Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni viime viikosta ei sitten muuttunut; en usko, että yksikään pari on enää yhdessä. Jotku on voineet jäädä vielä yrittelemään yhteiseloa ohjelman jäljeen, mutta luovuttaneet nopeasti. Todella suuri yllätys olisi, jos arvaukseni on väärä. Jännää seurata miten käy =)
ps. huonoimmat parivalinnat kaikista kausista!
Twitterin mukaan M&J oli nähty viime viikolla Hullareilla.
Mari & Jason?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mari vetää mielessään Dunderia turpiin. Jos katse vois tappaa...
Yritti käyttäytyä hillitysti, mutta raivonpuna nousi poskille ja ääni alkoi kohota, kun puhui, miten Petrin pitäisi olla normaalimpi.
Marin kritiikille on kuitenkin ihan oikeat syyt. Petrikin ihan kiihtyi, kun sanoi, että ei Marikaan jousta, menee nukkumaan silloin kun itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tullut heti ekasta jaksosta lähtien sellainen olo, että Johanna on hirveän epävarma itsestään ja myös hieman epätoivoinen. Siksi on tuollainen vähän kummallinen, jankuttaa koko ajan jostain kuuntelemisesta jne ja kuitenkin haluaa keinolla millä hyvänsä pitää miehestä kiinni. Ihan sellainen fiilis, että sama kuka se aviomies on, kunhan on aviomies. Tietysti ihan hyvä, että lähtee sillä periaatteella ohjelmaan mukaan, että sitoutuu ja tekee töitä suhteen eteen mutta tuollainen läheisriippuvaisuutta lähentelevä suhtautuminen on vähän huonompi homma. En tiedä mahtaako heidänkään juttu sitten loppupeleissä kestää. Ehkä, jos Johanna pääsee yli tuosta epävarmuudestaan ja Markus ymmärtää tämän " haavan" Johannassa.
Johanna on ihan fiksu ja ottaa asiantuntijoiden palautteenkin hyvin vastaan, mutta hänelle tuntuu tuottavan suuria vaikeuksia hyväksyä sitä, että Esa on luonteeltaan erilainen, eikä se erilaisuus tarkoita, ettei Esaa kiinnosta hänen seuransa. Esan pitäisi reagoida kuten hän, ja jos ei tee sitä, niin Johanna katsoo, että Esa on piittaamaton tai yhteyttä ei löydy. Liikaa huomiota reagointiin ottamatta huomioon sitä, että Esa saattaa pään sisällä kokea samanlaisia asioita, vaikkei niin spontaanisti pirskauttele niitä pintaan.
Sulla tais nyt mennä Esat ja Markukset sekaisin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tullut heti ekasta jaksosta lähtien sellainen olo, että Johanna on hirveän epävarma itsestään ja myös hieman epätoivoinen. Siksi on tuollainen vähän kummallinen, jankuttaa koko ajan jostain kuuntelemisesta jne ja kuitenkin haluaa keinolla millä hyvänsä pitää miehestä kiinni. Ihan sellainen fiilis, että sama kuka se aviomies on, kunhan on aviomies. Tietysti ihan hyvä, että lähtee sillä periaatteella ohjelmaan mukaan, että sitoutuu ja tekee töitä suhteen eteen mutta tuollainen läheisriippuvaisuutta lähentelevä suhtautuminen on vähän huonompi homma. En tiedä mahtaako heidänkään juttu sitten loppupeleissä kestää. Ehkä, jos Johanna pääsee yli tuosta epävarmuudestaan ja Markus ymmärtää tämän " haavan" Johannassa.
Johanna on ihan fiksu ja ottaa asiantuntijoiden palautteenkin hyvin vastaan, mutta hänelle tuntuu tuottavan suuria vaikeuksia hyväksyä sitä, että Esa on luonteeltaan erilainen, eikä se erilaisuus tarkoita, ettei Esaa kiinnosta hänen seuransa. Esan pitäisi reagoida kuten hän, ja jos ei tee sitä, niin Johanna katsoo, että Esa on piittaamaton tai yhteyttä ei löydy. Liikaa huomiota reagointiin ottamatta huomioon sitä, että Esa saattaa pään sisällä kokea samanlaisia asioita, vaikkei niin spontaanisti pirskauttele niitä pintaan.
Hei kamoon, Johannan mies on Markus. Jotenkin hupaisaa ja samalla raivostuttavaa, kun ensin puhutaan Johannasta ja sitten kuitenkin höpistään, miten Aliisan mies Esa suhtautuu siihen ja tuohon asiaan. Vaikka tarkoitetaan Markusta. Nimi mainitaan monta kertaa ja aina väärin.
Markus ei millään lailla koita edes peitellä, että Johannan jutut ei voisi häntä vähempää kiinnostaa. Tollanen passiivis-agresssivinen käytös olisi itsellenikin punainen vaate! Sitten ihmettelee miksi nainen tuskastuu, kun kokee olevansa yksin ja mies jossain omalla planeetallaan?? Ymmärrän, jos kyse on nalkuttamisesta, siihen hyvä keino on ajella ajatuksissaan muualle ;) mutta tuo että vietetään mukavaa kesäpäivää yhdessä ja koitetaan jakaa kokemuksia, ei ole hyvä hetki sulkeutua noin.
Yhdellä eksälläni oli samantapainen äiti kuin Markuksella. Herttainen ja kiva, mutta ehkä sellainen kuitenkin seinään sulautuva eikä millään tavalla uraihminen tai muutenkaan mitään vahvoja omia mielipiteitä ja intohimoja omaava nainen. Sellainen kiva kodin hengen luoja sekä asioiden ylläpitäjä.
Tällaista sitten eksä taisi minustakin haluta, vaikka olin enemmän Johannan tapainen. Ei siitä sitten mitään tullut, kun ei saanut olla oma itsensä. Sitten löysin miehen, joka todella arvosti kykyjäni ja ominaisuuksiani eikä halunnut sulloa minua hellan ääreen joulu- ja kesäverhoja vaihtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä eksälläni oli samantapainen äiti kuin Markuksella. Herttainen ja kiva, mutta ehkä sellainen kuitenkin seinään sulautuva eikä millään tavalla uraihminen tai muutenkaan mitään vahvoja omia mielipiteitä ja intohimoja omaava nainen. Sellainen kiva kodin hengen luoja sekä asioiden ylläpitäjä.
Tällaista sitten eksä taisi minustakin haluta, vaikka olin enemmän Johannan tapainen. Ei siitä sitten mitään tullut, kun ei saanut olla oma itsensä. Sitten löysin miehen, joka todella arvosti kykyjäni ja ominaisuuksiani eikä halunnut sulloa minua hellan ääreen joulu- ja kesäverhoja vaihtelemaan.
Pointtini oli siis se, että toivottavasti Markus ei kaipaa kotinsa henkeä ja siksi jätä kuuntelmatta Johannan juttuja.
Ihmettelin jakson lopussa näytettyjä pätkiä seuraavasta jaksosta. Johanna itki ja Markus kuvasi? Minkä ihmeen takia? Ja Markus tuli lohduttamaan vasta Johannan pyynnöstä?
Vaikka tv-sarjasta on kyse, niin kyllä mä heivaisin kameran kädestäni helvettiin siinä vaiheessa, kun riidellään (?) ja toinen itkee. En todellakaan kuvaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko siis Markuksen äidin? Vai mistä sait päähäsi, että hän on seinään sulautuva eikä hänellä ole intohimoja? Jos tosi-tv:ssä näytetään pari minuuttia ihmistä kahvipöydässä, ei siitä hyvänen aika voi mitään luonneanalyyseja tehdä! Varsinkin kun kyseessä olevat ihmiset tuskin haluavat muutenkaan julkisuuteen vaan vetävät asiallista ja huomaamatonta linjaa ihan senkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Apua miten surkea tämänkertainen jakso!
Minun mielestä tämä oli kauden paras jakso. Esan ja Aliisan suhteesta selvisi paljon uutta, ei tarvitse enää arvailla mitään. Aliisa osaa analysoida tunteitaan, Esa ei ymmärrä itseäänkään. Ei hän tiennyt, miksi esitti tyhmää. Esan kannattaa tulla AV:lle lukemaan, jokuhan oli eilen kirjoittanut auki tuon tilanteen ja selostanut, mitä siinä tapahtui ja mitä Esa järkeili.
Marille annoin pisteet siitä, ettei räjähtänyt Dunden kommenteille. Olisin halunnut vielä tietää, millaista miestä Mari etsi, mutta Dunde keskeytti hänet kahden sanan jälkeen. Ohjelmasta ei ollut siis näiden kahden tulevien parisuhde-etsintöjen kannalta mitään hyötyä.
Markuksen ja Johannan lehmäbongaus oli sekin kuvaava. Toinen näkee jotain merkillistä eikä saa siihen reaktioksi edes yhtä sanaa. Ymmärrän Johannan ärsyyntymisen tässä täysin. Toisaalta ymmärän myös Markusta, hän saattoi olla jo askeleen edellä ajatuksissaan miettiessään aitaukseen menemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko siis Markuksen äidin? Vai mistä sait päähäsi, että hän on seinään sulautuva eikä hänellä ole intohimoja? Jos tosi-tv:ssä näytetään pari minuuttia ihmistä kahvipöydässä, ei siitä hyvänen aika voi mitään luonneanalyyseja tehdä! Varsinkin kun kyseessä olevat ihmiset tuskin haluavat muutenkaan julkisuuteen vaan vetävät asiallista ja huomaamatonta linjaa ihan senkin takia.
En mitenkään dissaa Markuksen äitiä vaan kirjoitin hänen vaikuttavan mukavalta ihmiseltä. Et nyt mitenkään voi väittää, että Markuksen lapsuuskoti ja Johannan äidin koti näyttäisivät yhtään samoilta tai että molempien mukavilta vaikuttavat äidit olisivat samalla tavalla mukavia vaan hyvinkin keskenään erilaisilta vaikuttavia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Esa ei ole oppinut selkeästi keskustelemaan. Toi ihmeellinen olettamus, että keskustelukumppani(t) ymmärtäisivät sanatonta viestintää, kuten väkinäistä mutinaa ja tuota "siis niinku näin, tiäkkö, tälleen näin ja silleen, tiäkkö" käsien heilutuksella höystettynä. Ei osaa jäsentää ajatuksiaan sanoiksi ja lauseiksi, joita toisetkin ymmärtäisivät. Perus tekijätyyppi, ei osaa ajatella, tekee vaan. En kestäis.
Et selvästikään ole katsonut koko ohjelmaa, Esa on todella hyvä aistimaan toisen mielialoja ja tunnelmaa ja erittäin kyvykäs pukemaan kaikki huomionsa sanoiksi, hyvin harvinaista mieheltä!
Katsojat ovat pettyneitä Marin ja Petrin puolesta. Ei kukaan halua, että ihmisillä leikitään.
Nyt pitäisi saada vastaus kysymykseen, tiesivätkö asiantuntijat Petrin elämäntavan tiukkuudesta. Jos eivät tienneet, niin miten se on mahdollista kaikkien niiden miljoonan testikysymyksen jälkeen. Ja toinen kysymys: jos tiesivät, miksi silti parittivat Marin ...tai yhtään kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään dissaa Markuksen äitiä vaan kirjoitin hänen vaikuttavan mukavalta ihmiseltä. Et nyt mitenkään voi väittää, että Markuksen lapsuuskoti ja Johannan äidin koti näyttäisivät yhtään samoilta tai että molempien mukavilta vaikuttavat äidit olisivat samalla tavalla mukavia vaan hyvinkin keskenään erilaisilta vaikuttavia naisia.
Kyllä mä ihmettelen kaltaisiasi ihmisiä.
Et tiedä Markuksen äidistä mitään, joten älä sovella häneen omia kokemuksiasi. Kaikki eivät tuo sitä persoonaansa esille samalla tavalla kuin vaikka sinä.
Täällä on tosiaan haukuttu Markuksen perhettä ja väitetty, että hän häpeää "vaatimatonta taustaansa", ihan kuin hän olisi jostain trailer parkista lähtöisin. Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Katsojat ovat pettyneitä Marin ja Petrin puolesta. Ei kukaan halua, että ihmisillä leikitään.
Nyt pitäisi saada vastaus kysymykseen, tiesivätkö asiantuntijat Petrin elämäntavan tiukkuudesta. Jos eivät tienneet, niin miten se on mahdollista kaikkien niiden miljoonan testikysymyksen jälkeen. Ja toinen kysymys: jos tiesivät, miksi silti parittivat Marin ...tai yhtään kenenkään kanssa.
Mari on ollut ihan samalla lailla tiukka omista tekemisistään, mikään ei hänelle kelpaa. Turhaan syyllistät vain Petriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petri voisi ostaa Marille jäähyväislahjaksi jotakin kulturellia, esimerkiksi hyvän kirjan. Vaikkapa Dunderfeltin kirjoittaman parisuhdeopuksen.
Tai sateenkaaren värisen torkkupeiton.
Tai pyörän. Mahtuu ihan hyvin eteiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ihmettelen kaltaisiasi ihmisiä.
Et tiedä Markuksen äidistä mitään, joten älä sovella häneen omia kokemuksiasi. Kaikki eivät tuo sitä persoonaansa esille samalla tavalla kuin vaikka sinä.
Täällä on tosiaan haukuttu Markuksen perhettä ja väitetty, että hän häpeää "vaatimatonta taustaansa", ihan kuin hän olisi jostain trailer parkista lähtöisin. Voi luoja.
Voi hyvänen aika! Erilainen ei tarkoita sitä, että toinen olisi parempi ja toinen huonompi. Toinen soittaa pianoa ja toinen viulua. Kolmas pelaa jalkapalloa ja neljäs kirjoittaa runoja.
En tiedä henkilöiden elämästä tarkemmin eikä minun ole tarkoitus arvottaa niitä mitenkään, mutta sen nyt näkee kuka tahansa, että perhetaustat ovat ERILAISET/ ERI TYYLISET.
Oli todella vaivaannuttavaa seurata Dunderin lätinöitä Marille ja Petrille, kun aikuiset ihmiset olivat tehneet päätöksen erosta ja Dunder vaan painosti edelleen, että josko kuitenkin vielä näkisitte toisissanne syitä liiton jatkamiseen. Kun ei niin ei, pitäisi jo Dunderinkin tajuta. On kai sitten niin vaikeaa myöntää, että pieleen meni ja hienot asiantuntijat eivät tällä kertaa onnistuneet vaan pari osasi ihan omin avuin nähdä, että homma karahti kiville. Nostan hattua Marille ja Petrille, että pystyivät olemaan noinkin tyyniä ja asiallisia tuossa tilanteessa, mulla ois varmaan tullut raivostuminen ja itku sen perään.
Vierailija kirjoitti:
Petri ja Mari silminnähden rentoutuneita ja luontevampia Petrin luona ollessaan - selkeästi eropäätös jo tehty ja molemmat helpottuneita.
Petri kyllä kuvaili tuotakin tilannetta vaivaantuneeksi. Ei heillä ole ilmeisesti muunlaisia ollutkaan.
Eivät he yritäkään mitään kaveruutta. Noin voi sanoa, kun ei halua kuulostaa töykeältä, pariskunta itse kuitenkin tietää, mitä tekevät. Toisaalta heillä on sellainen taustalla suuri yhteinen, vaikkakin pieleen mennyt kokemus, jonka vuoksi eivät ehkä pane välejä täysin poikki.