Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Aika huonot parit tällä kaudella. Ei ole mitään mielenkiintoa nyt kun yksi pari pois pelistä. Parit on ihan liian outoja.
Muiden maiden ensitreffit on vaikuttanut rehellisemmältä ja tiennyt missä mennään. Aika feikki koko ohjelma.
Australian version viime kaudella yksi morsian raportoi, että käveli useita kertoja alttarille ja tuotanto lavasti useita kohtauksia, muistaakseni ohjelmassa mies "kokkasi", mutta totuus oli toinen. Eli en menisi vannomaan, että muualla olisi sen aidompaa ja rehellisempää.
"Asiantuntijat" olisivat hyötyneet eka kauden floristin arkitiedon hallinnasta pareja muodostaessaan. Se olisi laskenut rahkapurkkeja jääkaapista, salivuorojen tunteja ja ravintolassa vietettyjä iltoja ja puhunut "asiantuntijat" suohon.
Siis mitä, toivoin floristia takaisin???!!!??
Vierailija kirjoitti:
Millainen Johanna on ja miksi ollut 9v sinkku kuka edes laskee että 9v.
Mitenköhän itse laskisin... "Toi oli oikeestaan kuitenkin vaan sellanen säätö, no oikeestaan toikaan ei ollu vakavaa eikä toi..." :D Kääk. Ei ihme, että olen sinkku, kun elämä tuhraantunut kaikenlaisiin tolkuttomiin kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijat" olisivat hyötyneet eka kauden floristin arkitiedon hallinnasta pareja muodostaessaan. Se olisi laskenut rahkapurkkeja jääkaapista, salivuorojen tunteja ja ravintolassa vietettyjä iltoja ja puhunut "asiantuntijat" suohon.
Siis mitä, toivoin floristia takaisin???!!!??
Kuka on floristi? Joku työntekijä? En muista yhtään.
En enää ikinä ehdi osallistumaan täällä mihinkään keskusteluun kun se sulkeutuu klo 23... Nyt muutama minuutti aikaa, kauhea suorituspaine, mitä sanoisin, ääk, en osaa sanoa mitään! :D Ehkä ensi kerralla sitten...
Paitsi sen verran että minuakin ärsyttää sarjan käsikirjoittaminen ja draamahakuisuus. Sellaisia sarjoja on jo ihan tarpeeksi, tästä sarjasta muutkin kuin minä tuntuvat kaipaavan nimenomaan aitoutta ja positiivisuutta. Herätkää sarjan tekijät ja tuottajat.
Vierailija kirjoitti:
Petri haluaa lapsia!! Tuhannes kerta ja varma tieto!
Ja haluaa vaimon hoitavan ne. Ja rahaa ei saa mennä
Enää päivä uuteen jaksoon. =)
Vierailija kirjoitti:
Joo paljon arkisempi otanta parien elämästä olisi mukavempaa, vai eikö parit oo tällaiseen suostunut? Pysyvät yhdessä tekemään vain käsikirjoitettuja juttuja ja kun kamera välttää, erkanevat?
Pakko sanoa Petristä ja Marista... Mari oli aluksi oikeasti täydellä sydämellä mukana tässä, ekassa ja tokassa jaksossa on aivan erilainen Mari, jolla on oikeasti sitä toivoa ja tsemppiä ja avoin sydän rakastumiselle. Mutta Petri on hyvin outo ja vaikea alusta asti, oudot kommentit ja täysi etäisyys ja sulkeutuneisuus ei ollutkaan vain jännitystä kuten Mari varmaan toivoi, vaan Petrin luonne on tällainen. En ymmärrä, miten tällainen ihminen on valittu tähän ohjelmaan. Mari on selvästi surullinen ja luovuttanut jo, ja Petrikin sen tietää. Petri tietää olevansa hankala ihminen ja tiesi alusta asti että Marin kaltainen nainen ei häntä rakastaisi, ja vielä suurempi ongelma on se että Petri selvästi olisi halunnut jonkun yksinkertaisemman nuoremman fitnesspimun (jonka kanssa Petrin ei tarvisi kokea alemmuuskompleksia). Petrillä on omat todella juurtuneet tapansa ja mielipiteet, todella paljon rajoittuneempi ihminen kuin keskimääräinen mies. Petrikin näyttää lyöneen suhteen leikiksi, ja on enemmänkin vahingoniloinen kuin surullinen, jos saa Marin hermostumaan. Minua käy Mari sääliksi, kun hän vaikuttaa kuitenkin ihmiseltä jonka olisi helppo kaivaa hyviä puolia ja ihastelun aiheita esiin kenestä vain.
Aliisa ja Esa... Ikävää sanoa, mutta kyllähän tuo Aliisa sellaiselta pikkuprinsessalta/diivalta vaikuttaa. Ei siis ollenkaan niin henkisesi kypsä kuin antoi olettaa. Olen 90% varma että hänen käytös muuttuisi täysin, jos Esa olisi kovempi ja esimerkikisi sanoisi että "minä en kuuntele tuollaista tiuskimista/kattele tuota lapsellista mökötystä" ja lähtisi pois Aliisan luota - Aliisa joutuisi väkisin miettimään omaa käytöstä eri kantilta, varmaan säikähtäisi ja katsoisi vielä Esaa uusin silmin, yrittäen korjata käytöksensä. Nyt Aliisa ei osaa irrouttautua tuosta mökötyksestään ja kaava jatkuu samana kujn hääpäivänä, Aliisaa ahdistaa/Aliisan mielessä myllertää eikä hän itse voi sille mitään ja Esa vain ymmärtää ja lohduttaa. Esa on liian kiltti (vaikkakin oikeasti hyvinkin täydellinen).
Tämä! Todella osuvasti kirjoitettu!
Tämän kauden hokema: huomaatko, kuinka mulla silmät pyörii?
Vierailija kirjoitti:
Alkaispa big brother taas niin olisi seurattavaa koko ajan. Ei tarvitsisi yhtä tunnin ohjelmaa vaan. Onkohan toivoa bb:stä. Ainakin kommentoijia ja katsojia luulisi riittävän.
Oletko ajatellut hankkia ihan omaa elämää. BB loppui kun ei se enää katsojia kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paljon arkisempi otanta parien elämästä olisi mukavempaa, vai eikö parit oo tällaiseen suostunut? Pysyvät yhdessä tekemään vain käsikirjoitettuja juttuja ja kun kamera välttää, erkanevat?
Pakko sanoa Petristä ja Marista... Mari oli aluksi oikeasti täydellä sydämellä mukana tässä, ekassa ja tokassa jaksossa on aivan erilainen Mari, jolla on oikeasti sitä toivoa ja tsemppiä ja avoin sydän rakastumiselle. Mutta Petri on hyvin outo ja vaikea alusta asti, oudot kommentit ja täysi etäisyys ja sulkeutuneisuus ei ollutkaan vain jännitystä kuten Mari varmaan toivoi, vaan Petrin luonne on tällainen. En ymmärrä, miten tällainen ihminen on valittu tähän ohjelmaan. Mari on selvästi surullinen ja luovuttanut jo, ja Petrikin sen tietää. Petri tietää olevansa hankala ihminen ja tiesi alusta asti että Marin kaltainen nainen ei häntä rakastaisi, ja vielä suurempi ongelma on se että Petri selvästi olisi halunnut jonkun yksinkertaisemman nuoremman fitnesspimun (jonka kanssa Petrin ei tarvisi kokea alemmuuskompleksia). Petrillä on omat todella juurtuneet tapansa ja mielipiteet, todella paljon rajoittuneempi ihminen kuin keskimääräinen mies. Petrikin näyttää lyöneen suhteen leikiksi, ja on enemmänkin vahingoniloinen kuin surullinen, jos saa Marin hermostumaan. Minua käy Mari sääliksi, kun hän vaikuttaa kuitenkin ihmiseltä jonka olisi helppo kaivaa hyviä puolia ja ihastelun aiheita esiin kenestä vain.
Aliisa ja Esa... Ikävää sanoa, mutta kyllähän tuo Aliisa sellaiselta pikkuprinsessalta/diivalta vaikuttaa. Ei siis ollenkaan niin henkisesi kypsä kuin antoi olettaa. Olen 90% varma että hänen käytös muuttuisi täysin, jos Esa olisi kovempi ja esimerkikisi sanoisi että "minä en kuuntele tuollaista tiuskimista/kattele tuota lapsellista mökötystä" ja lähtisi pois Aliisan luota - Aliisa joutuisi väkisin miettimään omaa käytöstä eri kantilta, varmaan säikähtäisi ja katsoisi vielä Esaa uusin silmin, yrittäen korjata käytöksensä. Nyt Aliisa ei osaa irrouttautua tuosta mökötyksestään ja kaava jatkuu samana kujn hääpäivänä, Aliisaa ahdistaa/Aliisan mielessä myllertää eikä hän itse voi sille mitään ja Esa vain ymmärtää ja lohduttaa. Esa on liian kiltti (vaikkakin oikeasti hyvinkin täydellinen).
Tämä! Todella osuvasti kirjoitettu!
Minä taas uskon, että Aliisa olisi tuossa tilanteessa vastannut, että sen kun lähdet. Ei vaan ole riittävää kiinnostusta pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en näe, että lapsiasioissa tai arvoasioissa tulisi luopua tai joustaa vähän, enemmän tai liikaa. Ei niistä tarvitse joustaa.
Minä olen humanistisen alan korkeakoulutettu (pääaineena venäjä) ja yhtenäiseen ja kansalliseen kulttuuriin uskova konservatiivi, ja kannatan myös voimakkaasti linkolalaisuutta, kun taas vaimoni on hyvin liberaali diplomi-insinööri.
Ei meillä ole minkäänlaisia vaikeuksia olla yhdessä, ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen. Arvomme ovat erilaiset, mutta siitä ei ole haittaa parisuhteelle, kun kumpikin ymmärtää arvonsa yhdeksi tulkinnaksi maailmasta sen sijaan että perustaisi niiden varaan todellisuuden.
Tämä oli ihan mielenkiintoinen muistutus että vastakohdat voivat täydentää toisiaan. Tärkeintä lienee tuo että ne arvot eivät ole kiveenhakatut ja ne eivät tee kenestäkään automaattisesti hyvää/pahaa.
Helpompaa taatusti elää ihmisen kanssa jonka kanssa arvot jakaa mutta hyvä muistutus ettei se mahdotonta toisinkaan ole. Itse olen onnekas sen suhteen että vaimon kanssa molemmat ovat verrattain liberaaleja, hyvin vahvasti kaupunkilaisia, kulttuuria materiaa enemmän arvostavia. Myös lapsista oli liikuttava yksimielisyys. Ja silti elämässä tulee haasteita, kaikesta huolimatta.
^Sä jo viikonloppuna kirjotitkin tästä, mutta vähän eri sanoin. :)
Vierailija kirjoitti:
^Sä jo viikonloppuna kirjotitkin tästä, mutta vähän eri sanoin. :)
Ah, nyt tajusin tuon edellisen, jossa olikin lainaukset vain sössitty. Ihmettelinkin, miksi tämä linkolalainen toistaisi itseään.
Olen iloinen Johannan ja Markuksen puolesta, heillä tuntuu menevän hyvin. Heidän kohdallaan mietityttää lähinnä Johannan pitkä aika sinkkuna. Hän on 32-vuotias eli edellinen parisuhde on päättynyt hänen ollessaan 23v. Toki senkin ikäisenä voi olla ollut vakava parisuhde yms, mutta itse ajattelen että on aika eri asia olla suhteessa parikymppisenä kuin yhdeksän vuoden tauon jälkeen kolmikymppisenä ja vielä vanhemman miehen kanssa. Mietin siis, että tuleekohan Johannalle vielä vaikeuksia sopeutua vakavaan suhteeseen kun on ollut niin pitkään yksin? Tiedä häntä, toivon että ei. Vaikuttavat kivalta parilta.
Aliisan kohdalla ajattelen, että hän on vaan auttamatta liian nuori ja keskenkasvuinen tähän ohjelmaan. Mahtoikohan ajatella loppuun saakka mihin on lähdössä mukaan?
Mari ja Petri sitten. Mitä näistä voi sanoa. Molemmissa heissä varmasti hyvät puolensa, joita eivät oikein pääse toistensa seurassa näyttämään. Mari vaikuttaa takakireältä ja ajattelisin hänelle jonkun sivistyneen kenties häntä hieman vanhemman pukumiehen, kun taas Petrille päinvastoin tuntuisi sopivan häntä nuorempi sporttinen tyttö, jolla vielä perheen perustaminen ynnä muu haaveissa.
Itselläni on ollut suhde 15-20 v ja 20-25 v enkä yhtään pitäisi mahdottomana ajatuksena sitoutua näin viidentoistavuoden totaalisen tauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välikevennyksenä keskusteluun, löytyy jo tällainenkin parodiavideo Petristä ja Marista :D
No nyt oli kyllä korkeatasoista huumoria..
Voi ei, miksi mä nauroin tälle ääneen :D Oon supernolo.
Johanna on voinut kehittää itseään niiden sinkkuvuosien aikana ja olla hyvin kypsä ja valmis avioliittoon kaikilla tasoilla.
En kyllä usko, että J olisi viettänyt koko 9v yksin, vaan on varmasti käynyt treffeillä ja voinut tapailla jotakuta jonkin aikaa, sillä sinkkuuden määritelmätkin vaihtelevat. Osan mielestä on sinkku kunnes seurustellaan vakavasti tai muutetaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on ollut suhde 15-20 v ja 20-25 v enkä yhtään pitäisi mahdottomana ajatuksena sitoutua näin viidentoistavuoden totaalisen tauon jälkeen.
Melkein sama! Mulla on ollut kaikkein järkevimmät ja kunnolliset seurustelusuhteet 20+:na. Sen jälkeen silkkaa alamäkeä, ei oikein voi edes puhua kunnon seurustelusuhteista.
Täälläkin toivotaan Big Brotheria. Mutta pois kaikki missit, julkut, tyrkyt. Eikä mitään all stars -vanhaa ketjua. Niitä näkee joka ohjelmissa. Tavisten BB olis kova juttu! Laiskat saisivat tehdä jo uuden kauden vaikka henkilöstöä oltava paljon ja on pitkäkestoinen. Katsojia ja sponssaajia riittäis varmasti, tositeeveiden kingi! Aina jotain juttua ollut muiden maiden BB:stä lehdissä. Kai sitä muutkin Suomessa osaa tehdä kuin Räisänen ja Sainio.