Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lidlistä ei saa ruokatarpeita edes pariksi päiväksi!

Vierailija
31.08.2017 |

Näin iltiksessä joku toimittaja mielipiteilee.
Mitä sieltä Lidlistä ei saa?
Itse käyn välillä jos sattuu matkanvarrelle, ja aina sieltä on kalaa, lihaa, perunoita, salaattiaineksia ym perusruokaa ainakin saanut. En ole tarkemmin valikoimaa syynännyt.
Ihmettelen vaan mitä siellä ei myydä?

Kommentit (287)

Vierailija
101/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivariini puuttuu, hyvät jogurtit puuttuu,  mausteita puuttuu...

Lidlissä on erittäin hyvät jogurtit! Ihan parhaat.

Mitkähän? Todella teollisen makuisia kaikki. En tosin ole ostanut tuolta jogurtteja kahteen vuoteen, joten sinne on voinut tulla jotain uusia. 

Kaikissa Lidlin maustetuissa jogurteissa on glukoosi-fruktoosisiirappia (halpa, ihmisille haitallinen jatkeaine, jota ei suositella kenellekään). Vain kreikkalainen & turkkilainen yms maustamattomat versiot ok. Lukekaa tuoteselosteet!

Vierailija
102/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joka ikinen Lidlin myymälä Suomessa samalla valikoimalla vai onko samalla tavalla kuin muilla ketjuilla, että on pieniä myymälöitä suppeammalla valikoimalla ja suurempia laajemmalla valikoimalla?

Itse en käy Lidlissä säännöllisesti (joka on kaupungin ainoa), koska vihannekset ovat olleet nuutuneita ja mullekin on käynyt niin, että jotain ei ole ollut ollenkaan. En myöskään löydä korvaavia tuotteita maitotuotteille (soija, kaura...). Lidlissä ei myöskään ole lähituottajien tuotteita kuten täällä S-marketista ja K-supermarketissa on. Ja esimerkiksi S-marketin Kotimaista-merkin laktoositon maitojuoma, jota meillä isossa lapsiperheessä kuluu ihan kiitettävästi, on edullisempaa kuin Lidlin maitojuoma, muitakin tuotteita olen todennut saavani edullisemmin muualta.

Jos mulla olisi aikaa, hakisin eri juttuja eri kaupoista sen mukaan mitä mistäkin saan edullisemmin, mutta koska ei ole, ostan sieltä, mistä saan kaiken tarvitsemani saman katon alta yhdellä kertaa ja olen valmis myös maksamaan siitä hiukan enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä isoin ongelma on vaihtoehtojen puute. Muista ruokakaupoista saa esim useita erilaisia kanasuikaleita ja jauheliha, Lidlissä on se yksi tai kaksi vaihtoehtoa. En halua syödä tiettyä kanaa tai lihaa, siksi ettei ole muutakaan

Etkö sinä osaa käyttää  mausteita? Tai leikata sitä kanaa vaikka kolmioiksi? Tai marinoida? Tai paneerata ja paistaa?Sun ongelma on se ettet sinä osaa kokata.

Lidlissä on just hyvin vaihtoehtoja ihmisille jotka haluavat itse tehdä ja maustaa ruokansa liejulihojen sijaan.

Ihanko totta? Koskaan en osta maustettua lihaa enkä kanaa, osaan kyllä maustamisen. Joskus vaan ei kiinnosta ostaa sitä höttökanafilettä, kun muualta saa parempaakin. Tai kun ruuan tekemiseen on se äärettömän minimaalinen aika, ei kiinnosta myöskään ostaa keittoon niitä höttösuikaleita, tai höttöfileitä joista joutuu vielä leikkaamaan palat itse.

Vierailija
104/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä jäänyt saamatta:

juuriselleri

palsternakka

yksittäin pakattu sitruuna

tofu

tacot

Sellereistä en tiedä, mutta palsternakka, sitruuna, tofu ja tacot kyllä olen löytänyt.

Hyvä sulle.

Tofusta ja tacoista kysyin ihan myyjältä, kun ajattelin, etten vain löydä oikeaa hyllyä. Kasvisosastolla en turvautunut myyjään, mutta sen verran pieni se hevi oli, että voin varmaksi sanoa, ettei siellä noita kaipaamiani ollut. Näin Helsingissä.

Vierailija
105/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä isoin ongelma on vaihtoehtojen puute. Muista ruokakaupoista saa esim useita erilaisia kanasuikaleita ja jauheliha, Lidlissä on se yksi tai kaksi vaihtoehtoa. En halua syödä tiettyä kanaa tai lihaa, siksi ettei ole muutakaan

Etkö sinä osaa käyttää  mausteita? Tai leikata sitä kanaa vaikka kolmioiksi? Tai marinoida? Tai paneerata ja paistaa?Sun ongelma on se ettet sinä osaa kokata.

Lidlissä on just hyvin vaihtoehtoja ihmisille jotka haluavat itse tehdä ja maustaa ruokansa liejulihojen sijaan.

Kyllä siellä on ihan hemmetin paljon valmiiksi maustettuja lihoja ja eineksiä. Jälkkäreitä, maustettuja jugurtteja, keksejä ja naksuja. Kukakohan niitä ostaa kun täällä kaikki ostaa vain kasviksia.

Mutta ilmeisesti ei oikeanlaisia, kun tässäkin ketjussa on kaipailtu useammanlaisia broilerisuikaleita, maustettuja jugurtteja, oivariinia jne. Ja sitä juuriselleriä.

Joku taisi kaivata broileria eri muodoissa, ei monenlaisia suikaleita. Itse käytän oivariinia ja nyt testiin otettu mikälie vilmariini maistuu kyllä halvalta margariinilta. Voita käyttäisin jos se ei olisi niin kovaa. Oivariini on laadukkainta voin jälkeen.

Vierailija
106/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suurin syy siihen, etten käytä Lidliä, on kalatiskin puute. Haen ostokset mieluummin Citymarketista juuri tästä syystä.

Vierailija
107/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on ihan hemmetin paljon valmiiksi maustettuja lihoja ja eineksiä. Jälkkäreitä, maustettuja jugurtteja, keksejä ja naksuja. Kukakohan niitä ostaa kun täällä kaikki ostaa vain kasviksia.

Mutta ilmeisesti ei oikeanlaisia, kun tässäkin ketjussa on kaipailtu useammanlaisia broilerisuikaleita, maustettuja jugurtteja, oivariinia jne. Ja sitä juuriselleriä.

Joku taisi kaivata broileria eri muodoissa, ei monenlaisia suikaleita. Itse käytän oivariinia ja nyt testiin otettu mikälie vilmariini maistuu kyllä halvalta margariinilta. Voita käyttäisin jos se ei olisi niin kovaa. Oivariini on laadukkainta voin jälkeen.

"Useita erilaisia kanasuikaleita", lukee tuossa yläpuolella kun klikkaat ketjun auki. Voihan se tietenkin olla, että hän kaipaa isoja ja pieniä kananlihasuikaleita, mutta epäilen hänen kuitenkin viittaavan marinoituihin ja marinoimattomiin broilerisuikaleisiin.

Vierailija
108/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivariini puuttuu, hyvät jogurtit puuttuu,  mausteita puuttuu...

Mitä jogurttia siellä pitäisi olla? On useita vaihtoehtoja sekä maustetuissa että maustamattomissa. 

Oivariinia nyt ei fiksu syö muutenkaan.

Miksi fiksu ei söisi parhaimman makuista voita? Jotain jogurttia, joka maistuisi luonnolliselta, eikä teolliselta. 

Minkälaista jugurttia sä siis yleensä ostat? Ihan sieltä Prismasta? Mikä on hyvää?

Kun mun mielestä kreikkalainen ja turkkilainen paksu jugurtti on ihania ja sit jos haluaa kevyempää, niin myös se puolen litran purkeissa myytävä ihan tavallinen maustamaton jugurtti on ihan parhaan makuista.

Jo jotain Lidlistä ostan, niin nimenomaan noita jugurtteja.

Tietty jos puhutaan sokerijugurteista, niin niistä mulla ei oo minkäänlaista kokemusta kummankaan kaupan vaihtoehdoista.

Oivariinista oon samaa mieltä, sitä olis kiva saada. Meillä on kyllä uponnut myös Ingmariini jos on akuutisti tarvinnut ja olen ollut Lidlissä.

Vierailija
109/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariini on yksi niitä harvoja tuotteita, jotka käyn hakemassa Prismasta. Belugalinssit, kvinoa ja leivontatarvikkeet pitää myöskin hakea muualta, mutta arkiostoksissa Lidl voittaa sekä hinnassa että laadussa ja varsinkin hintaero on huima.

Lidlissä käydessä tulee suosittua sesonkivihanneksia ja kun valikoima on pienempi, tarjoukset ja uutuudet osuvat paremmin silmään ja tulee kokattua monipuolisemmin.

Vierailija
110/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse samaa artikkelia aamulla silmät pyöreinä. Ne esimerkit siitä mitä ei saa olisi olleet tervetulleita.

Meillä 2 hengen ja koiran taloudessa käydään ruokakaupassa kerran viikossa.  Hyvää kotiruokaa syödään. En tähän hätään keksi mitään mitä sieltä en saisi. Lisäksi mä tykkään, että  kauppa on just sopivan kokoinen. Isoissa marketeissa kun huomaat että maito unohtui saat juosta 500 metriä maitohyllylle. En tykkää. Itse meilläkin marinaadit tehdään joten marinoitujen tuotteiden saatavuudesta en osaa mitään sanoa. Maustaminen ei ole ylivoimaisen vaikeaa. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
111/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ostettua Lidlistä koko viikon ruoat kerralla. Ihmettelin kanssa, että mitä se toimittaja oikein syö. Tosi elitistinen toimittaja.

Vierailija
112/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se maatuskakokkaus on? Jos se on sitä, että menee kauppaan ja katsoo, mikä on tuoretta, hyvännäköistä ja edullista, niin sehän on ihan klassinen ranskalaisen keittiön lähtökohta.

Itse tykkään käydä Lidlin lisäksi torilla ja kauppahallissa. Uuvahdan ajatuksestakin, että pitäisi kävellä läpi joku jääkylmä Prisma nenä ostoslistassa, riippumatta siitä mitä tarjolla on.

Tuolla kaupassa miettimisellä sitä tulee pyöritettyä muutamaa ruokaa viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Et sä siellä kaupassa yhtäkkiä hoksaa että voisinkin laittaa tuota ennen kokeilematonta yrttiä tai vihannesta mukaan ja käyttää tuota tyyppiä lihaa jota en ole koskaan kokeillut.

Itse olen kyllä kokenut asian juuri päinvastoin. Varsinkin kauppahallissa olen löytänyt paljon uusia raaka-aineita ja vielä ammattitaitoisten myyjien ohjeita niiden valmistamiseen.

Eritoten tämä pätee kaloihin.

Ehkä ei ihan sama asia saada suosituksia ja ohjeita kauppahallissa kuin mennä itse omin päin arpomaan jotain tuntematonta fisua kauppaan. Tosin Lidlissä ei taida muuta kalaa olla kuin lohta ja seitä.

Älä nyt suotta pakittele sinne Lidliin. Tässä viimeisimmässä väännössä oli kysymys siitä, kummalla tavalla tulee koettaneeksi helpommin uusia raaka-aineita, resepti nenässä kulkien vai tarjouksia, suosituksia ja kausituotteita etsien.

Itse olen kyllä Lidlistäkin löytänyt ihan uusia tuttavuuksia tai sellaisia, joita olen viimeksi saanut ulkomailla, tyyliin tapenadea. Saattaahan sitä jossain Prismassakin olla, mutta Lidlissä nuo kampanjatuotteet tarttuvat silmään helpommin.

Tapenade tehdään yleensä itse. Kannattaa kattoa resepti.

Provencelaiset ystävänikin ovat tarjoilleet purkkitapenadea, mutta luonnollisesti Pihtiputaan mamma surauttaa sen itse, tuoreista Prisman yrteistä vaikka keskellä talvea. Voi tätä pätemisen määrää.

Oltiin muuten kesä Provencessa. Siellä oli tosi huonotasoiset ruokakaupat.

T. Se helsinkiläinen, jota mollaat pihtiputaalaiseksi

Tai sitten kukaan ei kertonut sulle, missä se hyvä ruokakauppa on :) Toki kesällä pärjää pitkälti torin antimilla.

Tuskin oli siitä kiinni. Osataan kuitenkin ranskaa hyvin ja oli paikalliset isännät. Intermarche ja Spar oli ne ketjut jotka siellä jylläsi, eikä se ruoka esim ravintoloissa kovin kaksista ollut. Eli en minään gourmet'n mekkaa kyllä kohdannut. Hedelmätorilta ostetut kirsikat ja aprikoosit oli mielettömiä, mutta esim tomaatit oli paljon huonompia kuin Lidlin tomaatit.😂

Vierailija
113/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä jäänyt saamatta:

juuriselleri

palsternakka

yksittäin pakattu sitruuna

tofu

tacot

Sellereistä en tiedä, mutta palsternakka, sitruuna, tofu ja tacot kyllä olen löytänyt.

Hyvä sulle.

Tofusta ja tacoista kysyin ihan myyjältä, kun ajattelin, etten vain löydä oikeaa hyllyä. Kasvisosastolla en turvautunut myyjään, mutta sen verran pieni se hevi oli, että voin varmaksi sanoa, ettei siellä noita kaipaamiani ollut. Näin Helsingissä.

Myymäläkohtaiset erot on suuret. Esim Itiksen Lidliin en mene kirveelläkään, Herttoniemen Lidl on hyvä. Mökkikuntamme eli Lohjan Lidl on upouusi ja tilava. Siellä on jotain paremmin kuin Hesassa, mutta valikoima on ehkä sitten taas joissakin kohtaa suppeampi. Siellä on parempi gluteeniton valikoima kuin Hertsikassa. Jne.

Vierailija
114/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Lidlissä muuten on nykyisin ihan uusi tofumerkkikin, viimeksi tosin ostin savutofua sieltä. Ja kvinoaa löytyy lidlistä myös, samoin vaikka bulguria. Sieltä löytyy myöskin vaikkapa chiansiemeniä. tavaroita voi vaan olla vaikeaa löytää jollei usein käy. Ja kyllä, ainakin tampereella tacoja ja sitruunoitakin piisaa, selleriä unohtamatta.

Vierailija
115/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä löytyy vastapainoksi paljon sellaista,mitä ei muissa kaupoissa ole.

Vierailija
116/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..Lidlissä muuten on nykyisin ihan uusi tofumerkkikin, viimeksi tosin ostin savutofua sieltä. Ja kvinoaa löytyy lidlistä myös, samoin vaikka bulguria. Sieltä löytyy myöskin vaikkapa chiansiemeniä. tavaroita voi vaan olla vaikeaa löytää jollei usein käy. Ja kyllä, ainakin tampereella tacoja ja sitruunoitakin piisaa, selleriä unohtamatta.

Bulguria oli monenlaista just tarjouksessakin.

Vierailija
117/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle suurin syy siihen, etten käytä Lidliä, on kalatiskin puute. Haen ostokset mieluummin Citymarketista juuri tästä syystä.

Citymarketin kalatiski on karsea. Olen muutaman kerran käynyt kun ei ollut siihen hetkeen muuta vaihtoehtoa, mutta kala oli palautettava tai heitettävä pois. Cittaria en enää käytä ollenkaan, muutama kalafiasko riitti. Kannattaa pyytää haistaa Cittarin kalaa heti tiskillä. Kun kalastaa itse niin ymmärtää käsitteen tuore kala. Kauppahalli tai Prisma on parempi paikka ostaa kalaa mutta silti joutuu aina tarkistamaan pyyntimerkinnät, kalan värin ja hajun.

Vierailija
118/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi jäi puuttumaan ainakin:

inkivääri (joskus on ollut)

selleri (ei ole koskaan näkynyt)

ja muutama muu ostos, jota en enää muista.

Ärsyttää heti, jos jotain uupuu.

Joo, sama mulla tänään. Paitsi että tuo kokemus oli S-marketissa. Kukkakaaliakaan ei ollut, vaikka Suomi kuulemma hukkuu niihin nyt.

Vierailija
119/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sekoittaa voita ja öljyä.

Vierailija
120/287 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta broilerista on kyllä pakko kysyä, että millaista broileria haluat? tai millainen teidän Lidl on? Kun meillä on varmaan sellanen 15 metrinen allas PELKKÄÄ broileria eri muodoissa. Lidlsissä on minusta hyvää se, ettei esim. broilerin fileisiin pumpata vettä (kuten esim. Karinniemellä) ja siellä on hyvää ja edullista broileria marinoimattomana. Mutta löytyy niitä marinadissa lilluviakin, koska niistä suomalaiset vissiin eniten tykkää. Jos nyt mietin, niin aina olen saanut broileria (puhun nyt maustamattomasta ja marinoimattomasta, koska itse en koskaan osta valmiiksi marinoitua) suikaleina (filee ja paisti), jauhelihana, fileinä, sisäfileinä, koipi-reisinä, koipinuijina ja välillä ihan kokonaisena broilerina.

Millaisia vaihtoehtoja broilerista kaipaat?

Jauhelihassa on tosiaan 4 erilaista (muistaakseni): on se 10 % rotukarjan naudanjauheliha, sitten on 9,5 % "kevytjauheliha" (Atrialla vastaava, voi olla sama tuote), 17 % naudan jauheliha ja sit löytyy nauta-sika ja sika-nauta. Tietty ei oo neljää eri tuotemerkkiä samasta jauhelihasta. Lisäksi Lidlistä saa aika usein todella mahtavan hyvää 5% naudan jauhelihaa n. 5,50 €/kg, mutta tämä ei ole aina valikoimissa. Ostan ison määrän pakastimeen aina kun se on tarjouksessa. Tykkään tietyissä jutuissa tosta vähärasvaisesta, vaikka monessa ruoassa käytän myäs nauta-sikaa.