Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateistien on niin vaikea hyväksyä että toiset ovat uskovaisia?

Vierailija
29.08.2017 |

En minäkään usko, mutta ei minua haittaa että toiset uskovat. Jokaisella on oikeus uskoa Jumalaan.

Sitä en sen sijan hyväksy että uskontoa sotketaan politiikkaan tai tuputetaan. Kuten ei myöskään ateismia pidä tuputtaa.

Kommentit (473)

Vierailija
41/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ateistit hyväksyy, mutta uskovaiset ei. Aina ollaan tuputtamassa uskontoa muille ja määräilemässä miten pitäisi elää.

Ai kaikki uskovaiset? Kyllä on kova yleistys jos kaikki uskovaiset ovat vain tuputtajia ja ateistit eivät tee mitään.

Vierailija
42/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen uskossa olevien - ainakin niiden jotka eivät edes kyseenalaista uskoaan - olevan mm. aivopestyjä, epäitsenäisiä, epä-älykkäitä tai ajattelemattomia sekä jollain tavalla lapsen tasolle jääneitä aikuisia. Nämä asiat eivät itsessään vaivaisi minua, mutta useat uskonnot ja niiden lieveilmiöt aiheuttavat paljon pahaa maailmassa, mitä en hyväksy.

Tutkimukset vahvistavat: Uskonnottomat ovat uskonnollisia älykkäämpiä

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013081317363823_ul.shtml

Ensinnäkin itseä epäilyttää kyllä jo se että asiasta uutisoi niinkin rehellinen lehti kuin iltalehti. Kaikkea ei kannata uskoa. Kaikkea on aina tutkittu ja yhä yleisempää että raha on se mikä määrittelee lopputuloksen. En jaksa uskoa moista höpöhöpöä ei kenenkään älykkyysosamäärä riipu mistään uskomisesta :D älykkyys on ominaisuus, jota voi kehittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sanomaan muslimeille, ettei heidän uskontoaan saa Suomessa opettaa. Sitähän tehdään, mutta kysymys kuuluu, uskallatko sanoa sen?

Vai onko vain Päivi Räsäsen arvostelu rohkeaa? Siihen nyt uskaltautuu kuka vaan.

Ja mitenkäs tämä liittyi aiheeseen...?

Vierailija
44/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko lisää tätä hupaisaa viihdettä, kiitos. Nämä keskustelut ovat av:n parasta antia.

Vierailija
45/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuolentojen palvominen nyt vaan on ihan uskomattoman typerää toimintaa.

Totta! Siksi uskokin Jumalaan ja Jeesukseen.

Koska haluat olla typerä???

Vierailija
46/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt ovat kyllä "sisäisen rauhansa" kanssa yleensä ihan hemmetin vihamielistä porukkaa :o

Vierailija
47/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se uskominen mitään haittaa, mutta lasten aivopesu ja pakkoliittäminen kirkkoon kylläkin.

No siis en nyt heti kyllä muista milloin kirkkoon kuulumisesta on ollut minulle haittaa koko elinaikanani :D minua ei ole koskaan yritetty aivopestä ja kuulun mielelläni kirkkoon. Kirkollisvero ei ole iso ja se menee hyvään tarkoitukseen. Kirkosta voi aina sitten erota jos haluaa ei siitä ole lapselle mitään konkreettista haittaa. Itseasiassa jos oikein muistan niin kirkkoon kuuluvat lapset saivat kutsun rippileirille automaattisesti. Kuulumattomat joutuivat jotenkin sen hakemaan itse. Semmoinen hyöty siitä on minulle ollut kyllä. Suurin osa nuorista kuitenkin sen rippikoulun käy koska se on ihan kiva kokemus vaikka ei uskoisikaan mihinkään ja tietysti suurin motiivi on raha :D

Tässä on yksi täydellinen esimerkki aivopesusta. Rippileirille saadaan kutsu kotiin, se on hyöty vuosikausien kirkkoon kuulumisesta. Ja se leirikin käydään rahan ja kavereiden takia, uskonnosta ei puhuttu mitään. Lampaina mennään ja määitään, koska aina on tehty niin, eikä edes ymmärretä mistä uskossa on kysymys. Mutta samapa se, kunhan ei ole konkreettista haittaa. Voi tyhmyys, ylistäkää jumalaa.

Vierailija
48/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vbyk kirjoitti:

Siis eihän kukaan enää oikeasti usko mihinkään jumaliin... Kaikki on jo tutkittu ja mitään viitteitä yhdenkään uskonnon todenperäisyydestä ei ole (ja niitähän on satoja). Uskomukset on syntyneet kun tieto on liikkunut suusta suuhun ja vähitellen muuttunut. Ei enää voi kukaan oikeasti sanoa uskovansa mihinkään taivaassa asuviin ukkeileihin. Vai onko joku sen Jumalan nähnyt sieltä lentokoneesta? Kyllä mä henkilökohtaisesti pidän uskovaisia ihan hulluina. Vähän kuin joku aikuinen uskoisi hammaskeijuun...

Voitko laittaa linkin tällaiseen tutkimukseen jossa kaikki uskonnot on todistettu hölynpölyksi? Epäilen ettet ole koskaan tuollaista tutkimusta edes kohdannut vaan se on omaa mutuiluasi jonka puet mukamas tieteelliseksi väitteeksi. Eli ihan nollatason huuhaamutu-argumentti siis.

Vierailija
49/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle tyhmälle, minkä asian varjolla on tehty yhtä paljon pahaa kuin uskonnon?

Minkä tahansa uskonnon.

Vierailija
50/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun ap on olevinaan niin paljon parjaamiaan ateisteja suvaitsevaisempi, mutta sitten vaatii uskovaisia olemaan "sotkematta uskontoaan politiikkaan".

Sunko mielestä politiikkaa pitäis tehdä uskonnon kautta?

Vierailija
51/473 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuolentojen palvominen nyt vaan on ihan uskomattoman typerää toimintaa.

Totta! Siksi uskokin Jumalaan ja Jeesukseen.

Mainitsit juuri 2 satuolentoa.

Että ei ihan hyvin mene...

Vierailija
52/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistit ovat kateellisia siitä varmuudesta ja sisäisestä rauhasta, joka uskovilla on.

Ei se ole varmuutta että joutuu uskomaan satu-ukkoon.

Vierailija
53/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle tyhmälle, minkä asian varjolla on tehty yhtä paljon pahaa kuin uskonnon?

Minkä tahansa uskonnon.

Marxilaisen tasa-arvoaatteen

Neuvostoliitto ja muut kommunistiset valtiot tapattivat yli 100 miljoonaa viatonta ihmistä vain muutaman vuosikymmenen aikana.

Vierailija
54/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistit haluaa tuputtaa uskoaan muille. Ateismi on myös uskonto.

Alla olevassa linkissä kerrotaan, mitä uskonto tarkoittaa. Olkoonkin sitten Wikipedian tietoa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Uskonto

Ero uskonnon ja ideologian välillä on jokatapauksessa käytännössä pelkkä veteen piirretty viiva.

Miksi kommunismi ei ole uskonto mutta ateismi muka olisi?

Vierailija
55/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tahansa uskonnon.

Kommunismi.

Vierailija
56/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on yhtä vaikea ymmärtää jumalaan uskomista kuin tonttuihin tai merenneitoihin. Sopivan tonttu-uskovan kanssa voisin viritellä keskustelua että mihin uskonsa perustaa, mutta noin enimmäkseen toisten henkilökohtaiset uskonasiat ei mua hierrä. Ongelmaksi se muodostuu kun se lakkaa olemasta henkilökohtaista: kun lapseni koulussa olisi kuukausittaisia tontunpalveluksia, kun tontinpalvojille järjestettäisiin retkiä ja sitten kiemurteltaisiin missä minun lastani säilytettäisiin näiden retkien ajan, jos iltapäiväkerhon järjestäisi tonttiseurakunta ja ohjelmassa olisi tontunrukoilua. Itse asiassa näin kirjoitettunahan tämä kuulostaa ihan kivalta leikiltä, sadulta, mutta entä jos tämä kaikki esitettäisiin lapselle totena? Eikä yhtään häiritsisi? Eikä yhtään kohotuttaisi kulmia keskustella tontunpalvojaperheiden tontunpalvojavanhempien kanssa siitä miten tontunpalvonta on niin hyvää arvomaailmaa välittävää toimintaa koulussa?

Joo, henkilökohtaiset uskonasiat on henkilökohtaisia, ei mulla ole tarvetta ketään käännyttää. Voi kun saisin itsekin olla ja perheeni pitää siltä tuputukselta turvassa. Kun näin ei ole, niin kieltämättä joskus tekisi mieli huutaa että herätkää, mitään tonttuja ei ole, mitä te pelleilette ja hyppyytätte muita mukananne!

Vierailija
57/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakkoruotsittajien on niin vaikea hyväksyä sitä, että toisia ruotsin kieli evvk ?

Ruotsinkieli nyt sattuu olemaan meidän toinen virallinen äidinkielemme. Ja yleissivistyksen kannalta olisi hyvä osata edes vähän.

Vierailija
58/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on yhtä vaikea ymmärtää jumalaan uskomista kuin tonttuihin tai merenneitoihin. Sopivan tonttu-uskovan kanssa voisin viritellä keskustelua että mihin uskonsa perustaa, mutta noin enimmäkseen toisten henkilökohtaiset uskonasiat ei mua hierrä. Ongelmaksi se muodostuu kun se lakkaa olemasta henkilökohtaista: kun lapseni koulussa olisi kuukausittaisia tontunpalveluksia, kun tontinpalvojille järjestettäisiin retkiä ja sitten kiemurteltaisiin missä minun lastani säilytettäisiin näiden retkien ajan, jos iltapäiväkerhon järjestäisi tonttiseurakunta ja ohjelmassa olisi tontunrukoilua. Itse asiassa näin kirjoitettunahan tämä kuulostaa ihan kivalta leikiltä, sadulta, mutta entä jos tämä kaikki esitettäisiin lapselle totena? Eikä yhtään häiritsisi? Eikä yhtään kohotuttaisi kulmia keskustella tontunpalvojaperheiden tontunpalvojavanhempien kanssa siitä miten tontunpalvonta on niin hyvää arvomaailmaa välittävää toimintaa koulussa?

Joo, henkilökohtaiset uskonasiat on henkilökohtaisia, ei mulla ole tarvetta ketään käännyttää. Voi kun saisin itsekin olla ja perheeni pitää siltä tuputukselta turvassa. Kun näin ei ole, niin kieltämättä joskus tekisi mieli huutaa että herätkää, mitään tonttuja ei ole, mitä te pelleilette ja hyppyytätte muita mukananne!

Vanhakantaiset suomalaiset ovat kautta aikain uskoneet metsänhaltijoihin ja ties mihinkä muihin olentoihin. Karhua pidetään edelleenkin pyhänä eläimenä jota kunnioitetaan aina metsästyksen yhteydessä järjestämällä peijaiset ja ripustamalla kallo esimerkiksi puunoksaan. Jos joku haluaa pitää kiinni vanhakantaisista uskomuksista mielestäni se ei ole muilta pois.  Peace!

Vierailija
59/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään usko, mutta ei minua haittaa että toiset uskovat. Jokaisella on oikeus uskoa Jumalaan.

Sitä en sen sijan hyväksy että uskontoa sotketaan politiikkaan tai tuputetaan. Kuten ei myöskään ateismia pidä tuputtaa.

Ei minun ole sitä vaikea hyväksyä. Maailma on täynnä jollain tapaa tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
60/473 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakkoruotsittajien on niin vaikea hyväksyä sitä, että toisia ruotsin kieli evvk ?

Ruotsinkieli nyt sattuu olemaan meidän toinen virallinen äidinkielemme. Ja yleissivistyksen kannalta olisi hyvä osata edes vähän.

Uskovaisille asiat sattuvat vain olemaan niin tai näin. Asioita ei tarvitse perustella koska asia on ollut niin ikuisesti tms.

Nykyajan ihminen tietää asioista paremmin ja haluaa selityksen tai ainakin perustelun kaikille asioille.

Väite että ruotsin kieli sattuu olemaan toinen äidinkielemme on vakavasti virheellinen sen lisäksi että asioita ei pystytä perustelemaan vain siksi että jokin sattuu olemaan näin.

Ruotsin kielen pakollisuutta ei ole onnistuttu perustelemaan mitenkään eikä siten sen asemaa yleissivistyksessäkään ole perusteltu koska 74% kansasta vastustaa sitä.

Suomalaisten yleissivistyksen määrittelemistä ei voida antaa ruotsinkielisten käsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän