Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on se Marin vaatima "normaali"? Entä onko kaikki muu, mikä poikkeaa omasta totutusta tavasta toimia, sitten "epänormaalia"?
Olisko se vaikka sellainen, että ei nousta 4.30 jotta ehditään salille ennen töihinmenoa. Eikä mennä nukkumaan klo 21, jotta jaksetaan nousta 4.30 salille.
Itse en ole urheilullinen, mutta en ymmärrä mistä ja keneltä tämä on pois, että Petri herää salin takia klo 4.30? Olisiko parempi, että hän menee töiden jälkeen salille ja tulee kotiin vasta kello 18-19? Jos olisin Petrin kanssa suhteessa, hän voisi hyvin käydä aamulla salilla ja viettäisi sitten töiden jälkeen koko illan kanssani. Minä en vetäisi siitä hernettä nenään, että joutuisin kello 21 jälkeen nyhjäämään yksin sohvalla, käyttäisin vaikka sen ajan katsomalla lempisarjoja. Paljon tylsempää töiden jälkeen olisi yksinään olla ja odottaa toista kotiin, että päästään yhdessä kauppaan tai vaika ruokaa tekemään.
Eli olet siis itsekin aikainen töihinlähtijä, no ihmekös sitten, jos ei töki. Itse taas menen töihin yhdeksäksi tai vähän sen jälkeen, ja palaan kuuden maissa, eli Petrin heräämisaika on minulle kolme tuntia liian aikainen. Ihan yleistä kaupungissa ja luovilla aloilla, tai opetuksessa tai bisneksissä, joissa pörssin tai keskieuroopan aikavyöhykkeellä toimivien liikekumppaneiden aikataululla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mies jolla unelma kirjoitti:
Nänhän tämä menee stadin "mareilla" !!!!
Aivan. Kevyttä nautiskelua, teatteria, kahviloita, viinin lipittämistä, syvällistä keskustelua. Asuntokin vitivalkoinen, ahdistavan tyylikkäästi sisustettu, jossa ei edes ruokapöydälle paikkaa. Kuvittelen raavasta miestä ruokailemassa polviensa päällä vitivalkoisella sohvalla, pelkäämässä että likaa ja sotkee asunnossa jotain. Sänky nukkumasopessa ahdas, huoneessa tukalan kuuma. Onko tällainen aikuisen ihmisen elämää ja mikä sija siinä on aviopuolisolla?
Höh, kyllä Mari varmaan on valmis muuttamaan isompaan, jos löytyy se mies, jonka kanssa oikeasti synkkaa, ja joka osallistuu kustannuksiin. Ihmiset asuvat ahtaasti etupäässä taloudellisten realiteettien vuoksi, yksiökin maksaa Helsingissä käsittämättömiä summia.
Petrin fillari ei tosin ollut mikään kummoinen. Kaukana oikeesti tyyriistä.
Harmi, kun Mari valittu ohjelmaan. Ehkä joku valitsijoista piti häntä jälleen hurmaavana, jonka oli päästävä mukaan. Ilmeisesti ei ole katsonut edellisiä kausia ja odotukset pilvissä. Että hopealautasella tuotaisiin täydellinen mies, maahanmuuttajamies. Sillä Mari tarvitsee miehestä "alamaisen", hänen tahtonsa mukaan hyppivän tossukan. Mutta noissa maahanmuuttajissa voisi olla sopivaa värinää Marille.
Ihmettelen noin pienessä ajassa tullutta valtavaa katkeruutta ja kaunaa. Luulisi ennemminkin olevan välinpitämätön, kun ei kerta natsaa. Tuntuu, että Petri on loukannut syvästi prinsessaa. Ilmeistäkin näkee, että repisi mieluusti vaikka toisen kappaleiksi. Elämässä ei suuria vastoinkäymisiä ole ollut, sen kuvan antaa.
ylipäätään ihmettelen että M on jossain vaiheessa päässyt suhteesen. Loistavasti valehdeltu omasta laiskuudestaan tähän formaattiin osallistuessaan. Käsittämätön ihminen. Tiedostan toki että ohjelma on leikelty ja liimattu, mutta silti yleinen suhtautuminen P:hen on aivan säälittävän ja naurettavan rajamailta. M on selkä maalainen. Sitä ei poista mikään.
P ja E molemmat ovat fantastisia ihmisiä ja voisin kuvitella elämäni kummankin rytmeihin sopeutuvana.
Vierailija kirjoitti:
Mies jolla unelma kirjoitti:
Nänhän tämä menee stadin "mareilla" !!!!
Aivan. Kevyttä nautiskelua, teatteria, kahviloita, viinin lipittämistä, syvällistä keskustelua. Asuntokin vitivalkoinen, ahdistavan tyylikkäästi sisustettu, jossa ei edes ruokapöydälle paikkaa. Kuvittelen raavasta miestä ruokailemassa polviensa päällä vitivalkoisella sohvalla, pelkäämässä että likaa ja sotkee asunnossa jotain. Sänky nukkumasopessa ahdas, huoneessa tukalan kuuma. Onko tällainen aikuisen ihmisen elämää ja mikä sija siinä on aviopuolisolla?
Yleensä se perheasunto hankitaan yhdessä eikä valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
ylipäätään ihmettelen että M on jossain vaiheessa päässyt suhteesen. Loistavasti valehdeltu omasta laiskuudestaan tähän formaattiin osallistuessaan. Käsittämätön ihminen. Tiedostan toki että ohjelma on leikelty ja liimattu, mutta silti yleinen suhtautuminen P:hen on aivan säälittävän ja naurettavan rajamailta. M on selkä maalainen. Sitä ei poista mikään.
P ja E molemmat ovat fantastisia ihmisiä ja voisin kuvitella elämäni kummankin rytmeihin sopeutuvana.
En usko että Petri on ollut etsimässä urheiluhullua naista, vaan enemmänkin äidillistä hahmoa. Marista sitä ei tunnu löytyvän. Voisivat paljastaa jo kumpi halusi lapsia oikeasti ja kumpi vain feikkasi päästäkseen telkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on se Marin vaatima "normaali"? Entä onko kaikki muu, mikä poikkeaa omasta totutusta tavasta toimia, sitten "epänormaalia"?
Olisko se vaikka sellainen, että ei nousta 4.30 jotta ehditään salille ennen töihinmenoa. Eikä mennä nukkumaan klo 21, jotta jaksetaan nousta 4.30 salille.
Itse en ole urheilullinen, mutta en ymmärrä mistä ja keneltä tämä on pois, että Petri herää salin takia klo 4.30? Olisiko parempi, että hän menee töiden jälkeen salille ja tulee kotiin vasta kello 18-19? Jos olisin Petrin kanssa suhteessa, hän voisi hyvin käydä aamulla salilla ja viettäisi sitten töiden jälkeen koko illan kanssani. Minä en vetäisi siitä hernettä nenään, että joutuisin kello 21 jälkeen nyhjäämään yksin sohvalla, käyttäisin vaikka sen ajan katsomalla lempisarjoja. Paljon tylsempää töiden jälkeen olisi yksinään olla ja odottaa toista kotiin, että päästään yhdessä kauppaan tai vaika ruokaa tekemään.
Eli olet siis itsekin aikainen töihinlähtijä, no ihmekös sitten, jos ei töki. Itse taas menen töihin yhdeksäksi tai vähän sen jälkeen, ja palaan kuuden maissa, eli Petrin heräämisaika on minulle kolme tuntia liian aikainen. Ihan yleistä kaupungissa ja luovilla aloilla, tai opetuksessa tai bisneksissä, joissa pörssin tai keskieuroopan aikavyöhykkeellä toimivien liikekumppaneiden aikataululla on merkitystä.
Miksi pitäisi tökkiä? Minulla on liukuva työaika ja töissä pitää olla viimeistään kello 9.30, normaalisti herään kello 8.45. Mieheni joutuu lähtemään töihin kello 5, ei ole mitään mielikuvaa, mihin aikaan mahtaa heräillä. Kuulen kyllä hänen puhelimensa herätyksen, vessatoimet, kahvin keittämiset, mutta olen tottunut niihin ja ne eivät häiritse. Pystyn illalla valvomaan yksinäni ja katsomaan lempisarjoja, kömmin miehen viereen sitten kun siltä tuntuu. Ihan normaalia elämää meillä.
Onko kukaan miettinyt, miksei ohjelmaan ole valittu varaparia kun huomattiin, ettei Marista ja Petristä tule paria? Vielähän olisi voinut esim. 4. jaksossa tupsahtaa uusi pari kuvioihin...
Mindblowing kirjoitti:
Pakko tulla kommentoimaan kun koin eilen järkytyksen Mariin liittyen. Sain kollegalta kuulla että teimme Marin kanssa lyhyesti yhteistyötä työasioissa vuonna 2015 ja ei hemmetti kyllähän minä nyt hänet muistan. Oli lyhyen yhteistyön aikana nauravainen ja huumorintajuinen, mikä ei kyllä sovi yhtään tuohon kuvaan minkä olen sarjassa hänestä saanut. En edes osannut tunnistaa ihmistä kun vaikuttaa niin erilaiselta. Kumma juttu mikä ihmisen on noin voinut muuttaa parissa vuodessa vai onko hänen työminänsä ja oikea minänsä vaan niin erilaisia?
Ei välttämättä ole tapahtunut muutosta tai että työminän ja oikean välillä olisi eroa. Ihmiset vain ovat erilaisia eri ihmisten seurassa, jotkut saavat toisistaan esille huonoimmat piirteet, kuten tässä nyt lienee käynyt Marille ja Petrille. Sinä vain olet ollut Marille sopivampaa seuraa.
Vaikka Petrin ja Marin kanssa epäonnistuttiin, niin enpä menisi asiantuntijoita mollaamaan täysin pätemättömiksi. Ihmisillä on kova tarve keskittyä negatiivisiin asioihin ja unohtaa samalla se, että toistaiseksi tästä ohjelmasta on tullut hämmästyttävän paljon pareja. Viime kaudeltakin kaksi ja jos tältä kaudelta tulee kaksi lisää, kyse on jättionnistumisesta. Se, että viime ja tältä kaudella on myös iso epäonnistuminen, ei tätä muuksi muuta. Osoittaa vain sen, että vaikeusaste on korkea.
On myös todennäköistä, että varsinkaan sellaisista täyspäisistä miehistä joilla elämä on hallinnassa ja jotka uskaltaa kameran eteen päästää, ei ole hakijoissa ylitarjontaa.
Marilta ja Petriltä olisin toivonut enemmän tsemppiä loppuun asti. Ei sen takia, että pitäisi liitossa väkisin roikkua, vaan että itseanalyysistä asiantuntijoiden avulla voisi olla apua tuleviin suhteisiin.
Koska kuntosali ja bodaus on jossain määrin tuttua, niin Petrille voisi sanoa, että noin orjallisesti ei tarvitse elää, ei sitä tee mitaleita voittavat kehonrakentajatkaan, eivät ainakaan ns. off-kaudella. Mari taas on odottanut joustoa pelkästään Petriltä. Vaikka liitto on mahdoton eikö mihinkään asiaan olisi voinut ottaa humoristista näkökulmaa?
En ymmärrä, miten Marin olisi pitänyt "joustaa" Petrin torjunnan kanssa? Siis olla loukkaantumatta siitä, ettei hän / hänen seuransa kelpaa, sekö olisi ollut joustamista tässä tapauksessa?
Selvästihän Mari on kokenut, että hän / hänen seuransa ei Petrille riitä, kun Petri mieluummin menee taaperoiden aikaan nukkumaan kuin viettää aikaa hänen kanssaan. Syö mieluummin rahkaa ja jauheita kotona yksin, kuin haluaa tutustua Mariin istumalla alas (vaikka siihen ravintolapöytään). Piheys on varmaan tullut häämatkalla ilmi jotenkin niin, että Mari on ehdottanut tekemista (vaikkapa joku maksullinen museokäynti tm), eikä Petri ole halunnut osallistua ja sanonut syyksi, ettei huvita maksaa moisesta.
Minusta Mari on tässä paljon enemmän "kartalla" ja ollut alunperin valmis heittäytymään, mutta Petri on vain näennäisesti "joustanut" ehdottamalla jotain kirkkovisiittiä oman nukkumaanmenoaikansa puitteissa. Petrin rytmi on hyvin epätavallinen ja juuri siitä joustamattomuus kertoo toiselle, ettei toinen ole tarpeeksi kiinnostava. Se on torjumista ja tällaisessa ohjelmassa torjutuksi tuleminen on varmasti ihan hirveää. Enpä osaisi itsekään paljon Maria paremmin käyttäytyä vastaavassa tilanteessa.
Lisään vielä, että pillijuomat häämatkalla olivat varmasti Marin ostamat ja maksamat siksi, että Petri lienee sanonut, ettei hän halua käyttää rahaa drinkkeihin - Marista taas ajatus on istua alas juttelemaan ja on ihan normaalia lomalla istua johonkin kuppilaan ja tilata jotain. Ja siksi tarjoutunut maksamaan, jotta saa Petrin mukaan hommaan. Piheilykin on torjuntaa, mihinkään ei voi käyttää edes muutamia euroja vaikka sillä saisi vietettyä kivaa aikaa tuoreen vaimon kanssa.
Ei se nyt vaan ole aikuisilla ihmisillä sama asia istua ilmaiseksi jossain puistossa koko ajan, "ettei vain rahaa kuluisi".
Vierailija kirjoitti:
Dunderfelt:
"Mari muun muassa sanoi, että hän mielellään harrastaisi liikuntaa enemmän, vaikka ei ole viime aikoina liikkunut. Petri taas on hyvin liikunnallinen. Pidimme sitä hyvänä asiana, että heillä on samoja harrastuksia tai ainakin toiveita. Harras toiveeni oli, että Petrin liikunnallisuus inspiroisi Maria ja Mari voisi ikään kuin ihailla sitä, että Petri pitää niin hyvää huolta itsestään."
Puuh. Dunderi on itse ihan lääpällään Petriin, se on muutamastakin lausunnosta käynyt ilmi. Olisikohan heistä tullut hyvä pari? Projisoi oman tunteensa Mariin, eli olettaa että tottakai Marikin ihastuu, nyt kun on tällainen miehinen mies kuin Petri.
En sanoisi edes että Petri pitää hyvää huolta itsestään. Elämäntapahan on neuroottisen tarkka, eikä tavoitteena ole terveys vaan muskelit. Hyvää huolta itsestään pitäisi ihminen, jolla olisi liikunnan osuus paremmin tasapainossa suhteessa muihin elämänalueisiin.
Saahan sitä tietysti valita elämäänsä sellaisenkin tärkeysjärjestyksen, että elää keholleen, mutta Petrin olisi ollut syytä sanoa tuo lause myös ohjelman asiantuntijoille. Olisivat sitten voineet miettiä, kannattaako ryhtyä naittamaan miestä, jolle vaimo on korkeintaan kakkonen sen oman kehon jälkeen. Onhan sitä bodareita, joilla on vaimo, ja ehkä joku nainen lihaksia ihaileekin yli kaiken, mutta miten oletettiin juuri Marin sellaiseen ryhtyvän? Thunderilta nyt voi odottaakin oletusta että vaimo ihailee miestään, mutta entä muut asiantuntijat?
Joku arveli, ettei Dunderfelt ehkä ikänsäkään puolesta pysty ymmärtämään, kuinka totaalinen elämäntapa joku salihulluus voi olla. Ei ole mitään kosketusta siihen maailmaan. Ehkä asiantuntijaksi tosiaan olisi tarvittu joku tämänhetkisten elämäntapojen ja -tyylien asiantuntija, eli vaikka juuri joku ykköskauden "floristin" kaltainen. Yhteiskuntatieteilijä, ei psykologi. Olisi pistänyt hakijat vaikka pitämään päiväkirjaa tekemisistään parin päivän ajaksi, ja sitä kautta huomannut, mistä Petrin tapauksessa oikein on kysymys. Samoin oivaltanut heti Marin koulutetun citysinkkunaisen elämäntavan, ja tajunnut ettei mitään mahkuja että se jotain bodaria rupeaisi katsomaan ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tökkiä? Minulla on liukuva työaika ja töissä pitää olla viimeistään kello 9.30, normaalisti herään kello 8.45. Mieheni joutuu lähtemään töihin kello 5, ei ole mitään mielikuvaa, mihin aikaan mahtaa heräillä. Kuulen kyllä hänen puhelimensa herätyksen, vessatoimet, kahvin keittämiset, mutta olen tottunut niihin ja ne eivät häiritse. Pystyn illalla valvomaan yksinäni ja katsomaan lempisarjoja, kömmin miehen viereen sitten kun siltä tuntuu. Ihan normaalia elämää meillä.
No onnea sinulle, itse olisin hermoraunio tuollaisen jatkuvan kolinoihin heräilyn toistuttua jonkin aikaa.
Miten muuten itselläsi toimii tuo koko illan viettäminen yhdessä, jos mies lähtee viideltä, ja itse lähdet vasta yhdeksän jälkeen, eli myös kotiinpaluurytminne on täysin erilainen: "Olisiko parempi, että hän menee töiden jälkeen salille ja tulee kotiin vasta kello 18-19? Jos olisin Petrin kanssa suhteessa, hän voisi hyvin käydä aamulla salilla ja viettäisi sitten töiden jälkeen koko illan kanssani."
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole yhtään vaikeata uskoa, että Mari on oikeasti varmasti varsin hauskaa ja menevää seuraa. Lähtisin mieluusti viettämään iltaa hänen kanssaan. Mutta jos ei natsaa, niin ei natsaa. Olisi sitä itsekin aika maansa myynyt, kun homma menisikin tuollaisessa ohjelmassa ihan mönkään, koska senhän piti olla se viimeinen oljenkorsi.
Joo, kyllä minäkin voisin hänen seurassaan viihtyä, ainakin jos ei koko ajan tarvitse yhdessä olla.
Mutta ei se sitä kumoa, että Mari hoiteli tilanteen käsittämättömän jäykästi. Okei, paritus epäonnistui, osoittautui että Petrillä on elämässään tärkeämpiä asioita kuin avioliitto, ja että Petrikään ei ollut saanut haluamaansa superliikunnallista vaimoa. Ymmärrän että kumpikin oli pettynyt, mutta toisaalta eivätkö jo aiemmilta kausilta olleet nähneet, että aina ei onnistu? Miksi purkaa pettymystään toiseen, piikitellä, suhtautua nuivasti kaikkeen mitä toinen ehdottaa (pl. erillään asuminen)? Kun ei se nyt näistä kummankaan vika varsinaisesti ole, etteivät sopineet toisilleen.
Voisin siis vaikka lähteä konserttiin Marin kanssa, ja sen jälkeen syömään tai drinkille, mutta kovin lähelle en uskaltaisi päästää. Voisi vielä pettyä minuunkin kuten Petriin, ja siitä olisi hauskuus kaukana. Epäkypsän oloinen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johannalla tuo runsaus on yläkropassa, hoikka alhaalta eli on mallia omena. Itse olen lihava päärynä.
Olkoon vaikka porkkana, mutta lopettakaa tuo ulkonäön mollaaminen! Missikisat on ihan eri kanavalla.
Analysointi ei ole mollaamista. Minusta Johanna on hyvännäköinen, mutta voin silti sanoa että on omenavartaloinen. Sinä itse se tässä olet, joka ei taida ylipainoa hyväksyä, jos pidät täysin neutraalia keskustelua vartalonmuodosta mollaamisena.
Vierailija kirjoitti:
Mindblowing kirjoitti:
Pakko tulla kommentoimaan kun koin eilen järkytyksen Mariin liittyen. Sain kollegalta kuulla että teimme Marin kanssa lyhyesti yhteistyötä työasioissa vuonna 2015 ja ei hemmetti kyllähän minä nyt hänet muistan. Oli lyhyen yhteistyön aikana nauravainen ja huumorintajuinen, mikä ei kyllä sovi yhtään tuohon kuvaan minkä olen sarjassa hänestä saanut. En edes osannut tunnistaa ihmistä kun vaikuttaa niin erilaiselta. Kumma juttu mikä ihmisen on noin voinut muuttaa parissa vuodessa vai onko hänen työminänsä ja oikea minänsä vaan niin erilaisia?
Ei välttämättä ole tapahtunut muutosta tai että työminän ja oikean välillä olisi eroa. Ihmiset vain ovat erilaisia eri ihmisten seurassa, jotkut saavat toisistaan esille huonoimmat piirteet, kuten tässä nyt lienee käynyt Marille ja Petrille. Sinä vain olet ollut Marille sopivampaa seuraa.
En ole katsonut ohjelmaa kuin sieltä täältä ja se pätkä minkä näin oli sellainen että miten Mari on ylipäänsä päässyt tuohon ohjelmaan. Minulle tuli jopa sellainen tunne että hän oli jotenkin shokissa. Pelkäsi. Enkä tarkoita että pelkäisi Petrin olevan väkivaltainen tai mitään, vaan hän oli sydänjuuriaan myöten järkyttynyt siitä miten hänet oli paritettu ja että hän oli menettänyt täydellisesti uskonsa koko prosessiin sen takia. Ei siis vain Petriin vaan formaattiin, asiantuntijoihin, ehkä sisimmässään jopa siihen mitä on jo epäiltykin, ettei asiantuntijoilla ole kaikkien parien kohdalla aitoa halua saattaa sopivia yhteen, vaan halutaan draamaa ja viihdettä ja katsojalukuja. Mieti miten kokovartalokipsiin voi joutua, jos toisaalta pelkää että on valittu ohjelmaan pelleksi ja toisaalta pitää yrittää mukautua ohjelman imelänpuoleiseen formaattiin. Minkä petoksen uhriksi tuossa voi pelätä joutuneensa, oikeasti trauma suurten odotusten jälkeen. Ehkä Mari on tuossa ptsd-Mari eikä oma itsensä.
Kummankin olisi pitänyt joustaa varmasti puolin ja toisin, mutta ihmettelen jos Petri ei ole tajunnut mukautua alussa enemmän nuorikkonsa rytmiin, ajatuksella vietetään kaikki mahdollinen aika yhdessä vain ollen. Keho olisi kestänyt sen pienen eron, jonka Petri olisi elänyt uudelle elämänkumppanille.
Mikkokin oletti jotenkin, että Heidi hyppää tuosta vaan hänen arkeensa.
Oma puolisoni esim. luuli, että osaan tuosta vaan hoitaa vauvan kaikissa tilanteissa, vauvat eivät itke öisin tai että päiväkodin aloittaminen ja mun uuden työn aloitus sujuu noin vaan, tai että lapset oppivat salamannopeasti käymään veskissä kakalla. Jotain samaa "kunhan mun elämä ei muutu" -settiä näin Mikossa ja Petrissä, mutta näitähän peilaa aina oman elämän kautta. Tämä on vain yksi tulkinta.
Kyllä toiseen pitää malttaa tutustua, vaikka naimisissa jo oltaisiinkin!