Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kanssa erimieltä

Vierailija
30.08.2017 |

Olen pitempään jo etsinyt vuokra rivitaloasuntoa ja nyt löysin täydellisen. Asunto on järven rannalla, kaikki palvelut kävelymatkan päässä ja lasten mummo melkein naapurissa. Asunto itsessään oli vähän vanhanaikainen, mutta se ei minua häirinnyt. Katettu terassi ja oma takapiha järvinäköalalla on harvinaista herkkua. Lasten kanssa ulkoilu olisi turvallisempaa, koska autoteitä ei ole ihan pihan tuntumassa toisin kuin nykyisessä asunossa.

Ongelma on siis siinä,että emme miehen kanssa pääse yhteisymmärrykseen muutammeko vaiko emme. Minä rakastuin asuntoon ja sen sijaintiin. Miehen mielestä asunto on vanhanaikainen eikä hän oikein innostunut. Epäilen, että suurin syy muuttohaluttomuuteen on se kun sinne ei saa kunnon nettiä halvalla, eikä sonera viihdettä yms. Itse ajattelen asian lasten kannalta, missä olisi paras lasten asua ja kasvaa. Kerrostalossa autoteiden ympäröimänä vaiko rivitalossa luonnon keskellä, mutta silti kaikkien palveluiden lähellä. Asunto on luonnollisesti kalliimpi kuin nykyinen ja joudumme nipistämään jostain, että olisi varaa muuttaa.

Auttakaa av-mammat! Miten ratkaisemme asian? En halua pakottaa miestä muuttamaan enkä halua, että hän suostuu vain miellyttääkseen minua. Meillä on tämä päivä aikaa päättää mitä teemme.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä särähtää korvaan tuo, että ette pysty kunnolla vahtimaan taaperoa vilkkaan autotien lähistöllä, mutta uudessa asunnossa ei olisi ongelmaa estää lasta menemästä järveen...

Vierailija
42/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä särähtää korvaan tuo, että ette pysty kunnolla vahtimaan taaperoa vilkkaan autotien lähistöllä, mutta uudessa asunnossa ei olisi ongelmaa estää lasta menemästä järveen...

Koska aita. Ja omassa pihassa omat virikkeet. Nyt rapusta poistuessa on suoraan ajotie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aita. Ja omassa pihassa omat virikkeet. Nyt rapusta poistuessa on suoraan ajotie.

Lapset kasvavat nopeasti. Parissa vuodessa ajotie ei ole enää ongelma. Eivätkä aidat enää pitelisi lapsia omalla pihalla, jos muuten eivät siinä viihtyisi. Selvää on, että miehesi ei ole kovin halukas muuttamaan. Jos vuokra kerran nousisi, omistusasunnon saaminen siirtyisi yhä kauemmas, koska ette pystyisi säästämään yhtä paljon kuin nyt. Minusta teidän kannattaisi miettiä muuttoa sitten, kun olet palannut takaisin työelämään. 

Vierailija
44/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin. Aiemmin kirjoitettiin " Lapset ei myöskään olisi yksin ulkona koskaan", ja myöhemmin "... ei jaksa tämän takia lasten kanssa ulos edes mennä". Eli sinä siis olet koko ajan lasten kanssa ulkona joka tapauksessa?

Vierailija
45/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä kerta vaan vuokra-asunto niin luulis olevan miehellekkin helppo siihen suostua. Pääseehän sieltä takaisin kerrostaloon, jos siltä sitten tuntuu :) Ja monestihan vuokrakämppiäkin saa rempata ;)

Oletko sinäkin sellainen pirttihirmu? Kyllä asiat parisuhteessa päätetään YHDESSÄ eikä yritetä pakottaa tai taivuttaa toista tekemään niin kuin itse haluaa.

Pirttihirmuilua sekin on ettei lähde yhdessä hommaamaan mitään eikä sano mihinkään mitään eikä suostu mihinkään mitä toinen ehdottaa.

Se on sellaista passiivista pirttihirmuilua.

Vierailija
46/46 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä kerta vaan vuokra-asunto niin luulis olevan miehellekkin helppo siihen suostua. Pääseehän sieltä takaisin kerrostaloon, jos siltä sitten tuntuu :) Ja monestihan vuokrakämppiäkin saa rempata ;)

Oletko sinäkin sellainen pirttihirmu? Kyllä asiat parisuhteessa päätetään YHDESSÄ eikä yritetä pakottaa tai taivuttaa toista tekemään niin kuin itse haluaa.

Pirttihirmuilua sekin on ettei lähde yhdessä hommaamaan mitään eikä sano mihinkään mitään eikä suostu mihinkään mitä toinen ehdottaa.

Se on sellaista passiivista pirttihirmuilua.

Jos yhdessä asutaan ja lapsiakin on tehty, niin on silloin kyllä jo johonkin ( ja aika isoihinkin asioihin) suostuttu.