Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin Markuksen käytöksen johtuneen vaun siitä, että oli niin tohkeissaan Johannasta. Nyt siellä tapahtumassa kaikki harrastusystävät näkivät, miten upean vaimon on saanut. Olisin minäkin täpinöissäni Johannan esittelemisestä. Onhan hän nyt poikkeuksellisen komea ja ylväs nainen.
Mut eihän tuo näyttänyt haluavan esitellä Johannaa kellekään. Joten ei se siitä esittelystä kyllä ollut täpinöissään.
Vaikea tietenkin tietää, mutta minustakin Markus häpeili. Arvaan syynkin. Ylipaino.
En ymmärrä, miksi kirjoitustani alapeukutetaan. Jotkut miehet häpeävät naisensa ylipainoa samalla tavalla kuin vaikka akateemisesti koulutetut naiset häpeävät duunarimiestään, joka ei osaa käyttää hienoja sanoja tai tunne teorioita.
Akateeminen nainen valitsee tietenkin sellaisen duunari- tai-minkä-tahansa, jota ei tarvitse hävetä. Harvemmin sitä kai lähdetään parisuhdetta muodostamaan nolostuttavien ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näin Markuksen käytöksen johtuneen vaun siitä, että oli niin tohkeissaan Johannasta. Nyt siellä tapahtumassa kaikki harrastusystävät näkivät, miten upean vaimon on saanut. Olisin minäkin täpinöissäni Johannan esittelemisestä. Onhan hän nyt poikkeuksellisen komea ja ylväs nainen.
Mut eihän tuo näyttänyt haluavan esitellä Johannaa kellekään. Joten ei se siitä esittelystä kyllä ollut täpinöissään.
Vaikea tietenkin tietää, mutta minustakin Markus häpeili. Arvaan syynkin. Ylipaino.
En ymmärrä, miksi kirjoitustani alapeukutetaan. Jotkut miehet häpeävät naisensa ylipainoa samalla tavalla kuin vaikka akateemisesti koulutetut naiset häpeävät duunarimiestään, joka ei osaa käyttää hienoja sanoja tai tunne teorioita.
Akateeminen nainen valitsee tietenkin sellaisen duunari- tai-minkä-tahansa, jota ei tarvitse hävetä. Harvemmin sitä kai lähdetään parisuhdetta muodostamaan nolostuttavien ihmisten kanssa.
Sepä se. Tässä ohjelmassa valinnan mahdollisuutta ei vain ollut.
Hyvin suuri osa suomalaisista on ylipainoisia, joten todennäköisyys ylipainoisen parin saamiseen on suuri. Osallistujien pitäisi uskaltaa ja osata jo etukäteen kertoa, että ei kelpaa.
Mari on Joensuun lahja Helsingin kulttuuripiireihin.
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Tässä ohjelmassa valinnan mahdollisuutta ei vain ollut.
Hyvin suuri osa suomalaisista on ylipainoisia, joten todennäköisyys ylipainoisen parin saamiseen on suuri. Osallistujien pitäisi uskaltaa ja osata jo etukäteen kertoa, että ei kelpaa.
Mitä sä oikein jankutat? Markuksen kaltaselle beta-miehelle olisi riittänyt vähempikin. Jos itse et siedä ylipainoa, niin se ei kuulu tähän.
Vierailija kirjoitti:
Marilla on tapana olla kuulevinaan sivumerkityksiä joka lauseessa ja hän nyrpistelee nokkaansa joka tilanteessa eli hyvin ikävä ihminen kyseessä. En ottaisi edes ystäväksi tuollaista saati sitten puolisoksi. Hänellä lienee tuo luonteessa tai sitten ollut hyvin huonoja kokemuksia miehistä. Itsellä on ollut muutama tuollainen negatiivinen ihminen joskus ns. ystävänä, jotka muuten ovat myös saman ikäisiä (iki)sinkkuja, he ovat hyvin raskaita, negatiivisia ihmisiä. Petri oli mielestäni viimeisimmässä jaksossa edukseen ja näyttää että hän ainakin yrittäisi saada edes jonkinlaista yhteyttä toiseen, mutta Mari antaa ymmärtää että ei kiinnosta pätkääkään ja on jo mielessään luovuttanut. Katsojat voisi päästää myötähäpeästä ja heidän pelinsä voisi suosiolla panna poikki. En tiedä mitä Mari etsii miehessä, mutta mielestäni onkin kyse siitä että kuka jaksaa tuollaisen kanssa elää, ja tuo kaikki on luonteessa niin vaikka satujen prinssi astuisi Marin maailmaan niin siitäkin löytyisi varmaan jotain vikaa.
Tuo ihme epäily toisen sanomisista ja niiden merkityksistä vaikuttaa ihan mielisairaalta. Kummallinen vääntäjä joka asiasta. Hyi!
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta, olen itse ylipainoinen nainen ja mieheni häpeää minua. Se nyt vaan on niin. Voihan sitä itselleen valehdella, että niin ei olis mutta ei se faktaa muuksi muuta. Ja en mä itsekään oikein entisen poikaystävän miestisseistä pitänyt ja ne aiheutti mulle myötähäpeää. Siltikin vaikka itse olen ylipainoinen. Ja vaikka kuinka yritin itselleni sanoa, että olen pinnallinen paska.
Markus käyttäytyi mun mielestä just samoin kuin mieheni. Tuntemattomien joukossa on ihan ok, mutta tuttavien keskellä se häpeä iskee päälle. Että tämmösen sitten sain pyydystettyä, mukavan mutta ulkonäöltään vähän vajavaisen.
Vierailija kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Mies-007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te miehet olla kommentoimatta mielestänne ikävilta näyttävien naisten ulkonäköä
En kommentoinut naisen ulkonäköä. Selitin syytä Markuksen käytökseen.
Sinä et tiedä syytä Markuksen käytökselle. Se oli täysin oma mielipiteesi että Johanna on niin lihava että joku saattaisi häntä hävetä.
Ei kai täällä kukaan sitä syytä oikeasti tiedä. En ymmärrä miksei tätä spekulaatiota saa kirjoittaa. Onhan täällä paljon muutakin joka perustuu pelkkään mielipiteeseen. Ilmeisesti Johannasta ja Markuksesta (ja Esasta) ei saa sanoa mitään minkä voi tulkita kielteiseksi. Pitää vaan kehua ja sympata. Ihan kaikkea.
Onko 007:n omat naiskokemukset sellaisia, että pitää haukkua kaikkien naisten ulkonäköä? Onko omalle kohdalle sattunut luuviuluja ja kapakaloja, jotka eivät ole pysyneet käsissä ollenkaan? Johanna ei ole lihavaa nähnytkään, on ihan normaali ikäisensä nainen, kasvoiltaan jopa kaunis. Nykyajan laihuuskäsitteet ovat sen sijaan päin jotakin. Menepäs 007 vaan kiltisti nukkumaan oman kuivan Narisijasi viereen ja unohda haaveet Johannan tyylisistä naisista.[/quote]
Pakko tarttua tähän, kun väitetään että Johanna olisi normaalikokoinen ikäisensä nainen. Arvioisin että hänellä on liikakiloja 20-25 kiloa. Itselläni on liikakiloja 10-15 kg ja olen huomattavasti häntä sopusuhtaisempi. Vaikea tietysti arvioida ylipainoa tarkasti koska en tiedä hänen pituuttaan. Eli vähän suhteellisuutta näihin kommentteihin; tiedän että nykyisin on body positivity jne. mutta sanotaan asiat kuitenkin niin kuin ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Siis oikeesti, jos olisin tän tiennyt... Tää on ihan perseestä. Mitä järkeä tässä on? Ihan ku tiskaisit jollain kädellä. Tän takia mä inhoon mökkeilyä!
-Pese se kurkku! Joku Pertti Perseenkaivaja on sitä käsitellyt.
- Ei kai me nyt tuollaista voida laittaa maahan! Ei tietenkään! Valoja päälle! Olen hyvin järkyttynyt tästä äskeisestä. En ehkä pysty enää olemaan sun kanssa,
- Istu siihen nyt. Tosi kiva souturetki. Minä yritän nauttia Suomen luonnosta ja sinä rytkytät siinä perse pystyssä. Mua ei kiinnosta.
Jos mun puoliso puhuisi mulle noin, tulisi välitön ero.
Ja se on meidän muiden ongelma miten?
Kaikki tuntemani pariskunnat puhuvat toisilleen tuohon tyyliin. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kuten ei siinäkään, että toiset pitävät mölyt mahassaan.Kertoo paljon sinusta, "kerro minulle millaisten ihmisten kanssa seurustelet niin minä kerron millainen sinä olet". Minun tuntemani pariskunnat eivät puhu toisilleen (eivätkä kenellekään) noin. Vaikka olisivat olleet yhdessä yli 20 vuotta.
Samat asiat olisi voinut ilmaista ystävällisesti, toista kunnioittaen ja silti ihan suoraan.
Totta, kyllä myös oman mieheni kanssa kielenkäyttö on vastaavanlaista. Se, että piikittelemme huumorilla toisiamme, ei vahingoita sen enempää meitä kuin muitakaan. Vastaavasti en näe ongelmana vakavamielisempääkään tapaa puhua toisille. En siis ymmärrä miksi tuo seikka on monen mielestä niin kamala, vaikka toki harvemmin kai tuollaiseen tuttavallisen sanailun vaiheeseen noin nopealla aikataululla päästään.
Vierailija kirjoitti:
Onko 007:n omat naiskokemukset sellaisia, että pitää haukkua kaikkien naisten ulkonäköä? Onko omalle kohdalle sattunut luuviuluja ja kapakaloja, jotka eivät ole pysyneet käsissä ollenkaan? Johanna ei ole lihavaa nähnytkään, on ihan normaali ikäisensä nainen, kasvoiltaan jopa kaunis. Nykyajan laihuuskäsitteet ovat sen sijaan päin jotakin. Menepäs 007 vaan kiltisti nukkumaan oman kuivan Narisijasi viereen ja unohda haaveet Johannan tyylisistä naisista.
Pakko tarttua tähän, kun väitetään että Johanna olisi normaalikokoinen ikäisensä nainen. Arvioisin että hänellä on liikakiloja 20-25 kiloa. Itselläni on liikakiloja 10-15 kg ja olen huomattavasti häntä sopusuhtaisempi. Vaikea tietysti arvioida ylipainoa tarkasti koska en tiedä hänen pituuttaan. Eli vähän suhteellisuutta näihin kommentteihin; tiedän että nykyisin on body positivity jne. mutta sanotaan asiat kuitenkin niin kuin ne ovat.
Älä lässytä. Johannalla on ylimääräistä vain vatsassa, joten ylipainoa on korkeintaan 5-6 kiloa. Itse olen 25 kiloa ylipainoinen ja näytän valaalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä asiasta pitäisi ylipäätään sanoa yhtään mitään?
Minusta on ollut mukava lukea tätä ketjua, koska olen EA-fani, mutta nyt nämä kommentit on menneet ihan ala-arvoiseksi. Ihan oikeasti miten viitsitte jankata jonkun ihmisen ulkonäöstä ja koulutuksesta tai tehdä jotain diagnooseja. Sääli, kun täällä on kivoja ja analysoivia kommentejakin, joita pitää etsiä lapsellisen haukkumisen seasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kyseessä on ADD eli keskittymisvaikeus ilman hyperaktiivisuutta. Monelta jää keskittymishäiriö diagnoosi löytämättä, koska vilkkaus puuttuu eikä osaa siksi epäillä omien ongelmien löytyvän tuon diagnoosi perheen sisältä. Ihmettelee vain miksi arki toimimatonta ja ihmissuhteet vaikeita.
Minuakin ihmetyttää Markuksen keskittymättömyys. Pareja näytetään niin lyhyissä pätkissä, että vaikea saada selvää, mikä siinä mättää.
Kuulehan nyt, tiedätkö millaiset testit on sosionomikoulutukseen? Ei sinne pääse keskittymis- yms. häiriöiset. Hakijoita on paljon ja heidät testataan todella monipuolisesti pääsykokeissa.
Sosionomikoulutukseen olen hakenut Jyväskylään ja sisään päässyt, ei ollut mitään sellaisia testejä, joissa ADD olisi tullut ilmi. Vain kirjallinen koe ja soveltuvuushaastattelu. Tiesitkö muuten, että ADD henkilö pystyy keskittymään huippuhyvin mikäli aihe häntä kiinnostaa ja motivaatio on kohdallaan. Et taida tietää koko diagnoosista hölkäsen pöläystä.
Sitten ymmärrän, miten sinäkin olet koulutukseen päässyt. Itselläni oli kaksipäiväiset pääsykokeet, jotka sisälsivät ainakin psykologiset soveltuvuustestit, kahden psykologin haastattelun, aineenopettajan haastattelun, ryhmätyötilanteen arvioinnin ja kirjalliset kokeet. Tätä edelsi karsinta todistusten ja ennakkotehtävien perusteella ja pääsykokeisiin pääsi 1/3 esikarsinnassa olleista. Voi olla etten tiedä ADD-henkilöiden diagnooseista mitään, olenhan ainoastaan työskennellyt heidän kanssaan sosionomina ollessani.
Itsehän hain 2004 ja koe oli kuvaamaasi paljon yksinkertaisempi (kirjallinen+soveltuvuus). Ajat ovat muuttuneet ja monille aloille karsitaan nykyään tarkemmin. Olen 30v ja Markus on 39, voisi olettaa, että on hakenut minua aikaisemmin koulutukseen ellei ole aikuisopiskellut/ammatinvaihtaja, koe siis luultavasti ollut yksinkertaisempi versio. Ja edelleen ADD ihminen ei ole keskittymiskyvytyn itseään kiinnostavissa asioissa. Tutustu aiheeseen lisää niin käsityksesi laajenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten kyseessä on ADD eli keskittymisvaikeus ilman hyperaktiivisuutta. Monelta jää keskittymishäiriö diagnoosi löytämättä, koska vilkkaus puuttuu eikä osaa siksi epäillä omien ongelmien löytyvän tuon diagnoosi perheen sisältä. Ihmettelee vain miksi arki toimimatonta ja ihmissuhteet vaikeita.
Minuakin ihmetyttää Markuksen keskittymättömyys. Pareja näytetään niin lyhyissä pätkissä, että vaikea saada selvää, mikä siinä mättää.
Kuulehan nyt, tiedätkö millaiset testit on sosionomikoulutukseen? Ei sinne pääse keskittymis- yms. häiriöiset. Hakijoita on paljon ja heidät testataan todella monipuolisesti pääsykokeissa.
Sosionomikoulutukseen olen hakenut Jyväskylään ja sisään päässyt, ei ollut mitään sellaisia testejä, joissa ADD olisi tullut ilmi. Vain kirjallinen koe ja soveltuvuushaastattelu. Tiesitkö muuten, että ADD henkilö pystyy keskittymään huippuhyvin mikäli aihe häntä kiinnostaa ja motivaatio on kohdallaan. Et taida tietää koko diagnoosista hölkäsen pöläystä.
Sitten ymmärrän, miten sinäkin olet koulutukseen päässyt. Itselläni oli kaksipäiväiset pääsykokeet, jotka sisälsivät ainakin psykologiset soveltuvuustestit, kahden psykologin haastattelun, aineenopettajan haastattelun, ryhmätyötilanteen arvioinnin ja kirjalliset kokeet. Tätä edelsi karsinta todistusten ja ennakkotehtävien perusteella ja pääsykokeisiin pääsi 1/3 esikarsinnassa olleista. Voi olla etten tiedä ADD-henkilöiden diagnooseista mitään, olenhan ainoastaan työskennellyt heidän kanssaan sosionomina ollessani.
Mikään minussa ei paljastaisi sinulle, että minulla on ADD. Sosiaali- ja terveysalan AMK-tutkinto on minullakin ja pääsykokeissa sain varmasti erityisesti sosiaalisista tilanteista parhaat pisteet: haastattelu, psykologin arviointi ja ryhmätyö. Vuorovaikutustaidot ovat vahvuuteni, sytyn muista ihmisistä. Sen myönnän, että yliopiston pääsykokeisiin en olisi niin nuorena ja ilman lääkitystä kyennyt lukemaan riittävästi, ammattikorkeaan pääsi heittämällä. ÄO:ni on 115, en ole huippuälykkö, mutta suhteellisen älykäs. Vuosipalkkani on 70 000 € ja sen eteen on tehty töitä.
Pidätkö ADD-diagnoosin saaneita jotenkin vajakkeina, jotka eivät selviä normaalista koulutuksesta tai kykene etenemään työurallaan? Onneksi en ole kertonut diagnoosistani kuin miehelleni ja parhaalle ystävälleni jos asenne on tuo.
Lopettakaa ADD:stä, pääsykokeista ja etenkin osallistujien ulkonäöstä jauhaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään minussa ei paljastaisi sinulle, että minulla on ADD. Sosiaali- ja terveysalan AMK-tutkinto on minullakin ja pääsykokeissa sain varmasti erityisesti sosiaalisista tilanteista parhaat pisteet: haastattelu, psykologin arviointi ja ryhmätyö. Vuorovaikutustaidot ovat vahvuuteni, sytyn muista ihmisistä. Sen myönnän, että yliopiston pääsykokeisiin en olisi niin nuorena ja ilman lääkitystä kyennyt lukemaan riittävästi, ammattikorkeaan pääsi heittämällä. ÄO:ni on 115, en ole huippuälykkö, mutta suhteellisen älykäs. Vuosipalkkani on 70 000 € ja sen eteen on tehty töitä.
Pidätkö ADD-diagnoosin saaneita jotenkin vajakkeina, jotka eivät selviä normaalista koulutuksesta tai kykene etenemään työurallaan? Onneksi en ole kertonut diagnoosistani kuin miehelleni ja parhaalle ystävälleni jos asenne on tuo.
PLIIS, älä kerro siitä täälläkään. Puhutaan tässä ketjussa Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän hain 2004 ja koe oli kuvaamaasi paljon yksinkertaisempi (kirjallinen+soveltuvuus). Ajat ovat muuttuneet ja monille aloille karsitaan nykyään tarkemmin. Olen 30v ja Markus on 39, voisi olettaa, että on hakenut minua aikaisemmin koulutukseen ellei ole aikuisopiskellut/ammatinvaihtaja, koe siis luultavasti ollut yksinkertaisempi versio. Ja edelleen ADD ihminen ei ole keskittymiskyvytyn itseään kiinnostavissa asioissa. Tutustu aiheeseen lisää niin käsityksesi laajenee.
Markus on myös hieroja, varmaan opiskellut sen ensin ja ehkä tehnyt työkseenkin.
Onkohan jo hieronut Johannaa?
Musta on melkein surkuhupaisaa tuo Markuksen analysointi ja kotikutoinen diagnoosi AD(H)D:ksi :D Onko teillä keittiöpsykologeilla käynyt mielessä että jos ihmisen elämä mullistuu tuossa määrin parissa viikossa, saattaa se jossain määrin näkyä? Siviilisääty muuttuu sinkusta avioliittoon, yöunet lyhenee useammalla tunnilla, suhaat työmatkoja pari tuntia _suuntaansa_, asut toisen, uuden ihmisen nurkissa ja olet aikalailla koko ajan menossa kameroiden seuratessa about joka liikettä? En yhtään ihmettele jos hieman introvertimmällä ihmisellä hieman pää pyörällä tuossa pisteessä kun ei ole juuri hetkeäkään aikaa nollata omia ajatuksia.
Marin ja Petrin menoa on tuskaista katsoa. Ehdin itsekin tuomita Petrin vähän juntiksi homovitseineen ekassa jaksossa mutta hän sentään yrittää. Tuntuu tuskaiselta seurata kuinka Mari jatkuvasti lyttää Petriä "NORMAALIN ihmisen NORMAALI vuorokausirytmi" ja mikään ei kelpaa. Huomasiko kukaan kuinka Petri kysyi Maria Kallio-kierrokselle, Mari kieltäytyi vedoten työkiireisiin. Vielä myöhemmin Petri ehdotti jos voisivat "huomenna mennä" johon Maria nihkeästi "katsotaan" tmv. Kuitenkin samassa jaksossa Mari valittaa kameralle kuinka "Petri on niin juuttunut tapoihinsa ettei mikään spontaanius onnistu". Tuntuu projisoivan kaiken negatiivisen käytöksensä taitavasti toisen syyksi. Myös kohtauksessa, jossa Mari näki kaasoaan, vaikutti hän omaan silmääni jopa nauttivan kertoessaan kuinka kaikki onkin ihan p*skaa. Petri sentään yrittää, Mari näyttää jo ensimetreillä päättäneen että Petrissä on kaikki väärin. Mutta sehän on tietty Petrin syy.
Jotenkin tuntuu, että Markus lähti "soitellen sotaan". Alkuun oli tietenkin todella onnellinen ja innoissaan, kun hänet oli valittu tositv-ohjemaan ja sai hulppeat häät ja kauniin morsiamen, sekä upean häämatkan. Markus oli tässä vaiheessa ylitsevuotavan riehakas ja hullaantunut. Häämatka alkoi jo tuoda Markusta pikku hiljaa maan pinnalle, kun alkoi varsinainen tutustuminen. Vaikka ovatkin parina antaneet positiivisen kuvan, niin varmaan Markukselle on ollut vaativaa sopeutua Johannan pedanttiin luonteeseen, ja melkein välillä tuntuu kuin kyseessä olisi äiti-poika suhde Markuksen joutuessa Johannan tenttiin asiasta kuin asiasta, jotka Markukselle ovat jonnin joutavia. Toivotaan kuitenkin parasta perussympaattiselle parille.