Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
6681/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisan ja Esan kannattaisi ehdottomasti katsoa tilannetta vielä kameroiden sammumisen jälkeen, koska eikös Millankin tunteet Kimmoa kohtaan heränneet vasta kuvausten jälkeen. Tietenkin, jos Aliisa on jo ihan 100% varma, ettei voi ihastua Esaan, turha kai tilannetta pitkittää, mutta luulen, että ohjelman paine on liikaa Aliisalle ja hän ei pääse ihastumaan, koska ajattelee koko ajan, miksei niitä tunteita jo tule.

Vierailija
6682/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku tosissaan, että tuon ohjelman kautta tulee pareja??!?

Saldo taitaa olla 4/9 ja lisäksi yksi pari oli naimisissa muistaakseni vuoden ohjelman jälkeen. Tänä vuonna saataneen yksi pari lisää. Menestys näissä "sokkotreffeissä" on siis ollut hämmästyttävän hyvä, suhteessa paljon parempi kuin maajusseissa vaikka siellä tutustuminen tapahtuu ihan toisella tavalla.

Nyt täytyy muistaa, että ohjelmaan lähteminen on ollut täysin vapaaehtoista, joten ulkopuolisten pöyristely on täysin turhaa. Kyllä nämä hakijat on niin hyvin haastateltu, että ns. ongelmatapaukset siivotaan hyvissä ajoin pois. Kaikki ovat täyspäisiä asiansa hoitavia ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aliisa ei ole ihastunut Esaan. Piste. Ei tunteitaan voi pakottaa. Se tuntuu ärsyttävän monia, sillä EA-väki haluaa nähdä rakkaustarinoita. Ja koska Esa on niin symppis.

Eikö koko tämän ohjelman pointti ole, että tunteitaan voi ohjailla sen sijaan että istuu tornissaan ja odottaa että salama heittää taivaalta sen herra/neiti täykyn siihen joka vie jalat alta ja sitten happy ever after.

Kyllä se on asenteesta ja omasta kypsyydestä kiinni: oma parikymppinen minäni haki sitä täydellistä, oman ehdottomuutensa ja epävarmuutensa vankina, parikymmentä vuotta myöhemmin tuntuu että jos en olisi naimisissa ihanan miehen kanssa löytäisin ihastuttavaa rakastettavaa miltei kaikista ihmisistä jotka kohtaan ja muutenkin kaikki ihmiset ovat ihania. Uhat ovat kääntyneet mahdollisuuksiksi, puolityhjä puolitäydeksi.

Vierailija
6684/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko parien sukunimiä kehiin.????

Miksi, jotta ihmiset voisi stalkata heitä. Laita tänne oma koko nimesi ja asuinkuntasi malliksi.

Vierailija
6685/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aliisa ei ole ihastunut Esaan. Piste. Ei tunteitaan voi pakottaa. Se tuntuu ärsyttävän monia, sillä EA-väki haluaa nähdä rakkaustarinoita. Ja koska Esa on niin symppis.

Eikö koko tämän ohjelman pointti ole, että tunteitaan voi ohjailla sen sijaan että istuu tornissaan ja odottaa että salama heittää taivaalta sen herra/neiti täykyn siihen joka vie jalat alta ja sitten happy ever after.

Kyllä se on asenteesta ja omasta kypsyydestä kiinni: oma parikymppinen minäni haki sitä täydellistä, oman ehdottomuutensa ja epävarmuutensa vankina, parikymmentä vuotta myöhemmin tuntuu että jos en olisi naimisissa ihanan miehen kanssa löytäisin ihastuttavaa rakastettavaa miltei kaikista ihmisistä jotka kohtaan ja muutenkin kaikki ihmiset ovat ihania. Uhat ovat kääntyneet mahdollisuuksiksi, puolityhjä puolitäydeksi.

Jotkut etsii sitä oikeaa, jotkut tyytyy siihen mitä saa.

Vierailija
6686/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi tehdä sellaisen Lempatulle ETA-sulhaselle/morsiammelle puoliso spin off-sarjan. Siinä voisi yrittää kalastella itselleen puolison eroon päätyneistä pareista, jokaisellehan on löytynyt ymmärtäjiä ja ihailijoita. 

Niin, onhan entisille Bachelor ja Bachelorette-kisailijoilla Bachelor Pad, miksei EA: Uusi mahdollisuus...? ;-)

Eronneet alttarilla.

Vierailija
6687/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jöö, Alisa on nyt tainnut keksiä hyvän syyn ja vian Esasta, että voi tämän dumpata. Hän ei ole alusta asti tuntenut mitään ihastumisen tunteita, eikä tunne jatkossakaan. Epäreilua syyttää Esan "loukkaavia sanoja" siitä, ettei itse tunne mitään, eikä Esa ollutkaan ihanne Prinssi. Voimia Esalle.

Vierailija
6688/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aliisa saa tuon homman kuulostamaan siltä, että Esa on jotenkin haukkunut tosi rumasti tai huutanut tai jotain. Aikamoiselta prinsessalta kyllä vaikuttaa. Toki siis voi olla, että Esassakin on vikaa (vai voiko :D), mutta tuo kuulostaa aika kurjalta. Aliisa saa haukkua miehen, saa sanoa ettei kiinnosta yhtään, saa lähteä ulkomaille kesken kaiken, naputtaa ja huomautella, mutta Esan pitäisi vaan hymyillen ottaa vastaan kaikki :)

Jos ei natsaa niin ei natsaa, mutta pakkoko siitä on Esaa syyttää?

"– Jos mulle sanoo jotain niin pahoja asioita ja vaikka multa pyytää anteeksi ja kertoo, että se ei ollut tarkoitus, niin mä en pääse irti siitä, Aliisa kertoo itkien."

Mitäköhän se Esa on sanonut: olet itsekäs, hemmoteltu lapsellinen ja loukkaat? Totuus vai pahoja asioita?

Kuuluuko raivoaminen ja toisen nimittely parisuhteeseen? Jos Aliisa olisi ollut se "impulsiivinen" osapuoli tässä, kaikki säälisivät Esaa. Eikö Esassa voi olla vikoja, kun se kerran osaa esittää lupsakkaa savolaismiestä telkkarissa? Todella törkeää ja lapsellista tehdä Esasta joku pyhimys ja Aliisasta demoni.

Vierailija
6689/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko niin, että ensi viikon  jakson siirappi valuu Johannan ja Markuksen toimesta. Ensin riidellään, sitten kuherrellaan??

Vierailija
6690/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin Esa on hurjan symppis, mutta mullakaan ei herää hänestä mitään romanttisia fiboja. Näin on varmaan Aliisallakin. Minkäs sille voi? Ei sitä nyt pakottaakaan voi.

Mun mielestä oli hyvä, että Mari kyseenalaisti Dundiksen ajatuksen. Olihan se nyt ihan pähkähullu! Olisi se ajatus ehkä toiminut, jos Petri olisi joku "salilla kolme kertaa viikossa" -tyyppi.

Vierailija
6691/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä "lupsakassa savolaisessakin" voi olla vaikka mitä vikoja. Tunnen monta sellaista, jotka päällisin puolin vaikuttavat juuri rennon lupsakoilta, mutta kun tutustuu paremmin, niin helvetti on irti ja lentävät sekä sanat että tavarat.

Voin siis hyvin kuvitella, ettei Esa ole täydellinen. Voin hyvin kuvitella, että lähes jokaisella meillä kiehuu joskus yli, kun tarpeeksi ärsytetään. Toki on monia tapoja ilmaista niitä negatiivisia asioita kumppanille, eikä kukaan meistä ole aina parhaimmillaan. Aina voi koittaa parhaansa.

Aliisa voi olla sitä naistyyppiä, joka loukkaantuu verisesti kaikesta vähänkin negatiivisesta, eikä jää pohtimaan, voisiko palaute itse asiassa olla todenmukaista. Ei varmasti kukaan tykkää arvostelusta, mutta suurin osa kyllä ymmärtää, että milloin on tarkoitus kertoa rakentavasti puutteista ja milloin loukataan tarkoituksella. Nyt on vaikeaa tietää, että kummasta on kyse. Jotenkin vain olen saanut sellaisen kuvan, että Aliisa ei ole tottunut saamaan kuin kehuja ja kaikki muu on verisesti loukkaavaa. Kuinkahan paljon vastoinkäymisiä hänellä on oikein ollut, kun vaikuttaa, että kaikki olisi ollut yhtä ruusuilla tanssimista, mitä nyt se prinssi puuttuu.

En epäile yhtään, että sarjan ulkopuolella Aliisa olisi jättänyt Esan heti ensitreffien jälkeen. Kun herra ei vastaa täysillä mielikuvaa, niin uusi vain kehiin. On ihan fiksua miettiä, että minkätyylisen ihmisen kanssa haluaa elämänsä viettää, mutta mitä pidempi ja yksityiskohtaisempi lista, sitä suuremmalla todennäköisyydellä viettää sinkkuelämää koko loppuelämänsä.

Vierailija
6692/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut etsii sitä oikeaa, jotkut tyytyy siihen mitä saa.

Tää kommentti taitaa itseasiassa todistaa pointin: suurin osa ihmisistä on todella kivoja ja ihania. Hankalia taas ovat ne, jotka eristävät itsensä muiden yläpuolelle, kun pitävät itseään jonain "valittuina" ja muita parempina. Mutta niistäkin suurin osa on kivoja ja ihanaia, vaikka eivät sitä itse ole sisäistäneetkään.

Vierailija
6693/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aliisa saa tuon homman kuulostamaan siltä, että Esa on jotenkin haukkunut tosi rumasti tai huutanut tai jotain. Aikamoiselta prinsessalta kyllä vaikuttaa. Toki siis voi olla, että Esassakin on vikaa (vai voiko :D), mutta tuo kuulostaa aika kurjalta. Aliisa saa haukkua miehen, saa sanoa ettei kiinnosta yhtään, saa lähteä ulkomaille kesken kaiken, naputtaa ja huomautella, mutta Esan pitäisi vaan hymyillen ottaa vastaan kaikki :)

"– Jos mulle sanoo jotain niin pahoja asioita ja vaikka multa pyytää anteeksi ja kertoo, että se ei ollut tarkoitus, niin mä en pääse irti siitä, Aliisa kertoo itkien."

Mitäköhän se Esa on sanonut: olet itsekäs, hemmoteltu lapsellinen ja loukkaat? Totuus vai pahoja asioita?

Kuuluuko raivoaminen ja toisen nimittely parisuhteeseen? Jos Aliisa olisi ollut se "impulsiivinen" osapuoli tässä, kaikki säälisivät Esaa. Eikö Esassa voi olla vikoja, kun se kerran osaa esittää lupsakkaa savolaismiestä telkkarissa? Todella törkeää ja lapsellista tehdä Esasta joku pyhimys ja Aliisasta demoni.

Tottakai Esassa voi olla vikoja. Jokaisessa on. Mutta kolmenkymmennenviiden vuoden yhteisen elämäntaipaleen kokemuksella väitän, että mikäli takertuu suutuspäissä lausuttuihin pahoihin sanoihin - jos kyse ei ole mistään sairaalloisesta narisistisesta alaspainamisesta tms - niin homma ei pelitä. Ihmiset tekevät virheitä, sanovat pahoja sanoja joskus, vaikka ei pitäisi. Jos niitä katuu ja pyytää anteeksi ja on valmis ymmärtämään että todellqakin on loukannut niin sitten pitää siirtyä eteenpäin. Minulle on huudettu todella rumasti, minä olen huutanut, mutta ne käsitellään ja sitten matka jatkuu. Nyt esitetyn perusteella Aliisa on ollut tosi usein tosi loukkaava, ilman että on halunnut asiaa käsitelllä ja ymmärtää miltä toisesta tuntuu. Tai ainakaan sitä ei ole näytetty.

Vierailija
6694/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Aliisa ei vaikuta ammattiloukkaantujalta, toisin kuin Mari. Voihan olla, että Esa on heittänyt kommenttia asiasta, josta Aliisa on jo valmiiksi epävarma (esim. makuuhuone-elämään liittyen). Eräs eksäni kerran "vitsaili" minun olevan ruma, mutta koska olen aina pitänyt itseäni rumana, ei vitsi oikein toiminut. En päässyt yli ajatuksesta, että hänkin pitää minua rumana. Ei kaikkea voi kuitata sillä että "sori, emmä tarkottanu oikeesti".

Vierailija
6695/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko niin, että ensi viikon  jakson siirappi valuu Johannan ja Markuksen toimesta. Ensin riidellään, sitten kuherrellaan??

Miksei päinvastoin?

Vierailija
6696/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai Esassa voi olla vikoja. Jokaisessa on. Mutta kolmenkymmennenviiden vuoden yhteisen elämäntaipaleen kokemuksella väitän, että mikäli takertuu suutuspäissä lausuttuihin pahoihin sanoihin - jos kyse ei ole mistään sairaalloisesta narisistisesta alaspainamisesta tms - niin homma ei pelitä. Ihmiset tekevät virheitä, sanovat pahoja sanoja joskus, vaikka ei pitäisi. Jos niitä katuu ja pyytää anteeksi ja on valmis ymmärtämään että todellqakin on loukannut niin sitten pitää siirtyä eteenpäin. Minulle on huudettu todella rumasti, minä olen huutanut, mutta ne käsitellään ja sitten matka jatkuu. Nyt esitetyn perusteella Aliisa on ollut tosi usein tosi loukkaava, ilman että on halunnut asiaa käsitelllä ja ymmärtää miltä toisesta tuntuu. Tai ainakaan sitä ei ole näytetty.

Se, että sinun 35:n vuoden suhteeseen sopii todella rumasti toiselle huutaminen, ei tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi sellaiseen sopeutua tai sellaista hyväksyä. Meitä ihmisiä on katsos hyvin erilaisia.

Vierailija
6697/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinun 35:n vuoden suhteeseen sopii todella rumasti toiselle huutaminen, ei tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi sellaiseen sopeutua tai sellaista hyväksyä. Meitä ihmisiä on katsos hyvin erilaisia.

Munkin on hyvin vaikea uskoa, että on olemassa parisuhdetta (ainakaan pidempää sellaista), jossa ei koskaan rumasti toiselle sanottais tai ääni ei kohoais. En pysty uskoo, sori vaan. Eikä se välttämättä ole hyväksyttävää käytöstä, mut täysin inhimillistä. Ihmettelen että tällaisia ihmisiä on, jotka muuta väittää

Ohis

Vierailija
6698/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Aliisa ei vaikuta ammattiloukkaantujalta, toisin kuin Mari. Voihan olla, että Esa on heittänyt kommenttia asiasta, josta Aliisa on jo valmiiksi epävarma (esim. makuuhuone-elämään liittyen). Eräs eksäni kerran "vitsaili" minun olevan ruma, mutta koska olen aina pitänyt itseäni rumana, ei vitsi oikein toiminut. En päässyt yli ajatuksesta, että hänkin pitää minua rumana. Ei kaikkea voi kuitata sillä että "sori, emmä tarkottanu oikeesti".

Ethän itse "vitsaillut" samalla tavalla? Paljon on naisia jotka koko ajan kuittailee miehelle, mut ei ota ite mitään vastaan.

Vierailija
6699/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alisa lähti ohjelmaan koska oli varma että hänet pistetään yhteen vain tosi upean prinssin kanssa. Kun eteen tulikin sitten suht tavallinen duunari ja vähän maalainen Esa, niin se oli sitten siinä, ekat 10 sekuntia ja päässä etukäteen kehitetty kuvitelma sanoi Puff. Alisa on varmasti vakuuttanut asiantuntijat että on iästään huolimatta tarpeeksi kypsä ohjelmaan, mutta eipä ollutkaan, sillä siitähän tässä on kyse. Ei tuntenut itseään tarpeeksi hyvin eikä ollut realisti. Itse voin sanoa että tuon ikäisenä en todellakaan olisi ollut valmis tällaiseen ohjelmaan. oli kuvitelmia siitä unelmien prinssistä. Nykyään 40+ on realistinen käsitys elämästä ja näkee lähes kaikissa ihmisissä jotain hyvää ja kaunistakin.

Vierailija
6700/9874 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän itse "vitsaillut" samalla tavalla? Paljon on naisia jotka koko ajan kuittailee miehelle, mut ei ota ite mitään vastaan.

En tiedä enkä muista, kyseessä oli lyhyt suhde ikuisuus sitten. Pointti oli siinä, että sanominen asiasta, josta itsellä on jo epävarmuus, on pahempaa. Silloin siitä ei oikein pääsekään irti, kun uskoo toisen vain sanoneen ääneen omat aidot ajatuksensa. En minäkään pahastu vitseistä tai vtuilusta, jotka kohdistuvat "vahvuuksiini", koska tiedän niiden olevan höpöhöpöä.

Ketju on lukittu.