Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
En tiedä, on varmaan tässä keskusteluketjussa tullut jo esiinkin, mutta mun mielestä sekä Petri että Mari on tilanteessa, jossa kumpikaan ei tahdo tietoisesti loukata toista. Mutta jos kaikki kemia ja rakkaus puuttuu, mutta ollaan naimisissa, kaikki menee persiilleen. He ehkä toivoisivat toisissaan olevan edes pieniä piirteitä jotka jollain tavalla antaisi toivon signaalia, mutta kun se puuttuu, tulee valtavia turhautumisen tunteita ja se esiintyy negatiivisina sanoina. Nämä kaksi ovat varmasti hienoja ihmisiä, mutta eivät vain millään tavalla sovi toisilleen. Uskon myös, että pettymys on valtava ja se, että kaikki esitetään (heidän omasta toiveestaan toki) televisiossa, aiheuttaa valtavaa turhautumista. Onnea heille molemmille omilla poluillaan.
Dunderi ehdottaa Marille ja Petrille ratkaisuksi että "ajatelkaa voisitteko kehittyä yhdessä kohti terveellistä ruokavaliota".
:DDDD
Eiköhän se Mari saa syödä ihan mitä itse haluaa, eikä ongelma ole siinä, vaan totaalisen paskassa mätsissä asiantuntijoiden toimesta.
Miksi tuo Dunderi kätteli Petriä niin tuttavallisesti, kun taas Maria ei niin ystävällisesti? Hänellä on ennakko-odotus Petristä, että Petri on unelmakumppani?
Ymmärrän kyllä molempia. En jaksaisi elää tuollaisen kellottajafriikin kanssa tylsää viikosta toiseen samanlaisena toistuvaa arkea ja toisaalta loukkaantuisin kyllä itsekin sydänjuuriani myöten, jos tuo friikki alkaisi ylenkatsoa minua jotenkin epäterveeksi, kun nyt kuitenkin toinenkin on ihan normaalipainoinen ja elämässään menestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmettä Mari tulkitsee. Ajateltiin Marin inspiroituvan Petrin liikunnallisuudesta niin Mari kokee sen syyllistämisenä. Vähän aikaa sitten Mari kertoi ettei oikein tunne Petriä ollenkaan. Nyt kertoi miten alusta lähtien tajunnut, että ovat erilaisia.
Onhan se vähän syytös tai vähintäänkin vaatimus. Toivotaan, että Mari muuttuu liikunnalliseksi, mutta Petrin ei tarvitse muuttua sohvaperunaksi tai valvoa tai olla syömättä rahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mari vetää mielessään Dunderia turpiin. Jos katse vois tappaa...
Yritti käyttäytyä hillitysti, mutta raivonpuna nousi poskille ja ääni alkoi kohota, kun puhui, miten Petrin pitäisi olla normaalimpi.
Vierailija kirjoitti:
Dunderfelt, tuo vanha, tanakka, tenukeppi :-D
Punakka tanakka ja hanakka.
Mitä ihmettä toi Dunderi lässyttää! Marin ilme aivan kypsä kun sovinistisetä vähän selittää, miten hänen olisi pitänyt ihailla Petrin neuroottista suhtautumista salitreeniin. Joo, Mari osaa olla tosi veemäinen, mutta onhan Petrin harrastus tosiaan aika turn-off aika monelle naiselle.
Ketä auttaa klisheinen parisuhdenassutus?
"Tänään parit näki itsensä toisessa."
Just joo.
Tän jakson suurin myötähäpeä tulee kyllä noista Dunderfeltin "pariterapeuttisista" kommenteista ja väliintuloista, ja se on kyseessä olevan ohjelman äärellä paljon sanottu se!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on kanssa ihminen joka miettii ennenkuin puhuu. Alussa riidellessä myönnän hiiltyneeni kun ei tullut minkäänlaista vastausta moneen kymmeneen sekuntiin kun itse on tyyppiä joka vastaa heti. Ajansaatossa olen oppinut todella arvostamaan tuota piirrettä. Mies todella osaa kuunnella toisen pointin loppuun ja ajatella miten siihen vastaa järkevästi.
Ymmärrän siis osittain Johannaa mutten tuota arkisten tilanteiden jatkuvaa painostusta. Pitäisi ymmärtää että tapoja on erilaisia.
Pointsit sinulle :) Ja hyvä esimerkki siitä miten parisuhde parhaimmillaan hioo ja opettaa uusia asioita, jos vaan on valmis katsomaan asioita muustakin näkökulmasta kuin omastaan. Varsinkin alussa se on tosi vaikeaa, ainakin minulla oli kun olin ollut pitkään yksin ennen kuin tapasin mieheni. Piti ihan tietoisesti singuttaa niitä aivojaan kangistuneiden kaavojen ja rajojen yli. Mutta kyllä se on sitten myös todella palkitsevaa!
Olis vaan dunderi sanonu että vituiks meni tällä kertaa, nyt leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Älä nyt herranen aika enää yllytä noita yhteen, tulee vielä ruumiita kun eskaloituu tilanne.
No huhhuh mitä ohjeita... Ihan käsittämätöntä miettiä että Marin olis vaan pitänyt alkaa ihailemaan Petrin liikunnallisuutta.. Ihan niinkuin jostain 1800-luvulta, että naisen vaan pitää sopeutua ja ihailla miestään ja omat kiinnostuksenkohteet ja mieltymykset on toissijaisia..
Perun puheeni. Ei tuosta Aliisasta ja Esasta tule mitään. Aliisa veti kässärin päälle häissä eikä saa sitä pois päältä. Täysin toivotonta.
Aikaisemmat analyysini olivat silkkaa pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ero! Mikä helpotus kaikille. Kyllä Petri hyvän sporttimimmin löytää. Mari tuskin ketään edes haluaa - vanhapiika-ainesta 😂
Kyllä Petrille on vaikeampaa löytää naista kuin Marille miestä. Itsekin aikoinaan netissä tapasin tuollaisen petrin. Meistä tuli kaverit mutta ei todellakaan rakastavaisia. Kaveruuskin kuoli sitten aika nopeasti, kun toisen aikatauluun ei mahtunut muuta kuin juoksua, pyöräilyä ja kuntosalia.
Vierailija kirjoitti:
Oo dunderhead jo hiljaa. Ei näistä tuu paria vaikka mitä toivot!!! Takertuu yksityiskohtiin eikä näe metsää puilta.
Dunderin kannattais puhua ammattilaisen kanssa tuosta ongelmasta, ettei osaa myöntää olleensa väärässä.
Ero! Mikä helpotus kaikille. Kyllä Petri hyvän sporttimimmin löytää. Mari tuskin ketään edes haluaa - vanhapiika-ainesta 😂