Lidlistä ei saa ruokatarpeita edes pariksi päiväksi!
Näin iltiksessä joku toimittaja mielipiteilee.
Mitä sieltä Lidlistä ei saa?
Itse käyn välillä jos sattuu matkanvarrelle, ja aina sieltä on kalaa, lihaa, perunoita, salaattiaineksia ym perusruokaa ainakin saanut. En ole tarkemmin valikoimaa syynännyt.
Ihmettelen vaan mitä siellä ei myydä?
Kommentit (287)
Mun ihan kaikkein paras vararuoka on ostaa Lidlin pakastekanapihvejä pakkaseen. Ovat niin täyttä tavaraa, että ruuaksi riittää hätätilanteessa paistaa vain yksi kanapihvi, ilman lisukkeitakin riittää.
Aika heikko valikoima vihanneksia ottaen huomioon että Hitler oli itsekin kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todella ihmettelen sitä uusavutonta toimittajaa. Hän voisi tulla tänne kertomaan mikä siinä Lidlissa myytävien raaka-aineiden jalostamisessa täysipainoiseksi ateriaksi on niin himskatin vaikeata. Itse ostan miltei kaiken Lidlistä enkä kaipaa proteiinivegaanilaittilisäätähänjokumuotihömpötys-safkoja. Perheessä on keliaakikko ja hänellekin löytyy ihan sopivasti tuotteita tai aineita joista gluteenittomia leivonnaisia voi valmistaa jos leivänhimo iskee.
Jos jutun kirjoittaja on joku brändiuskovainen markkinamiesten aivopesemä tapaus niin sitten artikkeli on ehkä ymmärrettävissä mutta siinä tapauksessa säälin häntä.
Nyt menen tekemään Lidlin kikherneista gluteenittomia vohveleita. Vai ei mitään löydy.. pyh.
No enpä kyllä ole noita kikherneitäkään löytänyt, puhumattakaan mistään pavuista tai siemenistä. Luulen että tässä on nyt vainse että toiset tekee jotain tosi yksinkertaista perinneruokaa, joka maustetaan ehkä maustepippurilla ja toiset kokeilee uusia ruokia.
Ihan ostin ne kuivatut kikherneet Lidlistä, olivat vaaleansinisessa pussissa. Ostin sieltä myös falafelia ja sushitarpeet.
Jaha, myydäänkö siellä sushiin käyvää lohta. Tarvis olla aika tuoretta. En ehkä sieltä ostais.
Tuorein lohi löytyy nimenomaan Lidlistä. Norjan viipaloitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se maatuskakokkaus on? Jos se on sitä, että menee kauppaan ja katsoo, mikä on tuoretta, hyvännäköistä ja edullista, niin sehän on ihan klassinen ranskalaisen keittiön lähtökohta.
Itse tykkään käydä Lidlin lisäksi torilla ja kauppahallissa. Uuvahdan ajatuksestakin, että pitäisi kävellä läpi joku jääkylmä Prisma nenä ostoslistassa, riippumatta siitä mitä tarjolla on.
Tuolla kaupassa miettimisellä sitä tulee pyöritettyä muutamaa ruokaa viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Et sä siellä kaupassa yhtäkkiä hoksaa että voisinkin laittaa tuota ennen kokeilematonta yrttiä tai vihannesta mukaan ja käyttää tuota tyyppiä lihaa jota en ole koskaan kokeillut.
Ai jaa? Kyl mä vaan keksin. Viimeksi keksin koiratrimmaamossa että tehdäänkin kantarelliruokaa, kun sain niitä pussillisen. En ikinä jaksaisi jotain reseptiorjuutta kaiken tän lapsiperherutiinin lisäksi.
No joitakin kiinnostaa kokkaaminen ja joitakin ei.
Juuri siksi minä en jäykisty resepteihin.
Niin täytyy nyt vaan kaikkien uskoa että perheen emäntä Pihtiputaalta itse viidessä minuutissa Lidlin lihahyllyn edessä kehittää päässään jotain oivallisempaa kuin ammattikokit jotka laativat uusia reseptejä. Uskotaan uskotaan.
Sä siis kuvittelet että reseptien kehittäminen on jotain rakettitiedettä? *repee*
Voin kertoa että siihen tarvitaan vaan luovuutta. Sopiva proteiini, siihen lisäke ja mausteet yms. Mitä suunnittelemista sellaisessa on?
No mitä suunnittelemista on öljyvärimaalauksessa. Siihen tarvii vaan pensselin ja maaliputkilon ja jonku alustan. Kaikki osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todella ihmettelen sitä uusavutonta toimittajaa. Hän voisi tulla tänne kertomaan mikä siinä Lidlissa myytävien raaka-aineiden jalostamisessa täysipainoiseksi ateriaksi on niin himskatin vaikeata. Itse ostan miltei kaiken Lidlistä enkä kaipaa proteiinivegaanilaittilisäätähänjokumuotihömpötys-safkoja. Perheessä on keliaakikko ja hänellekin löytyy ihan sopivasti tuotteita tai aineita joista gluteenittomia leivonnaisia voi valmistaa jos leivänhimo iskee.
Jos jutun kirjoittaja on joku brändiuskovainen markkinamiesten aivopesemä tapaus niin sitten artikkeli on ehkä ymmärrettävissä mutta siinä tapauksessa säälin häntä.
Nyt menen tekemään Lidlin kikherneista gluteenittomia vohveleita. Vai ei mitään löydy.. pyh.
No enpä kyllä ole noita kikherneitäkään löytänyt, puhumattakaan mistään pavuista tai siemenistä. Luulen että tässä on nyt vainse että toiset tekee jotain tosi yksinkertaista perinneruokaa, joka maustetaan ehkä maustepippurilla ja toiset kokeilee uusia ruokia.
Ihan ostin ne kuivatut kikherneet Lidlistä, olivat vaaleansinisessa pussissa. Ostin sieltä myös falafelia ja sushitarpeet.
Jaha, myydäänkö siellä sushiin käyvää lohta. Tarvis olla aika tuoretta. En ehkä sieltä ostais.
Jos haluaa sushia, voi ostaa kaiken muun Lidlistä ja hakea sillä viikolla sitten se lohi torilta ja jotain muutakin. Meillä etninen kauppa on torin kulmalla joten sitten varmaan yhdistäisin senkin siihen torikäyntiin.
Itse olen kala-allergikko joten en kaipaa lohta mistään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se maatuskakokkaus on? Jos se on sitä, että menee kauppaan ja katsoo, mikä on tuoretta, hyvännäköistä ja edullista, niin sehän on ihan klassinen ranskalaisen keittiön lähtökohta.
Itse tykkään käydä Lidlin lisäksi torilla ja kauppahallissa. Uuvahdan ajatuksestakin, että pitäisi kävellä läpi joku jääkylmä Prisma nenä ostoslistassa, riippumatta siitä mitä tarjolla on.
Tuolla kaupassa miettimisellä sitä tulee pyöritettyä muutamaa ruokaa viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Et sä siellä kaupassa yhtäkkiä hoksaa että voisinkin laittaa tuota ennen kokeilematonta yrttiä tai vihannesta mukaan ja käyttää tuota tyyppiä lihaa jota en ole koskaan kokeillut.
Itse olen kyllä kokenut asian juuri päinvastoin. Varsinkin kauppahallissa olen löytänyt paljon uusia raaka-aineita ja vielä ammattitaitoisten myyjien ohjeita niiden valmistamiseen.
Eritoten tämä pätee kaloihin.
Ehkä ei ihan sama asia saada suosituksia ja ohjeita kauppahallissa kuin mennä itse omin päin arpomaan jotain tuntematonta fisua kauppaan. Tosin Lidlissä ei taida muuta kalaa olla kuin lohta ja seitä.
Älä nyt suotta pakittele sinne Lidliin. Tässä viimeisimmässä väännössä oli kysymys siitä, kummalla tavalla tulee koettaneeksi helpommin uusia raaka-aineita, resepti nenässä kulkien vai tarjouksia, suosituksia ja kausituotteita etsien.
Itse olen kyllä Lidlistäkin löytänyt ihan uusia tuttavuuksia tai sellaisia, joita olen viimeksi saanut ulkomailla, tyyliin tapenadea. Saattaahan sitä jossain Prismassakin olla, mutta Lidlissä nuo kampanjatuotteet tarttuvat silmään helpommin.
Tapenade tehdään yleensä itse. Kannattaa kattoa resepti.
Provencelaiset ystävänikin ovat tarjoilleet purkkitapenadea, mutta luonnollisesti Pihtiputaan mamma surauttaa sen itse, tuoreista Prisman yrteistä vaikka keskellä talvea. Voi tätä pätemisen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa? Kyl mä vaan keksin. Viimeksi keksin koiratrimmaamossa että tehdäänkin kantarelliruokaa, kun sain niitä pussillisen. En ikinä jaksaisi jotain reseptiorjuutta kaiken tän lapsiperherutiinin lisäksi.
Niin täytyy nyt vaan kaikkien uskoa että perheen emäntä Pihtiputaalta itse viidessä minuutissa Lidlin lihahyllyn edessä kehittää päässään jotain oivallisempaa kuin ammattikokit jotka laativat uusia reseptejä. Uskotaan uskotaan.
Sä siis kuvittelet että reseptien kehittäminen on jotain rakettitiedettä? *repee*
Voin kertoa että siihen tarvitaan vaan luovuutta. Sopiva proteiini, siihen lisäke ja mausteet yms. Mitä suunnittelemista sellaisessa on?
No mitä suunnittelemista on öljyvärimaalauksessa. Siihen tarvii vaan pensselin ja maaliputkilon ja jonku alustan. Kaikki osaa.
Niin. Toiset osaa. Toisille tarvio olla numeroitu väritysalusta, johon he voi värittää värit lohkoihin, toisen ohjeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä kokenut asian juuri päinvastoin. Varsinkin kauppahallissa olen löytänyt paljon uusia raaka-aineita ja vielä ammattitaitoisten myyjien ohjeita niiden valmistamiseen.
Ehkä ei ihan sama asia saada suosituksia ja ohjeita kauppahallissa kuin mennä itse omin päin arpomaan jotain tuntematonta fisua kauppaan. Tosin Lidlissä ei taida muuta kalaa olla kuin lohta ja seitä.
Älä nyt suotta pakittele sinne Lidliin. Tässä viimeisimmässä väännössä oli kysymys siitä, kummalla tavalla tulee koettaneeksi helpommin uusia raaka-aineita, resepti nenässä kulkien vai tarjouksia, suosituksia ja kausituotteita etsien.
Itse olen kyllä Lidlistäkin löytänyt ihan uusia tuttavuuksia tai sellaisia, joita olen viimeksi saanut ulkomailla, tyyliin tapenadea. Saattaahan sitä jossain Prismassakin olla, mutta Lidlissä nuo kampanjatuotteet tarttuvat silmään helpommin.
Provencelaiset ystävänikin ovat tarjoilleet purkkitapenadea, mutta luonnollisesti Pihtiputaan mamma surauttaa sen itse, tuoreista Prisman yrteistä vaikka keskellä talvea. Voi tätä pätemisen määrää.
Oltiin muuten kesä Provencessa. Siellä oli tosi huonotasoiset ruokakaupat.
T. Se helsinkiläinen, jota mollaat pihtiputaalaiseksi
Mää en käy Lidl'ssä ihan käytännön syistä. Kun töistä pääsen ja menisin kauppaan joskus klo 19 hujakoilla, niin siellä ei enää ole kasviksia, vihanneksia tai muuta tuoretavaraa. Laarit tyhjät tai vain viallisia jäljellä. Sama jos jotain on tarjouksessa. Joudun menemään muualle. Tää suurin syy. Kaikki käy päivällä ja illalla kävijöille myydään ei oota.
Toinen syy on se, että ainakin Kontulan Lidlissä on jumalattomat jonot eikä ne vedä. Mielestäni siellä on myös sekaisin tavarat (voi olla tietty mun tottumattomuus kauppaan).
Voisin kyllä käydä katsoo onko tilanne muuttunut. Epäilen.
F
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tää valottaa myös vähän sitä miksi monet on niin lihavia. Kun "en mä nyt mitään reseptejä ainakaan ala kokeilemaan".
Ei noilla kahdella ole mitään tekemistä keskenään. Kokkaan ranskalaista, italialaista, espanjalaista, texmexiä, thaimaalaista ihan ilman reseptiäkin.Luon uusia makuyhdistelmiä, teen jälkiruokia extempore. Vain leivonnassa joutuu katsemaan määriä, muuten maustaminen käy freestylena välillä maistellen.
Sulla on kyllä ihme käsitys kokkaamisesta. Onko sulla kaikkeen joku resepti vai osaatko tehdä jotain ilmankin?
Meillä ratkaisee eurot, syödään hyvin mutta katson tarkkaan mitä hintalapussa lukee. Teen listan ruokatarvikkeista mitä tarvitsemme, peruselintarvikkeita, täydennystä ja joskus kokeilen jotain reseptiä. Kauppalista pitää fokuksen. Ihanne olisi mennä vain kerran viikossa kauppaan mutta usein joutuu täydentämään, en ole vielä niin järjestelmällinen ja tee pakkaseen riittävästi ruokaa. Kunhan nälkä pysyy pois ja ruoka on terveellistä ja hyvää.
Huomasin kuinka iso säästö on kun käy Lidlissä, helposti 20 - 40 egee halvempi kauppakassi. Käymme joka tapauksessa autolla kaupassa niin olen täydentänyt ostokset Prismassa tai valinnut tietyn ruokatarvikkeen Prisman valikoimista. Täytyy kuitenkin Alkossakin käydä. Lidl on vaatinut totuttelua mutta se kannattaa eurojen vuoksi. Paistopiste ei kyllä enää houkuta.
Ja minusta on idioottimaista väittää, että tasokasta ruokaa arvostava tai kokkaava ihminen ei voi asioida Lidlissä, haisee itsekehulle ilman perustetta. Kai joidenkin ihmisten on aina vaan oltava ollakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin muuten kesä Provencessa. Siellä oli tosi huonotasoiset ruokakaupat.
T. Se helsinkiläinen, jota mollaat pihtiputaalaiseksi
Tai sitten kukaan ei kertonut sulle, missä se hyvä ruokakauppa on :) Toki kesällä pärjää pitkälti torin antimilla.
Haen lidlistä vain joskus pientä täydennystä kun on valitettavasti ainut lähikauppa. haluan tukea yrittäjiä (kauppiaita) ja paikallisia tuotteita (joista yhtäkään ei saa lidlistä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva yritys mut pieleen meni Mene muualle heittelemään seipäitä mun aidan yli. Minä olen ammattikokki. Inspiraatio ja hyvät raaka-aineet riittävät, reseptejä ei tarvita kuin jos ruoan määrä pitää skaalata ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ei syö Lidlin omia ruokia. Niiden merkkien lisäksi meidän Lidlissä ainoastaan yhdenlainen latzpaketti märkää ruokaa. Että kissanruuat on pakko hakea marketista.
Itse en todellakaan osta kissoilleni ruokaa yhtään mistään marketista. Välitän heistä sen verran, että ostan kunnon ruokaa.
Mulla on koirilla sama juttu. Kasvattaja vinkkasi, että sen minkä ruuassa tuhlaan, säästän eläinlääkärikuluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä isoin ongelma on vaihtoehtojen puute. Muista ruokakaupoista saa esim useita erilaisia kanasuikaleita ja jauheliha, Lidlissä on se yksi tai kaksi vaihtoehtoa. En halua syödä tiettyä kanaa tai lihaa, siksi ettei ole muutakaan
Etkö sinä osaa käyttää mausteita? Tai leikata sitä kanaa vaikka kolmioiksi? Tai marinoida? Tai paneerata ja paistaa?Sun ongelma on se ettet sinä osaa kokata.
Lidlissä on just hyvin vaihtoehtoja ihmisille jotka haluavat itse tehdä ja maustaa ruokansa liejulihojen sijaan.
Kyllä siellä on ihan hemmetin paljon valmiiksi maustettuja lihoja ja eineksiä. Jälkkäreitä, maustettuja jugurtteja, keksejä ja naksuja. Kukakohan niitä ostaa kun täällä kaikki ostaa vain kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oivariini puuttuu, hyvät jogurtit puuttuu, mausteita puuttuu...
Lidlissä on erittäin hyvät jogurtit! Ihan parhaat.
Mitkähän? Todella teollisen makuisia kaikki. En tosin ole ostanut tuolta jogurtteja kahteen vuoteen, joten sinne on voinut tulla jotain uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä isoin ongelma on vaihtoehtojen puute. Muista ruokakaupoista saa esim useita erilaisia kanasuikaleita ja jauheliha, Lidlissä on se yksi tai kaksi vaihtoehtoa. En halua syödä tiettyä kanaa tai lihaa, siksi ettei ole muutakaan
Etkö sinä osaa käyttää mausteita? Tai leikata sitä kanaa vaikka kolmioiksi? Tai marinoida? Tai paneerata ja paistaa?Sun ongelma on se ettet sinä osaa kokata.
Lidlissä on just hyvin vaihtoehtoja ihmisille jotka haluavat itse tehdä ja maustaa ruokansa liejulihojen sijaan.
Kyllä siellä on ihan hemmetin paljon valmiiksi maustettuja lihoja ja eineksiä. Jälkkäreitä, maustettuja jugurtteja, keksejä ja naksuja. Kukakohan niitä ostaa kun täällä kaikki ostaa vain kasviksia.
Mutta ilmeisesti ei oikeanlaisia, kun tässäkin ketjussa on kaipailtu useammanlaisia broilerisuikaleita, maustettuja jugurtteja, oivariinia jne. Ja sitä juuriselleriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oivariini puuttuu, hyvät jogurtit puuttuu, mausteita puuttuu...
Mitä jogurttia siellä pitäisi olla? On useita vaihtoehtoja sekä maustetuissa että maustamattomissa.
Oivariinia nyt ei fiksu syö muutenkaan.
Miksi fiksu ei söisi parhaimman makuista voita? Jotain jogurttia, joka maistuisi luonnolliselta, eikä teolliselta.
Kokeilisit joskus jotain Auraa laadukkaampaa SINIHOMEjuustoa. Sinihomejuustoa saa Lidlistä.