Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
2721/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittikö kenenkään muun huomiota Petrin sanavalinnat? Mari yritti ehdottaa, että syö vaikka kevyen salaatin, johon Petri "joo, yks salaatinlehti kiitos". Mari sanoi että tästä ilmeisesti puhutaan vielä, johon Petri "joo, en syöny kebabia, oon siis huono ihminen" ja kebabin syömisestä ei liene mitenkään ilmeisesti ollu kenenkään kohdalla kyse.

Tuommonen toisen aivan totaalinen vähättely, asioiden tahallaan väärin ymmärtäminen ja suoranainen riidan haastaminen tuntuu erittäin kummalliselta. Kaikki Petrin olemuksessa ja käytöksessä huokuu sitä, kuinka hän haluaa ilmaista Marille suunnilleen inhoavansa tätä.

Kiinnitin kyllä noihin sanavalintoihin huomiota. Mutta ei se siltä tuntunut että Petri inhoaisi Maria, vaan siltä että hän olisi tilanteessa äärimmäisen ahdistunut. Koetti epätoivoisesti etsiä pakotietä.

Ei Petrin kanssa taitaisi pärjätä kuin joku fitnesstypy. 

En ole fitnesstypy, mutta ainakin minulle salitreenin tuoma voiman kasvu on tuonut myös henkistä voimaa ja inhoan tuollaista venkoilua entistä enemmän. Jos Petri ei venkoilisi ruuasta, löytyy varmasti muitakin aiheita.

Vierailija
2722/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilli on pippeli. Mies imemässä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani mietin sitä rahankäyttöä. Jaksossa rahankäyttökeskustelun jälkeen näytettiin, miten Petri hypisteli jotain turistikrääsää ja meni sitten ostamaan sen. Tuli mieleen, että jos kyse ei olekaan siitä, että Petri olisi sairaan pihi vaan siitä, että hän tuhlaa rahat kaikenlaiseen turhaan. Mari puolestaan vaikuttaa ihmiseltä, joka käyttää kyllä rahaa mutta käyttää sitä hyvin harkiten laadukkaisiin tuotteisiin (vaatteisiin, ruokaan ja sisustukseen).

Ostaa euron matkamuiston = Tuhlaa rahat.

Kuluttaa rahansa merkkivaatteisiin, sisustukseen ja ravintoloihin = Harkitseva rahankäyttäjä.

Tai sitten niin, että toinen elää mukavaa elämää, kuluttaen rahansa jatkuvasti ns. arjen luksukseen kuten kahviloissa istumiseen, mutta muuten panostaa kestävään laatuun juuri vaatteissa ja sistustuksessa. Toinen taas pihistelee siinä arjessa, jotta voi tehdä isompia ostoksia kuten pyöräilyvermeet ja salikortit ja muut urheiluvälineet.

Mä luulen, että kränää voi aiheuttaa juuri tuo rahan arkikäyttö, kun toisen mielestä se on ehkä sellaista arjen pelastajaa, kivaa jokapäiväistä itsensä hemmottelua ja toisen mielestä ihan täyttä turhuutta kun kahvia saa kotonakin.

Sinänsä oon samaa mieltä tuosta itse asiasta, mutta pakko on kommentoida, että Marilla on kuvien mukaan nimen omaan Ikea-sisustus eli ei ehkä perinteisesti ajateltuna se vaihtoehto, joka on laadukkain, kestävin tai eettisin.

Vierailija
2724/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten Marista nyt tehdään täällä aivan mielettömän yläluokkaista lontoolaisrouvaa? Voisiko joku avata?

Ei mitenkään väheksyen, mutta minusta vaikuttaa "ihan tavalliselta" työssäkäyvältä helsinkiläistyneeltä naiselta, ei siis mitään ihmeellistä.

Sohvakin näytti olevan ihan tavallista Ikeaa.

Hänen olemuksessaan on ylimielisyyttä, jonka jotkut ilmeisesti tulkitsevat ylevyydeksi. Mikä koulutus hänellä olikaan? Ei ollut korkeakoulutettu? AMK-koulutus ei käytännössä tarkoita korkeasti koulutettua, vaikka koulun nimeen on "korkea" tungettukin.

Vierailija
2725/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsuohjuspapat ovat juuri tuollaisia; kireitä ja omahyväisiä.

Vierailija
2726/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää, että tällä kaudella ei nähty yhtäkään instant-ihastumista (vrt. Esa&Viola, Tiina&Samuel). On ihanaa katsottavaa kun kaksi ihmistä välittömästi jotenkin tunnistaa toisessa sen oman ihmisen. Vaikka Tiinalla ja Samuelillakin oli alussa jotain konflikteja niin heistä vaistosi, että nuo pysyy yhdessä ja nuo kokee kaikesta huolimatta lämpöä toisiaan kohtaan.

Johanna ja Markus vaikuttaa tähän mennessä lupaavimmilta. Mielenkiintosta, että kun parit alussa esiteltiin, tuli tunne, että just tuo pari on kaikista kauimpana toisistaan. Marin ja Petrin tilanne vaikuttaa toivottomalta.  Ehkä pahin mismatch tähän mennessä koko sarjassa. Kiinnittääkö asiantuntijat huomiota ihan vääriin asioihin vai miten tämmöisiä tilanteita pääsee syntymään? Ei voi kun ihmetellä miten sarjaan vuosi toisensa jälkeen löytyy osallistujia kun matchsaus on joka kaudella näin huonoissa kantimissa.

Esalla on osallistujista eniten sydämen sivistystä ja on kenties eniten sinut itsensä kanssa. Harvinainen tyyppi.

Vierailija
2727/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt edes sitä työn vatuullisuutta ja ansiotasoa katsotaan, niin veturinkuljettajan ammatti ei ole mikään vain. Veturinkuljettajan tulotaso on erinomainen.

Ja edelleenkään Esa ei aja junia, vaan siirtelee kauko-ohjatusti kalustoa ratapihalla, kuten ketjussa on aiemmin käyty läpi.

Ja siinäkin työssä on nollatoleranssi, joten ei voi ryypätä, käyttää huumeita eikä hankkia kaljamahaa.

Vierailija
2728/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari kuvittelee olevansa huumorintajuinen ja sivistynyt jne.

Moni ihminen sanoo olevansa huumorintajuinen, mutta paljastuukin ihmiseksi jota naurattaa" Putous -huumori" ja omat muka nokkelat vitsit ja "kommellukset ".

Mari ei ole häikäisevän kaunis (muuta kuin ehkä omasta mielestään).

Olen huomannut sekä Suomen että ulkomaiden Ensitreffeissä, että ohjelmaan hakeutuvilla ihmisillä on järkyttävän huono itsetuntemus. Etenkin naisilla ( ja joo olen itse nainen).

Ihmetellään kun ollaan oltu sinkkuna jo yhdeksän vuotta ja sitten haetaan tällaiseen formaattiin ja parin ensimmäisen päivän aikana haetaan epäkohtia kumppanista ja kaikkia mahdollisia visioita mikä voi mennä pieleen ja mikä toisessa arveluttaa. Ei huomata, että itse ollaan pahasti omien tapojen ja käsitysten orjia ja kuvitellaan edelleen, että vierelle tulee ihminen kuka hyväksyy minut kaikkine (oikeine)käsityksineen ja piintyneiden tapojen kanssa, mutta itse ei olla valmiita kompromisseihin eikä anteeksiantamaan toiselle mitään "virhettä".

En yhtään ihmettele näiden ohjelmien jälkeen että "sitä oikeaa ei monelle löydy ".

Minä minä ja minun ja kyllä minä....

Vierailija
2729/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt edes sitä työn vatuullisuutta ja ansiotasoa katsotaan, niin veturinkuljettajan ammatti ei ole mikään vain. Veturinkuljettajan tulotaso on erinomainen.

Esa on ratapihamies ja RO-veturinkuljettaja (RO = Radio Ohjattu)

Ei siis oikea veturinkuljettaja.

Vähän sama kuin lähihoitaja väittäisi olevansa lääkäri.

Vierailija
2730/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleenkään Esa ei aja junia, vaan siirtelee kauko-ohjatusti kalustoa ratapihalla, kuten ketjussa on aiemmin käyty läpi.

Ja siinäkin työssä on nollatoleranssi, joten ei voi ryypätä, käyttää huumeita eikä hankkia kaljamahaa.

Kuten kaikilla rekkakuskeilla, bussikuskeilla, taksikuskeilla jne.

Mikä ihme hinku on täällä tehdä Esasta hienompaa kuin hän on ratapihamiehenä. Eikö hän kelpaa sellaisena kuin on?

Vierailija
2731/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kaudella Petri on se henkilö, joka on vaikein luettava. En ole päässyt selville, että mikä hän on oikein miehiään.

Salityyppi, kyllä ja pyöräilee, mutta mitä muuta? Ortoreksia kävi myös mielessä. Tosin luulisi salaatin olevan tuttu käsite terveellisesti syövälle. ;-)

Pitääkö hiusten puuttumisesta lukea muutakin kuin säästöä hiusten hoitokuluissa?

Aika näyttää.

Tämän parin haasteet ovat kommunikaatiossa ja ihan erilaisissa elämäntavoissa. Jos heillä olisi uteliaisuutta ja halua ymmärtää toista ja tämän valintoja, jotakin voisi syntyä. Tämän materiaalin perusteella en usko heidän jatkavan. Ellei tuotanto valmistele huolellisesti suurta yllätystä, tietenkin.

Vierailija
2732/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petri on kuin joku pikkupoika, huh. Mahtaakohan olla hyvä flaksi ohjelman jälkeen? Ei nämä kaksi kyllä yhdessä tule pysymään.

Mikäli meno jatkuu samanlaisena niin sarjasta ei kyllä tule Petrille hyvää promoa deittailumarkkinoille. Voi olla että monella naidella on tämän jälkeen negatiivisia ennakkokäsityksiä hänestä. Ja ihan ansaitusti.

Esa sen sijaan on boostannut huomattavasti omaa markkina-arvoaan verrattuna siihen että olisi vain joku veturinkuljettaja niin kuin ennen sarjaa. Jos eivät jatka Aliisan kanssa, niin luulen että Esalla kyllä tulee riittämään vientiä.

Miten niin VAIN veturinkuljettaja? Mun mielestä ihan superhieno ammatti! Enkä usko, että palkkakaan heikoimmasta päästä on. Ainoa huono juttu tuossa on vuorotyö, mutta niin se on monessa muussakin ammatissa, esim. lääkäri.

Vierailija
2733/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että miten parien tilanteet pysyvät poissa julkisuudesta ennen kauden loppua. Turkukin on lopulta tosi pieni paikka. Johanna asuu melko näkyvällä ja helposti tunnistettavalla paikalla sokerirannassa. Siinä ei kovin montaa ruokakauppaa ole lähellä. Töihin voi kulkea omalla autolla, mutta keskustaan joko kävelee tai menee bussilla. Eikö kukaan ole tehnyt mitään havaintoja? Lähiruokakaupassa, bussipysäkillä, jokirannassa kävellessä?

Entä kerrostalon muut asukkaat? Hehän voisivat halutessaan juoruta vaikka mitä. Tuskin heitä on voitu pakottaa kirjoittamaan mitään vaitiolopaperia.

Markushan muutti kuvausten ajaksi Johannan luo. Jos ovat vielä yhdessä, niin mitenköhän asumiskuviot. Jos Markus muuttikin pysyvästi Turkuun, niin ehkä hommasivat isomman kämpän yhdessä. Miksei näitä pareja silti bongata missään yhteisiltä ruokakauppareissuilta? Vai onkohan heitä ohjeistettu pitämään matalaa profiilia ohjelman esityksen ajaksi ja välttämään yhdessä esiintymistä?

Vierailija
2734/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa kuvaili jotenkin, että on ihastunut, mutta ehkä jotakin muutakin tulee vielä. Miehen sanomana tuollainen ei välttämättä lupaa hyvää. Kuin empisi, että tuleeko niitä vahvempia tunteita. Miehet yleensä ihastuessaan eivät analysoi asioita samalla tavalla kuin naiset vaan elävät sitä ihastustaan ja tunnettaan.

Vierailija
2735/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esa on mukava ja kunnollinen, mutta omasta mielestäni aivan liian maalainen jotta jutulla olisi tulevaisuutta. Miten on mahdollista että hän oli viimeeksi ollut lentokoneesa pikkulapsena vaikka on työssäkäyvä mies?

On mahdollista ihan helposti. Matkusteluhan ei ole mikään pakollinen asia aikuiselle. Ei edes työssäkäyville. Esaa kiinnostaa ohjelman perusteella remontointi, käsillä tekeminen, leipominen ja muu kotona tapahtuva puuhastelu. Ei silloin välttämättä ole intoa lähteä kiertelemään maailmaa, kun viihtyy paremmin kotona. Itse olen akateemisesti kouluttautunut, työssäkäyvä ja kaupungissa asuva nainen ja olen viimeksi ollut lentokoneessa 16-vuotiaana. Ei vain kiinnosta lähteä ulkomaille. Suomessa on ihan riittävästi nähtävää ja koettavaa.

En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ei pidä matlustelusta. Enkä nyt puhu jostain turkin pakettimatkoista. Kyllä kertoo ihmisestä jos ei nauti siitä että näkee erilaistakin kulttuuria kuin Suomen möllöttäjiä, erilaisia ruokia, rakennuksia ym.. Siis miten tuollainen elämys ei voi kiinnostaa?

Eihän se, ettei ole matkustellut, tarkoita, ettei siitä voisi pitää. Se voi olla sitäkin, että on niin paljon muutakin mistä pitää.

Minä tykkään sienestämisestä, nautin siitä että näen erilaisia sieniä ja erilaisia luontotyyppejä, joissa niitä kasvaa, ja sitten kokkaan niistä erilaisia ruokia. Kiinnostaako sinua? Miksi se on juuri se matkustelu, josta oletusarvoisesti pitäisi olla kiinnostuneempi?

Matkustelu on tosi kallista vaikkapa sienestykseen verrattuna. Siihen kykenevät varakkaat ihmiset ovat automaattisesti köyhempiä parempia. Hommaan kuuluu, että heidän suosimiensa asioiden pitää olla myös köyhien haaveissa, mutta tavoittamattomissa.

Vierailija
2736/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liian kaukaa haettu ,että lähihoitaja luulee olevansa lääkäri. Korkeintaan seuraava kategoria eli sairaanhoitaja.Vaihtotyönjohtaja ja veturinkuljettaja ei kovin kaukana toisistaan.

Vierailija
2737/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Esan ammattiin liittyvä keskustelu on hieman outo, koska näinä päivinä saa olla tyytyväinen, että ylipäänsä on töitä ja Esalla ilmeisesti on vieläpä vakituinen työsuhde. En näe mitään syytä, miksi osallistujien pitäisi olla korkeakoulun suorittaneita. Muutenkin sosiaaliset taidot ovat eri asia kuin koulutustausta, ja niillä luulisi olevan enemmän merkitystä.

Vierailija
2738/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli liian kaukaa haettu ,että lähihoitaja luulee olevansa lääkäri. Korkeintaan seuraava kategoria eli sairaanhoitaja.Vaihtotyönjohtaja ja veturinkuljettaja ei kovin kaukana toisistaan.

Joo en minäkään todellakaan lähtisi näin vertaamaan.

Vaihtotyönjohtajillekin on tiukat psykologiset testit. Ei tarvitse olla korkeasti koulutettu, mutta ei sinne ihan joka jamppa pääse. Pitää olla oikeanlainen ihminen luonteeltaan, työhän on todella vastuullista. Esasta ainakin huokuu hyvä paineensietokyky ja tietynlainen rauhallisuus, mitkä varmasti ovat juuri oikeita luonteenpiirteitä ratapihalla työskentelevälle.

Vierailija
2739/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esa kuvaili jotenkin, että on ihastunut, mutta ehkä jotakin muutakin tulee vielä. Miehen sanomana tuollainen ei välttämättä lupaa hyvää. Kuin empisi, että tuleeko niitä vahvempia tunteita. Miehet yleensä ihastuessaan eivät analysoi asioita samalla tavalla kuin naiset vaan elävät sitä ihastustaan ja tunnettaan.

En yhtään ihmettele jos empii, tuollainen vekkuli pallopää tarvitsisi aidosti itsevarman naisen, jonka kanssa keskittyä elämänperusasioihin ja yhdessä tekemiseen. Tuo Aliisa tuntuu olevan todella epävarma kaikesta. Ehkä jopa sellainen valittajatyyppi, mikä ei ole vielä tullut näytetyssä esille.

Vierailija
2740/9874 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan taida mennä näin. Nykyaikana koulutus on kuljettajan vastaava ainut ero löytyy linjapätevyydestä ja tyyppi koulutuksesta kalustoon👍 perehdy asiaan ennenkuin huutelet..

Ketju on lukittu.