Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lidlistä ei saa ruokatarpeita edes pariksi päiväksi!

Vierailija
31.08.2017 |

Näin iltiksessä joku toimittaja mielipiteilee.
Mitä sieltä Lidlistä ei saa?
Itse käyn välillä jos sattuu matkanvarrelle, ja aina sieltä on kalaa, lihaa, perunoita, salaattiaineksia ym perusruokaa ainakin saanut. En ole tarkemmin valikoimaa syynännyt.
Ihmettelen vaan mitä siellä ei myydä?

Kommentit (287)

Vierailija
121/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään kerran viikossa iso ostosreissu sinne. Hyvin saadaan perustarvikkeet. Viikon aikana haetaan ehkä vihanneksia tms muualta.

Aika samaan tyyliin meilläkin. Lidukasta ostan yleensä monta isoa kasillista kaikenlaista perustavaraa kerralla (esim. edullista iskukuumennettua maitoa, joka meillä on sitten varamaitona jos sattuu loppumaan). Kävin juuri toissapäivänä ja satsin hinta oli noin satasen. tämän lisksi ostetaan kaikenlaista pientä muualta, ja tietysti sellaisia tuoretuotteita jotka ei säily kun muutaman päivän.

Ei ole käytännössä mitään elintarviketta mitä olisi pakko hakea mistään muualta. Aikanaan pitkään Keskieuroopassa asuneena minulla ei ole ennakkoluuloja myöskään ulkomaisia ruokia kohtaan, ihan hyvinä nekin ovat.

Silloin tällöin tulee käytyä myös Prismassa. Kaari on automatkan päässä ja Suomen suurimpana sieltä saa sitten kaikenlaista muutakin kun ruokaa. Kaaren Prisma pääsee nykyään myös hinnoissa hyvin lähelle (tai jopa alle) Lidlin hintojen.

Kaaren Prismassa hinnat nousseet 24/7 myötä, ei todellakaan voi verrata Lidlin hintoihin.

Vierailija
122/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa kuinka kermaperseitä ihmiset ovat nykyään. Kana, kala, liha ja vielä nauta, porsas, lammas, karibu, krokotiili, vuorikauris ja gemssi jauhelihaa täytyy löytyä sen seitsemää sorttia, että itsetietoinen kuluttaja voi siinä kaupan käytävällä ja kylmäkaapin ovi sepposen selällään pohtia, että mikä se mahtaisi olla valinta, mikä nyt mahtaisi maistua. Ja voihan vompatti kun lähiluomutilan kyssäkaalin pienilehtistä just sillä vihreällä teellä kasvatettua versiota ei nyt marketista löytynytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oivariini puuttuu, hyvät jogurtit puuttuu,  mausteita puuttuu...

Prismassa katsoin eilen, niin jugurttilaatuja oli ainakin 300-500 erilaista. Mulle riittäisi tasan kaksi laatua; täysrasvaiset turkkilainen ja kreikkalainen jogurtti. Muita en viitsi syödä, koska niissä on niin paljon sokeria tai sitten ne ovat rasvattomia. Mutta kauhistutti tosiaa tämä 300 + jugurttilaadun valikoima. Hyvin on maitopropaganda purrut Suomessa, sillä vastaavaa älyttömyyttä saa hakea ulkomaisista kaupoista.

Vierailija
124/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin juuri Lidlissä. Valitsen sen pääasiassa ruokakaupakseni sen takia, että tuotteet eivät ole järjettömän ylihinnoiteltuja, sieltä saa kaiken tarvitsemansa (ostin juuri luomuinkivääriä ja selleriä Lidlistä...) ja muutenkin ko. kaupan valikoima on parantunut reilusti! Ostan myös maitotuotteet nykyään suurimmaksi osin Lidlistä, kun osa maitotuottajista Suomessa on alkanut lisäämään karrageenia maitotuotteisiinsa. Mun 2 viikon (yhden hengen talous) monipuolinen ruokakassi x 2 maksoi alle 40€ ja sisälsi erilaisia kasviksia, maitotuotteita ja lihoja. Katsoin nopeasti Foodiesta ja olisin S-ryhmän kaupassa maksanut ko. tuotteista 68€.  Eli kyllä sieltä löytyy, useimmiten halvemmalla ja hevi-osastolta yleensä paljon tuoreempana kuin monesta muusta.

Vierailija
125/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joka ikinen Lidlin myymälä Suomessa samalla valikoimalla vai onko samalla tavalla kuin muilla ketjuilla, että on pieniä myymälöitä suppeammalla valikoimalla ja suurempia laajemmalla valikoimalla?

Jeps, on monen kokoisia ja suurissa tietenkin paremmat valikoimat. Esim Oulussa keskustassa on pieni ja ahdas Lidl, Pateniemessä suuri jossa hyvät valikoimat.

Vierailija
126/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy kalat, kanat, jauhelihat, vihannekset, leivät, näkkärit, makaronit, jogurtit, juustot, kinkut, vessapaperit ja kaikki mitä tarvitsee.

Tuon iltasanomien toimittajan juttu oli vähän outo, väitti ostavansa sieltä suunnilleen makeisia. Miksi? Sehän on hänen oma valintansa.

Vierailija
127/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin oma oivariinia vastaava tuote on aivan samaa tavaraa, voi olla jopa täysin sama. Mua ei ainakaan haittaa, jos paketissa lukee eri nimi kuin mihin on tottunut.

Itse tykkään erityisesti hevi-osastosta Lidlissä, joka päivä tuoretta! Jää naapurin Alepan mädäntyneet persikat kakkoseksi.

Vierailija
128/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan sieltä ostaa lihaa, suikaloi sen vain sopivaksi. Kasviksetkin vain kuorii ja pilkkoo. Maustamattomaan jugurttiinkin saa sokeroimatonta hedelmä/marjasosetta kun ensin kypsyttää kotona viikon niitä hedelmiä ja sit kuorii, pilkkoo ja soseuttaa. Kas kun ei itse kasvateta ja teurasteta sitä sikaakin. On se niin hyvä kunhan ensin teet sitä tätä ja tota.

Sit kehutaan paistopistettä. Onhan ne hyviä rasvasia lisäainemössöjä. Maitokin on halpaa. Paitsi että muualta saa halvemmalla. Sama pähkinöissä. Paneroidut kalafileet on hyviä. Jos joku sitä panerointia nyt syödä haluaa.

Teoriassa lidlissä on vaikka mitä listoilla, käytäntö aivan eri. Jos et ole heti aamusta kärkkymässä niin turha kuvitella saavansa mainostettua tavaraa enää puolen päivän jälkeen.

Vierailija
129/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa aina näissä kauppakeskusteluissa se, että ihmiset vertaavat Lidliä johonkin isoon tehdashalli-Prismaan. Totta h-vetissä valikoimaa on enemmän, jos myyntitilaa on 10x enemmän! Sama kuin vertaisi R-kioskia Alepaan. Milloinkahan duopoli murtuu niin pahasti, että Lidl saa luvan yhtä isoihin myymälätiloihin kuin jeesuksen asemassa olevat Prismat ja Cittarit?

Uudet paistopisteet ovat muuten melkoinen upgrade verrattuna niihin ensimmäisiin versioihin. Hakkaavat sekä hinnassa että laadussa ässät ja koot mennen tullen.

Vierailija
130/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan sieltä ostaa lihaa, suikaloi sen vain sopivaksi. Kasviksetkin vain kuorii ja pilkkoo. Maustamattomaan jugurttiinkin saa sokeroimatonta hedelmä/marjasosetta kun ensin kypsyttää kotona viikon niitä hedelmiä ja sit kuorii, pilkkoo ja soseuttaa. Kas kun ei itse kasvateta ja teurasteta sitä sikaakin. On se niin hyvä kunhan ensin teet sitä tätä ja tota.

Sit kehutaan paistopistettä. Onhan ne hyviä rasvasia lisäainemössöjä. Maitokin on halpaa. Paitsi että muualta saa halvemmalla. Sama pähkinöissä. Paneroidut kalafileet on hyviä. Jos joku sitä panerointia nyt syödä haluaa.

Teoriassa lidlissä on vaikka mitä listoilla, käytäntö aivan eri. Jos et ole heti aamusta kärkkymässä niin turha kuvitella saavansa mainostettua tavaraa enää puolen päivän jälkeen.

Me käydään siellä sunnuntaisin kello 19-20. Ei mitään ongelmia. Ja tosiaan tykätään tehdä kaikki itse, leivon jopa leivän itse. 😂

Vierailija
131/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me käydään siellä sunnuntaisin kello 19-20. Ei mitään ongelmia. Ja tosiaan tykätään tehdä kaikki itse, leivon jopa leivän itse. 😂

Valmisleivät nyt on muutenkin niin lisäainekuorrutettua epäleipää että kannattaa se vähä leipä itse tehdäkin. Ja miksi maksaisin tekemättömästä työstä? Siis siitä pilkkomisesta ym? Sillä tuotteen hinta koostuu myös siitä.

Vierailija
132/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälyä viikolta muistuu mieleen kunnollinen leipä ja siivet (pelkkiä kastikkeita kyllä oli). Aina välillä joutuu prismassa käydä täydentämässä, mutta useimmat jutut toki löytyy.

Vierailija
133/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja myös grillattavaa löytyy toki heikosti, kun lihatiskiä ei ole.

Vierailija
134/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on juuri sopivan laaja tarjonnallaan ja pieni kävellä läpi. Eurot ratkaisevat. Lidli voitti tässä keskustelussa yleisön suosikin palkinnon.

Vierailija
135/287 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa, vaikka viikoksi. Ihan samalla tavalla kuin lähikaupasta. Itse en tosin kovin usein käy, suosin näitä pieniä lähikauppoja. Paljon on, mitä näistä ei saa, mutta sen verran perustarpeita saa, sekä Lidlistä että lähikaupasta, että varmasti saa ruokaa tehtyä. Erikoisempia tuotteita ei saa lähikaupasta eikä Lidlistä, mutta sitten kun niitä tarvitsen, menen varta vasten ostamaan. Käydään isoissa marketeissa pari kertaa kuukaudessa. Lidlistä itsekin ostetaan lähinnä sellaista ynnä muuta, mutta jos se olisi lähikauppa, pärjäisin kyllä. Ei lähikaupassakaan ole kaikkia mausteita eikä lihatiskiä, mutta meillä ei kovin paljon syödä lihaa ja kalat pyydystetään itse. Mausteita ei osteta koskaan kertakäyttöä varten, vaan niitä pidetään varastossa ja mitä ei lähikaupasta löydy, haetaan sitten markettireissulla. Ei niitä loppumaan päästetä. 

Vierailija
136/287 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on erittäin hyvät jogurtit! Ihan parhaat.

Itse kaipaan suomalaista rahkaa sinne. Muuten löytyy kyllä melkein kaikki, mitä tarvitsen. Mä en ole mikään herkkusuu, vaan mulla on kasvispainotteinen dieetti ja lisäksi paljon proteiinia.

Vierailija
137/287 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa Lidlistä. Tää on taas näitä, etsitään joitain tuotetta jota yleensä myydään erikoisliikkeissä tai maatilatoreilla, tai ei kelpaa sama tuote eri merkkisenä.

Tehdään he koe. Otetaan ruokajonosta jostain jengiä ja teljetään ne pariks päiväks Lidlin ja kysytään, olivatko onnistuneet löytämään mitään syötävää koko aikana

Viimeksi olisin ostanut jotain aika perusjuttua, olisko ollut mascarponea, mutta eihän siellä sellaisia speciaalihöpsötyksiä tietenkään ollut. Rahkaa olisi ollut ja perus tuorejuustoa.

Vierailija
138/287 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa Lidlistä. Tää on taas näitä, etsitään joitain tuotetta jota yleensä myydään erikoisliikkeissä tai maatilatoreilla, tai ei kelpaa sama tuote eri merkkisenä.

Tehdään he koe. Otetaan ruokajonosta jostain jengiä ja teljetään ne pariks päiväks Lidlin ja kysytään, olivatko onnistuneet löytämään mitään syötävää koko aikana

Viimeksi olisin ostanut jotain aika perusjuttua, olisko ollut mascarponea, mutta eihän siellä sellaisia speciaalihöpsötyksiä tietenkään ollut. Rahkaa olisi ollut ja perus tuorejuustoa.

Onhan siellä mascarponea...

Miten tää ketju kertoo siitä, ettei ihmiset vaan viitsi etsiä yhtään?!

Vierailija
139/287 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joko viitsi etsiä tai ovat brändisokeita - jos jotain tuotetta ei ole tiettyä merkkiä tai tuttua pakkausta, sitä ei ole lainkaan 😀

Vierailija
140/287 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joko viitsi etsiä tai ovat brändisokeita - jos jotain tuotetta ei ole tiettyä merkkiä tai tuttua pakkausta, sitä ei ole lainkaan 😀

Ilmeisesti.