Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iski joku kriisi kun mies täyttää 60, olen itse 44.

Vierailija
01.09.2017 |

Siis ikäero ei ole koskaan ollut mikään ongelma, mutta miksi nyt kun mies täyttää 60 se tuntuu niin suurelta luvulta.
Tunnen itseni vielä nuoreksi, ja kuuskymppinen tuntuu lukuna vanhalta. Tiedän että sitten kun olen itse 60 ja mies 76 niin se ei ole taas mitään.

Mutta miten pääsen tästä tunteesta ja tajuan että homma on ihan ok, niinkuin on aina ollut?
Kokemuksia?

Kommentit (284)

Vierailija
21/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, olen myös 44 ja mieheni on 42. Onko miehesi nuorekas ja poikamainen vai jaritervomainen läskipää, sillä on iso merkitys mietittäessä onko 60-vuotias vanha vai ei.

Vierailija
22/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkeuksetta näin suurella ikäerolla varustetuissa pareissa, joissa nainen on se nuorempi osapuoli, mies on keskivertoa varakkaampi. Ilman varallisuuttaan ja kykyä kustantaa nuoremman naisen turvattu elämä, ei näissä suhteissa elävillä miehillä olisi koskaan mahdollisuutta noin paljon nuorempaan naiseen.

Kertoo aika paljon naisten käyttäytymisestä ja arvoista. Pyyteetön rakkaus on hyvin kaukana siinä vaiheessa kun se 15 vuotta vanhempi aviomies on täysin hoidettava ja vaihdettava vaipat ja syötettävä. Yhtäkkiä siitä ikäerosta tuleekin onglema ja haetaan eroa ja viedään tottakai puolet miehen kerryttämästä omaisuudesta mennessään.

Kuules älä yleistä. Seutustelin neljä vuotta itseäni 17 vuotta vanhemman miehen kanssa (minä nyt 41, mies 58). Ihan rakkaudesta seurusteltiin. Mies oli ihan yhtä köyhä kuin minäkin. Suhde kaatui muihin syihin kuin ikään tai varakkuuteen (tai sen puutteeseen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ihan viimeiset vuodet nuorena nyt. Viiden vuoden päästä olet jo viisikymppinen eli vanha. Nyt jos olet hyvinsäilynyt, jopa parikymppisten päät vielä kääntyvät jne. Onhan se ymmärrettävää että harmittaa mutta ei sen pitäisi kauaa kestää.

Vierailija
24/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeuksetta näin suurella ikäerolla varustetuissa pareissa, joissa nainen on se nuorempi osapuoli, mies on keskivertoa varakkaampi. Ilman varallisuuttaan ja kykyä kustantaa nuoremman naisen turvattu elämä, ei näissä suhteissa elävillä miehillä olisi koskaan mahdollisuutta noin paljon nuorempaan naiseen.

Kertoo aika paljon naisten käyttäytymisestä ja arvoista. Pyyteetön rakkaus on hyvin kaukana siinä vaiheessa kun se 15 vuotta vanhempi aviomies on täysin hoidettava ja vaihdettava vaipat ja syötettävä. Yhtäkkiä siitä ikäerosta tuleekin onglema ja haetaan eroa ja viedään tottakai puolet miehen kerryttämästä omaisuudesta mennessään.

Noin ei tapahdu juuri koskaan.

Onneksi on niin rikas että voi palkkaa hoitajan :)

Vierailija
25/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihan viimeiset vuodet nuorena nyt. Viiden vuoden päästä olet jo viisikymppinen eli vanha. Nyt jos olet hyvinsäilynyt, jopa parikymppisten päät vielä kääntyvät jne. Onhan se ymmärrettävää että harmittaa mutta ei sen pitäisi kauaa kestää.

Juu kiitti, näin varmaan on.

Vierailija
26/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kahden vuoden päästä 39 kun mies täyttää 60. Ollaan 10 vuotta oltu jo yhdessä. Mies on onneksi ollut terve ja pitää huolta kunnostaan.

Vierailija
27/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei kuulosta olevan varsinaisesti ikäero, jos kaikki tähän asti mennyt hyvin ja suhde edelleen toimii. No ei kyllä ihme, jos alkaa ahdistaa kun kommentit taas tätä tasoa :)

Uskon, että pääset asiasta yli jos haluat. Kannattaa puhua miehen kanssa avoimesti.

Olen itsekin suhteessa, missä ikäeroa lähemmäs 20 v. Olen mieheni ensimmäinen vaimo ja tienaan enemmän kuin hän. Asiat ei ole niin mustavalkoisia kun täällä näköjään halutaan ajatella.

Vierailija
28/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois kannattanu miettiä aikasemmin! meillä on ikäeroa 6v

Vierailija
29/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin ei tapahdu juuri koskaan.

Jaa... mä oon 22v, mun mies on 12 vuotta vanhempi, eikä ole mua varakkaampi. Ollaan molemmat köyhiä.

Vierailija
30/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noilla kilometreillä ollaan pienten päiväkotilasten vanhempia, niin ette tule olemaan kovinkaan pitkään osana lastenne elämää, kun ovat aikuisia.Saattaa jäädä molemmilta näkemättä lastenne häät ja ainakin ne omat lapsenlapset.

Vierailija
31/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä :))

Vierailija
32/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika kokeilla omia siipiään.

Miehet rupsahtavat nuorempina kuin naiset, saati jos ukko on sinua noin paljon vanhempi.

Ei sinun ole pakko olla vanhan miehen kanssa, voit asua itseksesikin.

Nainen sanoo että miehet rupsahtaa nuorempina.

Ja naiset peukuttaa.

Vierailija
33/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ukko 60v ja päiväkodissa lapset! Huh huh! Olisiko kannattanut aloittaa 20v aiemmin toi rumba..

Vierailija
34/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noilla kilometreillä ollaan pienten päiväkotilasten vanhempia, niin ette tule olemaan kovinkaan pitkään osana lastenne elämää, kun ovat aikuisia.Saattaa jäädä molemmilta näkemättä lastenne häät ja ainakin ne omat lapsenlapset.

Niin ja ainoa oikea tapa elämässä on löytää samanikäinen kumppani parikymppisenä, mennä naimisiin ja saada lapset nuorena?

Vierailija
35/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on ihmetelty, et miksi päiväkodin vanhempainiltoihin tulee isoisä..eiku isä...

Vierailija
36/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja ainoa oikea tapa elämässä on löytää samanikäinen kumppani parikymppisenä, mennä naimisiin ja saada lapset nuorena?

Voihan tuon tehdä 30- 40 - vuotiaanakin eikä odottaa liki 60 vuotiaaksi.

60- v mies on vaan liian vanha päiväkoti- ikäisten isäksi.

Jos elää lapsettomana pariskuntana niin eipä se muille kuulukaan. Mies tietää ottavansa riskin siitä että reilusti nuorempi nainen vaihtaa nuorempaan ja nainen ymmärtää että saattaa joutua lähes isänsä ikäisen papan omaishoitajaksi.

Juu kyllä nuorempikin voi sairastua mutta on se riski vanhemmalla iällä ihan h*lvetin paljon suurempi.

Mutta jos on lapsia niin ei se " elämäntapa" ole enää pelkästään oma asia. Siihen on jo sotkenut muitakin.

Vierailija
37/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke lohduttaa ;)

Vierailija
38/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika kokeilla omia siipiään.

Miehet rupsahtavat nuorempina kuin naiset, saati jos ukko on sinua noin paljon vanhempi.

Ei sinun ole pakko olla vanhan miehen kanssa, voit asua itseksesikin.

Nainen sanoo että miehet rupsahtaa nuorempina.

Ja naiset peukuttaa.

No ihan tilastot kertovat että naiset elävät vanhemmiksi.

Eikä läheskään kaikki kuole saappaat jalassa eli kyllä siinä useimmiten sairastelu - ja raihnausaika on ensin. Miehelle se tulee siis aiemmin.

Vierailija
39/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin totta, että poikkeuksetta mies olisi varakkaampi. Itselläni on läheinen, joka on ottanut itseään 24 vuotta vanhemman miehen. Hänellä vaikuttaa miesmakunsa perusteella olevan kaksi tärkeää kriteeriä miehelle: 1. miehen tulee olla vanhempi, ja 2. miehen tulee olla ulkomaalainen, eksoottinen. Minusta hän on onnistunut valitsemaan viisikymppisen miehen juuri ilman niitä viisikymppisen miehen hyviä puolia, kuten vakaa elämäntilanne ja vauraus. Vain vanhan miehen ottamisen huonot puolet jäljellä. Harmittaa heidän puolestaan, kun heillä on ikäeron lisäksi kulttuuriero taakkana, mutta ei sitä oikein voi läheisensä miesvalintaan vaikuttaa. Toisille kaikki tavallinen on niin ikävystyttävää, ja kumppanivalinnan on oltava mahdollisimman erikoinen.

Vierailija
40/284 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3-kymppinen nainen, mieheni lähempänä 5- kuin 4-kymppiä. En ikinä vaihda vanhaa ukkoani pois! Jos mies jonain päivänä saa sairaskohtauksen ja kuolee niin teen heti itsarin ja meen perässä. Mulle ei ole elämää ilman häntä, hän on mun elämä <3 Ja on köyhä ja ruma kun joku kohta sitä kysyy kuitenkin. Eikä meillä ole lapsia eikä aiota tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi