Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalan palkkoja täytyy nostaa!

Vierailija
29.08.2017 |

Palkat on ok, mutta ei vastuuseen nähden todellakaan. Varsinkin päivystyksen ja tehon sairaanhoitajille ehdottomasti lisää liksaa, mutta muille myös. Kätilöt myös ansaitsevat ehdottomasti enemmän ja kaikki muutkin hoitoalalla! Myös terveydenhoitaja ja ensihoitaja 4v koulutukset, todellakin palkkaa lisää!

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä lääkärit vs. Sairaanhoitajat juttua. Eihän nuo kilpaile keskenään. Sairaanhoitaja on hoitotyön asiantuntija ja lääkäri lääketieteen. Ovat työkavereita, sama työympäristö. Pelaavat yhteen hiileen. Molemmilla omat hommansa ja paljon yhteistyötä.

Vierailija
102/153 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja-Pitkänen kirjoitti:

Sairaanhoitajan toimi ei todellakaan ole ainakaan meillä lääkärin juoksutytön hommia. On sydänvalvomo ja iso osasto, jossa lääkäri ei ole fyysisesti läsnä ympäri vrk. Lääkäreiden virka-ajan päätyttyä  voi soittaa  ja hätätapauksissa yhteispäivystäjä tulee paikalle.  Hoitajan täytyy tietää, miten potilaita hoidetaan annettujen lääkitysraamien ja hoito-ohjeiden mukaisesti. Pitää osata lukea vakavasti sairaiden ihmisten oireita, sydänfilmiä, ym. jatkuvasti. Valtava vastuu on hoitajilla ja lääkärit luottavatkin paljon ammattitaitoomme ja tietämykseemme. Vastuuhoitajina ovat vain kokeneet hoitajat. Palkka on paska vastuuseen nähden. Loma-aikoina erityisesti, kun vastaat koko osastosta yöllä ainoana sairaanhoitajana- on kohtuuton. On elvytyksiä ym. Usein tuntuu, ettei mitään järkeä tässä työssä palkkaan nähden.

Niin? Vein lääkkeitä, hoidin lääkärin ohjeiden mukaan potilaita, olin valmis elvyttämään , osasin käyttää puhelinta, tarkkailin potilaita, otin sydänfilmejä ja muita kokeita ja testejä.

Olin lääkintäalikersantti muutaman markan päiväkorvauksella varuskuntasairaalassa kellon ympäri 3 kuukauden peruskoulutuksen jälkeen 8 kuukautta.

Mitä glooriaa naisten tarvitsee aina hakea joka asiasta, jopa siitä tiskikoneen tyhjentämisestään?

Olet itse alasi valinnut. Voit toki hakeutua aina roskakuskiksi tai liukuhihnahommiin , jos vastuu noin sinua rasittaa.

Voi höpsöläinen kuinka pihalla olet! :D 

Vertaatko todellakin erikoissairaanhoidon sydänvalvomon monisairaita potilaita ja niiden hoitoa varuskunnan terveysaseman vuodeosaston potilaisiin. Potilaisiin jotka ovat pääasiassa 19-23 vuotiaita perusterveitä nuoria miehiä. Anna mun kaikki kestää :D

Sinä kitiset omasta valinnoisstasi, kerroin vain kuinka miehet asepalveluksessa tekevät samaa homma orjapalkalla. Hoidin pahasti kylmettyneen hypotermiapotilaan takaisin normaalilämpöiseksi ja olin kovapanosammunnoissa ainoa hoitotaitoinen kun lähin ambulanssi olisi ollut hätätilanteessa yli tunnin matkan päässä. Parin markan päivä"ansioilla".

Sinä et ikinä ole yksin vastuussa mistään, et koskaan, et ikinä.

Mutta kovasti vetelet marttyyrin viittaa niskaasi, ja glooriakruunua päähäsi, vaikka olet vain koneiden. lääkkeiden ja lääkäreiden jatke.

Hoitajakaan ei pelasta yhdenkään ihmisen henkeä , jos potilas , sairaus ja terveydentila eivät ole suotuisia.

Sairaanhoitajien hoitovirheet muuten saivat isoisäni sängyssä makaavaksi vihannekseksi useiksi vuosiksi

ennen kuolemaansa, ihan rutiinihoitotoimeenpiteen ohella. Ja näitä tapauksia Suomessa riittää,.

En ole kitissyt palkastani. En vain voinut olla kommentoimatta kun vertasit omaa työpanostasi sydänvalvomon sairaanhoitajan työpanokseen. (en siis ollut kirjoittanut sitä tekstiä) Sinä taasen kirjoitit omasta "orjapalkastasi" :D Mitä kuvittelet, että 3kk pikakoulutuksen jälkeen voi saada palkkaa? Sillä koulutuksella voi toimittaa vain yksinkertaisempia ensiaputehtäviä vrt. punaisenristin ensiapukoulutukset.

Sinä siis olet valmis muutaman tunnin ensiapukoulutuksen jälkeen valmis kovapanosammuntojen ainoaksi hoidosta vastaavaksi paikassa, jossa on lähin ambulanssi tunnin matkan päässä?

Vähän tiedät, paljon luulet. Lääkintäalikersantti koulutetaan kenttäsairaalan johtajaksi sotatilanteessa, mutta mitäpä ei nainen miehiä mitätöidäkseen jankuttaisi. Sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä lääkintalikersantti tai lääkintämies asepalvelluksessaan oppii. Ei niin mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte, että sairaanhoitajana voi helposti tappaa toisen jos tapahtuu inhimillinen virhe?

Niin voi bussikuskin? Ei se silti mitään ydinfysiikkaa ole.

Vierailija
104/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni alalla opiskeleva on aikomassa ulkomaille töihin, hyvä! :)

Vierailija
105/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus: kaikkien terveydenhuollon ammattilaisten eli lääkärien, sairaanhoitajien ja lähihoitajien, palkat samalle tasolle, noin 3500 e/kk. Kyllä sillä Suomessa elää. Sen jälkeen suut suppuun ja kukaan ei valita.

Lääkäreillä on pisin koulutus, mutta mukavin/helpoin työ.

Lähihoitajilla on lyhyin/helpoin koulutus, mutta raskain ja ikävin työ.

Sairaanhoitajat ovat siinä välissä.

Vierailija
106/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan toimi ei todellakaan ole ainakaan meillä lääkärin juoksutytön hommia. On sydänvalvomo ja iso osasto, jossa lääkäri ei ole fyysisesti läsnä ympäri vrk. Lääkäreiden virka-ajan päätyttyä  voi soittaa  ja hätätapauksissa yhteispäivystäjä tulee paikalle.  Hoitajan täytyy tietää, miten potilaita hoidetaan annettujen lääkitysraamien ja hoito-ohjeiden mukaisesti. Pitää osata lukea vakavasti sairaiden ihmisten oireita, sydänfilmiä, ym. jatkuvasti. Valtava vastuu on hoitajilla ja lääkärit luottavatkin paljon ammattitaitoomme ja tietämykseemme. Vastuuhoitajina ovat vain kokeneet hoitajat. Palkka on paska vastuuseen nähden. Loma-aikoina erityisesti, kun vastaat koko osastosta yöllä ainoana sairaanhoitajana- on kohtuuton. On elvytyksiä ym. Usein tuntuu, ettei mitään järkeä tässä työssä palkkaan nähden.

Niin? Vein lääkkeitä, hoidin lääkärin ohjeiden mukaan potilaita, olin valmis elvyttämään , osasin käyttää puhelinta, tarkkailin potilaita, otin sydänfilmejä ja muita kokeita ja testejä.

Olin lääkintäalikersantti muutaman markan päiväkorvauksella varuskuntasairaalassa kellon ympäri 3 kuukauden peruskoulutuksen jälkeen 8 kuukautta.

Mitä glooriaa naisten tarvitsee aina hakea joka asiasta, jopa siitä tiskikoneen tyhjentämisestään?

Olet itse alasi valinnut. Voit toki hakeutua aina roskakuskiksi tai liukuhihnahommiin , jos vastuu noin sinua rasittaa.

Vertaatko todellakin erikoissairaanhoidon sydänvalvomon monisairaita potilaita ja niiden hoitoa varuskunnan terveysaseman vuodeosaston potilaisiin. Potilaisiin jotka ovat pääasiassa 19-23 vuotiaita perusterveitä nuoria miehiä. Anna mun kaikki kestää :D

Sinä kitiset omasta valinnoisstasi, kerroin vain kuinka miehet asepalveluksessa tekevät samaa homma orjapalkalla. Hoidin pahasti kylmettyneen hypotermiapotilaan takaisin normaalilämpöiseksi ja olin kovapanosammunnoissa ainoa hoitotaitoinen kun lähin ambulanssi olisi ollut hätätilanteessa yli tunnin matkan päässä. Parin markan päivä"ansioilla".

Mutta kovasti vetelet marttyyrin viittaa niskaasi, ja glooriakruunua päähäsi, vaikka olet vain koneiden. lääkkeiden ja lääkäreiden jatke.

Hoitajakaan ei pelasta yhdenkään ihmisen henkeä , jos potilas , sairaus ja terveydentila eivät ole suotuisia.

Sairaanhoitajien hoitovirheet muuten saivat isoisäni sängyssä makaavaksi vihannekseksi useiksi vuosiksi

ennen kuolemaansa, ihan rutiinihoitotoimeenpiteen ohella. Ja näitä tapauksia Suomessa riittää,.

En ole kitissyt palkastani. En vain voinut olla kommentoimatta kun vertasit omaa työpanostasi sydänvalvomon sairaanhoitajan työpanokseen. (en siis ollut kirjoittanut sitä tekstiä) Sinä taasen kirjoitit omasta "orjapalkastasi" :D Mitä kuvittelet, että 3kk pikakoulutuksen jälkeen voi saada palkkaa? Sillä koulutuksella voi toimittaa vain yksinkertaisempia ensiaputehtäviä vrt. punaisenristin ensiapukoulutukset.

Sinä siis olet valmis muutaman tunnin ensiapukoulutuksen jälkeen valmis kovapanosammuntojen ainoaksi hoidosta vastaavaksi paikassa, jossa on lähin ambulanssi tunnin matkan päässä?

Vähän tiedät, paljon luulet. Lääkintäalikersantti koulutetaan kenttäsairaalan johtajaksi sotatilanteessa, mutta mitäpä ei nainen miehiä mitätöidäkseen jankuttaisi. Sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä lääkintalikersantti tai lääkintämies asepalvelluksessaan oppii. Ei niin mitään.

En todellakaan olisi, enkä suostuisi. 27 vuoden työkokemuksen jälkeen ensiavussa ja leikausosastolla tiedostan, että potilas olisi herran hallussa jos siellä maasto olosuhteissa oikeasti jotakin sattuisi. Armeijan mikkihiiri tason ensiapuvälineistöllä ja parilla pikakoulutetun varusmieslääkintämiehen avulla tositilanteessa ei olisi mitään hyötyä. Potilas olisi jo kuollut kun ensihoitoyksiköt ja ammattitaitoiset apukädet saapuisivat tunnin päästä paikalle.

Kun on ollut kohta kolmekymmentä vuotta työelämässä ja nähnyt lukuisia elvytys- ja kriittisiä tilanteita, tiedostan sen myös että yksin en pysty tekemään sankaritöitä vaillinaisella välineistöllä. Sinunkin olisi se hyvä tiedostaa. On hyvä tiedostaa kuinka vähän oikeastaan tietää.

Vierailija
107/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat muutenkin vähän turha väliporras. Vai kuinka moni on oikeasti saanut avun hoitajalta? Itseäni ainakin aina ärsyttää, jos vaikka lasta lääkäriin viedessä ohjataan ensin hoitajalle. Kun ei se hoitaja osaa yleensä sanoa mitään järkevää, eikä saa juurikaan mitään lääkkeitä määrätä. 

Ei ole ihan kerta tai kaksi, kun hoitaja on arponut korvan kanssa, että onko se nyt tulehtunut vai ei. Ja sitten pitänyt lääkäri kuitenkin pyytää kertomaan asia. 

Hoitaja voi kyllä tietää että siellä on tulehdus, mutta ei kerro ääneen. Emme saa tehdä diagnoosia, sen tekee lääkäri. Itse olen siitä p..ka ja kunnioittamaton hoitaja, että olen sanonut lääkärille vastaan. Sitä en toki tee potilaan aikana, vaan kahden kesken. Lääkäreitä puolustaakseni näissäkin on heiltä kiitosta aina tullut, he eivät ole välillä tienneet kaikkia faktoja. Onneksi ei enään tule tätä, kun olemme siirtyneet osastolla vastuuhoitaja malliin. Ennen kun kierrolla kävi yksi ja kaikki hoiti vähän jokaista. Kahvihuoneessa olin kuullut jotain mitä ei oltu kirjattu. Terveisin lääkäriperheen lapsi, joka on hoitaja

Vierailija
108/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellähän tässä on suuret luulot itsestään ja gloriakruunu sekä marttyyriviitta?!? :'D

Vierailija
109/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina useampi kymmenen tuhatta sairaan- ja lähihoitajaa on vaihtanut alaa. Kalliiksi se käy tämäkin sarjakoulutus, kun yhä useampi tosiaan siirtyy helpompiin hommiin, joista maksetaan paremmin. Työllistymisen perässä kun hoitoalalta ei yleensä tarvitse pois vaihtaa.[/quote]

Mihin on lähdetty?

Missä on helpommat hommat ilman yt pelkoa?

Lomaa on 15 v. jälkeen 38 pv eli 7,5 viikkoa. Yksityisellä voit vain unelmoida sellaisesta.

Nautin, kun pyhälisä 100 ./. alkaa lauantaina klo 18 ja yölisä on 40 ./.

Miksi aina tuodaan esiin minimipalkka, vaikka tuttava sh HUS ansaitsi 46 tuhatta vähennysten jälkeen. Kyseessä nuori sh.

Itse olen lähihoitaja pääkaupunkiseudulla, teen paljon öitä ja pyhätöitä ja palkkani on vähennysten jälkeen 41 tuhatta vuodessa.

Verotustiedot ovat julkista tietoa, kenen tahansa tarkistettavissa, kun vain vaivautuu verotoimiston.

Todella pienet lisät on yksityisillä , kaupan kassoilla ja hirvittää ihan, postinjakajilla. Voivat vain unelmoida meidän hoitajien lomista.

Vierailija
110/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta korotuksen voisi kohdentaa teho- , ensi- ja leikkaussalihoitajille. Totuus on että hoitajien toimenkuvassa on valtavasti hajontaa vaativuuden suhteen. Osa tekee töitä tosi vaativissa olosuhteissa elämän ja kuoleman keskellä, toiset ottaa vastaan ajanvarauksia. Olisiko ratkaisu jokin vaativuusluokitus?

Vierailija
111/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hoitajat kuvittelevat vähän liikaa itsestään...

Vierailija
112/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa lääkäriksi, jos haluatte lisää palkkaa ja lopettakaa se itkeminen!

Jos jotakin, niin palkkoja pitäisi laskea, koska Suomen talous ei kestä näin kallista julkista sektoria!

Vierailija
113/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat muutenkin vähän turha väliporras. Vai kuinka moni on oikeasti saanut avun hoitajalta? Itseäni ainakin aina ärsyttää, jos vaikka lasta lääkäriin viedessä ohjataan ensin hoitajalle. Kun ei se hoitaja osaa yleensä sanoa mitään järkevää, eikä saa juurikaan mitään lääkkeitä määrätä. 

Ei ole ihan kerta tai kaksi, kun hoitaja on arponut korvan kanssa, että onko se nyt tulehtunut vai ei. Ja sitten pitänyt lääkäri kuitenkin pyytää kertomaan asia. 

Hoitaja voi kyllä tietää että siellä on tulehdus, mutta ei kerro ääneen. Emme saa tehdä diagnoosia, sen tekee lääkäri. Itse olen siitä p..ka ja kunnioittamaton hoitaja, että olen sanonut lääkärille vastaan. Sitä en toki tee potilaan aikana, vaan kahden kesken. Lääkäreitä puolustaakseni näissäkin on heiltä kiitosta aina tullut, he eivät ole välillä tienneet kaikkia faktoja. Onneksi ei enään tule tätä, kun olemme siirtyneet osastolla vastuuhoitaja malliin. Ennen kun kierrolla kävi yksi ja kaikki hoiti vähän jokaista. Kahvihuoneessa olin kuullut jotain mitä ei oltu kirjattu. Terveisin lääkäriperheen lapsi, joka on hoitaja

Näkee, että olet amis, koska et osaa kirjoittaa "enää". Suomen kielessä ei ole sellaista sanaa kuin "enään".

Vierailija
114/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat on ok, mutta ei vastuuseen nähden todellakaan. Varsinkin päivystyksen ja tehon sairaanhoitajille ehdottomasti lisää liksaa, mutta muille myös. Kätilöt myös ansaitsevat ehdottomasti enemmän ja kaikki muutkin hoitoalalla! Myös terveydenhoitaja ja ensihoitaja 4v koulutukset, todellakin palkkaa lisää!

Miten se vastuu näkyy? Eli mitä sanktioita sinulle seuraa siitä jos mokaat työssäsi?

Vierailija
115/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sari Sairaanhoitaja saa sen 3200 euroa käteen kuussa. Terhi Tehohoitaja saa 3600 euroa käteen kuussa. Paljonko näitä palkkoja pitäisi nostaa ja mistä otamme rahat? Nostamalla potilashintoja?

Höpöhöpö

Käteen jää verojen jälkeen 2000 €

T

Raili Röntgenhoitaja

Keskustelujen taso pysyy korkeana, kun enemmistö ei erota bruttoa netosta. 😂

Ihan hyvä netto röntgenhoitajalle.

Vierailija
116/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että olet amis, koska et osaa kirjoittaa "enää". Suomen kielessä ei ole sellaista sanaa kuin "enään".

Näkee, että asiasta keskusteleminen on sinulle vaikeaa niin joudut tarttumaan epäolennaisuuksiin.

Vierailija
117/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Sairaanhoitajille tiedoksi, että palkkoja vertailtaessa puhutaan BRUTTOpalkasta, ei käteenjäävästä rahasta. Eli jos joku sanoo että hänen palkkansa on 2000€ niin siitä pitää maksaa vielä verot jne pois, eli käteen ei todellakaan jää kahta tonnia.

Vierailija
118/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus: kaikkien terveydenhuollon ammattilaisten eli lääkärien, sairaanhoitajien ja lähihoitajien, palkat samalle tasolle, noin 3500 e/kk. Kyllä sillä Suomessa elää. Sen jälkeen suut suppuun ja kukaan ei valita.

Lääkäreillä on pisin koulutus, mutta mukavin/helpoin työ.

Lähihoitajilla on lyhyin/helpoin koulutus, mutta raskain ja ikävin työ.

Sairaanhoitajat ovat siinä välissä.

En nyt tiedä oliko tämä idioottimainen vuodatus edes vakavalla mielellä kirjoitettu, mutta mistä luulet, että niille lääkäreille maksetaan, jos heillä on helpoin työ? Lähihoitajan ja lääkärin vertaaminen on vähän sama kuin sanoisit, että lentoemännällä on raskaampi ja vaativampi ja ikävämpi työ kuin lentäjällä. 

Vierailija
119/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hoitajat kuvittelevat vähän liikaa itsestään...

Oletteko oikeasti tavanneet sairaanhoitajaa, joka ei olisi itseään täynnä? Kaikki tietäväni hoitajat ovat hieman "muita ylempänä". Johtuu varmaan siitä, kun heidän työssään sairaat anelevat heiltä armoa ja hoitsut pääsevät pätemään näille vanhoille mummoille ja papoille vuodesta toiseen. Hoitaja jumaluudessaan miettii, että saako potilas sitä armoa ja ymmärrystä vai ei.

Vierailija
120/153 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa lääkäriksi, jos haluatte lisää palkkaa ja lopettakaa se itkeminen!

Jos jotakin, niin palkkoja pitäisi laskea, koska Suomen talous ei kestä näin kallista julkista sektoria!

Ironista ja koomista kyllä, erikoistuva lääkäri (joka siis jo valmis lääkäri) voi saada paljon huonompaa palkkaa kuin hoitaja. Heillä jos jollain olisi syytä valittaa eikä näillä omaa erinomaisuuttaan täynnä olevilla jatkuvasti valittavilla hoitajilla, joilla on jälleen kerran talouden realiteet pahasti hakusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän