun muun kippuun). Orgasmit on kyllä ihan nameja.

Vierailija
39/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee löytää aseksuaaleja naisia eikä

asiasta kehtaa kysyä kun on kuitenkin niin henkilökohtainen asia. Harmi ettei ole meille aseksuaaleille omaa deitti sivua.

Vierailija
40/111 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, miksi ns.  aseksuaaleilla (tai sellaisiksi tunnustautuvilla)  on tarve kieltää itseltään seksuaalisuuttaan.

Jos jotain ihan asiallisesti sitten yrittää ongelmaan ratkaisuksi ehdottaa, niin ei saa siitä  vastaukseksi kuin alapeukun.

Toisaalta ihmetyttää se, että jos asia sitten on täysin ongelmaton, niin miksi ihmeessä  heillä siitä on sitten tarvetta puhuakaan.

Sana aseksuaalinen  (-han) on peräisin, (kuten kaikki vanhemmat lääketieteen sanat) latinan kielestä.

Vuoden 1973 'Nykysuomen Sivistyssanakirjasta' sitä katsoin  ja siellä sille annettiin määritelmäksi (aivan yhdellä sanalla siis) 'sukupuoleton'.

Tietohan nykyään tulee ja monet tiedot toki  muuttuvat vanhoiksi varmaan  jo aamukahvin keittämisen aikana, mutta en nyt kuitenkaan ole ihan niin  kovin taipuvainen uskomaan,että tämä kädellinen, nisäkkäiden alalahkoksi luettu ihmislajimme sentään  olisi ihan niin kovin suuresti muuttunut ja näin tapahtunut evolutiivisesti ihan tässä  muutamassa vuosikymmenessä.

Ainakin niitä,  sanan  sen  jälkeen saamia lisämäärittelyjä ja niiden paikkansapitävyyttä olen kylläkin taipuvainen epäilemään ja luvalla sanottuna :enemmän kuin hiukan ...

Mihin lienee kadonnut esim. se , vielä joku aika sitten netissä paljon  puhuttu ja keskusteltu  'demiseksuaalisuus' ?

'Metroseksuaalisuus' taitaa sekin olla trendisanana aika 'passé',  eikö totta ?

Pyydän silti, ettette ymmärtäisi tarkoitustani väärin.

En siis tahtonut sanoa, että täällä tai muualla  'aseksuaaleiksi' tunnustautuvat ja sellaisiksi itsensä nyt esittelevät ja mieltävät ihmiset ja henkilöt olisivat yhtään sen sukupuolettomampia kuin muutkaan ihmiset, vaan päinvastoin että ihan samalla tavalla ihmisolentoja ovat kuin muutkin.

Miehiä ja naisia siis, pääsääntöisesti. (Tässä yhteydessä on nyt tarpeetonta puhua interseksuaalisista ,transsukupuolisista jne. sillä aseksuaalisuushan on aivan eri asia)

Sehän ei voi olla 'seksuaalinen suuntautuminen',(siinä mielessä  kuten esim. homoseksuaalisuus) sillä sehän tarkoittaa nimenomaan  vain sitä,ettei mitään suuntautumista olekaan.

Suuntautumisen puuttumista siis.

Vain sitähän se voi (psyykkisessä mielessä) tarkoittaa, sillä fyysisessä mielessä tarkasteltuna se tarkoittaisi vain sukupuolielinten puuttumista jollain, jonkun eläinlajin   yksilöllä. 

Aseksuaalisuus vertautuu identiteettinä hyvin siihen käsitteeseen 'vela', jota tälläkin palstalla sanana  näkee usein. 

Se on nähdäkseni vain, vähän niinkuin 'veteen piirretty viiva' ihmisen seksuaalisen halun ja haluttomuuden välillä...