Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
7041/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi pitäisi yrittää jotain kaveruutta, jos parisuhde on epäonnistunut. Olen aina sanonut ex-kumppanilleni kiitos ja näkemiin, kukin jatkakoon tahollaan. Eipä ole jälkeenpäin tarvinnut selitellä uusia suhteita tai palailla menneeseen. Miksi ihmeessä Marin ja Petrin pitäisi yrittää kaveruutta, kun toisen läsnäolokin saa jo aikaan voimakkaita negatiivisiä tunteita?

Eivät he yritäkään mitään kaveruutta. Noin voi sanoa, kun ei halua kuulostaa töykeältä, pariskunta itse kuitenkin tietää, mitä tekevät. Toisaalta heillä on sellainen taustalla suuri yhteinen, vaikkakin pieleen mennyt kokemus, jonka vuoksi eivät ehkä pane välejä täysin poikki. 

Kyllähän Mari paljasti todellisen "ongelman" kaverilleen siinä keittiössä jutellessaan, kun olivat tansseihin valmistautumassa. Sanatarkasti en muista, mutta ajatus oli: "Näin kaunis kuin minä, pitäisi saada komeampi (ei kaljupäinen) mies". Eihän hän(kään)(Mari) halunnut yhtään joustaa missään asiassa mm. nukkumaan menossa... toinen (Petri) kun joutui heräämään aamulla aikaisin niin toinen (Mari) ihan piruuttaan viivytti nukkumaan menoaan. JOS Petri olisi komeampi joustoa varmasti olisi löytynyt.

Vierailija
7042/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari vastasi hienosti Dunkerfeltin tunkkaisen sovinistiseen syyllistämiseen, osaisinpa itse pitää puoliani noin napakasti ja tyylillä. Hyvä Mari!

Te nykynaiset kaikkine feministi paskoineen olette syy ettei nykyisin pariuduta ja suhteet ei kestä. Sarjassa tulee hyvin esiin miten lapsellisia, ja itsekkäitä naiset nykyisin ovat. Sarjan miehet ovat vain yritäneet kompata, ja hyväksyä näiden kiukuttelut ja oikuttelut. Ihan hirveää katsoa noita naisia.  Omasta kokemuksesta  naiset suurelta osin tuollaisia ovat olleet. Lapsellisia ja itsekkäitä. Kokoajan itketään ja valitetaan. Kymmeniä EX suhteita ellei satoja. Hyi vittu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7043/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsojat ovat pettyneitä Marin ja Petrin puolesta. Ei kukaan halua, että ihmisillä leikitään.

Nyt pitäisi saada vastaus kysymykseen, tiesivätkö asiantuntijat Petrin elämäntavan tiukkuudesta. Jos eivät tienneet, niin miten se on mahdollista kaikkien niiden miljoonan testikysymyksen jälkeen. Ja toinen kysymys: jos tiesivät, miksi silti parittivat Marin ...tai yhtään kenenkään kanssa.

Moro Mari!

Vierailija
7044/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markus puhuu haastattelijalle aina samalla äänensävyllä ja samanlaisilla ilmeillä, sanoipa hän mitä tahansa.

Vierailija
7045/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomineidot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mari vastasi hienosti Dunkerfeltin tunkkaisen sovinistiseen syyllistämiseen, osaisinpa itse pitää puoliani noin napakasti ja tyylillä. Hyvä Mari!

Te nykynaiset kaikkine feministi paskoineen olette syy ettei nykyisin pariuduta ja suhteet ei kestä. Sarjassa tulee hyvin esiin miten lapsellisia, ja itsekkäitä naiset nykyisin ovat. Sarjan miehet ovat vain yritäneet kompata, ja hyväksyä näiden kiukuttelut ja oikuttelut. Ihan hirveää katsoa noita naisia.  Omasta kokemuksesta  naiset suurelta osin tuollaisia ovat olleet. Lapsellisia ja itsekkäitä. Kokoajan itketään ja valitetaan. Kymmeniä EX suhteita ellei satoja. Hyi vittu. 

No jos tuolle linjalle lähdetään niin miehistä vain Esa on kunnollinen ja osoittaa riittävästi miehisiä piirteitä. Eli ei se miestenkään suoritus mikään täydellisyyttä hipova ole. 

Vierailija
7046/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että asiantuntijan homma ei ole helppo, mutta en suurin surminkaan olisi naittanut Maria ja Petriä. Ajattelen, että Petri on varmasti vastuullinen ja järkevä mies, mutta erittäin varautunut, ehkä jopa ujo, uudessa seurassa täysin lukkiutunut ja siksi myös tylsä. Hän tarvitsisi reippaan, nauravaisen ja hassuttelevan naisen. Sellaisen, joka saa jään sulamaan ja miehen vapautumaan. Ei missään nimessä vaativaa Maria.

Marille sopivasta miehestä on vaikeampi sanoa. Uskon, että hänen kohdallaan kannattaisi lähteä merta edemmäs kalaan, jonnekkin toiseen maahan, en tiedä mihin, ehkä eteläiseen Eurooppaan. Joku asiallinen bisnesmies, kuitenkin rento ja välitön, sellainen joka osaa käyttäytyä asiallisesti joka tilanteessa. Joku, joka oikeasti on hulluna Mariin ja pitää tätä kauniina ja viehättävänä. Sillä Marihan on kaunis nainen. Petriltähän ei tullut häistä alkaen muuta kuin poliitikon höpötykseltä  kuulostavaa mutinaa, joo...ihan tässä on hieno vaimo...ja joo...katsotaan nyt tästä eteenpäin...muminaa...hyminää...

Ongelma on tosiaan se, että kumpikin on täysin jäässä toisensa kanssa, eikä kummassakaan ole tarvittavaa energiaa lähteä purkamaan vaikeaa tilannetta vaikka nyt hassuttelun kautta. Siinä mielessä nämä kaksi ovat liian samanlaisia. Molemmat siis tarvitsevat aktivoivat puolisot.

Vierailija
7047/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi täällä koko ajan lytätään Maria!? Kun ei ole alusta asti ihastunut, on todella vaikea sopeutua toisen itselle kummallisiin tapoihin kun ei ole niitä ruusunpunaisia laseja, jotka auttavat kestämään ties mitä.

Miksi mennä ohjelmaan, jos sopeutuminen vaatii ihastumisen. Ihastumiset ovat ääriharvinaisia, joillain niitä ei ole kuin yksi koko elämässä tai ei sitäkään.

Kun ohjelmaan lähtee, niin aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että se vaatii kykyä heittäytyä ja sietää. 

Heittäytymiskyvystä kaikkien osallistujien kohdalla kertoo jo yksistään se, että ovat mukana ohjelmassa. 

Sietäminen taas ei tarkoita sitä, että on siedettävä mitä tahansa, vaan voi tehdä pieniä kompromisseja yhteisen hyvän eteen. 

Vierailija
7048/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi pitäisi yrittää jotain kaveruutta, jos parisuhde on epäonnistunut. Olen aina sanonut ex-kumppanilleni kiitos ja näkemiin, kukin jatkakoon tahollaan. Eipä ole jälkeenpäin tarvinnut selitellä uusia suhteita tai palailla menneeseen. Miksi ihmeessä Marin ja Petrin pitäisi yrittää kaveruutta, kun toisen läsnäolokin saa jo aikaan voimakkaita negatiivisiä tunteita?

Eivät he yritäkään mitään kaveruutta. Noin voi sanoa, kun ei halua kuulostaa töykeältä, pariskunta itse kuitenkin tietää, mitä tekevät. Toisaalta heillä on sellainen taustalla suuri yhteinen, vaikkakin pieleen mennyt kokemus, jonka vuoksi eivät ehkä pane välejä täysin poikki. 

Kyllähän Mari paljasti todellisen "ongelman" kaverilleen siinä keittiössä jutellessaan, kun olivat tansseihin valmistautumassa. Sanatarkasti en muista, mutta ajatus oli: "Näin kaunis kuin minä, pitäisi saada komeampi (ei kaljupäinen) mies". Eihän hän(kään)(Mari) halunnut yhtään joustaa missään asiassa mm. nukkumaan menossa... toinen (Petri) kun joutui heräämään aamulla aikaisin niin toinen (Mari) ihan piruuttaan viivytti nukkumaan menoaan. JOS Petri olisi komeampi joustoa varmasti olisi löytynyt.

Marin ulkonäöllä ei ole vara hirveästi asettaa vaatimuksia miehelle.

Vierailija
7049/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minä kuulin ihan toisin? Hän sanoi, että olisi toivonut saavansa asiantuntijoilta jotain parempaa kuin omin avuin ja se voi viitata kokonaisuuteen tai vain pelkästään henkisiin asioihinkin. 

Vierailija
7050/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi täällä koko ajan lytätään Maria!? Kun ei ole alusta asti ihastunut, on todella vaikea sopeutua toisen itselle kummallisiin tapoihin kun ei ole niitä ruusunpunaisia laseja, jotka auttavat kestämään ties mitä.

No öö, koska Mari on antanut itsestään todella vastenmielisen, jopa ilkeän ihmisen kuvan. Kuvittelee olevansa Petriä parempi ja sen huomaa kaikessa. Tässä ei ole enää kyse mistään ihastumisesta vaan siitä, miten toista ihmistä kohdellaan ja kunnioitetaan, vaikka hän ei olisikaan paras ystäväsi.

Suklaaepisodi oli viimeinen niitti. Kukaan täysjärkinen ja empaattinen ihminen ei tuo lahjaksi suklaata jos tietää ettei lahjan saada pidä suklaasta. Aivan tietoista vittuilua ja pahan mielen tuottamista.

En minäkään vie keliaakikkoystävälleni tuomisiksi vehnäpullaa.

Onko Petri sanonut, ettei pidä suklaasta? Kyllä hänelläkin on herkuttelupäiviä - ja ehkä joskus vieraita, joille voi tarjota. Minullekin tuodaan alkoholia tuliaisiksi, vaikka en itse juo. Haluan silti tarjota sitä sopivassa tilaisuudessa. 

Petriltä olisi ollut kohteliasta tarjota tuliaisistaan Marille, mutta ei tullut sitten mieleen. Jos vieras tuo vaikka pussillisen pullaa, ei sitä tungeta pakastimeen, vaan kysytään, maistuisko pullakahvit. 

No, en tietysti voi tietää, mitä suklaille oikeasti tapahtui, mutta vahva epäilys, että ne menivät kaapin perälle.

Vierailija
7051/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toi Mari voi olla noin jäykkä ja yriittää olla jotakin, mitä ilmiselvästi ei ole. Taisi pieni yllättyä, että Petrillä on isompi, kivasti sisustettu koti ja vieläpä ruokapöytäkin. Onhan se hämmentävää.

Mutta mikä näitä miehiä vaivaa, toinen esittää tampiota tahallaan ja toinen esittää, että kotinsa on pahempi luola kuin onkaan??? ö.Ö

Käsitin Esan esittämisen, niin että hän koetti näytellä heti Aliisalle alussa, ettei oikein noteerannut torjutuksi tulemista. Varmaankin siksi, että asia olisi helpompi lakaista maton alle tyyliin "ai olit pettynyt, no tuskin huomasin". Ja toisaalta taas sitten myöhemmin Esa on ehkä vetänyt viilempää roolia kun olisi halunnut kapsahtaa kaulaan, ettei Aliisallla taas poukkaa defenssit päälle.

Tämä analyysi kannattaa lähettää Dundelle, joka ei voinut ymmärtää, mitä Esa tarkoitti. Vai esittikö hänkin tyhmää.

Vierailija
7052/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suomineidot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuolle linjalle lähdetään niin miehistä vain Esa on kunnollinen ja osoittaa riittävästi miehisiä piirteitä. Eli ei se miestenkään suoritus mikään täydellisyyttä hipova ole. 

Joo ei oo Esa mikään Minkkinen. Minkkinen, vauvapalstalaisten messias. Vai miten se meni?

Vierailija
7053/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esalla on vielä moottoripyöräkin. Mä en kestä, se on niin ihana.

Olis heti jo mennyt eka kerralla junan sijaan moottoripyörällä niin olisi hoitanut homman kotiin. 

Ei välttämättä, monet kaupunkilaiset naiset pitävät moottoripyöräilyä turhana luonnon- ja melusaasteena. Ja onhan se päristely vähän yksinkertaisten amis-poikien juttu.  Aliisa on ilmaissut selvästi olevansa luonnonsuojelija esim. ylimääräisiä maaleja ei kaadeta suoran maahan.

Vierailija
7054/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petrin kuitti Marille: Minä tanssahtelen siinä vaiheessa kun tämä projekti saadaan päätökseen :D Meillä jopa mies nosti katseensa koneensa näytöltä ja naurahti.

Ja onhan se tyylikkäämpää ja herrasmiesmäisempää. Se että lähtee sinne humpalle uutta saalista metsästämään VASTA kun ero edellisestä puolisosta on selvä.

Maria ei tyyliseikat tai kohteliaisuus tunnu selvästikään estelevän: ei muuta kuin naituna vaimona vaan uutta miestä juhannustansseista etsimään ennen kuin sormuksen jäljet nimettömässä ehtivät palautua.

Toivottavasti Mari on nyt ohjelmaa katsoessaan nähnyt ne omatkin heikkoutensa kun tähän,asti vikaa on ollut vain Petrissä ja Petrin tavoissa. Vaikka epäilen, ehkä ei halua edes katsoa koko ohjelmaa ja itseään siinä.

Vierailija
7055/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petrin kuitti Marille: Minä tanssahtelen siinä vaiheessa kun tämä projekti saadaan päätökseen :D Meillä jopa mies nosti katseensa koneensa näytöltä ja naurahti.

Miten miehesi reaktio liittyy tähän? Että oli pakko olla hauska juttu, koska MIESkin huvittui.

Vierailija
7056/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmaan hakijoiden ehdottomat luonteen piirteet oltava : avarakatseisuus, joustavuus ja sopeutuvuus.

Tänä vuonna näitä piirteitä oli eniten Esalla.

Oikeastaan ainoastaan Esalla. Hän on sellainen osallistuja , että jos muillakin olisi samankaltaista

rentoutta,  asiat menisivät sujuvammin.

Toki avioliiton jatkuminen / ero on sitten muu päätös lopulta. Mutta tämä tutustumis vaiheen kulkuun kuuluu nuo avarakatseisuus, joustavuus ja soputuminen. Joita ei monella ole.

Eränkäviä meininki ajattelutasolla :)

Vierailija
7057/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin Esan esittämisen, niin että hän koetti näytellä heti Aliisalle alussa, ettei oikein noteerannut torjutuksi tulemista. Varmaankin siksi, että asia olisi helpompi lakaista maton alle tyyliin "ai olit pettynyt, no tuskin huomasin". Ja toisaalta taas sitten myöhemmin Esa on ehkä vetänyt viilempää roolia kun olisi halunnut kapsahtaa kaulaan, ettei Aliisallla taas poukkaa defenssit päälle.

Lisäksi Esa, muistaakseni häämatkajaksossa, sanoi vetävänsä tukijan roolia.

Monelle mutkalle on Esa vetänyt itsensä.

Vierailija
7058/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta katsoin ton eilisen jakson alun. Jäi eilen eka 10min näkemättä. Esa tosiaan sanoo oikein, että on tarkoituksella vähän puhunut palturia asunnostaan. En osaa sanoa miksi. Alussa tosin tuntui, että Mari oli kaiketi korostanut sitä sisustusintoaan niin tahtoiko sitten sen vuoksi esittää jotain. Mene ja tiedä.

Ja suklaa-episodistakin näytti tuumaavan, että piruila on ilmassa, mutta ei jaksa enää välittää. 

Marissa ihmetyttää tosissaan se jäykkyys. Olen itse samanikäinen ja en pysty ymmärtämään, että hän kutsuu itseään spontaaniksi. Mun mielestä todella jäykkä eikä yhtään spontaani ihminen. Lisäksi pukeutuu todella... no ei ole ihan mun tyyliäni. Toisaalta itse olen kyllä erittäin helposti muihin tutustuva ja tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa hienosti.

Mutta alussa minä sain kyllä käsityksen, että Mari tykkää liikunnasta ja tahtoiko sitten vähän lisätäkin sitä. En enää muista sitä esittelyjaksoa enkä jaksa katsoa uudelleenkaan. Jokatapauksessa olin itse siinä uskossa, että molemmat olisi jossainmäärin liikunnallisia. 

Vierailija
7059/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstan jatkuva Esan ylistys ja Aliisan alistus alkaa olla jo naurettavaa. Sinänsä kyllä tyypillistä, naiset eivät voi hyväksyä itseään selvästi kauniimpia naisia.

Vierailija
7060/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsojat ovat pettyneitä Marin ja Petrin puolesta. Ei kukaan halua, että ihmisillä leikitään.

Nyt pitäisi saada vastaus kysymykseen, tiesivätkö asiantuntijat Petrin elämäntavan tiukkuudesta. Jos eivät tienneet, niin miten se on mahdollista kaikkien niiden miljoonan testikysymyksen jälkeen. Ja toinen kysymys: jos tiesivät, miksi silti parittivat Marin ...tai yhtään kenenkään kanssa.

Kyllä katsojat on pettyneitä. Odottivat joustavia ja henkiseen kasvuun kykeneviä ihmisiä ihanine rakkaustarinoineen. Kuitenkin eikös jossain kerrottu näistä tehdyn parin sen takia mitä olivat vastanneet niissä kyselyissä samanlaisista arvoista, joita nyt ei sitten olekkaan?

Ketju on lukittu.