Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi olla asiantuntija kun Johanna ja Markus ei sovi ollenkaan yhteen. Johannalle olisi pitänyt löytyä KTM.
Pariskunta bongattu yhdessä laivalla 24.9. Eli ovat ainakin vielä yhdessä 👌
Se on kyllä huono juttu, koska Markukselle varmasti löytyisi joku mukavampikin nainen, jonka kunto kestäisi edes vähän kovemmat pyörälenkit.
Vierailija kirjoitti:
Markuksen Johannalle tuoma orkidea oli ihana! Ne kaksi muuta kukkakimppua oli lähinnä markettitasoa, ei sidottuja eikä mitään extraa. Voimmeko siis tästäkin päätellä, että Johanna ja Markus tulevat pärjäämään hyvin? ;)
Minusta voimme, ja orkideasta voi päätellä myös sen, että he tulevat saamaan perheenlisäystä, koska siinä oli niitä nuppujakin. Esa ja Petri taas jäävät ikuisesti lähinnä markettitasolle eikä heillä elämässä muutenkaan mitään extraa.
Vierailija kirjoitti:
Noista pareista ainoastaan Markus ja Johanna onnistuu. Muut naiset eivät ole valmiita ottamaan toista huomioon, yrittämään ymmärtää toista omassa ainutlaatuisuudessaan, vaan ovat mielikuvissaan luoneet kuvan täydellisesti itselle sopivasta puolisosta, jota mielikuvaa nämä miehet eivät täytä.
Jotenkin etenkin Suomessa on sellainen kulttuuri, että on hyväksyttävää, jos nainen kohtelee miestä kuin lasta, koska noh, nainen vaan tietää paremmin kaiken. Ohjelmassa esim: mitä ja milloin mies syö, mikä on hänelle tärkeää, miten kaupassa asioidaan, mikä on hyvä mielipide tai vitsi jne. Minusta vaan ei ole oikein pyöritellä toiselle silmiään, vähätellä toisen tarpeita tai tärkeitä asioita tai jättää oma aviopuoliso perheen ulkopuolelle.
Parisuhteessa avainasemassa on toisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on, arvostus ja hyvän näkeminen.
Naispuolinen jenkkiystävä joka kävi Suomessa sanoi että naiset ovat täällä vahvempia kuin miehet ja oli ilmeisesti hieman pettynyt suomalaismiehiin. Enpä viitsi kommentoida asiaa enempää kuin että samaa mieltä. Mutta sitten jos esim jenkkikulttuuriin vertaa on täällä paljon hyvääkin. Perheeseen kohdistuvissa arvoissa olen kyllä samaa mieltä, ihmiset jätetään yksin.
Mitä ohjelmaan tulee niin tuo silmien pyörittely ja kommentit on itseäni alkanut todella ärsyttämään. Sanoisi hitto suoraan mikä mättää. "Näetkö kuinka silmät pyörii päässä" arggghh 👺
Mielestäni Markuksen orkidea kertoo miehestä paljon.
Esan puska menee maalaisuuden piikkiin, tavallaan eleen voi nähdä hellyttävänä. Toinen on panostanut.
Petri taas, voih, euroja on laskettu.
Tämä ironiaa, mutta kertonee teistä.
Mä olisin ollut iloinen kaikista kukista. Ja ylipäätään huomiosta toisen suunnalta kun yhteen muutetaan. Mun mies toi muuten mulle rosmariinin tässä taannoin "kukaksi" kun tuli viikonlopuksi käymään 😅 se on mun lempiyrtti, olin iloinen.
Naisten asenne tässä tökkii mua eniten. Komennellaan ja tiuskitaan ja lähetään nenä pystyssä ha kädet puuskassa menemään kun kaikki ei mene juuri niin kuin daami haluaa. Komennellaan kaupassa kuin pientä lasta, nillitetään pienistä asioista. Onko sillä vitunkaan väliä, laittaako sipulin pussiin vai ei? Ja itse asiassa minäkin treenaan, myös sillon kun olen miehen luona kylässä, vien omia rahkoja ja palareita, ettei tarvitse ostaa sitä lähes 50e pönikkää miehenkin luokse. Voin tosin syödä myös ulkona, varsinkin Hernesaaressa, siellä on vaikka mitä herkkuja ainakin kesällä.
Pitäis osata vähän relata ja tulla vastaan. Olla avoimin mielin, antaa tilaa, ottaa tilaa.
Miksi Johannalla on noin pieni luukku kämppänä? Eihän Turussa niin kovat vuokrat ole kuin Helsingissä :D
Vierailija kirjoitti:
Tästä kaudesta jää mieleen :
Järkytys alttarilla
Mammojen taistelu Hurmuri-Esasta
Markuksen saavuttama ykkössija hurmurina vaisun alun jälkeen.
Aliisan suloisuuden kariseminen.
Himopyöräilijä
Proteiinijauhe ja rahka
Sipulipussi
Appiukon synttärimatka
Yöllinen helikopterimies
Hurmuri-Esa?! Eikös nuo kaksi eli Markusta lukuunottamatta ole aika midgetejä tai manleteja, jollen ole ihan väärin käsittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Johannalla on noin pieni luukku kämppänä? Eihän Turussa niin kovat vuokrat ole kuin Helsingissä :D
Jospa on ensiasunto eikä ollut rahaa ostaa isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Mut miten sitä mattotelinettä pystyy käyttämään, jos siihen on ketjujen ja u-lukkojen kanssa kiinnitetty 10 pyörää? Vai eikö Kallion hipsterit tamppaa mattoja?
En kyllä tosiaan ole ikinä nähnyt mattojen tamppausta Kalliossa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen olettanut, että tuo yksiö on Johannan ihan oma (tai paremminkin pankin) eikä pankista ole herunut tuota enempää lainaa. Aura-joen varrelta ei katsos montaa neliötä saa jos raha on hidaste....
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä säästää rahaa oman asunnon ostoon? On vakuutusalalla, joten voi olla tarkka raha-asioissa.
Miksi naisen tulotasolla nyt on yhtäkkiä niin väliä? Ovat nuo sentään kaikki töissä kuitenkin.
Nämä louskuttavat mammat elävät itse ukkonsa kukkarolla eivätkä tajua, mitä on hoitaa sinkkuna asuminen maan suurimmissa kaupungeissa. Oma 60 neliön asuntoni maksaa 230 000 euroa. Jos tuon tuplaa parilliseksi niin pariskuntana 460 000 eurolla saisi monesta paikasta jo aika hulppean omakotitalon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen olettanut, että tuo yksiö on Johannan ihan oma (tai paremminkin pankin) eikä pankista ole herunut tuota enempää lainaa. Aura-joen varrelta ei katsos montaa neliötä saa jos raha on hidaste....
Aivan, en tullutkaan ajatelleeks
Voi hyvänen aika kun pitää ottaa itteensä! En minä tuota loukkaavasti tarkoittanut! Kunhan kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen pistänyt merkille että Johanna taitaa olla aika ns. topakka, eli vähän sellaiseen komenteluun taipuvainen persoona. Jostain syystä tällaista käytöstä pidetään normaalina kun kyseessä on nainen? Jos mies puhuisi naiselle noin käskevään sävyyn hakuttaisiin se täällä lyttyyn.
Riippuu aika paljon varmaan miehestä että ahdistaako pidemmän päälle ja toimiiko suhde.
Minusta Johanna ei vaikuta yhtään liian "topakalta". Ja Markushan sanoi, että tarvitsee vahvan naisen rinnalleen. Ja eikä tuo komentelu ole ollenkaan pelkästään naisen etuoikeus. Kyllä meillä (valitettavasti) mies komentelee minua aika lailla. Ja just niinkuin pientä lasta. Alkuun suutuin , mutta nyt en jaksa korvaani lotkauttaa. Eikä se meidän elämästä mitenkään vaikeata tee, kaikkeen tottuu ja nyt kun en enää sitä noteraa, ei se komentelu minua mitenkään haittaa. Olen kehittänyt ns valikoivan kuulon ;)
Toi on muuten totta että Markus sanoi tarvitsevansa voimakkaan naisen. Ehkä jotkut miehet tykkää komentelusta ;)
Oli mielenkiintoinen se Markuksen heitto siitä, että hän tarvitsee rinnalleen (henkisesti) voimakkaan/vahvan naisen. Kiinnitin siihen paljon huomiota. Kokemukseni mukaan suuri osa miehistä haluaa, että oma nainen on sellainen heikko nainen, koska silloin miehen oma henkinen vahvuus jotenkin korostuu siinä vierellä (usein siis melko vähäinen henkinen vahvuus ja siksi tarvii naisen joka on vielä heikompi).
Itse olen ns. vahva nainen. Se johtuu siitä, että olen kasvanut aika heitteillä, joten minun oli pakko kasvaa vahvaksi ja puolustamaan itseäni (koska edes lapsena kukaan ei minua puolustanut). Jouduin kasvamaan hyvin itsenäiseksi, riippumattomaksi, henkisesti vahvaksi joka kestää minkä tahansa vastoinkäymisen ilman apua (taipuu kyllä mutta ei katkea), joka kasaa itse ikean huonekalut ja pyydystää lattialta hiiret, menee pesäpallomailan kanssa ulos pimeälle pihalle katsomaan kuka siellä on jos sieltä kuuluu outoa kolinaa. Olen myös hyvin määrätietoinen ja tykkään johtaa ja puolustaa muita. Minun kokemuksen mukaan suurin osa miehistä ei todellakaan halua kaltaisiani. Jännä että Markus sanoo haluavansa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo naiset tuntuvat asuntojen perusteella olevan varsin köyhiä. Autoakaan taida olla kenelläkään. Luulisi noista lähtökohdista tulevan edes yrittävän olla mukava ja huolehtivainen.
Eiköhän yksiö kalliossa maksa paaaaaljon enemmän kuin suuri omakotitalo maalla.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika kun pitää ottaa itteensä! En minä tuota loukkaavasti tarkoittanut! Kunhan kysyin.
Varmaan kannattaa lainata se viesti, johon viittaa, jotta ihmiset olisivat edes etäisesti kärryillä että mitä kummaa mahdat tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkäällä on kalliit vuokrat, kalliimmat kuin Turussa.
Komentelu ja vahvuus eivät kyllä minun mielestäni ole sama asia. Johannan komentelu on kuulostanut ikävältä, vahva voi olla komentelemattakin.