Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
1741/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen! Siis tuo Johannan veli Jussihan on aiemmin ollut mukana suunnittelijana Muodin huipulle-sarjan Suomi-versiossa!!

Se selittääkin kaverin persoonallisen tyylin ja tutun ulkonäön!

Vierailija
1742/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täällä onkin kiva spekuloida, niin muistakaa hyvät ihmiset, että kaikki mitä me näemme, on tuotannon valikoimia otoksia. Kyse on siitä, että ohjelmasta tehdään mahdollisimman kiinnostava ja pareille kirjoitetaan erilaisia tarinoita. Emme tiedä mitä ja missä tilanteessa jotain on kysytty, onko jokin kommentti spontaani vai onko sen takana kysymys: "jos teidän suhde jostain syystä menisi pieleen, niin mikä olisi todennäköisin syys".

Mutta jatketaan kuitenkin keskutelua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä muuttuu kuva Petristä henkilönä, jolla ei ole mitään mielipiteitä tai josta ei saa mitään otetta, jos ovat jo tässä vaiheessa ehtineet väitellä mielipide-eroja aiheuttavista asioista. Ts. jotain luonnetta löytyy, mutta näyttääkö sitä puoltaan kameroille?

Vierailija
1744/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka täällä onkin kiva spekuloida, niin muistakaa hyvät ihmiset, että kaikki mitä me näemme, on tuotannon valikoimia otoksia. Kyse on siitä, että ohjelmasta tehdään mahdollisimman kiinnostava ja pareille kirjoitetaan erilaisia tarinoita. Emme tiedä mitä ja missä tilanteessa jotain on kysytty, onko jokin kommentti spontaani vai onko sen takana kysymys: "jos teidän suhde jostain syystä menisi pieleen, niin mikä olisi todennäköisin syys".

Mutta jatketaan kuitenkin keskutelua :)

Niinpä, tottakai näihin on käsikirjotettu (viimeistään leikkausvaiheessa) jotkut draaman kaaret ja klippejä näytetään sitten juuri sen mukaan, että sopii siihen tarinaan. Eihän tää muuten pysyisi kiinnostavana ja koukuttavana. Mietin välillä, että seuraakohan ne käsikirjottajat tätä palstaa ja sitten naureskelevat makeasti, että ahhaha onpas helppoa, syöttiin tarttuivat taas!

Vierailija
1745/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä muuttuu kuva Petristä henkilönä, jolla ei ole mitään mielipiteitä tai josta ei saa mitään otetta, jos ovat jo tässä vaiheessa ehtineet väitellä mielipide-eroja aiheuttavista asioista. Ts. jotain luonnetta löytyy, mutta näyttääkö sitä puoltaan kameroille?

Joo, mutta tästä saa sen kuvan, että löytyvä luonne on paskaa. 

Sanoja enemmän kertoo aina kehonkieli ja katseet. Niitä harva feikkaa - ainakaan uskottavasti, vaikka muuten näyttelisikin. 

Vierailija
1746/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaa koko ohjelma,,siis kuka viitsii katsoa?

Vierailija
1747/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson kyllä ohjelmaa, ihan mielenkiinnosta kuinka ihmiset siinä käyttäytyvät, mutta silti en voi käsittää, että joku voi mennä naimisiin muiden ihmisten valitseman täysin tuntemattoman ihmisen kanssa.

Vaikka liiton voi peruakin, niin en uskoisi ollenkaan, että jos ei itse löydä sopivaa niin ei sitä kukaan muukaan minulle löydä, päinvastoin, vielä vähemmän.

Tässä ohjelmassa kyse on varmaan siitä, kuten on todettukin, että nämä ihmiset haluavat sitä parisuhdetta enemmän kuin sitä, millainen se heille valittu ihminen itseasissa on.

Ja silti sen ihmisen sitten kuitenkin pitäisi miellyttää ja olla "sopiva", aika mahdoton yhtälö todellisuudessa.

Vierailija
1748/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko nyt olla tuomitsematta Petriä hirveäksi mulkuksi parin pätkän perusteella :D Johannastakin moni maalaili itsestään liikoja luulevaa snobia, joka tyytyisi vain komeaan johtajamieheen ja pettyisi Markukseen, ja mites kävikään. Hirveen äkkiä täällä vedetään ihme päätelmiä.

Samaa toivon! Mari ja Petri molemmat hyvin pidättyväisiä, eivät paljasta oikeita ajatuksiaan ja tunteitaan. Sitähän asiantuntijat pelkäsivät, ettei pari uskalla rohkeasti avautua ja antaa suhteelle mahdollisuutta. Näin näyttäisi käyvän, kun pelottaa on helpompi ruveta työntämään toista pois vedoten erilaisuuksiin kuin olla Tiina-Samuel-tyyliin rohkea ja antautua tutustumaan toisen erilaisuutta.

Vierailija
1749/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkukaa pinnalliseksi, mutta eikö teille muille miehen sukunimellä ole mitään väliä? Siis vaikka itse pitäisinkin avioituessa oman sukunimeni, vaikuttaa suhtautumiseen myös miehen nimi. Ja millä nimellä mahdolliset yhteiset lapset sitten tulevaisuudessa nimettäisiin. Dilemmaa, dilemmaa.

Ja tässä tarkoitan siis tietynlaisia mielleyhtymiä synnyttäviä sukunimiä tyyliin: Mälli, Mällinen, Pälli, Pällinen jne.

Nythän porukassa on tämän ketjun mukaan mukana ainakin herrat Paukku ja Tossavainen.

Vierailija
1750/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katson kyllä ohjelmaa, ihan mielenkiinnosta kuinka ihmiset siinä käyttäytyvät, mutta silti en voi käsittää, että joku voi mennä naimisiin muiden ihmisten valitseman täysin tuntemattoman ihmisen kanssa.

Vaikka liiton voi peruakin, niin en uskoisi ollenkaan, että jos ei itse löydä sopivaa niin ei sitä kukaan muukaan minulle löydä, päinvastoin, vielä vähemmän.

Tässä ohjelmassa kyse on varmaan siitä, kuten on todettukin, että nämä ihmiset haluavat sitä parisuhdetta enemmän kuin sitä, millainen se heille valittu ihminen itseasissa on.

Ja silti sen ihmisen sitten kuitenkin pitäisi miellyttää ja olla "sopiva", aika mahdoton yhtälö todellisuudessa.

Minä kyllä voisin mennä naimisiin asiantuntijoiden valitseman tuntemattoman kanssa. Mutta en niin, että televisiokamerat kuvaavat kaiken ja tuotantotiimi määrää, mitä temppuja meidän on tutustumisaikana tehtävä!

Ja uskon, että joku muu voi hyvinkin onnistua minulle löytämään puolison, jota en olisi itse äkännyt. Niinhän viime kauden Millakin sanoi Kimmostaan: eipä olisi itse tuollaisesta kiinnostunut.

Ja tuohonkaan en usko ettei näillä ihmisillä olisi sillä mitään väliä, millainen kumppani on. Onhan moni jo eronnut, eli mikä tahansa ei ole kelvannut.

Ainahan parisuhteessa on tasapainoilua, pitää oppia sietämään toisen epämiellyttäviä piirteitä, tehdä kompromisseja.

Vierailija
1751/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa on ihana 😍 toivon todella, että heidän liittonsa onnistuu. Jos ei niin tervetuloa mun luokse ♡ Aliisa kaunis ja herkän oloinen. Toivottavasti on riittävän kypsä avioliittoon. Pieni epäilys jäi.

Petristä en osaa sanoa mitään, vaikutelma jäi todella vaisuksi, samoin Marista en saanut mitään tolkkua.

Johannasta jäi aika "kova" kuva. Tuntuisi aika voimakkaalta persoonalta, toivottavasti mies ei jää "jyrän alle".

Vierailija
1752/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkukaa pinnalliseksi, mutta eikö teille muille miehen sukunimellä ole mitään väliä? Siis vaikka itse pitäisinkin avioituessa oman sukunimeni, vaikuttaa suhtautumiseen myös miehen nimi. Ja millä nimellä mahdolliset yhteiset lapset sitten tulevaisuudessa nimettäisiin. Dilemmaa, dilemmaa.

Ja tässä tarkoitan siis tietynlaisia mielleyhtymiä synnyttäviä sukunimiä tyyliin: Mälli, Mällinen, Pälli, Pällinen jne.

Nythän porukassa on tämän ketjun mukaan mukana ainakin herrat Paukku ja Tossavainen.

Nykypäivänä vielä jaksat sukunimestä meukata. Se on kuitenkin vain nimi, eikä sinun tarvitse avioituessa ottaa miehen nimeä. Meillä ei kummallakaan ole mitenkään erikoisen hienot nimet ja naimisiin mennessä kumpikin piti oman nimensä. Lapset ovat minun nimellä. Nykyään voit kaikenlisäksi valita yhteiseksi nimeksi ihan mitä vaan. Tai ainakin melkein :)

Vierailija
1753/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä voisin mennä naimisiin asiantuntijoiden valitseman tuntemattoman kanssa. Mutta en niin, että televisiokamerat kuvaavat kaiken ja tuotantotiimi määrää, mitä temppuja meidän on tutustumisaikana tehtävä!

Ja uskon, että joku muu voi hyvinkin onnistua minulle löytämään puolison, jota en olisi itse äkännyt. Niinhän viime kauden Millakin sanoi Kimmostaan: eipä olisi itse tuollaisesta kiinnostunut.

Ja tuohonkaan en usko ettei näillä ihmisillä olisi sillä mitään väliä, millainen kumppani on. Onhan moni jo eronnut, eli mikä tahansa ei ole kelvannut.

Ainahan parisuhteessa on tasapainoilua, pitää oppia sietämään toisen epämiellyttäviä piirteitä, tehdä kompromisseja.

Järjestetty avioliitto, pahin painajainen. Mutta ohjelmaa katson kyllä mielelläni.

Vierailija
1754/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen verran voi nainenkin pitää puoliaan, että jos itse omistaa  kauniin sukunimen ja miehellä on sitten joku Pällinen tai Sikala tai Junttila sukunimenä niin  antaa sille lapselle sen oman kauniin sukunimen. Kyllä monesti harmittaa, kun jossakin huomaa, että lapset on laitettu miehen nimelle ja mies on joku Hourula/Tollola/ Mällinen ja naisella todella kaunis ja harvinainen nimi.

Vierailija
1755/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo Petri tuntuis oikein hakemalla hakevan syytä ettei onnistu parisuhteessaan Marin kanssa (tai ehkä ei kenenkään kanssa). Tossa MTV:n klipissä pohti että ei oo vielä ihan niin suuria eroavaisuuksia löytynyt mikä pysäyttäsi koko homman, mutta kaivetaan lisää (eiköhän sieltä vielä semmonen löydy tuolla taktiikalla). Sama fiilis mulle tuli jo hääjaksosta kun Petri selitti jotenkin että Marin silmistä näkyy toivetta liiton onnistumisesta ja jotenkin epäilevästi sanoi toivovansa sitä löytyvän myös itseltä. Saapa nähdä onko Petri valmis onnistumaan. Mari ainakin alun perusteella oli vähän eri meninigillä liikenteessä.

Joo, kiinnitin myös huomiota sanavalintoihin. Toisaalta olen törmännyt muutamiin muihinkin pohjoisesta lähtöisin oleviin, joilla on tapana purkaa asioita pessimisitisen puhetavan kautta, josta on välittynyt kuva kulttuurista, jossa ei saa "luulla liikoja" vaan pitää vaatimattomuuden nimissä ainakin aloittaa siitä, mikä voi mennä pieleen. Vähän rasittavaa erilaiseen tyyliin tottuneelle, ja heikäläisten silmissä me optimistit varmaan olemme sietämättömän täynnä itseämme ja onnistumisiamme...

Pidän tuollaista mukavaatimattomuutta ihan yhtä ärsyttävänä teeskentelynä kuin tekopirteyttäkin. Siis jos vaikka tietää varsin hyvin, että on vahvin hakija johonkin työhön, niin mukavaatimattomana kommentoi muille, että "en varmaan sitä paikkaa saa, mutta tuli nyt kuitenkin laitettua paperit sisään".

Mutta en tiedä, onko Petri tätä maata, ei ole riittävästi vielä kuultu häntä ohjelmassa.

Vierailija
1756/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta hassusti tuntuu, että Marille ja Petrille tekisi hyvää kokeilla toistensa liikuntalajeja: Mari saisi punttisalilta puhtia olemukseensa, Petri joogan/pilateksen kautta voisi löytää itseään paremmin. Näin vaikka eivät avioliittoaan jatkaisi.

Miksi kaikkien pitäisi olla puhdikkaampia? 

Ja erityisesti, miksi sitä puhtia pitäisi hakea juuri hikiseltä salilta. Kuntoilla voi muutenkin.

Vierailija
1757/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt tuli pohjakosketus pinnallisuudelle! Ihmisen nimellä ei ole mitään väliä. Jo vanha sanonta kuuluu "Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä". Siinä on vissi perä. Kukaan ei nimelleen mitään voi, mutta voi elää niin ettei kukaan välitä mikä se nimi on, koska on niin miellyttävä ihminen.

Vierailija
1758/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei nimelleen mitään voi, mutta voi elää niin ettei kukaan välitä mikä se nimi on, koska on niin miellyttävä ihminen.

4 luku

Sukunimen muuttaminen uudeksi sukunimeksi

10 §

Sukunimen muuttamisen edellytykset

Sukunimi voidaan muuttaa uudeksi sukunimeksi, jos hakija selvittää,

1) että hänen nykyisen sukunimensä käytöstä nimen vierasperäisyyden, sen yleiskielen merkityksen tai nimen yleisyyden johdosta taikka muusta syystä aiheutuu haittaa;

2) että uudeksi sukunimeksi esitetty nimi on aikaisemmin ollut hänellä tai vakiintuneesti kuulunut hänen esivanhemmilleen ja sukunimen muuttamista on pidettävä tarkoituksenmukaisena; tai

3) että uuden sukunimen ottamista on muuttuneiden olosuhteiden tai muiden erityisten seikkojen johdosta pidettävä perusteltuna.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1985/19850694#L4P10

Vierailija
1759/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa löytyy facebookista salanimellä Marianna Portimo. Oikee sukunimi on Lahti. Koiraharrastussivujen kautta löytyi! Ei oo ainakaan uusimmasta profiilikuvasta Esa tykännyt...

Vierailija
1760/9874 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei nimelleen mitään voi, mutta voi elää niin ettei kukaan välitä mikä se nimi on, koska on niin miellyttävä ihminen.

4 luku

Sukunimen muuttaminen uudeksi sukunimeksi

10 §

Sukunimen muuttamisen edellytykset

Sukunimi voidaan muuttaa uudeksi sukunimeksi, jos hakija selvittää,

1) että hänen nykyisen sukunimensä käytöstä nimen vierasperäisyyden, sen yleiskielen merkityksen tai nimen yleisyyden johdosta taikka muusta syystä aiheutuu haittaa;

2) että uudeksi sukunimeksi esitetty nimi on aikaisemmin ollut hänellä tai vakiintuneesti kuulunut hänen esivanhemmilleen ja sukunimen muuttamista on pidettävä tarkoituksenmukaisena; tai

3) että uuden sukunimen ottamista on muuttuneiden olosuhteiden tai muiden erityisten seikkojen johdosta pidettävä perusteltuna.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1985/19850694#L4P10

....

....

Arvasin, että joku tulee saivartelemaan nimenmuutosmahdollisuudella. Joo, tiedetään että nimen voi vaihtaa. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi pitäisi. Ainakaan siinä tapauksessa, että nimi ei itselle ole mikään ongelma. Se on jokaisen oma päänsärky, jos jonkun toisen nimen kokee häiritseväksi.

Ketju on lukittu.