Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi tuoasa vaiheessa yrittää täysillä antaa itsestään paras mahdollinen kuva ja tutustua toiseen avoimin mielin. Ei ole oikein heittäytyä nirsoksi heti aamenen jälkeen.
Ei, ei ja ei.
Minulla on ainakin miesten kanssa se ongelma, että minusta aletaan tykätä ihan liikaa aivan liian nopeasti, ennen kuin persoonallisuuteni edes ehtii tulla kunnolla esille. Siis vaikka pyrin näyttämään tunteeni avoimesti ja olemaan aina rehellinen. Jos oikein erikseen pyrkisin antamaan itsestäni parasta mahdollista kuvaa, ajaisin itseni tilanteeseen jossa vastapuoli ihastuu minuun perusteettomasti! Minulla olisi paha olla hänen kanssaan, koska kokisin ettei hän pidä minusta omana itsenäni, vaan näkee minussa keinotekoisen haavekuvan, jota rakastaa. Sellaisesta tilanteesta on paljon vaikeampaa enää rakentaa onnellista ja toimivaa suhdetta verrattuna tilanteeseen, jossa kumpikin on alusta asti ollut tärkeimmistä asioistaan ja tunteistaan rehellinen.
Totta kai rehellisyys ja tylyys ovat kaksi eri asiaa ja ikävänkin asian voi ilmaista empaattisesti ja rakentavasti. Mutta jos Aliisalle on tullut paniikkitunteita, niin ei siinä pidä alkaa selittelemään mustaa valkoiseksi ja antamaan itsestä kuvaa ihmisenä, joka "ei heittäydy nirsoksi". Kun on rehellinen itselleen ja muille, voi luoda hyviä ihmissuhteita, vaikka se rehellisyys usein vaikeaa onkin. Tämän olen tajunnut ensin näissä jutuissa riittävän monesti mokailtuani, ja nykyään olen onnellisessa parisuhteessa miehen kanssa, joka todella rakastaa minua sellaisena kuin olen.
Onkohan tuotannon sanelema juttu, että kaikilla morsiammilla valkoiset, perinteiset häämekot. Itse en haluaisi mennä valkoisessa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuotannon sanelema juttu, että kaikilla morsiammilla valkoiset, perinteiset häämekot. Itse en haluaisi mennä valkoisessa naimisiin.
Aika moni haluaa perinteisen mekon, joten ei välttämättä kenenkään sanelemaa.
Vierailija kirjoitti:
Ekan kauden Miialla oli vaaleanpunainen lyhyt mekko. :) Nykyään ainakin mekot haetaan vissiin Niinattaresta? Kai sielläkin on värikkäämpiäkin mekkoja?
Joku sanoi, että Marin ja Petrin piknik oli kuin työtapaaminen..
Huh, onneks meillä työtapaamiset eivät todellakaan ole tuollaisia. Hiljaisia, vaivautuneita, kiusaantuneita...
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tuon klipin missä Mari ja Petri olivat piknikillä. Mari puhui erilaisuudesta että niitä löytynyt paljon ja haastetta tulee olemaan, kompromissejä tehtävä. Petri kommentoi että hänhän ei mikään vaikea ole, johon Mari sanoi että pyörittelee nyt silmiään. Onkohan siellä jo itkua väännetty kun tummat lasit päässä, ainakin varmaan valvottu on, asioita on puitu. Ikävä jos mennyt jo säätämiseksi heti alussa. En usko että jos pinttyneet tavat jommalla kummalla tai molemmilla tai suuria odotuksia on, että heillä onnistuisi. Jos on jo heti väännetty kättä asioista kun ei vielä edes tunneta. Silloin on menty vaatimuslista edellä, ensinhän pitäisi tutustua toiseen. Jos joku uskoo tähän pariin niin hyvä niin, itsellä ei suurta uskoa.
Mun mielestä ne vaikutti molemmat tuossa kuitenkin aika levollisilta, selvää on että olivat jo ottaneet vähän yhteen ja huomattu oli että eivät ole mitään helpoimpiä ihmisiä varmaan kumpikaan mutta nimenomaan tuon huomioon ottaen vaikuttivat mun silmiin kuitenkin olevan ihan hyvällä mielellä ja rennosti. Sehän oli Petriltä huumorilla höystetty heitto että eihän hän ainakaan mikään vaikea ihminen ole, Mari oli myös mukana vitsissä silmien pyörittelyllään.
Mari ja Petri vaikuttavat parilta, joiden varsinainen parisuhde pyritään kehittämään niinä hetkinä, kun kamerat eivät käy, ja kameroille esitetään jonkinlaista suhteen julkisivua. Eli voi olla, että suhteen toimivuus tai toimimattomuus paljastuu vasta kuvausten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mari ja Petri vaikuttavat parilta, joiden varsinainen parisuhde pyritään kehittämään niinä hetkinä, kun kamerat eivät käy, ja kameroille esitetään jonkinlaista suhteen julkisivua. Eli voi olla, että suhteen toimivuus tai toimimattomuus paljastuu vasta kuvausten jälkeen.
Ja hyvä näin. Varsinkin jos muut parit ovat yhtä itsestäänselviä kuin viime kaudella Tiina ja Samuel sekä Heidi ja Mikko. Jää jotain jännitettävää siihen päätösjaksoonkin, kun ei jo puolessa välissä kautta tiedä, mitä parit vastaavat kysymykseen suhteen jatkumisesta.
Ihanasti ainakin seuraavan jakson klipissä Esa kanteli Aliisaa sylissä ja rannalla käveltiin käsi kädessä, joten jospa se Aliisakin alkaa lämmetä Esalle ❤️ Toivon heistä ainakin paria. Johanna ja Markus voivat myös onnistua. Mari ja Petri ovat liian pinttyneitä omiin tapoihinsa ja jos suhdetta rakennetaan sen kautta, missä asioissa eroavat toisistaan, ei se kanna kovin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Huh, onneks meillä työtapaamiset eivät todellakaan ole tuollaisia. Hiljaisia, vaivautuneita, kiusaantuneita...
Ei vaan se, kun puhuivat häissä/ häiden jälkeen urheiluharrastuksistaan. Tuo piknik ei kyllä enää täyttänyt edes työtapaamisen kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan se, kun puhuivat häissä/ häiden jälkeen urheiluharrastuksistaan. Tuo piknik ei kyllä enää täyttänyt edes työtapaamisen kriteerejä.
Eilen julkaistu haastattelu kirkolta, tässä vaikuttaa vielä molemmin puolin optimistiselta:
https://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/ar…
Vierailija kirjoitti:
Heh, tuli vain mieleeni, että entäs jos se vieraspurkki on tyhjä, ettei vaan tulis vähin äänin kiusausta laittaa pokkana pöytään se oma hörpitty purkki.
Ihminen on vain ihminen, kovin hyveellisiä ihmiset täällä tuntuvat olevan, kaiken näkeneenä ja kokeneena en vain aina usko näin tosielämässä olevan.
T. Itse pitkään sinkkuna ollut ja kyyniseksikin jo muuttunut, ehkä.
Ei tulisi kiusausta. Sen verran huomioin muita ihmisiä, enkä haluaisi että itselleni tehtäisiin noin. Mutta jos ei luota ihmisiin, yhtä hyvin voi pelätä ketä tahansa, koska niille perheellisillekin varmasti voi tulla se kiusaus nopasti käväistä juomassa yhteisestä purkista ja olla niin kuin ei olisikaan. Perheellisillä kun saattaa tulla jopa tilanteita, että kaikki lasit ovat likaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petri tuo mulle kylmiä väreitä. Eikä hyvällä tavalla. Ällöttää miehet jotka omat pehmoja sisältä ja yrittävät kompensoida sitä kovalla ja lihaksikkaalla ulkokuorella. Luulet saavasi Miehen mutta saatkin raukan jonka itsetuntoa täytyy kokoajan pönkittää hänen itsensä puolesta. Nousuissa ensin uhoavat kaikille vastaantulijoille ja sitten laskuhumalassa itkeä tuhertavat.
Sinähän luettelit perus naisen ominaisuudet. Toki on suotavaa että sinäkin astut 2017 vuoteen. Kukaan ei mies ei nainen jaksa eikä pysty olla vahva ja voittamaton koko ajan.
Miksi sitten täytyy yrittää esittää kovaa?? Siitähän oli kyse, että Petri yrittää kompensoida herkkyyttään kovalla ulkokuorella. Miksi ihmeessä?? Kenenkään ei tarvitse sietää henkilöä, miestä tai naista, "jonka itsetuntoa täytyy kokoajan pönkittää hänen itsensä puolesta. Nousuissa ensin uhoavat kaikille vastaantulijoille ja sitten laskuhumalassa itkeä tuhertavat."
Bodarityypit ovat monesti lyhyitä tai sitten entisiä koulukiusattuja, jotka hakevat lihasten kautta jonkinlaista kompensaatiota. Olisiko Petri jopa molempia, joku täällä sanoi ettei ole ilmeisesti kovin pitkä ja eikös hänen perheensä muuttanut Ruotsista Suomeen Petrin ollessa lapsi? Tällöin on hyvin todennäköistä, että olisi ollut kiusattukin. Toki nämä ovat ihan puhdasta spekulaatiota.
Katsoin äsken sen Marin ja Petrin piknik-pätkän netistä. He tuntuvat olevan hieman hämmentyneitä, että miksi juuri heidät on paritettu toisilleen. Ovat ilmeisesti jutelleet siitä että keitä ovat ja millaista elämää elävät, ja löytävät lähinnä asioita joissa ovat ihan erilaisia ihmisiä, yhdistäviä asioita eivät ilmeisesti ole juuri löytäneet? Heidän kohdallaan asiantuntijoiden olisi kyllä pitänyt heti briiffata heille ne syyt, että miksi heidät on valittu toisilleen. Olisi varmasti helpompi alku liitolle, jos heille olisi kerrottu asiantuntijoiden näkemys ja perustelu siitä että miksi he ovat toisilleen sopiva pari, kun nyt näyttävät lähinnä ihmettelevän että miten he muka sopivat yhteen.
Petristä ja Marista vielä, että uutisissa luki heille syntyneen erimielisyyksiä esim. lapsista. Tämä lapsiasia on kyllä niin elämän perustavaa laatua oleva kysymys, että ihmettelen suuresti, ovatko asiantuntijat menneet parittamaan lapsia haluavan ja ei haluavan yhteen. Olisi kyllä todella julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Petristä ja Marista vielä, että uutisissa luki heille syntyneen erimielisyyksiä esim. lapsista. Tämä lapsiasia on kyllä niin elämän perustavaa laatua oleva kysymys, että ihmettelen suuresti, ovatko asiantuntijat menneet parittamaan lapsia haluavan ja ei haluavan yhteen. Olisi kyllä todella julmaa.
Jos asiantuntijat on ajatelleet, että lapsia tekee vähän yli parikymppiset, ja nelikymppinen pari on jo ihan liian vanha siihen hommaan? Vaikka todellisuudessa esim. helsinkiläisten korkeakoulutettujen keskuudessa on tavallisinta saada eka lapsia vasta melkein nelikymppisenä, ja yli nelikymppisenä toinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Esa vaikuttaa ihan joltain amisjätkältä. Vetää tupakkaa ja kaljaa ja rassaa autoja.
Siis todellinen mies, eikä mikään nuhainen kulttuurihienostelijahipsteri?
gfhhg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa vaikuttaa ihan joltain amisjätkältä. Vetää tupakkaa ja kaljaa ja rassaa autoja.
Siis todellinen mies, eikä mikään nuhainen kulttuurihienostelijahipsteri?
Olen eri, mutta pakko kommentoida. Olen akateeminen "kulttuurihienostelijanainen", ja otin miehekseni amismiehen, joka juurikin rassaa niitä autoja, tosin työkseen tekee erästä toista amishommaa teollisuudessa. Ei sentään vedä kyllä tupakkaa. Mutta olen erittäin tyytyväinen valinnastani, on oikein hyvä ja luotettava mies. Kokeilin monta kulttuurihipsteriä häntä ennen, ja ei siitä mitään tullut.
Niinpä! Viikko on ihan liian pitkä väli jaksoille.