Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Markus on vain väsynyt. Ei jaksa olla innostunut ja kiinnostunut kaikesta. Antaisi Johanna nyt miehen olla, tai menettää hänet.
Vierailija kirjoitti:
Ei paistaisi silmistä kyllä ihastus, kun montakohan äänittäjää, kuvaajaa, meikinkorjaajaa ym. ympärillä pyörii ja otetaanko oikeasti kohtauksia uusiksi, jos jotain menee vinoon.
Ei tämä mikään rahatuotanto ole :)
Meikkaajia ja useampia kuvaajia käytetään lähinnä studiokuvauksissa, tällaiset tehdään niin pienellä budjetilla kuin mahdollista eli luultavasti siellä on paikan päällä yksi kuvaaja, ehkä äänittäjä ja maksimissaan heillä sitten assari/järjestäjä tms. Osan kuvaavat osallistujat itse videokameralla. Ja erittäin todennäköisesti tässä on vain yksi setti, joka vierailee vuorotellen eri parien luona, ei jokaiselle omaansa. Realityt tehdään yleensä mahdollisimman halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Markus on vain väsynyt. Ei jaksa olla innostunut ja kiinnostunut kaikesta. Antaisi Johanna nyt miehen olla, tai menettää hänet.
Onko se joku menetys, jos menettää henkilön, joka ei ole sinusta kiinnostunut?
Odotan mielenkiinnolla uusia jaksoja juuri Johannan ja Markuksen takia. Aluksi ajattelin ihan ulkonäöllisiä asioita, ja ajattelin Johannan olevan Markusta tasokkaampi. Mielestäni elämä hieman näkyy Markuksen kasvoilta, vaikka on ihan komea ikäisensä mies. Johanna on vähän pyöreä, mutta kaunis ja pukeutuu hyvin.
Häämatkajaksossa ajattelin Johannan jo kyllästyneen Markukseen, kun hän alkoi hotellilla(?) puhumaan ihastumisesta yms. (en tarkemmin muista) ja Markus rauhoitteli. Tulkitsin silloin tilanteen niin, että Johanna piti Markusta hieman epäsopivana, ja Markus rauhoitteli ja vakuutteli, ja kertoi heidän tunteneen toisensa vasta todella vähän aikaa.
Luonteessa on eroavaisuuksia, Johanna on enemmän äänessä ja ajattelin, että hän on se "hallitsevampi" osapuoli, mutta nyt kun luin näitä keskustelun kommentteja, olen miettinyt, että ripustautuuko hän jopa hieman Markukseen. Olen alkanut tykätä Markuksesta ja hänen rauhallisuudestaan ja "hiljaisesta itsevarmuudesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kiinnostumattomuus johtuu vain väsymyksestä? Kunhan Markus löytää töitä Turusta eikä enää rasitu matkoista, on hän kuin uusi mies. Tai siis sama kuin alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kiinnostumattomuus johtuu vain väsymyksestä? Kunhan Markus löytää töitä Turusta eikä enää rasitu matkoista, on hän kuin uusi mies. Tai siis sama kuin alussa.
Ai niin ja aluksihan Markuksella oli pilkettä silmäkulmassa, hänhän muutti Turkuun Porvoosta, joo voi olla myös väsymyksellä osansa.
Ripustautujat on miesten kauhistus. Johanna, älä mokaa nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on omituista parjata asiantuntijoita Mari/Petri parituksesta. En erityisemmin pidä yhdestäkään näistä kolmesta, mutta uskon kyllä että he ovat rehellisesti nähneet tuossa kaksikossa potentiaalia. Ajatelkaapas nyt vaikka tätä liikuntadilemmaa. Haastattelussa on kysytty molemmilta ihannekumppanin ominaisuuksia. Mari on hyvin mahdollisesti todennut, että häntä viehättävät urheilulliset ja itsestään huolta pitävät miehet. Kukapa noin ei sanoisi? En jaksa uskoa kenenkään toivovan lähtökohtaisesti mitään sohvaperunaa möhömahaa, joka lojuisi päivät pitkät rouvan kanssa sohvalla kittaamassa punkkua ja mutustamassa juustoa. Naisilla on monesti ihanne, jossa miehellä on kiva seksikäs sikspäkki ja pullistelevat hauikset, mutta eipä sitä juuri tule miettineeksi, kuinka paljon ihminen joutuu tekemään duunia ne saadakseen. Hyvää kroppaa ei saa löhöämällä ja nautiskelemalla, vaan kyllä se sitä salilla viihtymistä ja tarkkaa ruokavaliota vaatii. Tähän uskon Dunderinkin tuolla kohutulla ihailukommentillaan viitanneen, että hän olisi toivonut Marin pitävän Petrin treenattua kroppaa ihailtavana ja seksikkäänä, ja ymmärtävän että sen ylläpitäminen vaatii kurinalaisuutta ja työtä. Itse en näe tuossa mitään sovinistista aspektia.
Ja entäs Petri sitten. Olen melko varma, että hän ei ole tuonut haastattelussa tarpeeksi selvästi ilmi omaa intohimoaan tuota urheilullista elämäntapaa kohtaan. Jos hän on sanonut vaikka että "syön terveellisesti, pyöräilen työmatkat ja käyn kuntosalilla monta kertaa viikossa", niin hän ei ole valehdellut, mutta saahan tuosta ehkä vähän eri kuvan kuin mitä todellisuus sitten olikaan. En oikeasti usko, että asiantuntijoista kukaan on tosiasiassa tajunnut miten pakkomielteistä tuo Petrin touhu oikeasti onkaan, eivätkä he näin ole osanneet nähdä liikunnallista elämäntapaa esteenä parisuhteelle Marin kanssa. Ja he ovat varmasti oikeasti ajatelleet, että liikuntaan intohimolla suhtautuva Petri, ja rennommin liikkumiseen suhtautuva, mutta siitä pitävä (ainakin omien sanojensa mukaan) Mari voisivat olla toisiaan tasapainottava paritus. Petri voisi innostaa Marin uusien harrastusten pariin, kun taas Mari voisi rauhoittaa ja rentouttaa Petriä myös välillä nauttimaan elämästä vaikka hyvän ruuan ja viinin äärellä.
Se fakta, ettei tässä käynyt näin, ei johdu mielestäni asiantuntijoista, vaan yksinkertaisesti siitä että Mari ja Petri ovat molemmat todella kompleksisia, omiin tapoihinsa juurtuneita ihmisiä, joilla tosiaan Dunderinkin mukaan on kipupiste täsmälleen samassa kohtaa. Näin ollen he eivät voi tarjota toisilleen ymmärrystä, tukea ja tsemppiä, koska kumpikin painii lopulta saman ongelman kanssa ja kierre on valmis. Tätä ei kuitenkaan pystynyt ennalta näkemään, ja paperilla Mari ja Petri voisivat olla loistava pari.Tyhmäkin näkee että Marin ja Petrin arki ei yksinkertaisesti voi toimia. Asiantuntijat ovat todellakin haukut ansainneet näin tolkuttoman huonosta parituksesta.
Ja miten tämän on mahdollisesti nähnyt ennen kokeilun aloittamista? Tottakai nyt on helppo sanoa että ei toimi juu ei, eikä ainakaan yksiössä. Koko pointtini oli juuri se, etten usko kummankaan antaneen asiantuntijoille täysin realistista kuvaa itsestään hakuvaiheessa. Petri tuskin on oikeasti kertonut, että aikatauluttaa elämänsä minuutilleen liikunnan ja ruokailun ympärille, kun taas Mari tuskin on ilmaissut omaa liikkumattomuuttaan ja nautiskelijaluonnettaan tarpeeksi selväsanaisesti. Fakta on myös se, että jos kahdella ihmisellä klikkaa (mahdotonta ennustaa etukäteen), molemmat ovat valmiita joustamaan vähän ja sovittamaan elämäänsä toisen ihmisen mukaan. Tässä tapauksessa näin ei vain käynyt.
Niiden asiantuntijoiden koko pointti on nähdä läpi siitä kliseisestä liirumlaarumista mitä ihmiset deitti-ilmoituksiinkin aina suoltaa. Varsinaisia asiantuntijoita jos eivät sen vertaa voineet selvittää mitä nämä osallistujat oikeasti hakivat.
Ja sitäpaitsi Petri sanoi halunneensa urheilullisen puolison. Mari ei ole urheilullinen eikä ole sitä väittänytkään olevansa. "Haluaisin liikkua enemmän" ei tatkoita että haluaisin omistaa elämäni urheilulle.
Hitaampikin ihminen olisi nähnyt JO ENNEN OHJELMAN ALKUA että tämä pari ei sovi yhteen, jos olisi saanut puhua molemmille. Nämä "asiantuntijat" eivät sitä kuitenkaan tajunneet.
Joo kyllähän jokainen haluaa puolisokseen "luotettavan, huumorintajuisen, avoimen ja urheilullisen ihmisen, jonka kanssa pystyy keskustella", ja varmaan moni myös sanoo itse omaavansa nämä ominaisuudet. Tuskin kukaan ohjelmaan pysrkijöistä kertoo olevansa epävakaa, tosikko plösö, joka viihtyy parhaiten tuppisuuna omassa poterossaan, ja vieläpä toivoo puolisoltaan samaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koin pienen dejavun Kumman kaa-sarjasta, kun katsoin Marin tälläytymistä puumalookkiin ja hieman teennäisellä äänellä käytyä samanaikaista keskustelua suhteen tilasta. ;)
Samoin se lapsellinen huomautus kaljusta (ai kaameeta), puuttui vaan että kaveri kysyi olitteko sillai. Ja sitten lähdettiinkin drinksut mielessä baanalle. Homma oli suitsait paketissa ja eikun uutta matoa koukkuun. Ilmiselvät Ellu ja Anne, ulkoisestikin.
Sanoiko Mari jotain kaljusta?
Minusta on kyllä vihonviimeistä lähteä juhannuksena (aattona?) kapakkaan istumaan. No, ehkä kuvastaa vain Marin mieltymyksiä ajanvietosta.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllähän jokainen haluaa puolisokseen "luotettavan, huumorintajuisen, avoimen ja urheilullisen ihmisen, jonka kanssa pystyy keskustella", ja varmaan moni myös sanoo itse omaavansa nämä ominaisuudet. Tuskin kukaan ohjelmaan pysrkijöistä kertoo olevansa epävakaa, tosikko plösö, joka viihtyy parhaiten tuppisuuna omassa poterossaan, ja vieläpä toivoo puolisoltaan samaa..
Kyllä psykologin koulutuksen saanut ihminen pystyy tällaiset karsimaan suht luotettavasti pois. Ihan sama mitä kirjoittaa paperille, kyllä tuossa on käytetty haastattelujakin. Ja luonnollisesti mukaan otettu ihmisiä, jotka urallaan ihan menestyneitä ja vakaassa elämäntilanteessa. Varmasti tässä testivaiheessa on kurkistettu ainakin loppuvaiheessa hakijoiden arkeen tai jotain vastaavaa. Olisi kiusallista katsoa, kun yritetään parittaa keskenään vaikka kutomista harrastavaa mielenterveyskuntoutujaa ja Kelan kuntouttavassa työtoiminnassa käyvää pitkäaikaistyötöntä. Ehehe.
Testivaiheessa=hakuvaiheessa*
Vierailija kirjoitti:
Ai mä näen niin selvästi, vähän turhankin selvästi, tiettyjä samanlaisia reaktioita ja toimintatapoja Johannan ja Markuksen välillä kuin mitä on tässä omassa parisuhteessa. Vähän kirvelee :) Mä oon samanlainen nopea reagoimaan kuin Johanna ja mun mies on hitaampi, tuumailee ja vasta sen jälkeen saa jotain kommentoitua, jos ylipäätään tulee mitään muuta kuin "Aha", "Ai jaa", "Mmmmm" tai sitten se rasittavin: täysi hiljaisuus, joka saa mulle heti sellaisen fiiliksen, että mies ei taaskaan (!!!) kuuntele, ei oo siis kiinnostunut tästä asiasta tai tilanteesta, eikä siis oo kiinnostunut minustakaan ja eihän tästä hitto vieköön tule yhtään mitään! Ja voisin ihan samalla tavalla sanoa miehelle kuin Johanna Markukselle "Mikset reagoi, etkö voi vastata?" tai mitä se Johanna nyt sanoikaan, en muista sanasta sanaan. Taitaa olla keskinäisessä kommunikoinnissa kehittämistä sekä ruudussa olijoilla että täällä ruudun toisella puolella ;)
Minä taas nään tässä tilanteessa ihmisen, joka tarvitsee omaa tilaa ja hiljaisuuttakin välillä (Markus). Ja sitten näen toisen ihmisen, joka puhua pälättää lakkaamatta, toisen uuvuttaen ja odottaa jopa vastauksia joka sanomiseensa (Johanna). Itse tunnustaudun Markuksen kaltaiseksi ja tuollaiset tilansieppaajat saavat minut jatkuvalla hölötyksellään pois tolaltani.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluaisin puolisokseni ihmisen, joka hyväksyisi minut omana itsenäni, eikä olis heti alkuunsa muokkaamassa minusta itselleen haluamaansa puudelia.
Mä en voi helvetti käsittää naisia, jotka haluaa puolisonsa olevan kuin joku totteleva koira. En myöskään ymmärrä, miksi kenelläkään pariskunnalla pitäisi kaikki mielenkiinnon kohteet ja aktiviteetit olla samoja.
Aivan helvetin naivia, että KAIKEN pitäisi olla ns "yhteistä".
Jokainen pitää itseään normaalina ja omia tapojaan tavallisina, joten se, että kysytään ympäripyöreitä, ei kerro todellista asiantilaa. Marin ja Petrin suurin ongelma taitaa olla kuitenkin se, että heillä on muita, vielä isompia eroavaisuuksia kuin urheiluhulluus ja toisella sen puute. Petrikin sanoi jo alkuvaiheessa epäilevästi, että erot ovat suuret eli tämä kaikki hankaluus oli tiedossa jo ennen pyörä- ja rahkaepisodeja ja ehkä jopa niistä riippumatta. Urheilusta johtuva kitka vain vauhditti tapahtumien kulkua.
Ymmärrän myös hyvin, miksi erolla oli näin kiire. Jos kumpikaan haluaa perhettä, on syytä panna vitonen silmään ja jatkaa kumppanin etsintää hetkeäkään hukkaamatta. Toivotan kummallekin paljon onnea siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluaisin puolisokseni ihmisen, joka hyväksyisi minut omana itsenäni, eikä olis heti alkuunsa muokkaamassa minusta itselleen haluamaansa puudelia.
Mä en voi helvetti käsittää naisia, jotka haluaa puolisonsa olevan kuin joku totteleva koira. En myöskään ymmärrä, miksi kenelläkään pariskunnalla pitäisi kaikki mielenkiinnon kohteet ja aktiviteetit olla samoja.
Aivan helvetin naivia, että KAIKEN pitäisi olla ns "yhteistä".
Niin onkin naivia. En kyllä tunnekaan yhtään tuollaista ihmistä eikä niitä kyllä tässä ohjelmassakaan näkynyt.
Mä en kyllä usko, että eroavaisuus liikunnallisuudessa tai kulttuuriharrastuksessa kaataa suhteen viikossa. Tunnen monta pariskuntaa, joissa toinen on liikunnallinen ja toinen ei. Tunnen pariskunnan, jossa toinen on uskovainen (erään uskonnollisen liikkeen jäsen) ja toinen vannoutunut ateisti. Tunnen monta pariskuntaa, jossa heillä ei ole yhtään yhteistä harrastusta, vaan yhdessä vietetään arkea ja matkustellaan ja käydään syömässä jne, mutta varsinaiset harrastukset on omia. Olen aivan varma, että Marin ja Petrin suhde kaatui johonkin muuhun.
Minun mies on minua selvästi liikunnallisempi, minä taas olen kulttuuri- ja taideihminen ja häntä ne ei voisi vähempää kiinnostaa. Meillä menee aikaisin nukkumaan, minä myöhään. Hän on persu, minä selvästi liberaalimpi. Mistään näistä ei ole koskaan tullut ongelmaa, vaan meitä yhdistää ihan muut asiat ja meidän suhteen tekee onnelliseksi ihan muut asiat. Seksiäkin ehtii olla paljon, vaikka toinen nukahtaakin aiemmin, ei se pelkästä unirytmistä ole kiinni.
Luulen, että M ja P ei vain yhtään ihastunut toisiinsa eikä kokenut seksuaalista vetoa toisiinsa, luulen että siinä se oikea ongelma oli eikä nukkumaanmenoajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa pesee perunat vessaharjalla. Ja täällä kritisoitiin Alisan tiskiharjaa... :D
Tuskin se sillä ensin on vessaa pessy...
Ehkä sekin oli Esan "huumoria"
Voin vain kuvitella kommentointia, jos perunat olisi pessyt vessaharjalla pyhimys-Esan sijaan Aliisa. Kuten jo sanoin, Aliisa ei tee mitään av-mammojen mukaan oikein, vaan tuossa suhteessa teko arvotetaan tekijän mukaan. Noloa ja lapsellista.
Eiköhän se ollut Esan elegantti tapa kuittailla siihen Aliisan vuodatukseen mökillä miten Pitää olla oikeanlainen juuresharja eli perunoita ei Voi pestä tiskiharjalla. Näkee sitten TV:stä että on syönyt vessaharjaperunoita.
Voisiko tästä tempusta jopa päätellä että Esa on tehnyt johtopäätökset avioliiton jatkomahdollisuuksista ja ottaa loppuajan rennommalla asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on outoa, että täällä niin haukutaan asiantuntijat ja ihmetellään miksi Marin Jäja Petrin parittivat. Lukekaapa tätä keskustelua alusta, 90% kommentoineista on sitä mieltä että noilla kahdella varmasti synkkaa, ovat tosi sympaattisia, samanlaisia ja vielä naimanaamatkin.
Minulla ei ollut alkuun heidän yhteensopimisestaan mitään mielipidettä.
Nyt ihmettelen, jättivätkö asiantuntijat tosiaan huomiotta jommankumman ihan kynnyskysymyksiksi merkitsemiä asioita, kuten Mari väittää. Jos näin on, niin sitten ovat kyllä haukkunsa ansainneet. Silloin on ollut kysymyksessä vastuuton ihmiskoe, olkoot testit osoittaneet kuinka suurta samanlaisuutta näiden välillä tahansa.
Ja askarruttaa, mitä kaikkea ne kynnyskysymykset sitten ovat olleet.
Kumpikaan ei esittänyt toivelistassaan mitään kynnyskysmykseen viittaavaa.
Oletko nähnyt heidän toivelistansa kun tiedät? Mari mainitsi tuon asian lehtijutussa, ei itse ohjelmassa. Eli että on jätetty parituksessa ottamatta huomioon asioita, jotka jompikumpi heistä on maininnut kynnyskysymyksiksi. Voisi kyllä selittää Marin tökeröä käytöstä: Mari on uskonut, että Petri todellisuudessa täyttää hänen ihan vähimmäisvaatimuksensa (=ne kynnyskysymykset), ja jotain vain kiusallaan pelleilee tai hangoittelee tai esittää muuta. Aika karua.
Katsoin uudestaan. Ei sanonut mitään kaljusta. Joku trolli vain trollaili menemään ja huudatti minua.