Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Petri on kuin joku pikkupoika, huh. Mahtaakohan olla hyvä flaksi ohjelman jälkeen? Ei nämä kaksi kyllä yhdessä tule pysymään.
Aivan liian iso asia tästä yhdestä ruokaepisodista on täällä tehty!
Luulen, et Marilla oli vaan törkeen kova nälkä, siksi vähän suutahti. Itsekin olen nälkäisenä ärtynyt.
Tosin Petri olisi herrasmiehenä voinut lähteä syömään vaikka vain nimeksi: pääasia että naiselle tulee hyvä mieli :)
Vierailija kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt oikein, kun käsitin että nuo ovat saaneet tuotannolta ilmaiset häät, hääruoat itselle ja vieraille ja ilmaiset matkat ja majoitukset sinne häämatkalle? Ehkä hääpuvutkin ilmaiseksi? Kukahan maksoi ne sormukset?
Luulisi, että tuollaisen jälkeen voi ruokakojusta ostaa jonkun edullisen pikkuannoksen, vaikka ei edes söisi sitä.
Petri ei varmaan voinut ostaa kojusta mitään kun ei voinut tietää tarkasti, paljonko siinä on protskuja, hiilareita ja rasvaa, ruokavalio olisi mennyt ihan sekaisin.
Tulee kyllä Milla ja Kimmo -fibat tästä parista. Viimeisessä jaksossa ehkä selviää miten oikeasti kävi.
Toivottavasti viikonlopun aikana tulee myös klippejä meteorologin ja veturinkuljettajan yhteisasumisen alun tunnelmista, en meinaa malttaa odottaa tiistaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä on nyt klippi Marista ja Petristä. He riitelevät ruuasta ja Mari sanoo miksi et koskaan jousta. Petrille ei kelpaa paikan pöperöt ja hänellä hotlassa omat ruuat. Huh siunakkoon miten pienestä riita. Onneksi en ole tuolla tulee taas myötähäpeän tunne. Tuossako on pari joka ottaa toisensa parhaansa mukaan huomioon? Itse ottaisin kyllä äkkiä jalat alle ja sanoisin heippa ikuisesti.
Katsoin tuon klipin ja voi apua. Noi kyllä kinastelee kaikesta kun eivät edes pysty yhdestä syömisestä löytään kompromissia. Ne on siis kyllä jo kotosuomessa tossa klipissä ja ne paremmat ruoat hänelle on siellä kotona (ei siis niin että P olisi laittanut molemmille sinne kotiin paremmat ruoat). Mutta jos naisella on nälkä ja on jo lähtiessä sovittu että naiselle ruokaa ulkona ravintolassa niin kyllä olisi kohteliasta jotain pientä miehen siihen seuraksi tilata, vaikka edes pieni salaatti.
Pari päällimmäisenä mieleen tulevaa skenaariota:
Petri on proteiini- ja rasvagrammoja neuroottisesti laskeva urheiluravintohifisti. Ei voi syödä kuin tiukan ennalta laatimansa ravintosuunnitelman mukaan, ettei tule läskiä ja lihasten kasvu vaarannu. Kotona on tarkkaan viilattu karppausravintovalikoima.
Petrillä tulee vastaan Marin puheissa mainittu ero rahankäytössä. On saita ja miettii, montako euroa menettää verrattuna siihen, että söisi kotona.
Olen itse joku vuosi sitten lyhyen aikaa treenannut laskien tarkkaan kaikki grammat ja karpaten (ei atkins vaan vhh) tiukalla ohjelmalla. Ja voin kertoa, että silti pystyin välillä syömään ravintolassa, koska otin aina jonkun kanasalaatin tai lohisalaatin tms (pitsaa esim. en syönyt) tai pihvin grillikasviksilla. Jokainen ravintola toteutti pyynnöstäni toiveen tietyntyyppisestä annoksesta, sain esim. lisärasvan tai lisäproteiinin. Tuo ruokavalioni ei estänyt minua olemasta seurallinen ja kohtelias, tosin alkoholia en ottanut, mutta otin aina seuraksi kahvin tai vichyn. Ainoa ongelma ulkona syömisissä oli se, että niin ei meinannut saada riittävästi proteiinia, joten jouduin kotona illalla sitten syömään vielä jonkun lisäproteiinijutun. Mutta sanoisin, että jos haluaa joustaa, niin aina löytyy ratkaisu, joka on myös itselle ihan sopiva ja hyvä.
Kaikenlisäksi joku rehusalaatti ilman kalaa/juustoa tm. ei olisi tuonut makroihin mitään sellaista lisäystä, millä olisi ollut jotain merkitystä. "Ota salaattia." - Ai yks salaatinlehti?
Ehkä Petri ei ole kuullut, mitä salaatti tarkoittaa, kun ei voinut ajatella, että lähes kalorittomista aineksistakin saa rakennettua salaatin, joka ei tarkoita yhtä salaatinlehteä.
Eväät seuraavan viikon jaksoa katsellessa: kebab ranskalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että tuollaisen jälkeen voi ruokakojusta ostaa jonkun edullisen pikkuannoksen, vaikka ei edes söisi sitä.
Minulle sellainen olisi todella iso turn off, pahempi kuin täällä kohuttu mauttoman homopillivitsin esittäminen. Minulla on syvällä perusarvoissa, että ruokaa ei ole tehty pois heitettäväksi. Tekee pahaa katsoa jo sitä, että jotkut jättävät ison osan annoksesta ruokalassa syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Petri on kuin joku pikkupoika, huh. Mahtaakohan olla hyvä flaksi ohjelman jälkeen? Ei nämä kaksi kyllä yhdessä tule pysymään.
Mikäli meno jatkuu samanlaisena niin sarjasta ei kyllä tule Petrille hyvää promoa deittailumarkkinoille. Voi olla että monella naidella on tämän jälkeen negatiivisia ennakkokäsityksiä hänestä. Ja ihan ansaitusti.
Esa sen sijaan on boostannut huomattavasti omaa markkina-arvoaan verrattuna siihen että olisi vain joku veturinkuljettaja niin kuin ennen sarjaa. Jos eivät jatka Aliisan kanssa, niin luulen että Esalla kyllä tulee riittämään vientiä.
Olin Petrin kanssa treffeillä niin halusi mennä kävelylle (varmaankin koska ei maksa mitään). =D Varmaan sen takia jäivät hyvin mieleen...kävelytreffit...
Tähän asti ohjelmassa nähty vastaa häntä ihan hyvin, tosin huumori on täällä otettu ehkä liikaa piikittelynä, kun taas mies itse on tarkoittanut ne enemmänkin huumoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestetty kohtaus, jotta asiantuntijat pääsevät kommentoimaan kompromisseista.
Miten järjestät tuollaisen kohtauksen?
En minä järjestä vaan tuotanto.
Vrt edellisiä kausia Mia / Olli ja oliiviöljy
Tiina / Samuli ja kauppareissu
Vierailija kirjoitti:
Kiinnittikö kenenkään muun huomiota Petrin sanavalinnat? Mari yritti ehdottaa, että syö vaikka kevyen salaatin, johon Petri "joo, yks salaatinlehti kiitos". Mari sanoi että tästä ilmeisesti puhutaan vielä, johon Petri "joo, en syöny kebabia, oon siis huono ihminen" ja kebabin syömisestä ei liene mitenkään ilmeisesti ollu kenenkään kohdalla kyse.
Tuommonen toisen aivan totaalinen vähättely, asioiden tahallaan väärin ymmärtäminen ja suoranainen riidan haastaminen tuntuu erittäin kummalliselta. Kaikki Petrin olemuksessa ja käytöksessä huokuu sitä, kuinka hän haluaa ilmaista Marille suunnilleen inhoavansa tätä. Kun yhdistää tämmöisen käytöksen sarjadeittailukertomuksiin, on vaikea välttyä ajatukselta, että Petri ei joko a) tiedä yhtään minkälaisen naisen haluaisi tai b) yksinkertaisin tunne itseään vähimmässäkään määrin ja hänen pariutuminen on tästä/näistä syistä johtuen silkka mahdottomuus.
Marinkaan käytös ei missään nimessä näyttäydy joustavalta tai empaattiselta näiden leikkausten perusteella (jätän siis vielä mahdollisuuden sille, että klippien ulkopuolella voi olla myös jotain positiivista kanssakäymistä), mutta Petrin kaltaisen ihmisen seurassa oleminen edes viisi viikkoa olisi ainakin itselle todella työn ja tuskan takana.
Heh, tuo Petrin repla oli ihan kuin murrosikäisen suusta, meillä tuollaista on kuultu paljonkin ovenpaukkeen säestämänä. Jos esimerkki olisi oppikirjasta, siihen liitettäisiin teksti:
"Nuori koettelee rajoja ja haluaa pitää päätösvallan itsellään, ja siksi tilanteet kärjistyvät joskus turhaankin ja väärinymmärrykset tuntuvat usein tahallisilta. Näissä hetkissä aikuisen kannattaa suhtautua ymmärtävästi ja olla provosoitumatta. Nuori sisimmässään tietää kärjistävänsä ja osaa arvostaa aikuisen maltillista suhtautumista. Muutaman vuoden kuluttua näillekin tilanteille voi nauraa."
Teinit kasvavat, kaikki petrit eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mari vaikuttaa kyllä pienoiselta kontrollifriikiltä muiden suhteen. Petri taas vaikuttaa kontrollifriikiltä vain itsensä suhteen. Ihmettelen Marin hakemista ohjelmaan, sillä ei hän nyt kyllä yhtään vaikuta sellaiselta ihmiseltä joka ostaa "sikan säkissä". Petri taas on lähtenyt ohjelmaan jee mulle tuodaan vaimo kuin manulle illallinen, sopii! Selvää on, että tämä pari ei pitkälle yhdessä pötki.
Luulisi kyllä, että viimeistään viime kauden Mikko + Heidi -epäyhteensopivuutta katsoessa olisi tullut selväksi, että tuotannolta ei automaattisesti tipahda kuin mamulle illallinen kaikki haavespeksit eksaktisti täyttävää kumppania.
Veikkaan, että kukaan edelliskauden naisista ei olisi kelvannut Petrille.
Milla!
Vierailija kirjoitti:
"Tästä keskustellaan vielä myöhemmin..."
Onko tämän kauden löysä hirsi -fraasi?
Näyttää lupaavasti siltä!
Vierailija kirjoitti:
Olen 36-vuotias nainen, jolla on takana useita epäonnistuneita parisuhteita. Saan helposti seuraa luonteeni ja ulkonäköni puolesta, mutta jotenkin valitsen aina väärin. Osaan jopa aavistaa miksi valitsen väärin (liittyy lapsuuteeni ja siihen millaiset ihmiset minua kiehtoo sen vuoksi) ja joudun hyväksikäytetyksi. Voisin hyvin mennä tuohon ohjelmaan idealla, että joku viisas valitsisi puolestani oikein, koska en itse osaa sitä tehdä. Tällöin olisin varautunut ennakkoon siihen, että en varmaan ihastu heti, ja tuo mieheni on ihan erilainen kuin kuvittelisin haluavani. Ja olisin päättänyt, että joustan about kaikessa, jotta saan selvitettyä että miten suhde saataisiin toimimaan. Minulla on tiukka ruokavalio, mutta voisin hyvin laittaa sen tauolle vaikka vuodeksikin, kunhan ei pelkkää burgeria syötäisi. Tykkään ulkona syömisestä, mutta kelpuuttaisin hyvin kokeilun syödä vuosi vain kotosalla (kunhan en joutuisi olemaan ainoa kokki). Jne.
Ei tuohon ohjelmaan voi mennä kuvitellen, että saan sieltä sen listani ja vaatimusteni mukaisen puolison. Sinne voi mennä vain avoimin mielien ja varautuen siihen että puoliso on ihan erilainen kuin mistä on haaveillut ja mihin on tottunut.
Varmasti kaikki ohjelmaan osallistuvat pyörittelevätkin mielessään kaikkia mahdollisia mies- ja naistyyppejä ja miettivät, millä todennäköisyydellä heidät naitettaisiin vaikkapa jonkun stereotyyppisen automiehen tai ulkonäkökeskeisen rahkaliisan kanssa ja mitä siitä tulisi ja miten pitäisi olla, ettei kaikki päättyisi välittömään katastrofiin.
Mutta se todellisuus: ihmiset yleensä seurustelevat tietynlaisten tyyppien kanssa, ja kokemuspohja jää näin paljon suppeammaksi kuin mielikuvittelu. Kun sitten huomaa olevansa naimisissa jonkun äärimmäisen luonnetyypin kanssa, saattaa alkaa kaduttaa aika nopeastikin. Tuon tunteen täytyy olla aika kurjaa, kun odotukset ovat kuitenkin kaikilla korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon ohjelmaan voi mennä kuvitellen, että saan sieltä sen listani ja vaatimusteni mukaisen puolison. Sinne voi mennä vain avoimin mielien ja varautuen siihen että puoliso on ihan erilainen kuin mistä on haaveillut ja mihin on tottunut.
Amen, juuri noin. Tietty noilla asiantuntijoilla on ollut jotkut syyt parittaa Mari ja Petri, tällä hetkellä ovat vain taatusti kovin turhautuneita kun kaikki mitä ainakin ruudussa näkyy on niin pirun nihkeää.
Verrattuna viime kauden Mikkoon, Petri ei vaikuta niin pahalta jäärältä eikä asenteesta ja luonteesta ehkä muutenkaan tarvitse vielä antaa yhtä ikävää tuomiota. Toivotaan että saavat jostain positiivista virtaa ja uskaltautuvat heittäytymään hitusen enemmän. Sympatiani miehenäkin ovat tässä kyllä Marin puoolella.
To
"Petri ei vaikuta....". Ei minusta Mikkokaan vaikuttanut miltään ennen kuin ne kohtaukset retkellä ja lopun kissanhoitotapaus tulivat ruutuun. Todellisuudessa Mikon käytös oli kuitenkin muuttunut selkeästi heti häämatkan jälkeen, kertoi Heidi. Tätähän me emme nähneet, joten paljon oleellista jää oletettavasti näkemättä myös tämän kauden pareista niin hyvässä kuin pahassa.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele miksi nykyään tahdottomasti sinkkuja on niin paljon, ihmisiä ylianalysoidaan ja game over tulee yhden sanan tai huonon vitsin perusteella. Noh, sitä sopii miettiä miten nämä täydelliset ihmiset itse ovat vielä sinkkuja. Jotenkin kuvittelisi että jos hakee näinkin epätoivoiseen ohjelmaan olisi valmis vähän joustamaan siitä omasta ehdottomuudesta. Mari (kuten edellisiltä kausilta myös jotkut toiset) on väärä ihminen tällaiseen ohjelmaan.
Jännä, että mielestäsi vain Marin tarvitsee joustaa. Ei ihme, että korkeakoulutetut haluavatkin olla yksin, jos näin on että mies saa perseillä ja naisen tarvitsee vain ymmärtää tai joustaa. MIssään nimessä ei voi mies joustaa. Se on varmaan homomaista....Petri on täysin väärä henkilö ihminen ohjelmaan. Ei ihme, että on niin paljon sinkkuja nykyään, kun ei voida yhtään joustaa. Vähätellään ja piilovittuillaan toiselle ja omat rahkat kiskotaan yksin himassa. Jotenkin kuvittelisi että jos hakee näinkin epätoivoiseen ohjelmaan olisi valmis vähän joustamaan siitä omasta ehdottomuudesta
Jos haluaa syödä vain rahkaa ja nekin yksin ja itse ne omat rahkat, niin voi olla vaikea olla parisuhteessa.
Kyllä se rahka pitää haluta jakaa rakkaan kanssa.
Olipas karmeaa katseltavaa tuo kohtaus! Puistattava mies, kehonkielikin on tympivää.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa syödä vain rahkaa ja nekin yksin ja itse ne omat rahkat, niin voi olla vaikea olla parisuhteessa.
Kyllä se rahka pitää haluta jakaa rakkaan kanssa.
Sali/fitnessihmisen iskulause: Haluatko jakaa rahkat kanssani? :D
Väkisinkin tulee tuosta klipistä mieleen että noin se päättyy heidän suhteensa sitten vikassa jaksossa, "joo, heippa". Muutenkin Petri koitti argumentoida ulkona syömistä vastaan varsin huonoin eväin niin sanotusti.
Petri:"Emmää tykkää roskaruokaa syödä."
Mari:"Ota salaattia."
Petri:"Joo, yksi salaatinlehti kiitos."
Mari"Ei, ihan kunnon salaattia saa"
Petri:"Emmää, emmää mitään kebabia.."
Mari"MIssä sä täällä näet kebabia?"
Petri:"No tuossa kojussa myydään.."
Mari"En ole tilaamassa tästä kojusta."
Petri:"...."