Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
On kyllä todella suuri yllätys, jos Aliisa ja Esa jatkavat yhdessä. Aliisa kyynelehti jakson lopussa, kun Esa sanoi niin kauniisti, vaikka oli ihan selvää jo alussa, ettei heistä mitään tule. Aliisa ei päässyt alkusokista yli eikä ympäri, eikä edes yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että Aliisa itkee syyllisyydentuntoaan kun toinen vielä eron jälkeen jaksaa kiitellä yhteisestä matkasta. Viime jaksossa oli leikattu todella paljon kohtia, joista olisi paljastunut ettei heidän stoori tule jatkumaan. Yksi sellainen oli kuin Esa lähti autolla kotiin, Alisa aloitti että " koita nyt jaksaa..POIKKI" Oli varmaan sanomassa, että koita nyt jaksaa vielä viimeinen hetki Suokissa tsempata.
Jos jatkavatkin niin viimeistään mitä heille kuuluu nyt -jaksossa kaikki on ohi.
Juuri näin, Aliisallahan ei kuulemma ole enää sormustakaan.
Mä olen seurannut koko sarjan tota sormus-juttua, enkä huomannut sormusta Aliisalla kertaakaan. Esalla oli koko ajan.
Viime jaksossa (9. jakso) oli Aliisallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että Aliisa itkee syyllisyydentuntoaan kun toinen vielä eron jälkeen jaksaa kiitellä yhteisestä matkasta. Viime jaksossa oli leikattu todella paljon kohtia, joista olisi paljastunut ettei heidän stoori tule jatkumaan. Yksi sellainen oli kuin Esa lähti autolla kotiin, Alisa aloitti että " koita nyt jaksaa..POIKKI" Oli varmaan sanomassa, että koita nyt jaksaa vielä viimeinen hetki Suokissa tsempata.
Jos jatkavatkin niin viimeistään mitä heille kuuluu nyt -jaksossa kaikki on ohi.
Juuri näin, Aliisallahan ei kuulemma ole enää sormustakaan.
Mä olen seurannut koko sarjan tota sormus-juttua, enkä huomannut sormusta Aliisalla kertaakaan. Esalla oli koko ajan.
Viime jaksossa (9. jakso) oli Aliisallakin.
Tämä varmistaa asian, jatkavat yhdessä. Onpa "hienosti" rakennettu draamankaari ja kasvutarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Mari varmaankin seurannut sarjaa ja tietää, että keskimäärin Suomen sarjasta on jatkaneita pareja 1/3 per tuotantokausi. Ero on siis suurempi todennäköisyydeltään kuin avioliitossa jatkaminen, joten miten ero voisi olla Marin tapauksessa jotenkin erityisen epäreilu?
Eihän tää nyt oikeesti mitään rakettitiedettä ole. On tiennyt faktat juu, mutta edellisten kausien perusteella ei ole voinut tietää, että juuri hänelle päätetäänkin myydä joku aivan eri planeetalta oleva ukko. Kyllä se on erityisen epäreilu tilanne sekä Marille että Petrille. Oli aikoinaan Pia ja tämä miehensäkin kyllä melkoisen kaukana toisistaan, mutta pystyivät edes jotenkin olemaan toistensa kanssa arkisissa tilanteissa ja ymmärtääkseni ovat sittemminkin ihan kavereita olleet.
Jaa, no mulle tulee ennemminkin vaikutelma Marista sellainen Hyacinth-tyyppinä, joka on kavahtanut Petrin mautonta huumoria koska "omg, millaisen kuvan se antaisi" ja tästä syystä päättänyt heti, että eri planeetoilta ollaan. Kyllähän siellä Dunderfeltin sohvalla tuli ilmi, että eroavaisuuksia ei ole paljon, mutta ne ovat pariskunnan mielestä liian merkittäviä. Ja sehän riippuu ihan siitä, millaisia merkityksiä kukin oman elämänsä asioille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Aliisa sanonut, että koeta jaksaa ajaa tms., kun Esa oli lähdössä ajamaan Hyvinkäältä Pieksämäelle?
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no mulle tulee ennemminkin vaikutelma Marista sellainen Hyacinth-tyyppinä, joka on kavahtanut Petrin mautonta huumoria koska "omg, millaisen kuvan se antaisi" ja tästä syystä päättänyt heti, että eri planeetoilta ollaan. Kyllähän siellä Dunderfeltin sohvalla tuli ilmi, että eroavaisuuksia ei ole paljon, mutta ne ovat pariskunnan mielestä liian merkittäviä. Ja sehän riippuu ihan siitä, millaisia merkityksiä kukin oman elämänsä asioille antaa.
On se aika merkittävä ero, kun mies toteaa heti kättelyssä, että en halua tehdä lapsia kanssasi, olet liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen, kun nuo yhdetkin jo tekivät eropäätöksen, että annetaanko näille osallistujille myös juridista apua? Eron yhteydessä on aina tärkeää tehdä ositussopimus, vaikka mitään kummempaa osittamista ei olisikaan. Luultavasti näillä pareilla on avioehto tehtynä, sehän nyt olisi ihan minimi kun tällaiseen lähdetään. Mutta se ositussopimus on myös tärkeä, kun myöhemmin mennään uusien kumppaneiden kanssa naimisiin ja saadaan lapsia. Tuskin kukaan haluaa joutua tilanteeseen, jossa esim. Petrin kuoltua lapset joutuvatkin selvittelemään Marin osuutta kuolinpesästä. Ositussopimuksen puuttuminen tuollaisessa tilanteessa voi vaikeuttaa muuten mutkatonta perinnönjakoa ihan kohtuuttomasti.
Itsekin tein tämän osituksen reippaasti jälkijunassa, kun selvisi miten tärkeä se on. Olin nuorena opiskelijana naimisissa ja erosimme ilman tappelua omaisuudesta. Mies piti omansa ja minä omani, mutta ei me mitään papereita tehty. Hoidin exän kanssa (ja juristin avulla) ositussopimuksen kuntoon noin 20 vuotta eron jälkeen, ettei tämä asia tule kummittelemaan kummankaan perinnönjaossa. Kun kerroin tästä ystäville, kävi ilmi että todella monella oli ositusasiat ihan retuperällä.
5 viikon avioliiton jälkeen tuskin tarvitsee tehdä osituksia, vaikka ei olisi avioehtoakaan. Taisi olla joku pari vuotta se raja avioliiton kestolle, jonka jälkeen erotessa omaisuuden ositus on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aika merkittävä ero, kun mies toteaa heti kättelyssä, että en halua tehdä lapsia kanssasi, olet liian vanha.
Olet ilmeisesti Mari itse tai Marin läheinen, koska tällaista ei tv:ssä näytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti Mari itse tai Marin läheinen, koska tällaista ei tv:ssä näytetty.
En ole kumpikaan. Mutta tv:ssä on näytetty, kuinka Petri omin sanoin kertoo, että taitaa jäädä lapset tekemättä, kun ei enää kolmekymppisille naisille kelpaa. Koska hänen mielestään naiset eivät enää 30 ikävuoden jälkeen lapsia tee(!) Täällä on uumoiltu, että Mari oli niin varautunut, koska Petri on möläyttänyt jotain tuollaista myös Marille jo häämatkalla. Mari sitten puhuu Dunderille Petrin bodauspakkomielteestä, koska olisi ilmeisesti liian noloa kertoa koko Suomen kansalle, että on tullut torjutuksi liian vanhana. Viittasi vain eroihin lasten tekemisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kumpikaan. Mutta tv:ssä on näytetty, kuinka Petri omin sanoin kertoo, että taitaa jäädä lapset tekemättä, kun ei enää kolmekymppisille naisille kelpaa. Koska hänen mielestään naiset eivät enää 30 ikävuoden jälkeen lapsia tee(!) Täällä on uumoiltu, että Mari oli niin varautunut, koska Petri on möläyttänyt jotain tuollaista myös Marille jo häämatkalla. Mari sitten puhuu Dunderille Petrin bodauspakkomielteestä, koska olisi ilmeisesti liian noloa kertoa koko Suomen kansalle, että on tullut torjutuksi liian vanhana. Viittasi vain eroihin lasten tekemisen suhteen.
On aika ikävää esittää totuutena asioita, joita on vain arvailtu av-palstalla. Petri on ihan oikeassa siinä, että harva on ensisynnyttäjä enää Marin iässä. Voihan Mari haluta adoptoida Afrikasta, eikä synnyttää itse lainkaan. Vaikea sanoa, kun en tunne kumpaakaan!
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä hyvinkin Markukseen ja Johannaan enkä pidä Johannaa ollenkaan niin ärsyttävänä päsmärinä kuin jotkut muut täällä, mutta mua naurattaa, miten Johannan stailauksessa Markus muistuttaa jakso jaksolta enemmän ja enemmän jotain suomenruotsalaista ekonomia :D Kohta varmaan vaihtuu kirkkovene purjeveneeseen! Eikös Markus ollut joku ay-aktiivi? Boheemista vasemmistolaisäijästä åbolaiseksi porvariksi.
Hörähdin mielessäni tälle kommentille, kun katsoin jakson vasta myöhemmin ja pamahti autoilukohtaus, jossa Markuksella on uutuuttaan hohtavat valkoinen takki ja valkoinen neule. On kyllä aika poroporvarillisen näköistä menoa vanhaan verkkari-Markukseen verrattuna.
Aliisa ja Esa olivat tosi rentoja ja toisistaan tykkäävän oloisia siinä viime jakson matonpesukohtauksessa. Lisäksi kun Aliisa tapasi ystäväänsä kahden kesken, niin puhui paljon ja selkeästi asiaa jo vakavasti ajatuksella miettien, että miten esim. töissäkäynti onnistuisi muuton jälkeen. Oli myös puheiden perusteella ihan innoissaan Esan asunnon pihasta, jota sai laitella. Kyllä minä uskon, että he jatkavat. Jasonin askartelutehtävässä näytettiin vain osittain Aliisan selostus tekemästään askartelusta, jossa oli kaksi osaa. Toisen osan selitys olisi ehkä paljastanut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli vain mieleen, kun nuo yhdetkin jo tekivät eropäätöksen, että annetaanko näille osallistujille myös juridista apua? Eron yhteydessä on aina tärkeää tehdä ositussopimus, vaikka mitään kummempaa osittamista ei olisikaan. Luultavasti näillä pareilla on avioehto tehtynä, sehän nyt olisi ihan minimi kun tällaiseen lähdetään. Mutta se ositussopimus on myös tärkeä, kun myöhemmin mennään uusien kumppaneiden kanssa naimisiin ja saadaan lapsia. Tuskin kukaan haluaa joutua tilanteeseen, jossa esim. Petrin kuoltua lapset joutuvatkin selvittelemään Marin osuutta kuolinpesästä. Ositussopimuksen puuttuminen tuollaisessa tilanteessa voi vaikeuttaa muuten mutkatonta perinnönjakoa ihan kohtuuttomasti.
Itsekin tein tämän osituksen reippaasti jälkijunassa, kun selvisi miten tärkeä se on. Olin nuorena opiskelijana naimisissa ja erosimme ilman tappelua omaisuudesta. Mies piti omansa ja minä omani, mutta ei me mitään papereita tehty. Hoidin exän kanssa (ja juristin avulla) ositussopimuksen kuntoon noin 20 vuotta eron jälkeen, ettei tämä asia tule kummittelemaan kummankaan perinnönjaossa. Kun kerroin tästä ystäville, kävi ilmi että todella monella oli ositusasiat ihan retuperällä.
5 viikon avioliiton jälkeen tuskin tarvitsee tehdä osituksia, vaikka ei olisi avioehtoakaan. Taisi olla joku pari vuotta se raja avioliiton kestolle, jonka jälkeen erotessa omaisuuden ositus on tehtävä.
Vaikka mitään virallista ositusta ei tehtäisi ja molemmat vain pitävät omansa, tarvitsevat molemmat kuolemaansa varten (kun ei voi tietää kumpi kuolee ensin) dokumentin siitä, että omaisuus on jaettu eikä eksällä ole vaateita toisen omaisuuteen. Muussa tapauksessa perunkirjoitusta ei oikeastaan voi tehdä.
Marissa oli nyt ratsastusreissulla jotain samaa viehättävyytät kuin eka jaksossa, jonka perusteella ajattelin, että hänestä voi tulla kauden suosikkihenkilö. Teennäinen kireähkö äänensävykin oli unohtunut. Lisää hevoshoitoa Marille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun kerroit tämän. Minulla takana ero 13 v sitten eikä yhtään tavaraa siirtynyt siinä vaiheessa mihinkään eikä kummallakaan ollut vaatimuksia. Onko tämä lakimiehen vaatima homma?
Kun joku kuolee niin ellei ole esittää osituspapereita perunkirjoituksessa niin edellinen puoliso on oikeutettu johonkin osaan perinnöstä. Vaihtoehtona on se, että hän vain allekirjoittaa paperin missä ei vaadi mitään.
Isäni kohdalla meni näin. Eli emme löytäneet mitään osituspapereita sen paremmin hänen ja äitini erosta kuin myöhemmästi liitostakaan. Äitinikin etsi itseltään niitä ,mutta ei löytänyt,vaikka ne tehty onkin. Samoin tiedän, että ne on tehty isäni toisesta liitosta. Molemmat toimittivat paperit kuitenkin ja ongelmaa ei syntynyt. Jälkikäteen olenkin löytänyt ne isäni jälkimmäisen liiton osituspaperit.
Päinvastoin. Viimeisimmässä ohjelmassa Mari kertoo että hänen haaveissaan lapsi on vasta kymmenen vuoden kuluttua. Viiden vuoden haaveissa hänellä vain kumppani ja koira! Petri siis halusi lapsia pian, Mari ei.
Mari on nyt jo 38 vuotias. 48 vuotiaana hän tuskin kykenee enää omia terveitä lapsia saamaan, kuukautisetkin jo loppuneet. Adoptiokin niin vanhalle vaikeaa.
Oon nelikymppinen nainen pääkaupunkiseudulta ja aika paljon on kaveripiirissä ihmisiä, jotka kuvittelee tuosta noin vaan saavansa lapsia vielä tai sitten adoptoivansa. Oma lapsi saatiin hoitojen jälkeen ja meille lääkäri sanoi suoraan, että yllättävän monet ei tajua iän merkitystä hoidoissa. Sitä vaan kuvitellaan, että lapsia ei välttämättä saada niin nopeasti alulle, mutta hoidoilta tilanne olisi korjattavissa. Monet toki tulevatkin yli 40-vuotiaina vielä luomusti raskaaksi, mutta ne jotka eivät tule, eivät juuri koskaan enää hoidoillakaan onnistu. Siihen on ihan syynsä miksei julkisella tehdä hoitoja yli nelikymppisille ja yksityiselläkään harvemmin yli 42-vuotiaille.
Nämä samat ihmiset usein luulee, että sen adopiolapsen voi melkein tuosta noin vaan käydä jostain Kiinasta hakemassa. Ihan vasta yksi ystävä kauhistui kun sai tietää, että Suomessa on adoptiovanhemmille ikärajat ja hänenkin kohdallaan adoptioon voisi saada vain vauvaiän ohittaneen lapsen. Kyseessä koulutetut ihmiset, mutta jotenkin tässä asiassa tuntuu moni olevan aivan pihalla todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, täällä on uumoiltu. Se ei tarkoita yhtään mitään. Tottahan Petri puhuu. Hän tiedostaa sen, että kumppanin etsintään voi mennä vielä aikaa monta vuotta, joten oman ikäluokan naisista ei siihen hommaan ole. Huomaa, että siviilissä se kumppanin etsintä ja vakiintuminen vie paljon enemmän aikaa kuin tässä ohjelmassa, joten sekin aika pitää ottaa huomioon, kun taas ollaan lähtöpisteessä. Vaikka Mari olisikin vielä lapsentekoiässä, hänen ikäisensä eivät ole sitä enää esim viiden vuoden päästä, mikä on ihan realistinen aika sille, että Petri löytää uuden vakisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Viimeisimmässä ohjelmassa Mari kertoo että hänen haaveissaan lapsi on vasta kymmenen vuoden kuluttua. Viiden vuoden haaveissa hänellä vain kumppani ja koira! Petri siis halusi lapsia pian, Mari ei.
Mari on nyt jo 38 vuotias. 48 vuotiaana hän tuskin kykenee enää omia terveitä lapsia saamaan, kuukautisetkin jo loppuneet. Adoptiokin niin vanhalle vaikeaa.
Mari ei tietenkään tarkoittanut, että lapsi tehtäisiin vasta viiskymppisenä, vaan että kymmenen vuoden kuluttua hänellä olisi lapsi, ehkä jo aika isokin.